بازدید 20193
پیمانه اقتصادی

سومین سقوط بزرگ تاریخ برای قیمت نفت/ بوئینگ خواستار کمک ۶۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا شد/ دلایل گرانی گوشت از زبان مقام مسئول/ تعطیلی کارخانه‌های رنو در فرانسه/ ۱۸۰۰۰ نفر ارز دولتی گرفتند/ رقم دستمزد کارگران مشخص نشد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکود در منطقه آسیا-اقیانوسیه قطعی است/ پیش‌بینی رشد اقتصادی چین، هند و ژاپن در ۲۰۲۰، ابلاغ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور + متن، مالیات بر ارزش افزوده صادرات را برگردانید، وزیر نفت دستورعمل دورکاری را ابلاغ کرد و تصمیم دولت ترامپ برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 19 March 2020

سومین سقوط بزرگ تاریخ برای قیمت نفت/ بوئینگ خواستار کمک ۶۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا شد/ دلایل گرانی گوشت از زبان مقام مسئول/ تعطیلی کارخانه‌های رنو در فرانسه/ ۱۸۰۰۰ نفر ارز دولتی گرفتند/ رقم دستمزد کارگران مشخص نشد؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکود در منطقه آسیا-اقیانوسیه قطعی است/ پیش‌بینی رشد اقتصادی چین، هند و ژاپن در ۲۰۲۰، ابلاغ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور + متن، مالیات بر ارزش افزوده صادرات را برگردانید، وزیر نفت دستورعمل دورکاری را ابلاغ کرد و تصمیم دولت ترامپ برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان را در بر دارد.

سومین سقوط بزرگ تاریخ برای قیمت نفت

سی‌ان‌بی‌سی: روز چهارشنبه، قیمت نفت خام با سومین سقوط سهمگین تاریخ خود روبرو شد. تداوم پاندمی کروناویروس و نگرانی شدید از رکود اقتصادی جهان و چشم‌انداز بلندمدت کاهش تقاضا، قیمت‌ها را پایین آورد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۴.۴ درصد یا ۶.۵۸ دلار سقوط کرد و در ۲۰.۳۷ دلار بسته شد. این پایین‌ترین قیمت نفت آمریکا از فوریه ۲۰۰۲ تا کنون است. در معاملات دیروز شاخص دابلیوتی‌آی تا ۲۰.۰۶ دلار هم پایین آمد. این سومین سقوط سنگین تاریخ معاملات نفت خام آمریکا بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم ۱۴.۱ درصد یا ۴.۰۷ دلار سقوط کرد و در ۲۴.۶۷ دلار بسته شد. این پایین‌ترین قیمت این شاخص از ۲۰۰۳ تا کنون است. البته شاخص‌های برنت و دابلیوتی‌آی توانستند بعد از ساعات رسمی بازارها اندکی از افت قیمت خود را جبران کنند و به ترتیب به قیمت‌های ۲۶.۴۰ دلار و ۲۰.۳۷ دلار بازگشتند.

رکود در منطقه آسیا-اقیانوسیه قطعی است/ پیش‌بینی رشد اقتصادی چین، هند و ژاپن در ۲۰۲۰

مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد در حالی که اقتصاد جهانی به رکود وارد می‌شود، رشد اقتصادی منطقه آسیا اقیانوسیه در سال جاری به کمتر از نصف کاهش یافته و به پایین ۳ درصد خواهد رسید. شأن روچه، استراتژیست ارشد آسیا اقیانوسیه این مؤسسه اعتبارسنجی گفت: یک شوک بزرگ سه ماهه اول در چین، تعطیلی کارخانه‌های آمریکا و اروپا و شیوع ویروس کرونا در این منطقه، وقوع یک رکود اقتصادی عمیق در آسیا اقیانوسیه را تضمین می‌کند. او ادامه داد: تخمین ما از میزان درآمدهای ثابت از دست رفته بیش از ۲ برابر شده و به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است. اس‌اندپی پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای چین، هند و ژاپن در ۲۰۲۰ را به ترتیب به ۲.۹ درصد، ۵.۲ درصد و منفی ۱.۲ درصد کاهش داده است.

تصمیم دولت ترامپ برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان

دولت «دونالد ترامپ» از کنگره آمریکا درخواست کرد تا با پرداخت نقدی ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان و عرضه وام وثیقه‌دار ۵۰ میلیارد دلاری به شرکت‌های هواپیمایی برای مدیریت آثار کرونا موافقت کند. براساس اسنادی که به دست رویترز رسیده است، در صورت موافقت کنگره، این پرداخت‌های نقدی مطابق درآمد و جمعیت خانوارها ارائه و در دو نوبت ۲۵۰ میلیارد دلاری (نوبت نخست آن ششم آوریل و نوبت دوم آن ۱۸ مه) پرداخت می‌شود. به نقل از ایبنا؛ رییس جمهوری آمریکا روز (چهارشنبه)، در خصوص میزان دقیق این چکها توضیح واضحی را ارائه نکرد. دولت ترامپ به عنوان بخشی از محرک یک تریلیون دلاری و پیشنهادهای موسوم به «نجات»، بدنبال اعطای کمک ۱۵۰ میلیارد دلاری در قالب وام های ضمانتی یا وثیقه‌ای به آن بخش‌هایی از اقتصاد است که در شرایط فعلی تحت بیشترین فشار قرار دارند؛ علاوه بر این وام ۳۰۰ میلیارد دلاری به کسب و کارهای کوچک نیز در دستور کار دولت آمریکا قرار دارد.

بوئینگ خواستار کمک ۶۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا شد

گوردون جاندرو، سخنگوی بوئینگ اعلام کرده است که این شرکت خواستار حداقل 60 میلیارد دلار اعتبار از جمله ضمانت وام و یا دسترسی به نقدینگی دولتی و خصوصی برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است. بوئینگ اعلام نکرد که چقدر از این پول را برای بخش هواپیماسازی و چقدر دیگر را برای تامین کنندگان قطعات خود می‌خواهد.  از سوی دیگر این که آیا بانک‌های آمریکایی قصد دارند بخشی از این پول را بدون حمایت دولت در اختیار بوئینگ قرار دهند نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بوئینگ به نمایدنگان مجلس آمریکا اعلام کرده که به شدت به حمایت دولتی برای تامین نقدینگی نیاز دارد؛ چراکه در شرایط کنونی بازار نمی‌تواند هیچ نقدینگی به دست آورد. شرکت بوئینگ روز دوشنبه تایید کرد که در حال مذاکره با دولت آمریکا برای دریافت کمک‌های کوتاه مدت است. به نقل از فارس؛ بوئینگ به نمایندگان مجلس آمریکا هشدار داده است در صورتی که کمک‌های دولتی اتفاق نیفتد کل بخش صنعت هوانوردی آمریکا فرو خواهد پاشید.

۱۸۰۰۰ نفر ارز دولتی گرفتند

بر اساس تازه‌ترین فهرست منتشرشده از سوی بانک مرکزی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی در بازه زمانی ۲۱ فروردین تا ۲۱ اسفند امسال ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر و شرکت ارز دولتی دریافت کرده‌اند که در این فهرست هم نام اشخاص حقیقی و هم شرکت‌های حقوقی به چشم می‌خورد. بانک مرکزی تامین ارز دولتی برای این افراد را به ۱۲ ارز مختلف انجام داده که یورو و یوان چین از مهم‌ترین ارزهای اختصاص داده شده به این افراد هستند.

دلایل گرانی گوشت از زبان مقام مسئول

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت گوسفندی به عوامل متعددی بستگی دارد، گفت:برای عرضه دام از شهرستان به تهران مدت زمانی سپری می‌شود، زیرا سازمان دامپزشکی بر حسب وظیفه  ابتدا دام را قرنطینه و سلامت آن را بررسی می‌کند و سپس اجازه ترخیص می‌دهد که امری زمانبر است و این زمان طبیعتا باعث نوساناتی در قیمت گوشت می شود. از طرفی کامیون‌هایی که دام حمل می‌کنند در مسیر بازگشت باری برای بردن ندارند و به همین دلیل کرایه‌ها دومسیره حساب می‌شود و دامدار موظف به پرداخت آن است که همین امر نیز  در قیمت گوشت اثرگذار است. با وجود افزایش تقاضای گوشت گوسفندی با کاهش تقاضای آلایش گوشت مواجه شده‌ایم و جگر و کله پاچه و سیرابی و ...با نصف قیمت و حتی کمتر به فروش می رسند. دلیلش نیز این است که با شیوع ویروس کرونا مردم کمتر به مراکز طبخ این اقلام مراجعه می‌کنند و طباخی‌ها و جگرکی ها نیز به دلیل کاهش مشتری کمتر جگر و کله پاچه خریداری می کنند. همین امر باعث شده است قیمت این اقلام به گوشت اضافه شود. به نقل از ایسنا؛ ملکی در پایان گفت: در حال حاضر شقه گوسفندی کیلویی  حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزارتومان است. ران و سردست نیز بسته به اینکه مشتری به چه شکل میخواهد یعنی پاک شده باشد یا ممتاز، قیمتش متفاوت است.

ابلاغ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور + متن

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به حسن روحانی ، قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را جهت اجرا ابلاغ کرد.

 در نامه رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است :

عطف به نامه شماره 117848 مورخ 1398/9/16 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران *قانون بودجه سال 1399 کل کشور* که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، بر اساس اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اصول پنجاه و هفتم (57) و هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی با تصویب در جلسه روز دوشنبه مورخ 1398/12/26 کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و تائید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می گردد.

متن نهایی قانون بودجه سال 1399 را اینجا بخوانید:

مالیات بر ارزش افزوده صادرات را برگردانید

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، پیشنهاد داد تا با هدف حفظ توان صادرکنندگان جهت ادامه مسیر ارز آوری در سال ۱۳۹۹، بخشی از منابع بلوکه شده پرداختی صادرکنندگان از محل مالیات بر ارزش افزوده صادرات از سوی سازمان امور مالیاتی، آزاد شود.

تعطیلی کارخانه‌های رنو در فرانسه

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرانسه، تمامی سایت‌های تولیدی خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند. به گفته رنو، این اقدام هم‌راستا با سیاست‌های دولت فرانسه و در جهت حفاظت از سلامت کارکنانش در برابر ویروس کووید-۱۹ انجام می‌شود. به این ترتیب قرار است ۱۲ سایت و ۱۸ هزار پرسنل رنو مشمول این تعطیلی شوند. رنو همچنین اعلام کرد وضعیت کارخانه‌ها در دیگر کشورهای اروپایی بستگی به شرایط شیوع کرونا در آن کشورها خواهد داشت. رنو با فروش جهانی ۶۵/ ۱ میلیون دستگاه طی سال ۲۰۱۹، سومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس‌واگن و پژو-سیتروئن است. پیش‌تر گروه خودروسازی پژو-سیتروئن اعلام کرده بود که به دلیل شیوع کرونا فعالیت تمامی کارخانه‌‌های خود را در سراسر اروپا متوقف می‌کند. رنو پیش‌تر نیز دو کارخانه خودروسازی خود را در اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده بود. این خودروسازدر نقاط دیگر اروپا نظیر اسلوونی، رومانی و ترکیه هم کارخانه دارد.

وزیر نفت دستورعمل دورکاری را ابلاغ کرد

وزیر نفت دستورعمل دورکاری در شرایط ویژه کارکنان را ابلاغ و تأکید کرد: هدف از موافقت با دورکاری در شرایط ویژه کنونی، اعمال نوعی قرنطینه خانگی و کاهش تماس‌هاست.

رقم دستمزد کارگران مشخص نشد؟

دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور استخدامی از ساعت ۱۶ چهارشنبه آغاز شد و پس از ۸ ساعت مذاکره، بامداد امروز بی نتیجه پایان یافت. ادامه بررسی تعیین حداقل مزد سال ۹۹ به جلسه ۲۹۰ شورای عالی کار به امروز، پنج شنبه ۲۹ اسفند ۹۸ موکول شد. یکی از نمایندگان کارگری عضو شورای عالی که در جلسه حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: به اعتقاد ما برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود، اما کارفرماها با این عدد مخالف هستند. گفتنی است؛ از جمله پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۹ درصدی حداقل دستمزد و افزایش سایر مؤلفه‌ها تا رساندن به ۲ میلیون و ۸۵۰ بود که مورد موافقت نمایندگان کارگران قرار نگرفت.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
سقوط تاریخی قیمت نفت = سقوط تاریخی بورس نورچشمی و جهش قیمت طلا وارز
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
با سلام و احترام به استحضار میرساند: جناب آقای مسعود فاضل مدیرعامل محترم در صفحه 7 روزنامه اطلاعات 29 اسفندماه در رثای ترک شرکت های هیوندا. جک. فولکس و... مطالبی قلمی فرموده اندکه خیلی دلسوزان انقلاب را رنجیده خاطر نمود.
آقای فاضل شرکت رنو صد سال قبل از دوچرخه شروع کرد ولی همت بالای کارکنان و مسولان آنرا به جایی رساند که امروزه بازار بسیاری از کشور را تسخیر کرده است. آیا بهتر نبود به جای دعوت از اینهمه میهمان پر مدعا. یک خودرو ملی طراحی میکردید که این میهمانان پر افاده نتوانند به فرمان ارباب بزرک شما را در چنین احوالاتی تنها بگذارند؟؟؟؟تا اینگونه تفکر در مسولان حاکم باشد هرگز خودکفا نخواهیم شد.
تیتر روزنامه وطن امروز مورخ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸:
جذاب حبابی !!!
بالا رفتن ارزش سهام بانک هاوخودروسازان که درگیرزیان های عملیاتی هستند نشان از رفتار حبابی بورس دارد!
بالاخره جرایدهم به رشدغیرعادی وغیرمنطقی وحبابی بودن بورس اذعان کردند
من وخانواده ام بسختی تونستیم کارت اقامت دایم کانادا روبگیریم ولی الان بخاطرکروناگیرافتادیم وهیچ پروازی انجام نمیشه ازخداوند میخوام که هرچه زودتر راهها بازبشه ماجونمونو برداریم واز این ممکلت فرارکنیم یکی از دلایل این فراربزرگ بی خیالی وبی اعتنایی ملت به سلامتی خودشان ودیگران است وضعیت جاده هاراببینید انگارنه انگار که کرونا جان بیش ازهرارنفرروگزفته !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
باشه
اما کانادایی ها هم می خواهند از آنجا فرار کنند.
لطفا با دوستان آنجا تماسی بگیرید!!
فعلا همه دنیا یک رنگ است.

شاید به غار نشینی برگردیم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
همچین می که کانادا که انگار اونجا بهشته نه برادر تا اونجا نری و زندگی نکنی قدر مملکت
خودت را نمی دونی فکر نکن میری مشکلاتت حل میشه یه مشکل حل میشه ولی هزار مشکل اضافه میشه نه فرهنگ نه آب و هوا نه در آمد و صدها چیز دیگه با ما ایرونیا متفاوته اونهایی که رفتند یا روشون نمیشه برگردن یا واقعا گیر افتادن
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دوست ناشناس 16:06 درسته که الان کل دنیا یه رنگ شده و با این وحشت ویروس کرونا، همه جا یه رنگ شده اما با کمال تاسف هنوز خیلی خیلی خیلی تفاوت بین ایران و کانادا وجود داره. در اینجا اصلا کاری به دیگر موضوع ها ندارم و صرفا به نکته ای که این دوست عزیز اشاره کرده اشاره می کنم. درسته که الان این ویروس به کانادا رسیده اما وقتی تو خیابون های شهرها تردد می کنی، من یاد زمان جنگ ایران و عراق می افتم که مردم شهرها رو خالی کرده بودن شهر به شکل عجیب و ترسناکی خالی از سکنه بود. الان کانادا هم همین اتفاق افتاده! البته با این تفاوت که مردم داخل شهر هستن اما فقط داخل خونه های خود هستن و شاید یکی از اعضا خانواده اون هم فقط برای خریدهای ضروری بیرون بره. مردم به شدت این موضوع رو درک کردن که برای سلامتی خود و افراد خانواده خود، باید تو خونه بمونن. نه اینکه برن مسافرت، برن خرید عید و .... متاسفانه ما فقط ادعا می کنیم که فرهنگ بزرگ و قدیمی و غنی داریم و در عمل چیزه دیگه ای رو نشون می دیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
حمید خان شما کانادا بودی که اینقدر از بدی اونجا میگی و دوستمان رو از رفتن نهی میکنی؟
کارفرماهاباحمایت دولت به خوردن حق کارگران وظلم به این قشرضعیف عادت کردند!آقای شریعتمداری شماوزیررفاه کارگرانی بیابه ماکارگران توضیح بده بااین حقوق چطوریک ماه روسر کنیم؟ازاجاره خونه خبرداری؟ازقیمت خوراکیها وایاب وذهابو...؟کارگران دیگه براشون نفسی نمونده خسته شدیم ازبس پیش زن وبچه شرمنده شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
نمی خواهم نا امیدت کنم
اما دیروز با یک سرمایه داری صحبت می کردم. شما و ایشان در احتمال زندگی برابر هستید.
اوهم از شما نا امید تر است.
از پول و مال هنگفتش نمی تواند استفاده کند.
الان شاکر خدا باش شاید کرونا تو را نکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
انقدر به کارگران ظلم نکنید
و کمی فکر کنید ، آیا میتوانید ، با حداقل فعلی حقوق کارگران حتی یک هفته زندگی کرد ؟؟!!؟
...
ظاهرا باید منتظر رکود بزرگ اقتصادی ناشی از کرونا در سطح جهانی باشیم

اول به حمله بیولوژیکی آمریکا شک داشتیم
الان باید به چین هم شک کرد

نقش روسیه این وسط چیه نمیدانیم ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
روسیه مشکوک شماره 1 است
اولا از اینکه چین جایش را در پازل قدرت جهانی بگیرد شدیدا عصبانی بود و چندین بار اعلام کرده بود که چین نمتواند رتبه ما را بگیرد
دوما همیشه روسها بوده اند که ترورهای بیولوژیک انجام میداده اند و رقیبانشان را زمین میزده اند
سوما تنها کشوری است که آاسیب زیادی از کرونا ندیدیه است
رابعا بازار نفت را هم زمین زده است و اقتصاد جهانی را از هر جهت به چالش کشیده است
همچنان به دو ور زنی در خاورمیانه و جهان مشغول است
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اول مه دوستان طرفدار توطعه می گفتن این کار امریکا هست که چین رو نابود کنه. بعد ایران هم به لیست قربانیان این توطعه اضافه شد. یه مدت بعد عربستان و بحرین اعلام کردن که ایران از این ویروس به عنوان سلاح بیولوژیک استفاده می کنه. بعد که به امریکا رسید، حالا میگن این کار روسیه بوده
جالب است وقتی نفت گران میشود صدای اقای زنگنه بالا میرد و هیهات من ذلت راه می اندازد که بنزین در ایران ارزان است و غیره. حالا که نفت میاد پایین چرا خاموشی اقای زنگنه
در ضمن خوبه که بدانیم دنیا تلاش می کند برای بهبود اقتصاد خوب ارزانی ایجاد کند.
در ایران هیچ وقت تلاش برای فروش ارزان نبوده و همواره تلاش برای گران کردن بوده است.
این نشان دهنده عدم عزم ملی برای توسعه واقعی ایران عزیز است‌

یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دقیقا. تو خیلی از کشورهای دیگه قیمت بنزین ازاد هست و بر اساس نرخ جهانی تعیین میشه. جلوی در تمام پمپ بنزین ها یه تابلوهای الکترونیکی هست که قیمت لحظه ای بنزین رو نشون میده. مثلا در کانادا تا همین ماه قبل قیمت بنزین لیتری یک دلار و بیست و پنج سنت بود اما امروز رسیده به 75 سنت.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اصولا مرگ خوبه اما فقط برای مردم ایران! بنزین بی کیفیت, اتوموبیل عهد بوق ادعا در حد بنز و شعار که تمامی نداره!
{ دلایل گرانی گوشت از زبان مقام مسئول }
متاسفانه مثل همیشه در ارتباط با گرانی گوشت توجیه و فرافکنی صورت گرفت!! ... مگر چند روز قبل از آین اعلام نشد که همه چیز فراوان است و مردم نگران نباشند !!
نتیجه اینگونه عملکردها و گرانی گوشت قرمز ، متاسفانه فقط باعث افزایش محروم شدن میلیونها خانواده ایرانی به جمع قبلی میشود که مطابق با هیچ معیار انسانی و اجتماعی و اخلاقی و دینی نیست!!
همچنین محرومیت بیشتر خانواده‌ها از گوشت باعث عدم دسترسی آنها به پروتئین مورد نیاز بدن شان می شود و این موضوع باعث لطمه و آسیب جدی به سلامت میلیونها خانواده‌ها ایرانی می زند که نتیجه آن بالا رفتن میزان ناهنجاریها و بیماریها و افزایش هزینه‌های سیستم سلامت و ایجاد چرخه معیوب گردش ناسالم بیماری درجامعه میشود

لذا ضروری است که دولت محترم نه تنها مانع افزایش قیمت گوشت، بلگه باعث کاهش قیمت آن شود تا همه خانواده‌ها بتوانند در سبد غذایی خود آنرا داشته باشند تا بتوانند سالم باشند
باید توجه داشت گوشت ماده غذایی لوکس نیست بلکه یک ماده غذایی ضروری برای بدن انسان است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
گوشت گوسفندی شقه ای شهرستان ما ۷۵۰۰۰ درب قصابی.به شما تهرانی ها گرون میندازند
امیدوارم نفت به بشکه ای ۱۰ دلار برسه تا وابستگی هی نفتی ما به حداقل برسه، البته مطمئنم اونوقت نرخ قیمتها به بیش از ۱۰ برابر کنونی میرسه و زندگی برای ۹۶ درصد از مردم سخت تر خواهد بود و البته اون ۴ درصد به لطف مسایل مختلف قدرتمند تر و پولدار تر از قبل میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اتفاقا ایران باید الان خوشحال باشه از این ارزون شدن نفت. اگه مثلا قیمت نفت 100 دلار بود و ما فقط مثلا 200 هزار بشکه می تونستیم بفروشیم که خیلی عذاب اور بود. اما الان فرقی نمی کنه. اتفاقا الان این عربستان و روسیه هستن که حسابی حالشون جا میاد. همین دو کشور باعث شدن قیمت نفت الان به 20 دلار برسه.
از قدیم گفتن پول مگه علف خرس! ظاهرا در ایران علف خرس. :(
دلیل برای گرانی ها نیاورید! بدنبال مدیریت درست و حفظ ارزش پول ملی باشید. مدیران دست اندرکار از پرستاران یاد بگیرند، چگونه خود را برای ملت فدا کنند.
"دلایل گرانی گوشت از زبان مقام مسئول"
کرایه نیسان یخچالدار از استانهایی که دام هست به تهران برای هر‌سری‌ قبلا ۵۰۰ بوده که فرض‌کنیم الان بدلیل عدم وجود بار در برگشت، شده یک میلیون. برای ۲ تن بار، به هرکیلو ۲۵۰ تک تومن میفته. بابت آلایش گوشت هم، هر گوسفند ۴۰ کیلویی نهایت ۴ کیلو باشه و چون نصف قیمت میفروشن میشه ۲ کیلو. سهمش میشه ۵ درصد. پس گوشتی که کیلویی ۸۰ بوده باید نهایت با توضیحات این آقا بشه ۸۴۲۵۰ تومن. بابت صرف زمان جهت قرنطینه هم که بدلیل ارسال مرتب‌ دام، این قرنطینه دیگه به چشم نمیاد چون هر روزی که یک مقدار خاص‌دام وارد قرنطینه میشه همون مقدار هم خارج میشه. حالا بجای ۸۵ چرا شده ۱۱۰ الی ۱۲۰؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
بابا دلت خوشه! خود اتحادیه نمیخواد قیمت بیاد پایین[ میری توی قصابی انگار رفتی توی صرافی! هر روز روی وایت برد قیمت جدید مینویسن و گوشت رو حداقل ۵۰% گرونتر از قیمت واقعی اش به خلق الله می اندازن!
"تعطیلی کارخانه‌های رنو در فرانسه"
"فعالیت ایرانخودرو و سایپا با تمام توان ادامه دارد"
آخرش هم رنو همه پیش فروش ها رو سر موعد تحویل میده.وطنی‌ها یا یک‌سال تاخیر آخرش میگن بیا به جای سراتو سبد خودرویی ببر. مثلا سه تا پراید یه تیبا یه کوئیک. نمیخوای؟ دو تا پراید چهار تا ساینا. نمیخوای؟ پنج تا پراید یه نیسان آبی. بجای ساندرو، وانت پراید ببر چادر بزن از ساندرو بیشتر آدم جا میشه توش. والا
خدا به فریاد اقتصاد درب و داغون ایران برسه با شاهکارهای مدیریتی اینا کلی ادم بیکار میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
به ونزوئلا شدن سلام کنید
و حالا روز خوشمان است ...
کاش به جای کرونا تو آب همه سیانور میرختن همه راحت میشدیم..این زندگی نشد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
الان همه ترسیدن!
پولدارا بیشتر ترسیدن
پول و سرمایه اروپایی ها هم آنان را از مرگ نجات نمی دهد.
پس غر نزن و منتظر مرگ باش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ناشناس 13:12
بهت حق میدم
وقتی با بدبختی زندگی میکنی تنها امیدت مردن افراد خوشبخت هست
چقدر حقیر...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ناشناس ۱۳:۱۲ .من منتظر مرگ نیستم.دو راه دارم یا برم دنبال مرگ،یا اینکه منتظر ظهور حضرت باشم که البته هستم و انشالله به زودی اتفاق خواهد افتاد
یادی کنیم از معجزه هزاره سوم و قیمت هر بشکه نفت 150 دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
واقعا یادش به خیر. البته راه دور نباید رفت. همین چند وقت پیش و زمانی که امریکایی های ملعون سردار عزیز رو شهید کردن، قیمت نفت هر بشکه 67 دلار بود اما امروز رسیده به 20 دلار!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی دو ماه پیش اگه به کسی می گفتی نفت میشه 20 دلار، می گفتن که دیونه هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
هشتصد میلیارد دلار را ظرف ۸ سال در دنیا بین کشورهای مختلف ، توزیع کردند
و سهم مردم ، تورم و بیماری هلندی اقتصادی
و تحریم جهانی و فقر و فلاکت شد
مقصروفتنه اصلی عدم افزایش بحق ومناسب حقوق کارگران برای سال ۹۹ دژپسندوزیرافتصادمیباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مانع اصلی بخش خصوصی است. آنهم نه سر مبلغش. بلکه سر اینکه قیمت تولیدات یا مایحتاج مردم که به ازاء هر یک درصد اضافه پرداخت دستمزد، 4 درصد اجازه افزایش قیمت میخواد.
دولت و کارفرمایان همواره با مداخله غیرمنصفانه و برپایی جلسه فشار در بدترین زمان ممکن در پایان سال، بدترین تعیین افزایش حقوق را برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی رقم میزنند. این موضوع هم هیچگاه ربطی به خوب بودن یا بد بودن وضعیت اقتصادی ندارد. بنوعی سوء استفاده از وضعیت در جهت تعیین کمترین میزان افزایش سنواتی است. انصافا اف بر شما!
دولت آمریکا نباید بیت المال مردم جهان را اینگونه حیف و میل کند...
دلایل گرانی گوشت
گوشت رافقط بایدثروتمندان بخورند
قشرکارگربایدکوفت بخورد
با سقوط قیمت نفت ،و رانتخواریهای گوناگون از ارز دولتی ،و نیمایی تا بحران کرونا ویروس ،و گرانی ،و تورم افسار گسیخته ؟ در این پایان سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ ، چشم اندازی برای زنده ماندن مردم دهکهای ششم به پایین که حدود ۷۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۳ میلیونی ایران است دیده نمیشود ؟ با این سیاست نباید انتظاری داشته باشیم ؟،،صدای زنگ خطر کرونا ویروس ،و تحریمهای حداکثری ،و فساد گسترده،و نهادینه شده
به مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و اینکه بلا در صورت صبر جمیل برکت می آورد؛ شعار اقتصاد بدون نفت گویا
تحقق می یابد.متوجه باشیم که تفاوت قیمت فروش هر بشکه نفت با بهای استخراج آن به صفر نزدیک می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
برو بابا دلت خوشه! مگه با بقیه دنیا ارتباط درست مالی داری که بتونی راحت اجناست رو بفروشی و پولش رو وارد کنی؟! سرتون رو کردیذ زیر برف و هی دم از اقتصاد بدون نفت می زنید؟!
پس با این حساب نفت ما (البته اگر بتوانیم بفروشیم) بشکه ای 15-18 دلار خواهد بود.
گرونی گوشت اگه تو کشوری مثل ما اتفاق میفتاد ؤ ادعای دروغین مردم سالاری داشتن اون وزارتخونه رو با لودر خراب میکردن
ؤقتی هیچ چیزی مدیریت نمیشه واقعا دولت میخوام جکار?
چرا باید حقوق یه عده بی عرضه رو مردم بدن?
واقعا خسته شدیم در کمتر از دو ماه ۵۰% گوشت گرون شده?
ما اگه نخواهیم دنیامونو شما اباد کنید به کی پناه ببریم?
بعد مدتها پرس وجو 11 اسفند تو بورس شرکت کردم 30 تومن سهام خریدم آخرین روز بورس 28 رفتم سایت دیدم 10 میلیون ضرر کردم یعنی غیر از پنج شنبه و جمعه توی 12 روز کاری 10 مییلیون ضرر
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کار خوبی کردی هرچی بهت میگفتن بورس حبابه باورت نمیشد ولی حالا یقین پیدا کردی که بورس حباب هست
حالا برای اینکه جبران ضرر کنی سهام دارویی بخر بعد سه ماه وقتی دارو به لیست نیمایی پیوست بر با ۱۰۰% حالشو ببر
گفتن بورس خوبه ولی برای اهلش نه بدون اشنایی
داداش چرا قیمت بنزین ما الان از بنزین امریکایی هم گرون هستش؟؟؟اونها الان بنزین میزنن لیتری 2530 تومان و ما میزنیم 3000 تومان بماند که درامدها انها حداقل حداقل 10 برابر درامد هر ایرانی هستش
این ظلم نیست؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
داری با کی حرف میزنی؟؟!!؟؟
با این وضعیت قیمت نفت ما به زیر ۱۵ دلار در هر بشکه رسیده.
بیمه شخص ثالث گرفتم ، یکی از بندهای هزینه ، مالیات ارزش افزوده بود
آخه بیمه چه ارزش افزوده ای برای من داره که مالیات میگیرید .
دوست عزيز كشورهائي كه پول بنزين را به قيمت روز نفت خام مي دهند سيستم دارند و در طول روز با تغيير قيمت نفت خام قيمت بنزين نيز تغيير مي كند و بدين صورت عدالت عدل علي (ع) رعايت و اجرا مي شود ولي در ايران كه ازاين خبرها نيست.

عدد ثابت است و بايد بپردازي پس لطفا" التماس نكن !!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار