بازدید 3548
اقتصاد در گذر زمان

از «تاسیس حوزه علمیه قم» تا «سقوط سنگین وال استریت»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 22 March 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

3 فروردین 1301، حوزه علميه قم توسط حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي تأسيس شد.

3 فروردین 1325، والاس موري سفير امريكا در ايران در تلگرافي به وزارت خارجه كشورش گفت: قوام نخست ‌وزير همزمان با قرار تشكيل شركت مختلط نفت ايران و شوروي، به دولت امريكا نيز قول داده كه استخراج نفت بلوچستان را به آن دولت بسپارد.

3 فروردین 1342، بازار تهران به نشانه اعتراض نسبت به جنايات حكومت در به خاك و خون كشيدن مدرسه فيضيه قم تعطيل شد.

3 فروردین 1355، نلسون راكفلر سرمايه دار مشهور امريكايي و معاون رئيس جمهور اين كشور امروز وارد جزيره خارك شد و با محمد رضا پهلوي ملاقات كرد .

3 فروردین 1391، دولت هند از توافق ابتدایی با ایران برای صادرات سه میلیون تن گندم به ایران خبر داد.

3 فروردین 1392، واردات انواع خودروی سواری به کشور در 11 ماهه سال 1391 با رشد 8.1 درصدی به 38 هزار و 399 دستگاه رسید.

3 فروردین 1396، کشتی حامل نخستین سفارش نفتی خریداری شده بلاروس از ایران شامل 80 هزار تن (600هزار بشکه) در بندر اودسا در جنوب اوکراین لنگر انداخت و به طرف قرارداد بلاروسی تحویل شد.

3 فروردین 1398، با تشدید نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد کندتر شدن اقتصاد جهان به دنبال چشم‌انداز محتاطانه فدرال‌رزرو در هفته گذشته و داده‌های اقتصادی ضعیف جهان، شاخص‌های سهام وال‌استریت سقوط کردند.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر