بازدید 18121

دانشمندان موفق به توالی‌یابی کل ژنوم کرونا شدند

دانشمندان روسیه در تحولی که می‌تواند از اهمیت زیادی در ساخت واکسن ویروس کرونای جدید داشته باشد موفق شده‌اند برای اولین بار کل ژنوم این ویروس را توالی‌یابی کنند.
کد خبر: ۹۶۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴ 20 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دانشمندان روسیه در تحولی که می‌تواند از اهمیت بالایی برای ساخت واکسن ویروس کرونای جدید و درک سیر تکاملی آن برخوردار باشد برای اولین بار موفق به تولی‌یابی کل ژنوم این ویروس شده‌اند.

«دیمیتری لیوزنوف»، رئیس یک موسسه پژوهشی در روسیه که متخصصان او موفق به رمزگشایی از ژنوم کرونای جدید شده‌اند گفت: «این ویروس کرونا برای ما جدید است بنابراین مهم است فرصتی برای کشف مسیر شیوع و ورود آن به خاک کشورمان و جهش‌های آن داشته باشیم. این اطلاعات به ما در ساخت واکسن و دارو‌های ضد ویروس برای درمان ویروس کرونا کمک خواهد کرد.»

وی اضافه کرد این اطلاعات به زودی برای پایگاه داده سازمان جهانی بهداشت ارسال خواهد شد تا دانشمندان سایر کشور‌ها بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

همزمان، دانشمندان یک مرکز تحقیقاتی دیگر در شهر «نووسیبیرسک» روسیه موف به عکسبرداری از ویروس کرونای جدید زیر میکروسکوپ شده‌اند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

چین رسماً آمریکا را به حمله بیولوژیک با کرونا متهم کرده است.

دولت چین پنج‌شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای]بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان