بازدید 3813

کرونا مالیات مسکن را عقب انداخت

رایزنی دستگاه‌های مرتبط با سامانه املاک و اسکان که پیش‌نیاز طرح مالیات بر عایدی املاک است با شیوع کرونا دچار اختلال شد.
کد خبر: ۹۶۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵ 20 March 2020

رایزنی دستگاه‌های مرتبط با سامانه املاک و اسکان که پیش‌نیاز طرح مالیات بر عایدی املاک است با شیوع کرونا دچار اختلال شد.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه سامانه املاک و اسکان در بهمن امسال رونمایی شد، اتصال این سامانه به دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان امور مالیاتی، شهرداری ها، وزارت صمت، دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز و مخابرات به طور کامل محقق نشده است.

تا قبل از شیوع کرونا و بنا به گفته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - مکاتبات لازم با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراجع دولتی مذکور انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، اما به منظور حفظ بهداشت عمومی امکان ادامه جلسات مقدور نشد.

به گفته محمودزاده، پس از رفع بحران کرونا، جلسات با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان ادامه خواهد یافت.

بنابراین گزارش، مجلس شورای اسلامی طرح مالیات بر عایدی املاک را به دولت ارائه کرده و دولت گفته که قصد دارد در این خصوص لایحه ارائه دهد. یکی از پیش‌نیازها اجرای مالیات بر عایدی املاک، حذف دلال بازی و مالیات خانه‌های خالی، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان است که اخیراً توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد.

کارشناسان امیدوارند این آرزوی دیرینه که گفته می شود از سال ۱۳۵۳ مطرح شده و در سال ۱۳۶۶ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از دستور کار خارج شد در سال ۱۳۹۹ رنگ واقعیت به خود بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر