بازدید 44561

از قطع سخنان غیردقیق بازیگر صداوسیما در تلویزیون تا خط و نشان وزیر

با گذشت یک روز از نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اظهارات این بازیگر به رئیس صداوسیما و خط و نشانی که در این زمینه کشیده شد، نشان داد آن قطع با این ملاحظات رخ داده است؛ ملاحظاتی که چه بسا چندان اشتباه نیز نبود، چرا که با توجه به حساسیت عمومی نسبت به این ویروس، موضع‌گیری‌ها در رسانه‌های پرمخاطب می‌بایست متکی بر دیدگاه‌های کارشناسی باشد.
کد خبر: ۹۶۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 17 March 2020

از قطع سخنان بازیگر صداوسیما در تلویزیون تا خط و نشان وزیرپس از آنکه یکی از بازیگران در ویژه برنامه نوروزی شبکه یک سیمای ایران، برخی مواضع غیردقیق و پرسش‌های بی‌ارتباط را پیرامون شیوع کرونا مطرح کرد، یکباره این برنامه قطع شد و همین اتفاق نقدهایی را در فضای عمومی متوجه متولیان صداوسیما کرد. با این حال با گذشت یک روز از نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اظهارات این بازیگر به رئیس صداوسیما و خط و نشانی که در این زمینه کشیده شد، نشان داد آن قطع با این ملاحظات رخ داده است؛ ملاحظاتی که چه بسا چندان اشتباه نیز نبود، چون با توجه به حساسیت عمومی نسبت به این ویروس، موضع‌گیری‌ها در رسانه‌های پرمخاطب می‌بایست متکی بر دیدگاه‌های کارشناسی باشد.

به گزارش «تابناک»؛ امیرحسین رستمی، بازیگر سینما و تلویزیون واپسین ساعات روز دوشنبه ۲۶ اسفند مهمان برنامه فرمول یک علی ضیاء بود. او در اقدامی غیرمنتظره نقد‌هایی پیرامون زمان و کیفیت اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا در کشور، لزوم تعطیلی و قرنطینه به عنوان مدلی بین المللی و همچنین درباره سرعت اینترنت مطرح کرد. مجری در ابتدا کوشید با ارائه پاسخ‌هایی بحث را جمع کند، اما یکباره بدون حتی اعلام پخش آگهی بازرگانی، روند پخش زنده برنامه متوقف و با قطع برنامه، آگهی بازرگانی پخش شد.

امیر حسین رستمی در ابتدای صحبت‌های خود در این برنامه گفت: «مدت‌هاست در برنامه زنده تلویزیون ظاهر نشدم، اما امشب دلیل‌های زیادی برای آمدن داشتم. چند نکته شخصا برای خودم سوال بود. چند وقت قبل یکی از دوستان دکترم مطلبی را درباره کرونا در اینستاگرام گذاشت و به من هم گفت که مساله جدی است و ویروس به ایران هم وارد شده و باید شروع به اطلاع رسانی به مردم کنیم. من هم ۲۴ ژانویه در صفحه خودم منتشر کردم. سوال اینجاست که چطور من که یک بازیگر ساده هستم و دوست دکترم در جریان آمدن کرونا بودیم، وزیر محترم بهداشت ما تا روز اول اسفند خیلی محکم می‌گفتند که هیچ نشانه‌ای از کرونا در ایران نیست.»

او ادامه داد: «خوب بوده که ما اول یاد بگیریم که اول تحقیق کنیم و بعد تکذیب کنیم. چه اصراری بود که پرواز‌های ماهان به چین کنسل نشود، وقتی که می‌دانستیم مبدا این ویروس شهر ووهان چین است و اکثر دنیا تماس خود با این شهر را قطع کرده‌اند، باتوجه به هجمه‌های بسیاری که در فضای مجازی برای متوقف کردن این پرواز‌ها انجام شده بود، چه اصراری برای ادامه آن بود؟ متاسفانه تا آخرین لحظه این پرواز‌ها آمد و این بیماری را آورد.»؛ نقدی که البته به باور برخی مقامات و صاحب نظران دقیق نیست و آن‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا ویروس کرونا را به ۱۵۰ کشور دیگر نیز ماهان منتقل کرده و آیا واقعاً تصور می‌شود اگر این پروز‌ها انجام نمی‌شد، امروز با وضعیت متفاوتی مواجه بودیم؟!

از قطع سخنان بازیگر صداوسیما در تلویزیون تا خط و نشان وزیر

رستمی در ادامه سخنانش اظهار داشت: «این سوال‌های چکیده‌ای از سوالات ۷۰، ۸۰ میلیون مردم ایران است. سوال دیگر این بود که چقدر بهتر می‌شد یک شهر قرنطینه شود تا اینکه یک کشور را قرنطینه نکنند، چون در شروع این ویروس همه کشور‌های همسایه ما را قرنطینه کردند و همه مرز‌های خود را روی ما بستند.»؛ اظهاراتی که البته دقیق نیست و زمانی مرز‌ها روی ایران و دیگر کشور‌هایی که کرونا در حال گسترش یافت، بسته شد که کرونا به شدت قابل توجهی گسترش یافته بود و به زعم برخی این اقدام جنبه‌های سیاسی نیز داشت، چون برخورد مشابهی با چین و ایتالیا از سوی شماری از این کشور‌ها رخ نداده است.

این بازیگر در ادامه صحبت‌های خود از رئیس قوه قضائیه خواست تا فیلترینگ تلگرام را حداقل موقتا تا رفع بحران کرونا بردارد. چراکه سرعت اینترنت پایین بوده و برای مطلع شدن پزشکان از یکدیگر و بهره بردن بچه‌ها از وضعیت آموزش مجازی اپلیکیشنی همچون تلگرام مورد نیاز است.

او در پایان نیز با انتقاد از تعطیل نکردن ادارات گفت: «بسیاری از مشاغل همچون بیمارستان‌ها قابل تعطیل شدن نیستند، اما برای کنترل شیوع ویروس کرونا می‌شد ادارات را تعطیل کنیم، اما این کار را انجام ندادیم. ولی باید بدانیم که کارمندان نمی‌توانند با طی‌الارض از منزل به محل کار برسند و مجبورند که از خانه بیرون بیایند و به سر کار بروند.»

پس از قطع سخنان رستمی و اخراج او از استودیوی پخش زنده، دوربین بار دیگر به استودیو بازگشت و علی ضیا مجری برنامه فرمول یک گفت: «به دلیل اینکه صحبت‌های امیر حسینی رستمی مغایر با فضای ما بود از ایشان خواستیم در زمان دیگری مهمان ما باشد.»؛ اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ رسانه ملی که واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. در گذشته نیز به یک باره زمان برنامه تمام شده یا سخنان مهمان از طریق پخش میان برنامه متوقف شده، اما اینکه در میانه صحبت‌های مهمان پخش زنده قطع و به این شکل عمل شود، مدلی است که سابقه‌ای از آن در حافظه‌ها نیست.

پس از این اتفاق، نقد‌هایی به ویژه در فضای مجازی مطرح شد که وقتی رسانه ملی فرصت طرح ابهامات و پرسش‌ها را نمی‌دهد، این ابهامات و پرسش‌ها که نزد بخشی از افواه عمومی وجود دارد، پرورش می‌یابد و به خط خبری شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تبدیل می‌شود و این گروه از مردم احساس می‌کنند حرف دلشان و پرسش‌هایشان در رسانه‌ای به جز رسانه ملی مطرح می‌شود و مشتری این شبکه‌ها می‌شود، اما با گذشت ۲۴ ساعت، اتفاق افتاد که نشان داد پشت صحنه این قطع چه اتفاقاتی عجیبی رخ داده است.

مهم‌ترین اتفاق اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما از حضور امیرحسین رستمی در برنامه فرمول یک و مطالب مطرح از طرف این بازیگر درباره ویروس کرونا گلایه کرد و هشدار داد. سعید نمکی در نامه به عبدالعلی علی عسگری نوشته است: «ضمن قدردانی از همکاران ارجمند جناب عالی که در اطلاع رسانی و مساعدت به برنامه‌های ستاد ملی مدیریت کرونا شبانه روز تلاش فرموده‌اند، بعضا در برنامه‌های آن مجموعه اتفاقاتی رخ می‌دهد که علاوه بر لطمه حیثیتی به تلاش‌گران شبانه‌روزی این عرصه، همراهی سازمان صداوسیما را نیز زیر سوال می‌برد.»

او در ادامه آورده است: «برای مثال روز گذشته در برنامه فرمول یک، فردی به نام امیرحسین رستمی دعوت می‌شود که با بیان موارد خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی و بد جلوه دادن زحمات شبانه روزی همه دست اندرکاران و منجر به قطع برنامه می‌گردد. اینجانب بار‌ها از جناب عالی درخواست کرده‌ام که در این موارد قبل از دعوت افراد و صحبت در مورد بیماری‌ها و نظام سلامت حداقل اسامی و صلاحیت افراد با این وزارتخانه مشورت شود. نمی‌دانم چه کسانی موثرند که شاهد تکرار این گونه پدیده‌های ناخوشایندیم و در این شرایط سخت به جای همراهی، سم پاشی و تخریب اذهان حاصل می‌شود و این تلاش بی‌وقفه در ایجاد آرامش روانی جامعه را به تشویش بدل می‌کنند.»

وزیر بهداشت نوشت: «تردید نفرمایید در صورت عدم کنترل جو موجود، رسما و مستقیم این گله‌مندی را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. چون اینجانب و همکارانم در این بحران همزمان نمی‌توانیم علاوه بر تدارک و نظارت بر نیاز‌های بهداشتی و درمانی و مدیریت جنبه‌های مختلف این شرایط و خنثی سازی توطئه دروغ پراکنی‌های بیگانگان جور ناهماهنگی و شاید غرض ورزی یک مجری یا تهیه کننده برنامه‌ای را نیز تحمل کنیم، آن هم در دستگاهی که از بیت المال تغذیه می‌شود و باید در راستای سیاست‌های ستاد ملی فعالیت کند. یقینا گروهی خارج از اطلاع جناب عالی و مدیریت ارشد آن سازمان عمل می‌کنند که ضرورت دارد مورد توجه و برخورد قاطع قرار گیرند.»

از طرفی دیگر در برنامه فرمول یک سه شنبه ۲۷ اسفند شاهد حضور یک گروه بودیم که مشغول پاسخ به برخی پرسش‌ها و نقد‌های مطرح شده از امیرحسین رستمی بودیم. در این میان البته منصفانه نیست که تمام آنچه یک بازیگر تلویزیون به نقل از دوست پزشکش مطرح کرده را پرسش‌ها و نقد‌های کارشناسی بخوانیم و هر آنچه مسئولان وزارت بهداشت و درمان مطرح کرده‌اند را غیرکارشناسی تلقی کنیم. البته هر شخصی در اظهارنظر مختار است، اما این اظهارات در درجه نخست می‌بایست متکی به ادله و مستندات دقیق و همچنین در دایره تخصص گوینده باشد، تا زمینه‌ساز یک تنش گسترده نشود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۷
اینها سوالات همه ی مردم است
به هر حال کسی باید درست و بدون فرافکنی پاسخگو باشد
اینم نتیجه صداقت و حرف مردمو زدن
جمع کنید این سلبریتی های بی سواد رو چرا همیشه تریبون در اختیار اینهاست چه گلی به سر مملکت زدند تا کی باید به اینها باج دهید مشکل مردم تلگرام کذایی واینها نیست مشکل مردم ندیده شدن مشکلات اساسی وزیرساختی ومعیشت است.یک روز یه بازیگر میلیاردی چالش است یه روز یه بازیکن میلیاردی شما هم که از این سوژه ها بدتان نمیآید این سلبریتی در حدی نیست که از قوه قضاییه ووزارت ارتباطات نقد کند اصلا ایشان چه تخصصی در این حوزه دارد ایشان متخصص دلقک بازی است وبس
پاسخ ها
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
من هم با نظر شما موافقم که آقای رستمی بازیگر قوی نیست، اما بنده خدا چند تا سوال ساده پرسیده. رفتار صدا و سیما توهین آمیز بوده خیلی.
آقای وزیر ذهن مردم تشویش دارد.حرف مردم رو زده حداقل پاسخگو باشید حرف تمام مردم ایرانه
همیشه مسئولین و این وزیر وقتی مورد نقد صریح قرار میگیرند و توان پاسخ ندارند پشت رهبری قایم میشوند اما بدانید شما با ندانم کاری و نداشتن تخصص ابروی نظام را برده اید و به جان و مال مردم خسارت زدید.
شما هر چی می خواهید بگویید صدا و سیما کلا تعطیل هست شاید کمتر از 10 درصد مردم برنامه ها را دنبال می کنند
بخدا من بعنوان یک تحصیل کرده فقط خبر ها را از سایت ها می خوانم دیروز که با خودرو شخصی به شرکت می رفتم رادیو تعداد کرونایی ها و فوتی های همه دنیا را گفت بجز ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
عزیز دل
رادیو مبتلایان ایران رو جدا میگه دنیا رو جدا
اقاي وزير، حقيقت تلخه
اقدام صدا و سیما زشت و تهوع آور بود.
آقای نمکی عمل به وظایف چرا شما را مغرور کرده؟
خداروشکر مردم هیچ کامنتی نذاشتن
یا گذاشتن و نمیبینیم
ولی متاسفم برای خودم که همچین صدا و سیمایی رو تحمل میکنیم
انقدر ..... که میهمانش رو بقول خودشون اخراج میکنه
تو این مملکت هرکی حرف حق بزنه اخراجه
بقول زینب خانومتون که گفت هرکی مخالفه از ایران بره
احسنت
شیر مادر حلالش باشه
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مگه مادرشی؟ که شیرت رو حلالش کنی؟
النجات فی الصدق : نجات در راستگویی است
خوب اين نشان ميده خيلي آزادي بيان داريم!
چرا ار واقعیت ها هراس داریم ؟ این بنده ی خدا حرفایی رو زد که مدت هاست این ملت زیر این اخبار نظر گذاشته اند . با مطرح کردن وقایع هیچ لطمه ایی به زحمات پزشکان و مسولان زحمت کش نخواهد خورد فقط کسانی اشفته خواهند شد که در وجدان خود کاستی هایی می بینند که اشاره به ان انها را اشفته خواهد کرد . توراخدا رحم کنید بجای این جوابیه هایی که هیچ کسی را قانع نخواهد کرد به فکر جان هموطنان عزیز باشید .
ای مردم عزیز خواهش عاجزانه دارم از منزل خارج نشوید به خدا قسم ما حدود یکماهه از منزل خارج نشدیدم . رحم کنید هم به خودتون هم به هموطنان عزیزمون .
سال هاست که تلویزیون نمی‌بینم چون حس میکنم به شعورم توهین میشه اگر پای این رسانه بشینم اما اون آقای وزیری که صحبت از رهبری و گله و شکایت می فرمایند تشریف بیاورند جلوی مردم پاسخگو باشند مطمئن باشید خود مردم متوجه صداقت کلام شما خواهند شد
هرچند که گمان نمیکنم پاسخ درخور توجی برای این سوالات به جای مردم داشته باشید
جناب رستمی حرف دل تمام مردم ایران رو زد ...

صدا و سیمای میلی خیلی وقته که دیگه بیننده نداره و جایگاهش رو بین عموم مردم از دست داده...

رستمی نماد مردمی که صدا و تصویرشون سانسور و قطع شده ...

وزیر و مسئولان هم به جای پاسخ گویی، تهدید کردن رو خوب بلدن...
سلام .اصلا ربطی به فعالیت زحمت کشان کادر درمانی نداشت.بلکه مدیریت کلان را زیر سوال برد و نا بخردی هاییکه تا بحال انجام داده اند را زیر سوال برد.
ما که مخاطب این رسانه مثلا ملی نیستیم اخبار این مصاحبه را نیز در شبکه های مجازی دیده ایم.این رفتارها باعث ریزش بیشتر باقیمانده مخاطبان خواهد شد.
حرف حق مردم رو زد جناب وزیر توام بهت برنخوره حقیقت همیشه تلخه
افرین به تو شیرمرد ایرانی
تابناک جان خودتان خوب واقفید که هر کسی حرف دل اکثریت مردم ( حرف حق ) را بگوید به مذاق اقلیت حاکم خوش نمی آید . مردم حرف های ناگفته زیاد دارند مطالبات بحق زیادی دارند ولی یه بخشی را شما ها سانسور میکنید و آن بخشی هم که از زیر دست سانسورچی عزیز رد میشود کو گوش شنوایی!!!!؟؟؟
اگر راست است یا غلط چرا نمی گذارند نظر مردم شنیده شود این نطر خیلی از مردم است
وزیر بی‌لیاقت استعفا استعفا
حقیقت خیلی تلخ است خصوصا وقتی جوابی نمی توانی بدهی همه را مقصر میدانند بجز خودشان
امیرحسین رستمی حرف حق و مردم رو زده اشتباهی نکرده که اینجوری باهاش برخورد شده . متاسفانه نقد بپذیر نیستیم فقط ژستشو داریم
حرف حق تلخه
دم رستمی گرم حرف دل مردم رو زد
درود بر شرفت آقای رستمی
حقا که فرزند ایرانی. به تو افتخار میکنم
آقا یه سریا اونقدر مغزشون شستشو داده شده هنوز تو فکر قرنطینه هستن! بابا کدوم کشور به جز چین مانع گسترش بیماری تو کل کشورش شده که ما سومیش باشیم؟ اولا طرف تا بفهمه کرونا داره چند روز طول میکشه. برا 90 درصد مردم هم اصلا ابتلا و بهبودیشون مشخص نمیکنه ولی میتونن ناقل باشن. همونا میتونن انتقال بدن و هیچ علامتی هم نداشته باشن.
بی بی سی و منوتو و ایران اینترنشال یه چیزی انداختن وسط حالا یه عده همش اینو بلغور میکنن!
بیان نظرات و انتقادات حق مسلم شهروندی است
اینکه خیلی عجیب به نظر رسیده به خاطر روحیه سرکوبگری برخی از افراد است و متاسفانه مسئولی که یاد گرفته حرف بزنه تا اینکه حرف و خواسته مردم رو گوش کنه
دم رستمی گرم واقعا حرف ۸۰میلیون ایرانی را زد،پاک کردن و حذف کردن صورت مساله جواب مسوولین خودتان میدانید و وجدان و خدای خود،
رسانه میلی ما بدجوری آبروی خود را برد (البته اگر آبرویی داشت)
دقیقا همون روزایی که شروع اپیدمی بود و باید اطلاع رسانی میشد همین رسانه با اون مجریان بی مزه اش تو سطح شهر گزارش های لوس بازی انتخاباتی تهیه میکردند
و روز انتخابات و روز قبلش بجای توصیه های ایمنی به مردمی که میخوان رای بدن، بزن و بکوب راه انداخته بودن و فقط تشویق به رای دادن میکردن
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من،
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است......!
البته حرفهای امیر حسین رستمی حرفها میلیونها ایرانی است که همه نمی توانند گله های خودشان را از مسئولان مملکت بیان کنند و دستشان به جایی بند نیست
حرف حق زد!
اقای دکتر نمکی مگه شما نبودی که تا همین اواخر در حالی که کرونا داشت تلفات می گرفت کرونا را تکذیب میکردی ؟
با رستمی موافق نیستم

ولی آقای نمکی هم شورش رو در آورده

قادر به مدیریت بحران نیست هر روز میاد از این و اون گله میکنه

دهن همه رو می خواد ببنده
اتفاقا خیلی خوب شد که فهمیدیم دکتر و غیره نداره مسئولین در ایران پاسخی برای حرف حق ندارند و با قدرت نمائی و ارعاب سعی در سرگوب انتقادها دارند. همون روشی که باعث شده کشور به اینجا برسه. اینطوری پیشرفت که نمیکنیم هیچ هرسال پسرفت هم خواهیم کرد. نکته جالبش هم اینه که ایشون نمیگه از مجاری قانونی پیگیری خواهم کرد. میگوید که این شکایت را پیش رهبری خواهم برد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
الان چرا وزیر بهداشت فقط خودشو محل این گلایه ها دانسته؟ خوب معلومه که مردم خود را مدیون کادر پزشکی می دانند و این گلایه ها اصلا ربطی به وزارت بهداشت نداشته است این آقای بازیگر اصلا تشویش اذهان نکرده بلکه زبان اذهان مشوش ملت شده است احتما باید به این تشویش ها پاسخ داده شود اما نه لزوما وزیر بهداشت بلکه مقامات تصمیم گیرنده بالاتر
از کوزه هم آن برون تراود که در اوست.
وقتی مسئولین خود را پاسخگو ندانند و به زبان تهدید سخن بگویند اوضاع این چنین می شود که هست. نه فقط در این ماجرا، بلکه رد پای اینگونه عملکردها را در تمام مسائل جاری کشور می توان دید. اگر رسانه به وظایف ذاتی خود در ایران عمل می کرد به این وضع دچار نمی شدیم. ولی وا اسفا که آن چه که هرگز به گوش نرسد فریاد است. والسلام
وقتی سخن استاندار مازندران را قطع می کنندواجازه ادامه صحبت به او نمی دهند قطع سخن هنرمندان برایشان کاری ندارد.
وقتی نظارتی روی سیاست مدارا نباشه همین میشه... وقتی همه مقصرن جز مسئول همین میشه...
همین خود تو از کسانی هستی که باید جواب گو باشی که چرا این وضعیت بوجود اومده ، الان شانتاژ و فضا سازی هم میکنی؟
شرایط بحرانیه کسی حرفی بهت نزنه ؟ خودت از عوامل این بحران هستی
دیگه این مدلهای فرار به جلو و شلوغ بازی جواب نمیده ، خیالت راحت
ایشون هم تمام انتقاداتی که کرد هیچ ارتباطی به شما نداشت ، عینا واقعیاتی بود که اتفاق افتاده.
جناب وزیر ، لطفا بگید کدوم حرفاش غلط بود ؟ با پاسخ به موارد مطرح شده قضاوت رو بذارید به عهده بینندگان و یا اونهایی که ذهنشون به قول شما مشوش شده
پاسخ ها
کسی
| United States of America |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آقای ناشناس راست میگوید. چرا آقای وزیر صورت مسأله را پاک میکند. ۲۴ ژانویه میشود سوم بهمن. چرا آقای روحانی
میگوید ما آخر بهمن فهمیدیم و وزیر بهداشت تا مدتها بعد از سوم بهمن میگوید ما هیچ نشانه ای از کرونا نداریم
م.
در کشورهای عقب مانده یک بازیگر برای ما دکتر میشود و یک مهندس دارو تجویز میکند نسخه پیچی یک بی سواد به چه درد جامعه میخورد
خوب معلومه این روزها هر کسی حرف های پوپولیسیتی و عامه پسند بزنه مورد تشویق و حمایت قرار می گیره. آقای رستمی هم اومد حرف هایی رو که همه میدونن زد ولی نگفت حالا اگر مسئولین خواب هستند یا به فکر مردم نیستند راه حل چیه و مردم چرا نباید خودشون به فکر خودشون باشن و یا اینکه ایشون به عنوان یک چهره شناخته شده و سلبریتی چه کمک یا فعالیتی در جهت مقابله با این بیماری انجام داده؟ حرف زدن رو که همه بلدن بهتر از همه مسئولین و آقایان در دولت محترم!
من کاری به درست و غلط حرفهای ایشون ندارم!
ولی اینو مطمئن هستم که یکی از بزرگترین بدبختی های ما اینه که فکر میکنیم چون در هر زمینه ای میتونیم نظر خودمونو داشته باشیم، پس در هر زمینه صاحب نظریم و خدا نکنه تریبونی به دست ما بیوفته!
نمونه بارزش همین سلبریتی ها هستند که البته از قضا عموما بجز اندکی شون، جز قشر نافرهیخته و کم سواد جامعه هستند، چه فوتبالیت و چه بازیگر و ... اما خوب تریبون دارندو شهرت. توهم همه چیزدانی هم به سراغشان می آید و فرقی نمیکند در تلویزیون و فضای مجازی و حقیقی.

و البته بدبختی هاو گرفتاری های ما کم نیست ...صدا وسیمای فشل ... دولت بی مسئولیت ... کم بازدهی و پر مدعایی عمومی...
درود بر رستمی و ننگ بر سانسور کنندگان
مخفی کاری و دادن اطلاعات دروغ به مردم بابت سلب اعتماد عمومی شده و روی آوردن بیشتر مردم به رسانه های خارجی معاند و موافق می شود که باور پذیری اخبار آن رسانه ها را بیشتر خواهد کرد
این هم رسانه میلی که یک انتقاد کوچک را بر نمی تابد بعد میگن چرا مردم به این رسانه اعتماد نداد.
وزیر بهداشت بهتره جای تهدید بیای برا مردم توضیح بدی و به سوالات مردم پاسخ بدی سوال بجا بوده منم این سوال رو دارم
چرا خط و نشون باید بکشه اقای وزیر؟واقعا وززارت بهداشت داره کار میکنه کسی هم شکی نداره ولی چرا منشا اصلی گسترش ویروس اعلام نمیشه؟چرا قم قرنطینه نشده؟و چراهای دیگه؟اینها سوال همه مردم هست
اقاى وزير حقيقت تلخه اما بنهان كاري زهر.
اتفاقا این سوالات بسیاری از مردم است. درست یا نادرست، حتی اگر بدلیل القائات بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو باشد ، جواب دادن به آنها بهتر از پاک کردن سوالات است.
در مورد فیلتر تلگرام من مطمئن هستم افرادی پست قضیه هستند که صاحب امتیاز فیلتر شکن ها هستن ( احتمالا کسانی که دستور فیلتر داده اند) الان از فیلتر تلگرام هم اپراتوها سود میبرند هم صاحبان فیلتر شکنها پس هیچ وقت فیلتر برداشته نخواهد شد
در تاریخ آنچه خواهد ماند نام نیک این هنرمند شجاع است نه نام ناکسانی چون تو
ما هم به مقام خداوند اعظم که عظمت فقط برای اوست شکایت می کنیم ....
سوالهای مطرح شده ،سوال تمام ملت ایران است ،چرا بعضیا خودشان را ب خواب زده اند و نمیبینند
قبل از دعوت میهمانان در برنامه با وزارت بهداشت هماهنگ شود ؟؟؟؟ این خودش گویای همه چیز نیست !!!!

مگه میهمان برنامه در خصوص مسائل پزشکی صحبت کرده ، سوالات در خصوص تبعات اجتماعی و سیاسی بوده .ضمنا صحبت های امیرحسین رستمی اصلا خدمات .

مثلا بازیگرها و مجری های دیگه که در خصوص بیماری کووید صحبت میکنن پزشک هستند یا دوره های پزشکی دیدن ؟

واقعا با خودتون چی فکر میکنید.
چیزی از حیثیت صداوسیما باقی نمانده است.
من به عنوان شهروند عادی از ژانویه امسال به همه میگفتم کرونا اومده . ولی متاسفانه وزیر ما کم لطفی کردند البته الان جای این مباحث نیست و فعلا سلامت مردم مهمترین وظیفه است که باید از وزیر و دست اندرکاران تشکر کرد. هرچند اصلا حرفه ای عمل نمیکنند ولی بضاعتشان همینه و توقع دیگری نمیشه داشت.
حرف دل مردم را بازگوکرد
به هیچ عنوان مردم قبول نمی کنند که مسئولین از وجود ویروس کرونا در کشور بی اطلاع بودند و یکدفعه یک روز قبل از انتخابات با فوت ۲نفر تازه متوجه شدند..... درود بر امیر حسین رستمی
مشت نمونه خروار است
تک تک صحبت های امیرحسین رستمی درست بود درود به شرفش که در این رسانه میلی فرصت رو غنمیت شمرد و حرف دل مردم را زد
#حرف رستمی حرف مردم

این سوالات و خیلی سوالات دیگه خیلی وقته در مورد کرونا مطرحه و مردم پاسخ آن را از هیچ مرجعی دریافت نمیکنند . و جالب اینکه حتی طرح سوال یا ادعا با تهدید و ارعاب همراه میشه مثل نامه وزیر بهداشت به رییس صدا و سیما و چه بهتر وزیر محترم در مقام پاسخ گویی وارد میشدند نه تهدید که این عمل ایشان به شایعات و ادعاها قوت میبخشد .
همیشه انتقاد در ایران اظهار نظر غیرکارشناسی محسوب میشه
و صحبت های مسئولین گزاراشات مبتنی بر آمار و واقعیات هستن
این هم وضع مملکته ماست
حق با رستمی است
شما و آقای نمکی همیشه طلب کار فقط یه سوال رو جواب بدید چرا وقتی از اواسط بهمن ماه میدونستید ویروس اومده اعلام نکردید تا 1 اسفند ماه؟؟؟؟؟؟؟
چند تا سوال کرده
این که اینهمه ناراحتی نداره؟
اتفاقا همه حرفهاش نظرات مردم بود
صدا و سیما بیجا کرد قطعش کرد
ایران برای مدیریت کرونا، در ابتدای کار فرمول اشتباهی را بر میگزیند و به جای آنکه متناسب با وضعیت جامعه ایران و نگاه به هفته ها و روزهای آینده برای مدیریت جامعه برنامه ریزی کند منتظر ظهور اولین مورد مثبت در تست های آزمایشگاهی می شود. اگر حاکمیت از ابتدا برای مشاوره به افرادی غیر از پزشکان هم مراجعه می کردند آنها می توانستند پلانی طراحی کنند که باعث افزایش اعتماد مردم به حاکمیت در برخورد با کرونا و افزایش همکاری آنها شود. مثلا ایجاد آمادگی با تولید انبوه ماسک و ضدعفونی کننده ها یا تعطیل راهپیمایی 22 بهمن به نشانه پیش قدم شدن حاکمیت در امر مبارزه با کرونا و یا ارائه توصیه های کرونایی به کمپین های تبلیغاتی انتخابات.
اگر چنین پلانی حال با هر جزئیاتی اجرا می شد حرف شنوی مردم هم افزایش می یافت و البته موارد ابتلا هم کمتر می شد. می شد در فرصتی که تا ظهور اولین مورد مثبت بود مردم را به سمت خرید نوروزی سوق داد تا خسارات اقتصادی ناشی از کرونا کمتر شود.
حرفی که امیر حسین رستمی می گوید شاید با منطق کنونی حاکم بر مدیریت بحران کرونا، سازگار نباشد اما مثلا تعطیلی به موقع پروازهای ماهان، می توانست باعث اعتماد مردم به مسئولان و همکاری آنها با مدیران بحران شود. اصلا بحث بر سر این نیست که اگر پروازها تعطیل میشد کرونا الان نبود یا اگر راهپیمایی برگزار نمی شد کرونا نبود، مساله این است که فضای روانی جامعه به سمت همکاری و همدلی و اتحاد در مقابل ویروس پیش می رفت و بسیاری به تأسی از رفتار مسئولان در 22 بهمن احتمالا چارشنبه سوری و حتی عید را تطعیل می کردند.
آنچه آقای رستمی گفت حرف اکثریت مردم ایران است . البته وزارت بهداشت خودش هم آسیب دیده است . کتمان کننده های اصلی کسان دیگری بوده اند. شمای نویسنده هم سعی نکن مردم را محاکمه کنی. شرکت هواپیمایی ماهان صد در صد در انتقال ویروس نقش داشته است. مثل تمام انتقال دهنده های دیگر به کشورهای مختلف . نیازی نبوده که حتما هواپیمای ماهان مثلا به ایتالیا و اسپانیا رفته باشه. وظیفه شمای نویسنده در این مورد گزارش است نه تحلیل و محاکمه
اظهارات اين فرد غرب رده توهين به شعور ملت است ولياقت حضور در رسانه ملي را ندارد
طبق معمول.....به همه بر میخورد...واویلا اگر پزشک هم باشی...
از کی تا حالا سوال پرسیدن غیر دقیق شده....؟
همیشه صورت مسئله را پاک کردید که به این روز افتادیم
برحسب تجربه کلیه شبکه های اجتماعی را بسته ام تا فکر و ذهنم از دروغ پزاکنی ها و شایعه سازی ها و تفرقه افکنی ها دور باشد . چرا تحمل دو کلمه گلایه امیر حسین رستمی را نداریم ؟ چرا نمیخواهیم قبول کنیم که با کتمان واقعیت ها و وعده های دروغین نمی شود کشور را مدیریت کرد ؟ تحمل نظرات دیگران را یاد بگیریم . عید نوروز 1399 بر هموطنان مبارک . دید و بازدید های امسال غیر حضوری و جشن نوروروزی را در کنار خانواده در منزل برگزار کنیم .
بدبخت وزیر بهداشت نمی دونه باید به فکر بهداشت و سلامت مردم باشه
یا به فکر گرفتن هزینه ها و پشتیبانی از طرح های مبارزه با کرونا
یا به فکر قرنطینه مردم
یا به فکر تبلیغات مسموم رسانه ای اون هم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی
یا به فکر یک بازیگری که خودش را همه چیز دونه و میاد تمام تبلیغات مسموم را از صدا و سیما مطرح می کنه
نمی دونیم باید برایش کف بزنیم یا به حال زارش بگرییم!
شاید برخی قسمت های حرف های ایشون دقیق نبوده باشه اما صادقانه و پرسش عموم مردم بوده و بسیار دلنشین تر از دروغ های مسئولین ما است که در صدا و سیما حاضر میشوند و فکر میکنند با دروغگویی مشکلات و حل میکنند،واقعا جای تاسف داره برای سازمانی که از جیب مردم و بیت المال استفاده میکنه و جایی برای مردم نداره
امیر حسین رستمی سوالاتی مطرح کرد که در افواه عمومی نیز در ذهن و زبان مردم جاری است. راه مقابله با گردش ناصحیح اطلاعات هم پاسخگویی و شفافیت است نه برخوردهای قهری و توهین آمیز...
سخنان گوینده راست بود اما بعضی ها نمی خواهند گفته شود چه در مورد کرونا چه در مورد فیلترینگ . جناب وزیر باید پاسخ دهد که وقتی دکتر گویا می گفت کرونا حتما به ایران می آید چرا یه فکر تجهیزات حفاظتی نیفتادند که الان برای یک شیفت شبانه روزی یک پزشک یک ماسک معمولی می دهند که هیچ ارزش حفاظتی ندارد و انتظار سیستم، بیمار یابی کرونا است آیا این منطقی و عاقلانه است
مگه این همه اظهار نظر تو تلویزیون میشه کارشناسی هست حالا تا یکی خلاف میلتون حرف میزنه میشه غیرکارشناسی
اگه ده نمکی حرف میزد مشکلی نداره و امثال ایشان نوبت به مخالفان میرسه میشه غیرکارشناسی
ای کاش کمی به پرسش های آقای رستمی تامل و با پاسخ کارشناسی صحیح و آموزشی برای عموم مردم و شخص مخاطب و کلا سوتفاهمات بوجود آمده در اذهان احاد مردم روشنگری می شد.
به جای این همه ناراحت شدن، یک نفر دیگر را در همان برنامه بیاورید جواب سوالهای این بازیگر را بدهد. این قدر غصه خوردن ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
آقای دکتر ملک زاده برای پاسخگویی به همین سوالات و انتقادات در برنامه فرمول یک آمد و تصریح کرد که ویروس کرونا احتمالا زودتر به ایران وارد شده بود ولی متخصصین امکانی برای شناسایی ویروس نداشتند و تصور کردند که آنفولانزای پیشرفته است.
بابا ديگه همه ي مردم ميدونن كه وجود كرونا رو بنا به دلايلي دير اعلام كرديد. شايد شيوع اونو جدي نگرفتيد و پيش خودتون فكر كرديد كه ارزش نداره بخاطر يه ويروس مثلا انتخابات رو كنسل كنيد ... خب بعدا كه ديديد كرونا در قم فراگير شده چرا اونجا رو قرنطينه نكرديد؟ گيريم كه به هر خانواده قمي هم يك ميليون تومن ميداديد تا بمونن تو خونه و بيرون نيان ايا ارزششو نداشت؟؟؟
برنامه سه شنبه پاسخ به سوالات مطرح شده نبود. فرافکنی و ماله کشی بود. خود آقای وزیر به جای شکایت و گله بیاد و صریح به سوالات پاسخ بده. چرا هرکی سوال میکنه میشه مخالف و معاند و دشمن؟ اگه پاسخهاتون قانع کننده و درست باشه مردم میفهمن
بستن زبان .دولت تدبیر با شعار آزادی بیان . آنوقت حق انتقاد از عملکرد ها ممنوع ..... اقای رستمی گفته که وقتی مسولین کشور و دولت میدانست این بیماری وجود داشت و به مردم اعلام نکرد . و هنوز هم‌گروهی از اصولگرایان با گریه و ناله و با ترفندی میگویند این بیماری جدی نیست . چطور از انتقاد یک فرد یا شهروندی تاراحت هست . شما برای اثبات این یا رد یک حرف باید سند رو کنی . اقای رستمی سند داد که باید پرواز قطع میشد ولی نشد . شهر قم قرنطینه نشد ...... مدارس تعطیل نشد . ماسک زدن و شست دست تبلیغ نمیشد یعنی هنوز هم باور ندارند میگویند کار امریکا هست ......
حقیقت تلخ است
حرف حق زده. صدا و سیمای میلی هم حرف حق زدن رو برنمیتابه.
یعنی درب استودیو را باز کردند و به فاصله دو دقیقه مهمان را به بیرون پرتاب کردند ؟ وقتی از بستگانم میپرسم . میگویند اتفاقا تو نمیدونستی ما بخاطر همین از ماهواره استفاده میکنیم . مهمانها موافق و مخالف با هم‌جدل میکنند . مردم قضاوت میکنند
اتفاقا سوالات مطرح شده سوالات من و تمام کسانی که می شناسم هم هست
حالا درسته سوال غیردقیق بود ولی شما دقیق و شفاف پاسخ بدید
وزیر بجای ناراحتی باید جواب بدی ما جواب میخوایم. هم تو هم اون رییس جمهور ....
تابناک کاری با خط و مشی سیاسی سایتتون ندارم اما شما نویسندگان تابناک هم تو جامعه هستین و می شنوین حرف دل مردم رو پس صادق باشین
من نمیدانم چرا این چنین افرادی را برای این برنامه دعوت میکنند مگر اقای رستمی علم پزشکی دارند که مجری اورادعوت کرده است ان هم یک برنامه زنده؟
در اين كشور هيچكدام از مسولين تحمل انتقاد را ندارند
حرف های آقای محمد حسین رستمی سوالات بی اساسی بود که تقریبا همه آن ها جواب داشت اما هنوز برخی ها میخواهند با مطرح کردن آن ها بر طبل تفرقه بزنند و از آن ها علیه دیگران سوء استفاده کنند.
تمام صحبت های آقای رستمی دقیق وبه جا بود از پس توی این کشور فضای نقد وجود نداره کوچکترین انتقاد موجب حمله وساکت کردن طرف مقابل میشه
خخخخ.... خب اگر حرفهاش غیر کارشناسی هست شما کارشناسانه جوابش رو بدید... نه با یقه گیری.... مردم حرف راست رو از دروغ خوب تشخیص میدهند اتفاقا....
کم تحملی مسوولانی که مملکت ا به این روز انداخته اند همیشه مشکل ساز بوده.
طی العرض غلط است درستش طی الارض است. تصحیح بفرمایید.
همین که نظرات این پست رو منتشر نمی کنید معلومه که خودت هم ته دلت با این گزارش نیست و صرفا برای ی جاهای خاص نوشتی
اتفاقا اینکه وزیر بجای رفع شبهات بخصوص در مورد زمان ورود کرونا بخواد تهدید بکنه از نظر من مخاطب یک فرار به جلو به حساب میاد. ایشون یا سخنگوی وزارت بهداشت میتوانست بیاد و این شبهات را کامل توضیح بده. اینگونه رفتارها در عصر انفجار اطلاعات و گسترش شبکه های مجازی بی معنیه
زنده باد راستی وراستگویی
آیا بازخورد و کامنت های ما را میتوانید منتقل کنید به وزارت خانه؟ وجود میخواد حوالی بوشهر دیده بشه
این بازیگر ها فکر می کنند علامه دهر هستند و باید در هر زمینه ای اظهار نظر کنند در ضمن بی جا می کند از طرف 70 یا 80 میلیون نفر حرف می زند اگر سخنان نسنجیده امثال این آقا موجب دلسردی یک پرستار یا پزشک و ورود لطمه به بیمار شود آیا ایشان پاسخگو هستند؟ لباس بپوشد و کارهای خدماتی بیمارستان را انجام بده بعد هر چه دلش خواست بگوید
درود بر این بازیگر
سلام
با اینکه میدونم انتشار نمیدین ولی مینویسم
این حرف ها حرف دل میلیون ها ایرانیست. رسالت رسانه ها انتشار اخبار پیگیری و پیدا کردن ادله است، متاسفانه با جانب گرایی یکسویه رسانه ها داخلی از جمله تابناک مردم ترجیح می دهند به سمت رسانه های فارسی زبان بروند
تا امروز ۱۰۰۰ نفر بعلت کرونا فوت شده اند وخسارات فراوانی از نظر سیاسی اقتصادی و اجتماعی وارد شده پرسش های رستمی پرسش ۹۰ درصد مردم است به جای جیغ وفریاد پاسخ انها را بدهید شما تابناکی ها فیلسوف مابانه اقدامات مسئولان وکاستیهای انها را توجیه نکنید اینگونه فاصله خود را با مردم بیشتر نکنید وزیر بهداشت هم به جای پاسخگویی ودرگیری با افکار عمومی به مدیریت جهادی خود بپردازد دایم از زمین وزمان شکایت نکند ونازک نارنجی نباشد
درود بر امیر حسین رستمی
چرا پاسخ دادن برای مسئولین کشور ما انقدر سخت است حال سوال از جانب هرکسی می خواهد مطرح شود . مسئولیت یعنی پاخ گویی . یعنی اگر قادر به تبعات تصمیماتی که می گیریم نمی باشیم موقعیت خود را به نفر شایسته تری واگذار کنیم و اگر می مانیم و پست و مقام را ترجیح می دهیم پاسخگو بوده و تبعات اعمال خود را بپذیریم.
بجای فرافکنی در مورد اینکه فلانی کارشناس نبود از مسئولین پاسخ درست طلب نمائید.
وقتی یک بازیگردرجه ۳ طنز با معلومات فوق العاده کم میهمان برنامه زنده میشود و به او اجازه بیان هر حرفی بی منطق و کم خردانه را آنهم با ادعای نمایندگی ۷۰ تا ۸۰ میلیون را بدهند بیش از این هم خروجی ندارد البته ایشان به حد سلبریتی هم نرسیده ولی انشاء الله روزی برسد تلویزیون عاری از هر چه سلبریتی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
تا کشور افردای با افکار تو و حاکم با افکار تو دارد پیشرفت نخواهد کرد.
خودتون هم می دونید که کاملا حق با با این بازیگره و صد حیف بر او که دعوت صداوسیما رو قبول کرده و روی آنتن رفته
گرچه با این اظهارات حق جویانه و واقع بینانه محبوب دل مردم شده
الان وقت مقصر پیدا کردن و تاسف خوردن بر گذشته نیست. کمک کنید مردم همکاری کنند این مسئله که کشور را تعطیل کرده به پایان برسد. فروشگاه های بزرگ هم اکنون محل تجمع افراد است دیشب به عنوان چهارشنبه سوری هزاران نفر در خیابان بودند فردا مسافرت های عید آغاز می شود. خوب است دولت تعطیلات بعد عید را لغو کند و به جان آن تیر ماه ده روز تعطیل کنند شاید بتوان عده ای را از مسافرت رفتن و گرفتاری ایجاد کردن منصرف کرد.
تابناک برای تو هم متاسفم. درود بر امیرحسین آزاده و شجاع
سلبریتی برای جذف مخاطب، حرف های تو دهن مردم را تکرار می کنن و از خود چیزی ندارند. حرفهایی که بعضا اتهام و نادرست هستند و پیشتر جواب داده شده اند. مانند اتهام هواپیمایی ماهان، اتهام اعلام در 3 اسفند و ...
به نظرم از اون دوست پزشک و مدیرعامل شرکت ماهان و خود دکتر نمکی یا معاونش بخاهیم که بیان و برای مردم توضیح بدهند ولی البته شاید الان موقعش نباشد. الان باید همه با هم متحد برای مبارزه با کرونا باشیم نه اینکه دعوا درست کنیم.
سلبریتی های ایرانی فقط یاد گرفتن انتقاد کنند و نه کمک به حل مشکل
این آدمی که حتی حاضر نیست در محلی که دکتری که جانش را برای نجات امثال این آقا به خطر انداخته بایستد و حتی نامی از شهادت سردار سلیمانی نمی برد چه طور می تواند دلسوز مردم باشد و حرف هایش از سر دلسوزی باشد
امثال این آقا به دنبال مطرح شدن در رسانه های مجازی و افزایش فالوور هستند
با توهین به دکتر اورژانس بیمارستان سینا به ضیاء می گوید که این آقا پنالتی رونالدو رو گرفته که دعوتش کردید
همه باید بتونند حرفشون رو بزنند. حق و باطل خودشون راهشون رو پیدا می کنند. این که بخوایم کسی حرفی که باب میل ما نیست رو نزنه، بی اعتمادی رو افزایش میده. امیر حسین حرف دل مردم رو زد. نظر کارشناسی در امور بهداشت عمومی نداد. چیز جدیدی هم نگفت که باعث تشویش اذهان عمومی بدون ارائه ی سند و مدرک بشه.
چون وزیر بهداشت موضع گرفته پس رستمی اشتباه کرده؟ این چه حرفیه؟ یه
ایشان بجای تلاش برای اصلاح قوه قضائیه و وزارت ارتباطات و... بهتر است برای حل مشکل مقطعی فرزندش بر روی آنتن زنده ، با تماس با مسئولین مدرسه فرزندش از آنها بخواهد تا تکالیفشون را روی پیام رسان های داخلی بگذارند ظاهرا فلسفه دعوت سلیبریتی ها در این روزها دعوت مردم به رعایت مسائل بهداشتی و سفر نکردن و عدم حضور در مراسم ها و چهارشنبه سوری است که ایشان اصلا توجهی به مسائل اجتماعی نداشتند
میشه بگیدغیردقیقش چی بود؟همش کاملادرست بود. به قول معروف ،حرف حق تلخه .
حقیقت را گفته و حرف دل مردم و کارشناسان را زده
دردو بر شرفش
عجب!!!!
این یک بار رو فرض بگیریم کسی خواسته وجه صدا و سیما رو خراب کنه. سقوط هواپیما و سایر جریان اخیر رو چطور می خواهید ...
ببخشید شرمنده که ما مردم دقت نمی کنیم و ۱۰۰۰ خطای شما مسئولین را اشتباها یکی دو تا اضاف می کنیم می گیم.
کار‌وزات‌بهداشت‌محدود‌شده‌به‌حرف‌زدن‌واعلام‌آمار‌صداو‌سیما‌هم‌که‌اصلا‌ارزشی‌برای‌مردم‌قائل‌نبوده‌و‌نیست‌‌اینها‌واقعیتی‌است‌که‌ما‌داریم‌می‌بینیم‌.
تو رو خدا این بازیگر بیسواد رو با خبر زدن راجع به حرف های کوچه بازاریش اینقدر الکی بزرگش نکنید.
تو رو خدا این بازیگر بیسواد رو با خبر زدن راجع به حرف های کوچه بازاریش اینقدر الکی بزرگش نکنید.
امیرحسین رستمی وهزاران نفر مثل ایشان آزادند نظر خودشان را بیان کنند اما مشکلی که هست رویه غلطی است که سالهاست صداوسیما تواین مملکت رایج کرده وساعت ها وقت تلویزیون ومردم را دراختیار عده ای بازیگر قرار می دهدکه خودشان رادرتمام امورکارشناس وخبره می دانند واظهار نظر می کنند.ایشان از کجا ازهفتاد هشتاد میلیون ایرانی نمایندگی گرفته اند که می گویند اینها سوالات هفتاد هشتاد میلیون ایرانی است وخیلی راحت همه چیز را زیر سوال می برند بهتر نیست ایشان درحوزه شغلی خودشان البته اگر صاحب نظر باشند اظهار فضل نمایند وامور پزشکی ومملکت داری رابه اهلش بسپارند.
شما اگه صادق بودی کار ما به اینجا نمی کشید
درود به شرف امیرحسین رستمی که به جای چاپلوسی حرف دل 70میلیون ایرانی رو زد
این اسمش هنرمنده این اسمش سلبریتیه
پرسشها وابهامات وخواسته های امیر حسین رستمی پرسشهای میلیونها نفراز مردم جامع بود چرا وزیر باید ناراحت بشه حوب بود به سبک برنامه 90 عادل فردوسی پور مسئولین روی حط آورده می شدند وپاسخ افکار عمووی را می دادنند وبرای خودشان ارزش وابرو می خریدند نه اینگونه برنامه را قطع می کردنند
آفرین به امیر حسین رستمی
وقتی وزیر با این ادبیات به یک نقد جواب می دهد باید انتظار عدم همراهی توده ها را داشته باشیم
متاسفانه باز هم شاهدیم که افراد خارج از تخصص و دانش خود اظهار نظر می کنند به نظر من وزیر بهداشت هم باید در خصوص بازیگری آقای رستمی نقدی بنویسد اینطوری بی حساب می شوند آقای رستمی بازیگر نسبتاً خوبی است اما وقتی در مباحثی که تخصص ندارد اظهار نظر می کند باید بداند که ازچشم مردم می افتد و این برای یک هنرمند چیز خوبی نیست. البته نقد خوب است مشروط به اینکه نقاد تخصص لازم را داشته باشد
متاسفانه باز هم شاهدیم که افراد خارج از تخصص و دانش خود اظهار نظر می کنند به نظر من وزیر بهداشت هم باید در خصوص بازیگری آقای رستمی نقدی بنویسد اینطوری بی حساب می شوند آقای رستمی بازیگر نسبتاً خوبی است اما وقتی در مباحثی که تخصص ندارد اظهار نظر می کند باید بداند که ازچشم مردم می افتد و این برای یک هنرمند چیز خوبی نیست. البته نقد خوب است مشروط به اینکه نقاد تخصص لازم را داشته باشد
سخنان رستمي حرف دل هشتاد ميليون ايراني هست.شايد بتوان با پخش آگاهي تلويزيوني آن را قطع كرد ولي اين سوالات در ذهن ما نقش بسته است و منتظر جواب روشن آقايان هستيم
شما میگید مواضع غیردقیق و پرسش‌های بی‌ارتباط ؟؟؟
خیلی ام دقیق و مرتبط بود ! احساس نمی کنید زمان مناسبی برای ماله کشی نیست ؟؟؟
چرا هرکسی در ایران خود را صاحب نطر در زمینه های غیر تخصصیش میداند یک بازیگر نهایت میتواند در حد یک تیاتر نظر دهد سیاست به ایشان چه ؟
اگر پروازهای ماهان به چین انجام نمی گرفت حداقل شدت مشکل امروز فرق می کرد و به جای اینکه مشابه ایتالیا شویم مشابه ترکیه بودیم! در ضمن درست نیست بگوییم چون در هر حالت کرونا وارد ایران می شد پس لازم نبود هیچ اقدام مقابله ای با ویروس انجام گیرد.
متاسفانه در رسانه ملی حرف حق نمیشه زد
با این مطالب خودتون رو در مقابل مردم قرار میدید
مطالبی که رستمی گفت حرفهای 80 میلیون ایرانیه داداش
سلبريتى هاى اصلاحاتى،حالا بلاى جان دولت فشل شده اند، دولتى كه با شانتاژ همينها رأى آورد.
در بحث کرونا ما فقط به محتکران و سودجویان لعن و‌نفرین می فرستیم و خواهان مجازات آنها هستیم در حالی که تعداد افرادی که فقط با اظهارات جنجالی و راست و دروغ بافتن های خود در صدد فراهم کردن وجه و مقبولیت اجتماعی و افزایش فالوورهای خود هستند ، این گروه بسیار خطرناکترند ، گروه اول علنا بدون هیچ پرده پوشی نیت خود را سواستفاده اعلام می کنند اما گروه دوم در قالب دلسوزی برای مردم ، در پی تحقق اهداف خود هستند
واقعیت تلخ است. با این خط و نشان کشیدن وزیر بهداشت بیشتر خود را زیر سوال برده
اقای وزیر ضمن تشکر فراوان از سربازانی که در جبهه جنگ سلامت بدون داشتن سنگر وجان پناه وماسکهای شیمیایی خدمت میکنند ملت ایران سلامتی خودرا مدیون این سربازان سلامتی میدانند ولی از حق نباید گذشت در خیلی مواقع ومناطق مختلف کشور حقیقت تلخ است را باید بپذیرید. دوم ایکاش هماهنگی لازم درشهرهایی که اماکن متبرکه هست انجام میشد همانطور که سینما ها سالن های ‌ورزشی ودیگر مکانهای تجمعی در ان دیده میشود انجام دادید ونتیجه خوبی داشت باز هم از سربازان انوزارت باید از خداوند تقاضای سلامت وبهروزی داریم
مواضع غیر دقیق؟!
پرسش های بی ارتباط؟!
اینا همه سئوالات مردم بود.
برات متاسفم تابناک
اصلا چرا یک بازیگر اجازه دارد در مورد موضوعی که اصلا در آن تخصص ندارد اعلام نظر کند آن هم در رسانه ملی و رسمی یک کشور
متنی که صبح نوشته بودی با متن الانت چرا دوجوره
جلوی حرف حق یک ایرانی که از فرضت بدست آمده بهترین استفاده رو میکنه می ایستید و میگید غیر کارشناسی. کارشناسان شما معلومه چه کاری دارن میکنن
درود به شرف رستمی
ما میفهمیم
وقتی سانسور میکنید میفهمیم در هر برنامه ای در صدا و سیما
چرا غیر دقیق؟!! اتفاقا دقیقا دقیق بود و انچه غیر دقیق هست صدا و سیمای مبلی هست!
من فکر میکنم یک بازیگر باید در حوزه تولید فیلم و سریال فعالیت کند و یک وزیر بهداشت در حوزه های بهداشتی و پزشکی، آقای رستمی الان پزشکه یا بازیگر؟
رسانه پر مخاطب!! رو خوب اومدین!
غیر دقیق , یعنی درست گفته ولی دقت صد در صد نداشته . برای حرف درست , پخش برنامه را ناگهان قطع می کنند ?!
قضاوت را بعهده مردم بگذاریم با قطع برنامه نشان دادند که به نظر دیگران احترام نمی گذاریم و فقط به نظر افراد متملق و جاپلوس را می پذیریم
دمش گرم امیر حسین رستمی...یکی پیدا شد بالاخره توی صدا وسیمای میلی حرف دل ملت(اکثریت) رو زد و این نیز مانند خیلی چیزای دیگه توی این مملکت بجای محکوم کردن افراد خاطی، کسی که حرف حق میزنه رو محکوم می کنند...
من واقعا در حرف های رستمی جز یک سری حرفهای بدونه پشتوانه وعوامانه چیری ندیدم . امیدوارم این برنامه وحواشی ان پله ای برای خارج نشین شدن این بازیگر نچندان مطرح نباشد. انچه معلوم است حرف زدن ، انهم حرف بدون پشتوانه سااده ترین و راحت ترین کار است و متاسفانه دراین مملکت ادم حرف بزن بسیار زیاد است ولی درغ از مد عمل.
من واقعا در حرف های رستمی جز یک سری حرفهای بدونه پشتوانه وعوامانه چیری ندیدم . امیدوارم این برنامه وحواشی ان پله ای برای خارج نشین شدن این بازیگر نچندان مطرح نباشد. انچه معلوم است حرف زدن ، انهم حرف بدون پشتوانه سااده ترین و راحت ترین کار است و متاسفانه دراین مملکت ادم حرف بزن بسیار زیاد است ولی درغ از مد عمل.
بنده خدا حرف بدي نزده كه برخورده. سوال منم بود هر آنچه كه او گفت
فرداش کسی امد جواب داد، خیلی درست و قشنگ
و به نظرم کاش امیرحسین رسمتی هم فردا دعوت می شد با معاون وزیر با هم صحبت می کرد و جوابش را می گرفت. سئوالتی که درست بودند ولی درست مطرح نشدند و پاسخم فرداش گفتند
حرفای مردم زد ، مسیولای ما چرا بجای پاسخگویی همیشه طلبکارن؟
"کارشناس" ، "غیر کارشناس" چیه همه جا میگین ، کارشناسای ما اگه اندازه خر بارشون بود کل کشور کرونا نمیگرفت ، تو یه سال ارزش پول ملی یک چهارم نمیشد ، تو یه سال مسکن ۲۰۰ درصد رشد نمیکرد و زندگی امثال من با نظرات کارشناسی نابود نمیشد .... هر بدبختیم حرف میزنه میشه سخنان غیرکارشناسی ، اصن تو خوبی
خوب است جناب وزیر محترم بجای این تهدیدها بیایند و جواب با ادله خودشان را در مورد سوالات آقای رستمی مطرح نمایند و قضاوت را به مردم شریف و بزرگوار این دیار وا گذار نمایند
آیا اگر صحبتهای آقای رستمی قطع نمی شد و بعد از ایشان فردی متخصص نظریات ایشان را - که انصافا سوال خیلی هاست - نقد یا رد می کرد ، اثر بهتری داشت یا با قطع یکباره سخنان آنهم به شیوه ای غیر قابل دفاع .
اثر صحبت ایشان پس از قطع یکباره حوزه نفوذ بیشتری یافت و با توجه به بی اعتمادی عمومی به صدا وسیما مخاطیان شنیدن و پیگیری آنچه آقای رستمی گفته در فضای مجازی بیشتر شد
مشکل این است که از بس تو هر برنامه ای این بازیگران را در تلویزیون دعوت می کنید و لیلی به لالاشون می ذارید اینها باورشان شده فکر می کنند تو همه چیز علم و صلاحیت اظهار نطر دارند. ایشان در واقع همان حرفهایی که شبکه های فارسی زبان ضد ایرانی بین مردم پمپاژ می کنند را تکرار کرد اونوقت خودش را نماینده مردم جا می زند. فکر می کنم درخواستش از وزیر اطلاعات فنآوری در فیلتر نکردن کانال هم برای این است که اونها هرچی دلشان می خواهد بدون محدودیت در فضای مجازی بین مردم اشاعه دهند و اینها هم همانها را بگبرند و علم مشنگه درست کنند.
این چیزی که ۸۰ میلیون میونن و سوال دارن منتها این بنده خدا با صدای بلند پرسید
بنام خدا
باسلام
حرفهای بدون سند و کوچه بازاری را در رسانه ملی نمی شود مطرح کرو
این حرفهای آقای رستمی را آیا در کوچه و محل و بی بی سی و عیره نشنیده بودیم؟
بنام خدا
باسلام
حرفهای بدون سند و کوچه بازاری را در رسانه ملی نمی شود مطرح کرو
این حرفهای آقای رستمی را آیا در کوچه و محل و بی بی سی و عیره نشنیده بودیم؟
کلاس صد و سیما باید بالاتر از دعوت این افراد بهشد. این آقا چه اولویتی نسبت به این همه آدم ایرانی و مقامات و شخصبت ها داشت که در برنامه زنده شبکه یک تریبون دستش می دهند؟ احتمالا کسی خواسته هرفهای عجیبی بزند و این یاده لوح را جلو انداخته است. مقل روز روشن است بمحض اعلام ایران 160کشور دیگر اعلام کردند که کرونا گرفته اند. آیا ماهان مسافران آنها را برده بود؟یا آیا الانا آموزش بچه درس بچه مدرسه ابتدایی آقا رستمی در تلگرام اولویت این بحران بیماری است؟- آیا براستی خاله بازی تلگرامی دغدغه خیلی ها نشده؟ می دانیم که آموزش مجازی با تلگرام نمیشه و امکانات دیگری لازم است.
به جای اینکه درباره اقدامات بسیار ضعیف خود ، از خود دفاع کند ،گارد تهاجمی گرفته که میرم به رهبری گزارش میدم !! چی رو گزارش میدی ؟!؟! عملکرد بسیار بد خودت را یا هنرنمایی ماهان ایر در اشاعه ویروس را ؟!؟!
درود بر امیر حسین رستمی که حرف دل ما رو زد و اف بر صدا و سیمای میلی که تاب تحمل حرف حق و حرف مردم رو نداره و فقط بلدن صورت مسئله رو پاک کنن
در قضیه کرونا که شوخی بردار هم نیست صدا وسیما و کادر درمانی بسیار خوب عمل کرده و در حال حاضر صدا وسیما چوب عملکرد گدشته خود رو میخوره
من به عنوان یک ایرانی از توهین این بازی گر دست چندم که گفت مردم ایران پول ندارند که به فروشگاه ها هجوم نمی آورند نمیگذرم این رفتار توهین آمیز به فرهنگ ملی بارها توسط بعضی از این قماش افراد خود کم بین تازه به دوران رسیده تکرار شده است
سوال اساسی دیگر این است که چرا دیگر کشورهای اروپایی و حتی امریکا نتوانستند مانع ورود ویروس به کشورشان شوند ؟؟؟ آیا آنها هم طلبه چینی داشتن ؟!!!
عملکرد صدا و سیما واقعا جای تاسف داره! حس من نسبت به صدا و سیما به شدت تغییر کرد
جای بسی تعجب داره برخی از هم وطنان عزیز در هر شرایطی از عملکرد صدا و سیما و دولت حمایت می کنند! گاهی انسان فکر میکنه نکنه آیه انما یرید ا... لیذهب عنکم الرجس درباره صدا و سیما نازل شده که این عزیزان تحت هر شرایطی در مقام دفاع بر می ایند
زحمات و ایثار این روزهای مجموعه کارکنان وزارت بهداشت اعم از وزیر ،معاونین ،کادر درمانی و بهداشتی و کارکنان بخشهای اداری قابل تقدیر و تشکر است .ولی سوالاتی که مطرح شد و کمکاریها و پنهانکاریه باید توسط حاکمیت پاسخ داده شود.
آقا ول کنید این بحث ها را با روحانی تا 1400 والسلام.
اقای ده نمکی ادم صادقی نیست چه تلاشی شما شخصا انجام دادی?
تابناک تو هم وسط دعوا نرخ تعیین میکنی. کجای حرفاش غیر دقبق بود که این تیتر مسخره را زدی. از کی میترسی؟ از خدا که نمیترسی، شاید بهش اعتقاد هم نداری و فقط ادا درمیآوری.
هیچ جای دنیا مثل ایران ، مسئولینش آنقدر حساس و لوث نیستند.
مسئولین فرار به جلو را کنار بگذارند و قدری به فکر مردم باشند و جای اینکه همش گله داشته باشند، درست و به موقع عمل نمایند و عدم عملکرد صحیح خود را به گردن مردم نیاندازند. اگر مرد هستید در فضایی باز و دو طرفه پاسخگو باشید و مانند بچه ها نباشید، انشا... ،البته اگر امیدی باشد.
واقعا فیلتر شکن ها در دست چه کسانی است؟؟؟؟ کدامین ارگان؟؟؟؟ لطفا تابناک عزیز اطلاع رسانی نمایید؟؟ چگونه وارد ایران میشود و قابلیت خرید دارد؟؟؟؟ سود اصلی آن به جیب په ارگانی میرود؟؟؟؟
" اینجانب بار‌ها از جناب عالی درخواست کرده‌ام که در این موارد قبل از دعوت افراد و صحبت در مورد بیماری‌ها و نظام سلامت حداقل اسامی و صلاحیت افراد با این وزارتخانه مشورت شود."
این یعنی یا حرفی می زنی که من خوشم بیاد، یا اصلا حرف نمی زنی!!
که البته کاملا در راستای سیاست صدا و سیما و کلا حکومته!!!
حرف منطقی جواب منطقی دارد نه فرافکنی!
صحبت های آقای رستمی حرف دل همه ۸۰ میلیونه.
من از این دولت خیلی بدم میاد به هزاران دلیل ولی الان نباید بهش حمله کنیم
کسی حوصله خواندن کامنتها را داشته باشد همگی در یک نکته متفق القولند و اقای رستمی جان کلام را گفت
خیلی خوبه که انسان وقتی اشتباه کرد به اشتباه خود اعتراف کند و از افراد زیربط عذرخواهی کند اما بهتر از آن این است که انسان در حد اطلاعات و آگاهی خود در مورد هر چیز قضاوت و اظهار نظر کند و قبل از هر اظهار نظری در مورد صحت قضاوتش مطمئن شود . ما را برای نگفتن چیزی که مسئولیتی در آن مورد نداریم مؤاخذه نمی کنند اما بخاطر گفتن سخن نسنجیده حتماً مورد مؤاخذه قرار می گیریم هم در این دنیا و هم در آن دنیا .
اکنون خودش اظهار پشیمانی کرده .عده ای هنوز از او و سخنانش حمایت میکنند
کلا صدا و سیمای ما افتاده دست یک سری آدمهایی که نه درد دین دارند و نه درد مردم . پولهای این مملکت را جمع می کنند و در کانادا و. .....به خوش گذرانی مشغول می شوند
گاهی هم در این شرایط. بحرانی وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن را که مکررا رهبر معظم از آنها تشکر کرده را اینگونه زیر سوال می برند
بر فرض که حرفهای این آقا درست باشد . امروز وقت مطرح کردن آنها نبوده .
هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد
آخه این آقا چکاره است کارشناسه متخصصه؟؟ چرا هیچکس جایگاه خودش را نمیدونه ؟؟؟ ایشان اگه هنر پیشه هست بره کارش برسه و چون یک تریبون بهش دادند دلیل نمیشه که هر چی از دهنش در میاد باید بیان کنه در این شرایط جامعه ایجاد التهاب کاری خطرناکه و آب به آسیاب دشمن ریختن چرا متوجه نمیشه این حضرت اجل
بي ظرفيتي مسئولين ما نشان از عدم اعتماد بنفس وناتواني انها در حل بحرانهاست
وزیر کم ظرفیت و بی تدبیری هستید . لطفا بدلیل ناتوانی در کنترل اوضاع استعفا بدین !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر