بازدید 44868

۶ نکته جدید و عجیب در آمار شیوع ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید، کووید ۱۹ وارد فاز «پاندمی» شده، شک و شبهه بسیاری از ساکنان کره خاکی درباره میزان خطر ویروس جدید کرونا برطرف شد؛ تردید‌هایی که حالا آمار‌ها هم به کمک رفعشان آمده است؛ رویداد‌هایی که از جمله آن‌ها عدد صفر در چین، رسیدن از ۱۰۰ هزار به صد و پنجاه و چند هزار در یک هفته و نقش آفرینی ۳۳ درصدی ایتالیایی‌هاست.
کد خبر: ۹۶۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 15 March 2020
تابناک اجتماعیبگذارید همین ابتدا یک نکته را تاکید کنیم؛ اینکه منظورمان از «جدید»، اتفاقاتی است که در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد امروز، یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۹۸، (معادل روز گذشته میلادی به وقت گرینویچ) به وقوع پیوسته و شامل به روزرسانی‌های آمار بعد از آن نیست!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که کووید ۱۹ وارد فاز «همه‌گیری جهانی» یا «پاندمی» شده، شک و شبهه بسیاری از ساکنان کره خاکی درباره میزان خطر ویروس جدید کرونا برطرف شد تا همگان چشم انتظار جهش بزرگ آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن باشند.

اتفاقی که حالا در آمار و ارقام نیز نمود عینی یافته و وضعیت تیره و تاری را پیش روی جهانیان قرار داده است؛ آنقدر تیره که می‌شود ادعا کرد، دیگر تصور وقوع جنگ جهانی سوم، ترسناک‌ترین تصور بشریت نیست و جایش را ویروسی نوپدید گرفته که سرعت شیوعش انفجاری است. بیایید به روایت آمار به این مقوله نگاه کنیم.
 
۶ نکته جدید و عجیب در آمار شیوع ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشتهیک- چین=صفر!
 
شگفت آورترین گزاره‌ای که در آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر جلب توجه می‌کند، عدد «صفر»‌ی است که مقابل نام «چین» در ستون «مبتلایان جدید» کووید ۱۹ به چشم می‌خورد! عددی که معنایش، رقم خوردن متفاوت روز برای چینی‌ها در چندماه اخیر است. روزی شبیه معجزه برای کشوری که خیلی پیش از آنکه جهانیان بفهمند ویروسی جدید از خانواده ویروس‌های کرونا کشف شده و پرجمعیت‌ترین کشور جهان را با عظیم‌ترین بحران تاریخش مواجه کرده، با آن گلاویز شده بودند!


دو- ۱۵۲ به توان ۲!

نکته جالب توجه بعدی، دو عدد ۱۵۲ است که در آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر خودنمایی می‌کند؛ یکی رسیدن شمار مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ در جهان به عدد ۱۵۲ هزار تن است که یک هفته بعد از ۱۰۰ هزارتایی شدن شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید در جهان رقم می‌خورد و نشان از شیوع بسیار سریع این ویروس در جای جای کره خاکی دارد و دومین ۱۵۲، شمار کشور‌هایی است که حالا با این ویروس نوپدید دست به گریبان هستند. ۱۵۲ کشور از مجموع کشور‌های جهان که حالا برایشان ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن، قصه شرقی نیست!


سه- دو برابر در ۲۵ روز

حالا بیایید کمی زاویه دیدمان را تغییر داده و از جایی به ماجرا نگاه کنیم که خودمان رسما با این ویروس درگیر شدیم! از ۳۰ بهمن (معادل ۱۹ فوریه) که ۲۸ مین کشوری لقب گرفتیم که رسما شناسایی ویروس در مرز‌های جغرافیایی اش را اعلام کرده است. اعلام رسمی رسیدن کووید ۱۹ به کشورمان در روزی که شمار مبتلایان این بیماری در آن روز در جهان کمی بیش از ۷۵ هزار تن بود. عددی که طی ساعات گذشته به دو برابر رسید و از آن هم عبور کرد.

چهار- مرگ به ۲۶ زبان
یکی از نکات تامل برانگیز مرتبط با ویروس کرونا در ساعات گذشته، جان باختن شماری از مبتلایان در ۲۶ کشور مختلف در نقاط مختلف کره خاکی است. اتفاقی که در روز‌های گذشته با این ابعاد رقم نخورده و بر این اساس می‌شود دریافت که بحران تا چه اندازه جدی است. بحرانی که یک هفته پیش تنها در ۱۸ کشور جهان کشته بر جای گذاشته بود و حالا در ۴۵ کشور جهان کشته بر جای گذاشته و تنها در ۲۴ ساعت اخیر در ۲۶ کشور به مرگ به زبان و گویش‌های مختلف منجر شده است.

پنج- سهم یک سومی ایتالیا!
احتمالا درباره ابعاد بحران در ایتالیا در روز‌های اخیر زیاد شنیده و خوانده‌اید؛ بحرانی که طی ساعات گذشته رشد چشمگیری داشته و موجب شده ۳۴۹۷ شهروند این کشور به صف مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ افزوده شوند. این در حالی است که طی ۲۴ ساعت اخیر ابتلای ۱۱ هزار و ۸۵ نفر در سراسر جهان به این بیماری مسجل شده که بر این اساس، یک سوم مبتلایان را ایتالیایی‌ها تشکیل می‌دهند.

شش- قرنطینه خاص در اسپانیا
اما بشنوید از اسپانیا که با اتخاذ تدبیری ویژه، به صدر اخبار کرونایی راه یافته است. کشوری که شمار مبتلایان قطعی اش در آمار‌های سازمان بهداشت جهانی ۶۳۹۱ و شمار جان باختگانش ۱۹۶ تن است که از این تعداد، ۶۳ تن در شبانه روز گذشته چشم از جهان فروبسته اند. رویدادی که در پی آن وضعیتی شبیه قرنطینه کامل در این کشور به اجرا درآمده و شهروندان (به جز کادر درمانی) اجازه ندارند جز برای خرید غذا یا دارو منازلشان را ترک کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
اسپانیا ،ایتالیا و حتی چین تو بحث قرنطینه دارن اشتباه می کنن ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بله. فقط ما بلدیم.هیچ کس بلد نیست
اونقدر کشته میدیم تا هوا گرم بشه شاید وضعیت بهتر شد
دیدی که رئیس دانشگاه بود یا معاونش میگفت مشکل ما مرگ مردم نیست داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
عزیز من، کاری ندارم اونا درست انجام میدن یا غلط انجام میدن یا ما درست انجام میدیم. ولی این رو در نظر بگیرید که مردم اون کشورها مطیع دولت هاشون هستن در صورتی که در ایران آماده شده بودن تا قرنطینه اعلام بشه دوباره آشوب و درگیری و خون و خونریزی درست کنن، حالا شما بگید، جای دولت، درگیر سرکوبی کرونا و آشوبی باشید که گسترش کرونا رو چند برابر می کنه براتون قابل درک تره یا تلاش برای فهم عمومی و قرنطینه قطره چکانی با افزایش درک عممی نسبت به گسترش فقط کرونا؟ مسلما هرکی به قدرت خودش فکر کنه دومی رو انتخاب میکنه، چون مرگ و میر صد در صد کمتری داره و در نهایت به همون قرنطینگی خودش میرسه و از طرفی برداشت های سیاسی خودش رو هم انجام میده مثل مظلوم نمایی نسبت به تحریم های اروپا یا پالس خزانه خالی با درخواست وام و غیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
میدونی چرا
چون ما وابسته نیستیم
عجیبتر و متاسفانه تلختر مدیریت غلط تمام مسئولین ایران است که به دلیل سودجویی باعث ورود و گسترش این فاجعه شدند و با زدن اتهام به دیگران کماکان از انجام درست و به موقع وظایفشان طفره میروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اگر اینجوری که شما می گویید پس ایتالیاها باید چی
بگویند این ویروس در هر صورت وارد کشور می شد مردم باید رعایت کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مهم قم بود که قرنطینه نشد شما هم اینقدر جون عزیز نباشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ناشناس محترم 15:33
اولا اگر کسی اشتباهی کرد ما هم باید بکنیم ضمنا ایران
کافی بود رفت آمد را فقط برای یک کشور چین کنترل میکرد بر خلاف کشور توریستی ایتالیا که متاسفانه ایران برعکس عمل کرد.
دوم خیلی دیر اعلام کرد
سوم با اعلام آمار پایین تلاش کرد از اهمیت موضوع کم کنه که نتیجه آن کم اهمیت دادن مردم و در نتیچه گسترش بیشتر بیماری در روزهای حساس ابتدایی شد.
چهارم با اعلام غیر واقعی نام داروی بیماری باعث حساسیت زدایی مردم شد.
آیا شما رفتار آقای حریرچی را فراموش کردید
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بابا چرا یه چیز به این سادگی رو نمیفهمیم....قم فرودگاه ندارد
ما چرا نبودیم توش ؟؟ به نظر من جالب ترین نکتش منم
خداوکیلی این چه مدل نوشتنه
مزخرف نویسی
که هیچ عایدی هم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
دادش گُلش خراب بود شما ببخش
مرگ بر آمریکای جنایتکار که این ویروس مهلک را در دو امارت سابق جهان اسلام یعنی روم و اندلس همه گیر کرد البته ایران را هم نباید فراموش کرد ولی به لطف خدا در کشور ما هم بسان چین دارد ریشه کن می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
حالت خوبه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آفرین تابناک نظرات خودساخته ت داره هر روز تابلوتر میشه. خدا لعنتتون کنه که ستون فرهنگ سازی برای دشمن رو برعهده گرفتید.
سهم ایران رو فراموش کردید ؟
همتون یه رگ قوی 20:30 دارید !!!!
وقت ارزشمندتون رو تو این سایتا تلف نکنید
حیف عمر
سلام داروی کرونا ویروس (کاج تیره) هست بصورت بخور و استنشاقی باید مصرف بشه
پاسخ ها
سید علی مشهد
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
باز از فردا کاج گم و گور میشه بریم تا دیر نشده بریم از توی خیابان‌ها بکنیم
ناشناس
| Italy |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
میشه یه کم بیشتر توضیح بدی دکتر
چون کل دنیا درگیره پس ما خوبیم! چشماتونو وا کنین بیش از 100 نفر در روز دارن میمیرن
نظر به اینکه مبارزه با این اپیدمی همراهی همگان را می طلبد لازم دیدم توجه هموطنانم را به یک شیوه مرسوم و استاندارد با قدمتی ۲۰۰ ساله که در هر بیمارستان و اتاق عملی در حال اجرا است جلب کنم.
همانطور که می دانیم اشعه ماوراء (فرا) بنفش نابود کنند کلیه پاتوژنها از جمله ویروسها و باکتری و قارجها است و هیچیک از این طیف موجودات قادر به حیات در معرض این طیف نور نمی باشند. اغلب آگاهی دارند که از سه طیف نور با نامهای علمی ( UV-A و UV-B و UV-C ) تنها UV-C قادر به عبور از جو زمین نبوده و اون دوتای دیگه به ترتیب ۹۵٪ و ۵٪ از جو زمین عبور و علاوه بر نابودی موجودات میکروسکوپی یاد شده باعث تخریب و پیری و حتی سرطان پوست انسان هم می شوند. لذا اشعه UV-C و نوع جدیدترش بنام Far UV-C با طول موج بسیار کوتاه در گند زدایی صنایع غذایی و بهداشتی و درمانی و آزمایشگاهی کاربردی بسیار وسیع داشته و هموطنان می توانند با ابتکاراتی کم هزینه و با بکارگیری اصول حفاظتی محیط داخلی زندگی خود را از وجود این موجودات پاکسازی کنند. تنها با قرار دادن یک لایه فیلتر بر روی یک لامپ که بتواند نور فرابنفش به محیط ساطع کند. این کار را با چراغ قوه موبایل هم بصورت محدود میتوان انجام داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
استاد پرتو شناس
اشعه فرا بنفش با نور بنفش فرق داره
نمیشه نور عادی را با یک فیلتر تبدیل به اشعه فرا بنفش کرد
مردم در اینجا (اسپانیا) تا دو روز پیش اضلا قضیه رو جدی نمیگرفتند. بویژه اینکه شمار زیادی از کشورهای دیگر بعنوان توریست وارد شده اند. از دوشنبه چیزی شبیه حکومت نظامی برقرار میشود اغلب خانواده ها مایحتاج دو هفته را تهیه کرده و قراره بجز موارد بسیار ضروری کسی از خانه اجازه بیرون رفتن نداشته باشه. امیدواریم این امر سبب کاهش مبتلایان و فوتی ها باشه و مردم عزیز ایران هم با رعایت توصیه های علمی هر چه زودتر از شر این بلای جهانی خلاص شوند.
البته یادآور میشود معدل سن فوتی ها در اسپانیا هشتاد و پنج سال بوده است. در آلمان هم بیشتر فوتی ها حدود نود سال سن داشته اند
اینکه ی عده میان میگن کرونا قبل از این موارد تو ایران بوده و اینا نمیگفتن و به خاطر همینه آمار دار بالا میره، پس حتما کشورهایی مثل ایتالیا و کره هم همینطور برخورد کردن که آمارهاشون تو بعضی روزها سرسام آور بالا میرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
براي كشوري مانند ايتاليا با توريست ميليوني چنين اماري عجيب نيست ولي براي كشوري منزوي مانند ايران اين امار عجيب است
فقط کره شمالی را دریابید که هیچ آماری ارائه نکرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الان دیگه تو همه کشورها هست فقط تشخیص داده نشده. اگه توجه کنین تقریبا فقط کشورهای آفریقایی هستن که نتونستن تشخیص بدن. تعداد پایینشون هم بخاطر امکانات کم پزشکیه. بزودی در حدی اونا افزایش پیدا می کنن که ما در مقابلش هیچیم.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این رو خوب اومدی داداش
طرف از در خونش آمد تا بره سینما تو کوچه روبروی همسایه ها خورد زمین برای اینکه کم نیاره شروع کرد سینه خیز رفتن تا سینما .حالا حکایت مسولان ماست با اینکه فهمیدن قرنطینه نکردن قم اشتباه بوده برای اینکه کم نیارند همه کاری می کند الا قرنطینه حالا ببینید
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
حالت خوبه؟
دقیقا مشخصه که کشور چین روی ویروس کرونا کووید 19 آزمایش می کرده و این ویروس رو برای جنگ های بیولوژیکی قرار بوده استفاده کنه ولی این ویروس نشت کرده و به سراسر جهان منتقل شده. چون چینی ها خودشون سازنده و جهش دهنده این ویروس هستن بعد از مدتی تونستن در کشوری با این جمعیت این ویروس رو کنترل کنن. الان هم پیشنهاد دادن که ما به کشورهای ایران، ایتالیا و کره جنوبی کمک مالی و تجهیزاتی می کنیم. جدیدا هم یک کارگردان چینی 2 میلیون دلار به ایرانی ها کمک کرده و کاملا مشخصه که خود کشور چین این پول رو داده تا این فرد با نام هنرمند به دست ایران برسونه. با تمامی احوالان اینطور که به نظر می رسه کشور چین عامل ساخت و شیوع این ویروسه چرا که هم از این کشور شروع شد و هم تونسته این ویروس رو کنترل کنه و هم مدام می خواد به کشورهای درگیر کمک کنه. نکته اصلی اینجاست که یک احتمال هم وجود داره که چین این ویروس رو منتشر کرده تا تبعات اسنانی اونو روی انسان ها ببینه تا بتونه آزمایش عملی روی ویروس هاش انجام بده یعنی آزمایش روی انسان
اتفاقا درست ترین امار رو اونا ارائه میدن، حتی کرونا هم جرئت نمیکنه برو اونجا
عدم قرنطینه یعنی فراهم کردن بستر کشتار دست جمعی، یعنی قتل عام مردم بی دفاع و کادر درمان، لج بازی که پایانش بسیار بسیار خطرناک است. آنچه تعجب آور است مگر بنانبود که طی 24 ساعت شهرها خلوت شوند؟ چرا سردار باقری سیاستهایش را اعلام نکرد؟ چرا رئیس جمهور همه چیز را به هم ریخت. چه کسی مسئول این ماجراست؟ چرا ایشان به حرف تمام متخصصان و مردم نگران پاسخگو نیست؟ آیا مردن مردم برای ایشان مهمتر از دستاوردهای سیاسی است؟ آیا با این روش می خواهید دنیا را مقابل جنازه های ایران قرار دهید تا تحریم ها را بر دارند؟
دوستان توجه کنید سبک زندگی ما ایرانیها طوری است که قابل قرنطینه نیست. دیدیم که فقط یک شایعه در فضای مجازی که به سرعت هم از سوی مراجع رسمی تکذیب شد، باعث ازدحام و تشکیل صف در برابر نانواییها و پمپ بنزینها (حتی بیشتر از زمان جنگ) گردید!
کدامیک از شما که میگویید قرنطینه انجام شود میتواند امورات خود را با جیره روزانه بگذراند؟ همه کلی بهانه و دلیل خواهند آورد که رژیم غذایی مخصوص (کم نمک؛ کم شکر، کم چرب، پروتئین حیوانی، ..... )داریم، مریض داریم، سالمند داریم، کودک داریم، نمیتوانیم غذای کنسروی بخوریم، حبوبات و سبزیجات با شیوه پخت مخصوص و نان تازه آنهم سنگک و بربری داغ دو رو کنجدی الزامی است و ......
دولت همه چیز را عادی اعلام کرده و قصدی ندارد یک روز هم دستگاه ها را تعطیل کند و احتمالاً طرحش این است که همه بگیرند هر کس خوب شد که عمر در دنیا داشته و هر کس هم خوب نشد و تلف شد میگن سرنوشتش اینطور بوده و ماجرا تمام میشود؟؟؟
اینجا هم اگر روشون میشد آمار نمیدادن داداش... البته که حرف دکترا و شمار بیماران توی هر شهر چیز دیگه ای میگه... از شنبه همه چیز به روال عادی باید برگرده... همین که گفتم...
عجیب هست کشوری که ورد توریست گردشگر در برابر ایتالیا وکشورهای اروپای درصدش صفر هست چرا شیوی کرنا کشور سوم جهان هست ایران معلومه ۳ عامل دارد
۱- بموقع اعلام نکردن به مردم۲-عدم لغو پروازهای به کشورهای مشکوک به کرنا۳- قرطینه نکردن اولین شهر در ایران که علائم ویرویروس مشاهده شد
ما میخواهیم همه ملت را بکشیم شاید آمریکا لغو تحریم کند
آمار چین کاذب است ،و از منظر سیاسی میباشد ؟
چین ثابت کرد می تواند با کمترین خسارت همه دنیا را نابود کند.
ملت همیشه تاوان سوء مدیریتها مدیران ترسو را داده اند
من فقط میدانم بعضی از مردم هر کاری که بکنی فقط نق میزنند
والا دیگه نمی دانی چه سازی براشون بزنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار