بازدید 28909

محسن هاشمی: تکلیف مردم را روشن کنید

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز تعریف مشخصی برای نام قرنطینه نشده است و برای اینکه مردم روشن شوند مسئولان ابتدا قرنطینه را تعریف کنند تا مردم بدانند آیا آیین نامه و اسنادی دارد و وقتی می گوییم قرنطینه می کنیم، یعنی قرار است چه کار کنیم.
کد خبر: ۹۶۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 15 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران درخصوص جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: آخرین جلسه هم اندیشی سال ۹۸ مربوط به تلفیق بودجه بود و بررسی وضعیت اعتراض هیات تطبیق به بودجه مورد بحث وبررسی قرار گرفت. کمیسیون بودجه نظرات خود را اعلام کرد.

او ادامه داد: همچنین درخصوص مدیریت ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران نیز صحبت شد و نظر اعضای شورای شهر بر این بود که این ستاد باید مسلط حرف بزند و دیگران کمتر حرف بزنند تا موجب سوتفاهم نشود چرا که برخی مواقع افراد غیرمسئول صحبت هایی می کنند که شایعه ایجاد می کند.

هاشمی گفت: آنچه که ما می دانیم قرار است فرمانده ستاد مبارزه با کرونا رئیس جمهور باشد و کارها زیر نظر وزیر بهداشت انجام و آقای دکتر زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران هستند و اینگونه موارد باید از یک فرد که فعلا آقای زالی است گفته شود و نباید حرف های دیگر توسط سایر رسانه ها بولد شود که باعث ایجاد سوتفاهم برای مردم شود.

هنوز تعریف مشخصی برای نام قرنطینه نشده است

رئیس شورای شهر تهران درخصوص قرنطینه تهران گفت: هنوز تعریف مشخصی برای نام قرنطینه نشده است و برای اینکه مردم روشن شوند مسئولان ابتدا قرنطینه را تعریف کنند تا مردم بدانند آیا آیین نامه و اسنادی دارد و وقتی می گوییم قرنطینه می کنیم، یعنی قرار است چه کار کنیم یا خیر؟ یک نفر باید این را توضیح دهد تا مردم متوجه شوند آنچه که می خواهند در قرنطینه یا نمی خواهند چه اثری در زندگی مردم دارد.

او گفت: اصلا آیا قرنطینه ۲۰ درصد است یا ۶۰ درصد است؟ مردم باید بتوانند روزمره را بگذرانند و باید مسئولین موضوع قرنطینه را به بحث بگذارند و بگویند در دنیا انواع قرنطینه چیست و در ایران باید کدام درجه از قرنطینه اجرا شود. شاید درجه در حد کم مثبت باشد و در همان حد اعمال کنند.

باید تکلیف مردم درمورد قرنطینه روشن شود

هاشمی با تاکید بر اینکه باید تکلیف مردم درمورد قرنطینه روشن شود درپاسخ به اینکه آیا تهران به سمت قرنطینه می رود یا خیر اظهار داشت: اکنون لازم نیست که افراد امثال ما درمورد قرنطینه صحبت کنند و نظر دهند، من به عنوان رئیس شورای شهر عضو هیچ ستاد مبارزه ای نیستم، اما اینکه اکنون من بگویم قرنطینه بشود یا خیر باعث سوتفاهم می شود و خواهش می کنم مسئولین مربوطه که مسئولیت دارند با مردم صحبت کنند و صدا و سیما همان ها را ترویج دهد و حرف های پراکنده ترویج نشود.

او درباره اعتراضات فرمانداری به بودجه سال ۹۹ گفت: فرمانداری کلیات بودجه را تصویب کرده است اما نسبت به ۱۱ بند از تبصره ها نظراتی دارند که مخالف برخی بندهای قانون بالادستی است و بررسی شد و امروز در صحن مطرح می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
کشت خودشو از بس گفت دیگران
آقای هاشمی مملکت توسط دو دسته داره اداره میشه. به همین دلیله که هر دم از این باغ بری میرسد.
قرنطینه راهکار خوبیست. ولی در ایران شدنی نیست بخصوص در تهران. در دور وبر ما ادمهایی هستند که حتی اگر یک روز به کارگری نروند شب نانی ندارند که سر سفره شان بگذارند.اگر در چین مردم قرنطینه شدند دولت مایحتاجشان رابه دستشان میرساند ولی در اینجا چه؟ چه کسی از این مردم فقیر حمایت می کند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
وظیفه حاکمیت و دولته که در صورت قرنطینه معیشت مردم رو تامین کنه...برای همینه که دولت از زیر بارش در میره و فقط به مردم توصیه میکنه از مرخصی استفاده کنین و در خونه بمونین...عملا از زیر بار مسئولیت حفاظت انسانها با قرنطینه فرار !!!میکنه و انداخته گردن خود مردم!چون بار مالی داره براش
اقلا یه حرف حسابی شنیدیم...
بابا من صدسال هم تو خونه بمونم ولی یه عده هر روز بیرون باشن کرونا کم نمیشه....تموم نمیشه....
خواهشا یه فکر عاجل بکنید... مغازه هایی که لازم نیست باز باشن رو ببندین...اقلا دو هفته...فقط نونوایی، سوپر و داروخونه باز باشه....ممنوعیت رفت و آمد بذارین...آخه اینجوری مگه بیماری رو میشه کنترل کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کار گر روزمزد و مسافر کش و پیک موتوری و .... اونا چیکار کنن ؟!
تو شاید کارمند باشی بقیه چکار کنن؟
م_ر
| Poland |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بله میشود
وقتی همه آلوده شدند آنهایی که خیلی ضعیفند ممیرند
آنهایی که مقاومت خوب دارن مصون میشوند ویروس هم چون دیگه امکان آلوده کردن کسی را ندارد نابود میشود
لطفاً هر کار میکنید ، تا دیر نشده زودتر انجام دهید.
راست میگه خوب حرف زده
یه روز میگن قرنطینه نداریم.یه روز میگن قرنطینه میکنیم.اول تکلیف خودشونو روشن کنند بعد مردم رو. به نظرم مقام معظم رهبری عزیز باید دستور بدند به اینها وگرنه اینها تو کارشون موندن.
بالاخره يكي از مسئولين حرف حساب زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خواسته سرگرمت کنه زیادی دلتو خوش نکن آبی گرم نمیشه
شهرداری تهران خودش با تصمیمات غلطش باعث شیوع بیشتر کرونا می شود چون مسافرت با مترو کم شده شهرداری واگن ها را کم کرده است و تراکم مسافرها در مترو به شدت بالا رفته است و اگر یک نفر مبتلا باشد صدها نفر را مبتلا می کند اینجا هم بحث سود مادی و کاهش هزینه ها مثدم بر سلامتی مردم شده است
کاش برای اجاره نشین ها هم فکری می شد....درآمدها و پرداخت اجاره که به جای خود...حداقل اونهایی که سر سالشون تو این چند ماه رسیده یا می رسه و صاحبخونه قصد بلند کردنشون رو داره ....الان که نمیشه رفت و خونه دید, یا مشتریها رو برای بازدید توی خونه راه داد....واقعا معضلیه
مشکل همینه که هر کی خودشو مسئول حرف زدن میدونه اما مسئول عمل کردن به حرفی که زده نمیدونه... مهم اینه که تو این آشفته بازار تریبون داشته باشی و اظهار نظر کنی تا توی دید باشی...
سلام: ایتالیا کل کشورش را قرنطینه کرد.آیا در این وضعیت وانفسا و هجوم ویروس کشنده کرونا و ترس و دلهره مردم و کارمندان از آن ،اگر ساعات کاریی ادارات و بانک ها کم شود و یا چند روزی تعطیل گردد مملکت فلج می شود؟ چون کارمندان با صدها نفر درشهر برخورد می کنند و دوباره آلودگی را به خانه می برند آیا با تعطیلی ادارات به صورت موقت از شیوع و اپیدمی این ویروس کم نمی شود و زنجیره شیوع آن کمتر نمی گردد؟ جان انسانها چقدر برای مسئولین رده بالای کشور می ارزد؟! ظاهراً برگشت ساعت کاریی ادارات بدون اعتنا به دیدگاه کارشناسانه ستاد مقابله با کرونا از تدابیر دلسوزانه وبه هنگام شخص رئیس جمهور مدبر است!!! این تذهبون؟؟؟
قرنطینه بنوعی حصر خانگیه !....شما خودت بعنوان منتخب مردم در شورای شهر ببین حصر خانگی خوبه یا بد ؟!......
مدیریت بحران باید از قبل انجام بشه نه موقع بحران. واقعا جای تاسف داره که بودجه های هنگفت سر این موضوعات تخصص داه میشه و نتیجش میشه این چیزی که شاهدیم.
قرنطینه در ایران باید به این صورت اجرا شود: بستن مغازهای غیر ضروری و پاساژها و مراکز خرید، توقف فعالیت مترو و اتوبوس، اجرای طرح ترافیک، تعطیلی ادارات و مدارس و دانشگاهها و بانک ها، محدودیت تردد در جاده ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی