بازدید 3403

کمک فائو به ایران برای مبارزه با موج جدید هجوم ملخ‌ها

فائو در چارچوب برنامه همکاری‌های فنی اضطراری خود، دانش، مهارت و تجهیزات لازم را برای مقابله با ریزش گسترده ملخ‌های صحرایی در اختیار ایران قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 19 March 2020

 

فائو در چارچوب برنامه همکاری‌های فنی اضطراری خود، دانش، مهارت و تجهیزات لازم را برای مقابله با ریزش گسترده ملخ‌های صحرایی در اختیار ایران قرار می‌دهد.

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، تهران - سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) توافقنامه‌ای را با سازمان حفظ نباتات ایران جهت تقویت توان کشور در زمینه هشدار زودهنگام، پایش و مدیریت ملخ‌های صحرایی منعقد کرد.

بر اساس این توافقنامه، فائو ۳۲۰ تن از کارشناس مبارزه با ملخ‌ها، حفظ نباتات و کشاورزی در پنج استان جنوبی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، و سیستان و بلوچستان را در زمینه کاربرد مؤثر و نگهداری بهینه سم‌پاش‌های فوق سبک (ULV) مورد آموزش قرار می‌دهد. فائو همچنین توان فنی این ۳۲۰ کارشناس را در زمینه اجرای عملیات پایش، کنترل و گزارش‌دهی در خصوص وضعیت ملخ‌های صحرایی بیش از پیش ارتقا خواهد داد.

علاوه بر آن، فائو از طریق خرید ۳۰ سم‌پاش فوق‌سبک خودرویی، ۵۰ سمپاش فوق‌سبک دستی، ۱۵۰ دست البسه حفاظتی برای نیروهای سمپاش و تأمین آفت‌کش‌های مورد نیاز، از تلاش‌های کشور جهت تأسیس دو مرکز دائمی برای کنترل ملخ‌های صحرایی حمایت می‌کند.

در نهایت نیز فائو براساس آموزه‌ها و تجارب موفق به‌دست آمده یک گزارش راهبردی مشاوره‌ای را در زمینه مدیریت ملخ‌های صحرایی در سطح کشوری برای مسئولان ملی تدوین و ارائه خواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست