بازدید 25102

رقابت عجیب قربانیان الکل و کرونا به مدد شیمی!

در روز‌هایی که ویروس کرونا مستقیم و به واسطه برخی ناراحتی‌ها و بیماری‌های زمینه‌ایِ افراد، جان می‌گیرد، برخی به مددش شتافته و زمینه رقم خوردن مرگ و میر‌های دیگری را فراهم آورده‌اند که ارتباط تنگاتنگی با این ویروس دارد. افرادی که ظاهرا آشنایی چندانی با علم شیمی ندارند و فریب آن‌هایی را می‌خورند که یک راز شیمیایی را آموخته‌اند!
کد خبر: ۹۶۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 13 March 2020
تابناک اجتماعیدر روز‌هایی که ویروس کرونا مستقیم و به واسطه برخی ناراحتی‌ها و بیماری‌های زمینه‌ایِ افراد، جان می‌گیرد، برخی به مددش شتافته و زمینه رقم خوردن مرگ و میر‌های دیگری را فراهم آورده‌اند که ارتباط تنگاتنگی با این ویروس دارد.

به گزارش «تابناک»؛ صحبت درباره مرگ و میر‌هایی است که به دنبال نوشیدن الکل، مسموم شدن به واسطه آن و در نهایت تاب نیاوردن برخی مسموم شدگان موجب می‌شود. پدیده‌ای که البته در سال‌های گذشته هم در برخی استان‌های کشورمان به وقوع پیوسته، اما این بار در ابعاد بزرگتری خودنمایی می‌کند.

اگر از جمله افراد علاقه مند به مطالعه اخبار حوادث باشید، احتمالا فاجعه مسمومیت جمع بزرگی از اهالی رفسنجان بر اثر نوشیدن الکلی‌های تقلبی را یادتان هست که جان شماری را گرفت و لطمات جبران ناپذیری به سلامت عده دیگری از مسموم شدگان وارد آورد؛ از نابینایی گرفته تا از دست دادن کلیه و الزام به دیالیز تا پایان عمر.

اتفاقی که کمی بعد در هرمزگان و سپس در چند استان دیگر کشورمان به وقوع پیوست و به رغم وعده‌هایی که برای پیگیری ماجرا داده شد، در نهایت مشخص نشد که ریشه شکل گیری این حوادث مشابه چیست. ریشه‌ای که ممکن است با آنچه در این روز‌ها برملا شده، همخوانی داشته باشد.

طی روز‌های اخیر ویدئو‌هایی در فضای مجازی در میان انبوه کاربران ایرانی دست به دست می‌شود که در آن‌ها یک اتفاق شوم افشا می‌شود. اینکه برخی راه تغییر ظاهر الکل‌های صنعتی را یافته و با یک تکنیک بسیار ساده و ابتدایی، این الکل‌ها را به جای الکل سنتی به مردم عرضه می‌کنند.

آن گونه که در این ویدئو‌ها نشان داده می‌شود، با افزودن چند قطره مایع سفید کننده یا آب ژاول (همان وایتکس!) به الکل‌های صنعتی که رنگ زرد یا نارنجی تند دارند، محلولی بی رنگ و شفاف به دست می‌آید که کاملا از نظر ظاهری مشابه الکل‌های طبی و طبیعی است. این در حالی است که الکل طبی محصولی بی آزار برای استفاده روی پوست است و الکل صنعتی، بسیار مضر است.

جدای این، برخی کارشناسان تاکید دارند که الکل صنعتی برای ضدعفونی و گندزدایی محیط و وسایل برای عاری کردنشان از ویروس کرونا، برخلاف الکل طبی مناسب نیست و نتیجه می‌گیرند که این تلقب، زمینه ساز ابتلای احتمالی بسیاری از افراد به ویروس کرونا و کووید ۱۹ خواهد شد، چون برخلاف تصورشان، از مایعی برای ضدعفونی بهره می‌گیرند که ضدعفونی کننده نیست.

نکاتی شیمیایی که هرچقدر هم برایمان عجیب و غریب باشند، دلیل نمی‌شود از الکل، چه با شست‌وشوی دهان و چه با نوشیدنش، برای دوری جستن از ویروس کرونا استفاده کنیم، اما ظاهرا شماری از هموطنانمان این گونه فکر نمی‌کنند. افرادی که تا کنون نزدیک یکصد تن از ایشان چشم از جهان فروبسته‌اند و اخبار حکایت از افزایش شمارشان در آینده دارد؛
 
رقابت عجیب قربانیان الکل و کرونا به مدد شیمی!

خوزستان
علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ایسنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ١١ تن بر اثر مسمومیت الکلی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که با احتساب ایشان، جمعا در شش روز گذشته، ۵۹۴ مورد بر اثر مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان و عمدتا در اهواز، به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و از این تعداد، متاسفانه ٤٨ تن جان خود را از دست داده‌اند.

البرز
پس از انتشار اخباری از شیوع مسمومیت ناشی از نوشیدن الکل در استان البرز و جان باختن چند تن، روز گذشته محمد آقایاری، معاون دادستان کرج از کشف مجموعاً چهار هزار لیتر مشروبات الکلی (شامل ۲۸۰۰ لیتر مشروب الکلی تقلبی با مارک یکی از شرکت‌های تولید نوشیدنی مطرح کشور) و بازداشت سه نفر در این رابطه خبر داد و گفت: متاسفانه تا دیشب ۱۵ تن بر اثر مسمومیت الکلی در استان جان خود را از دست داده‌اند.
 
رقابت عجیب قربانیان الکل و کرونا به مدد شیمی!

مازندران
دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در حدود ۱۹ روز گذشته ۱۲ تن در این استان بر اثر مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست دادند؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، هیچ گونه فوتی ثبت نشده است. در این بازه زمانی یازده مرد و یک زن بر اثر مصرف الکل فوت کرده‌اند.

فارس
محمد جواد مرادیان، رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس ایران در گفتگو با ایرنا گفت: طی روز‌های اخیر در استان فارس ۱۰۳ تن بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی مسموم شده و در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این جمع ۸ تن جان باخته و حال چند تن دیگر نیز وخیم است. لازم به ذکر است که اغلب دیگر افراد مسموم شده همچنان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

کردستان
هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به فارس گفت: از اول اسفند ماه تا کنون ۶ تن در استان در اثر مصرف الکل صنعتی یا متانول جان خود را از دست دادند. این رویداد در پی انتشار شایعاتی مبنی بر مصرف الکل برای مقابله با کرونا رخ داده است. در حال حاضر ۱۸ تن بر اثر مصرف الکل صنعتی در بیمارستان بستری هستند که حال عمومی ۱۷ تن از آن‌ها خوب است.

همدان
دکتر محمد طاهری، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز گذشته به ایرنا گفت: مصرف الکل متانول موجب مرگ چهار مرد با سن ۱۸ تا ۴۳ سال و مسموم شدن چند تن دیگر در همدان شده است، چون افراد سودجو در حال حاضر الکل صنعتی که به رنگ زرد و قرمز است را با وایتکس ترکیب کرده و پس از تبدیل شدن رنگ آن به سفید، به عنوان اتانول عرضه اش می‌کنند.

اردبیل
رضایی‌بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تسنیم گفت: به‌دلیل مصرف الکل صنعتی ۴۰ نفر مسموم شدند که ۳ نفر از ایشان در شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر جان باختند. همچنین یک نفر نیز از ناحیه چشم مشکل جدی پیدا کرده و همچنان ۷ تن از مسموم شدگان مصرف الکل‌های تقبلی در استان بستری هستند.

مرکزی
بر خلاف اغلب استان‌های درگیر با این فاجعه، در استان مرکزی این شهرستان ساوه است که با الکل تقلبی خبرساز شده است؛ رویدادی که منجر به از دست رفتن جان دو شهروند و بستری شدن سه تن دیگر شده است. البته این پایان راه نیست چراکه به گفته فرمانده انتظامی ساوه، عامل توزیع الکل مرگ‌آور در ساوه دستگیر شده و تحقیقات از وی با هماهنگی مرجع قضایی در حال انجام است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
تعجب نداره . چون از قدیم گفتن :
عقل که نباشه ، جون در عذابه . . .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
در روزی اخیر استقنایی از یکی از علمای معروی قم که مورد تایید همه نظام هم هست شده که اگر اسراییل واکسنی برای مقابله با کرونا بسازه ما می توانیم از ان استفاده کنیم. و ایشان فرموده اگر راه درمان دیگری نباشد اشکالی ندارد. فقهی که در مواقع مورد نظر می تواند این همه انعطاف داشته باشد قطعا باید در سایر موارد مانند این هم قابل انعطاف باشد و این همه هزینه به جامعه وارد نشود. قطع بدانید اگر این امور اختیاری باشد میزان استفاده از ان در حد همان اقلیتی هست که الانم دارند استفاده می کنند ولی در ان صورت دیگر این فجایع رخ نمی دهد.
بله ! آقایون فرهنگ ساز ما باید کلاهشون رو خیلی بالاتر از این حرف ها بگذارند ، یه عده ای در این کشور در سایه عدم وجود مشروبات الکلی ، خود الکل رو می خورند !
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
تعداد فوتی ها و معلولها و بچه های عقب افتاده حاصل از مصرف الکل در امریکا یا انگلیس را ببین بعد بیا حرف از ازاد کردن الکل بزن. خارجی ها میگن از ماهی بپرسی آب چیه، جواب میده نمیدونم. این حکایت ایرانیهای بی سواد هست که نمیفهمند ممنوعیت مشروب چه نعمت هست و خبر ندارند. همین الان چک کردم کل تلفات جانی مربوط به مشروب (حوادث و مریضی) در امریکا سالی 88000 نفره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
من نمی دونم به چی منفی میدید ! ولی سرتون رو مثل کبک نکنید زیر برف ! یعنی چقدر احتمال می دید ، یه عده برای ضدعفونی کردن الکل بخورن ؟
تا همین یک ماه پیش اگه میرفتی داروخونه و می گفتی الکل می خوام ، همچین چپ چپ نگات می کرد و می گفت برای چی می خوای که انگار بازپرسه !
بازم شما بگو برای ضدعوفنی خوردن ، مام میگیم آره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
بهتره که این عده از بین برن
اگر فروشش آزاد و قانونی بود این همه هزینه انسانی نمیدادین
رقابت شیمی نیست این نشانه سوءمدیریت و عدم اگاهی مسئول مربوطس
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
در روسیه فروش مشروب آزاده، اما تلفات سنگین الکل زده ها رو میتونید در آمارشون ببینید، وحشتناک
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اشکال در شیمی نیست ،بلکه سو استفاده چی ها و یا مغرضان هستند که الکل صنعتی را به عنوان الکل خوراکی میفروشند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
همونش مونده فقط یهو میبینی چند تا پسر خمار میرن چند تا دختر جوان رو تو خیابان...... بله معلومه اگه ازاد شه چه فاجعه ای رخ میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مرکز کنترل و بیشگیری بیماریهای آمریکا گفته بین سالهای 2006 تا 2010 مصرف الکل به طور متوسط سالانه باعث فوت حدودا 88000 نفر و کاهش چیزی معادل دو و نیم میلیون سال از عمر آمریکایی ها شده. فروش الکل در آمریکا آزاد و قانونیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
حالا فروش ومصرفش ممنوعه این همه مصرف کننده وتلفات داره ببین اگه مصرفش ازاد بود ایرانیان غیور چه بر سرخودشون می اوردن
واضحه اراده ای به عمد این قضیه مرگ با الکل متانول را طراحی و اجرا کرده که تلفات کرونا را تحت الشعاع قرار بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
متوهم.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
فک کنم یکی دو شاتم تو زدی واقعا حالت بده یه دکتر برو...کار از محکم کاری عیب نمی کنه
من پزشک ساکن صادقیه تهران هستم امشب برای ویزیت بیمارم که بدحال بود مجبورشدم به بیمارستان بروم اگرباچشم خودم نمیدیدم نمیتونستم باورکنم که برخی همچنان بی اعتنا به هشدارهای کرونایی توخیابان ها درحال جولان دادن هستند واقعا بایدخون گریست به حال این ادمهای نادان بی خیال !!!
نوش جونشون
خواهشاً بدون آنکه احساساتی شوید، برای چند لحظه خود را به جای خانواده هایی بگذارید که فرزند، همسر یا پدر و مادر مریض شدیداً حاد دارند و وارد بیمارستان می شوند و با این صحنه مواجه می شوند که تخت ها توسط یک عده آدم عیاش و هرزه و بیخیال که در این روزهای کرونایی، به دنبال عرقخوری خود بوده اند، پر شده است! آن وقت چه حسی به شما دست می دهد؟؟؟ آیا باز هم به این افراد عیاش و فرصت طلب حق میدهید؟؟ خواهشاً قبل از آنکه منفی بدهید، قدری فکر کنید... اگر واقعاً در این شرایط قرار گرفتید که بین زندگی فرزند، همسر یا پدر و مادر خودتان و زندگی آن فرد عیاش و فرصت طلب، زندگی فرد عیاش را انتخاب کردید، خواهشاً قدری در عقل و منطق و انسانیت خودتان تجدید نظر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
آدم عیاش و هرزه و بیخیال .... خوب دوست عزیز که خیلی پاک هستید می توانید بفرمایید که اینها ثمره کدام نظام اموزشی هست؟ نکنه اینها هم در مدارس و دبیرستانهای غربی اموزش دیدند
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
ایراد از عیاش نیست.. از اون بی وجدانه که الکل تقلبی
داده.. این عیاشی که شما میگین در نود درصد عالم هست و اونا بهش نمیگن عیاشی.. ما چون از ناف بهشت اومدیم بهش اعتقاد دارم
ناشناس
| Japan |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
حالا شمافکرکن فرزندیابرادر یا اقوام نزدیکتان خدای نکرده بواسطه عدم آگاهی یاجوانی الکل مصرف می‌کردند بازهم همچنین حرفی میزدی؟ شخصا مخالف مصرف الکل هستم ولی خیلی‌ها از روی جوانی وناآگاهی مصرف میکنند
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
شما حتما یه روانشناس برو! چون اونقدر پسرفت کردی که جان انسانها برات بی ارزش شده! طرف به هر دلیلی اومده باشه بیمارستان بعنوان یک انسان حق داره از خدمات درمانی استفاده کنه! حتما اگر شما وارد بیمارستانی بشی که چند ده نفر تصادفی بدحال توش باشن انتظار داری اول به شما رسیدگی کنن چون اون افراد دیگه نهایتا میمیرن!
Threem
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
یه عده میان با بی فکری نظر میدن
هی گیر میدن به آموزش و
طرفی که خودش دنبال عیاشی و مثلا خوشی
چند ساعته هستش باید هم سرنوشتش
این باشه
فرهنگ ما با کشور های خارجی فرق داره
آموزش ما اشتباهه چچجوری باید حالی کنند
مشروبات خوردنش حرامه و ضرر داره
من خودم شاهدم تو مدرسه به والدین دختره
میگن دخترتون سوار هر ماشین غریبه ای میشه
پدرش برگشته گفته به شما ربط نداره
من میخوام دخترم اروپایی بزرگ بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
تو این شرایط! یه عده احمق، فشار بیشتری دارند به شبکه درمان کشور میارند، عقل که نباشه جان در عذابه!
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
درود ب شرفت..
لطفا الکل اتیلیک با شماره فنی تولیدولیبل ومارک معتبر یک لیتری قانونی ازاد در اختیار عموم بگزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
متاسفانه یافت می نشود
این تعداد قربانیان الکل بسیار مشکوک است.............
خدا در حرام شفا قرار نداده
ميخواستند گناه نكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
میدونی در قرآن شراب را در بهشت آزاد فرموده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کرونا بهونه عیاشی بوده
اینا همش به دلیل بی سوادی مردمه وگرنه درست کردن الکل خالص توی خونه کاری بسیار ساده و بهداشتیه. کافیه یک جستجو توی اینترنت بکیند که هزار روش تولیدش را تو خونه از انواع میوه ها، از سیب زمینی و چغندر گرفته تا میوه های گندیده پله به پله تعریف کرده.

من که اینو میگم در طی سالیان طولانی که خارج درس خوندم، لب به الکل که نزدم هیچ، تا حالا سیگار هم گوشه لبم نذاشتم ببینم چه شکلی میشم، ضمن اینکه نماز هم نمیخونم که الکل مصرف نکردن یا ... به دلیلی مذهبی بودنم باشه و فقط همیشه اول فکر کردم که برای مثال از نوشیدن الکل قراره چه نفعی ببرم؟ خوب حالا شاید یک عده نوشیدن الکل را دوست داشته باشن، پس بهتر هست یا فروش الکل را آزاد بذاره که مردمی که علاقه مند هستن اینطوری به بدبختی نیفتن یا مردم دلشون برای خودشون بسوزه و یه نگاهی به اینترنت بندازن که روش درست کردن الکل از انواع میوه ها را توضیح داده. خودتون بسازید که محتاج بیمارستانها نشید
سلام
من تو این چند روزه که دارم این خبرهای الکلی رو می خوانم
از یه چیزی تعجب میکنم که بیشتر مردم یا کسایی که نظر کارشناسی می دهند فکر می کنن که حتما الکل صنعتی یا همون متانول حتما زردرنگه که با وایتکس سفیدش میکنن
در قورتی که خود متانول هم مثل اتانول بی رنگ هست و از لحاظ اهری تفاوتی با هم نمی کنن
آمار تلفات وایتکس رو بدن پشم هردوشون میریزه
آمار تلفات وایتکس رو بدن پشم هردوشون میریزه
جنس خوب وارد شود. تاکستان ها رو هم فعال کنید. جنس باید اصل باشه نه تقلبی
لطفا هر کسی میخواد الکل استفاده کنه خودش تو خونه درست بکنه که مطمعن باشه از بازار نگیرین
اگر افرادی آنقدر احمق هستند که تصور کنند که با چند قطرا وایتکس متانول به اتانول تبدیل میشه و یا اینکه با خوردن الکل بدنشون ضدعفونی میشه و دیگه کرونا روشون بی اثره، همون بهتر که این افراد بمیرن. به نفع جامعه ماست که احمق کمتر داشته باشیم.
خدا پدر ذکریا راضی نخبه ایرانی را بی امرزه که جهان نجات داد
این دیگه واقعا برمیگرده به شعور انسانی . آخه تو این شرایط مگه مجبوری عرق بخوری؟ یا واقعا نمی فهمن یا خودشونو زدن به نفهمی. کم مشکل نداریم تو دنیا مسخره شدیم. نزدیکه آمار فوت مصرف الکل از کرونا پیشتر بشه. واقعا داریم به کجا میریم...
در زمان امیرکبیر که تلقیح واکسن ابله با مقاومت مردم نا اگاه همراه بود امیر مجبور به استفاده از زور شد درمسجد سپهسالار ان زمان که یکی از مراکز تلقیح بود در صحن مسجد هم حوضی بود که پراب ولی چون مدتهاعوض نشده بود رنگ اب متمایل به سبز وپر از جلبک بود.پزشکان فرانسوی که مسیولیت واکسیناسیون را بر عهده داشتند با تعجب مشاهده میکردند که هر نفر که واکسن میز ند بلا فاصله وبا سرعت خودش را به حوض میرساند ودست را که واکسن زده تا نزدیک شانه در همان آب فرو میبرد ومیشورد ومیرود علت را از همکاران وایرانی خود سیوال میکند پاسخ میشنود چون محل تزریق را الکل میزنیم والکل نجس است انرا میشورند پزشک فرانسوی با خنده میگوید اتفاقا پاکترین نقطه بدنشان که عاری از هر میکروبیست همین نقطه است
درمصرف مشروبلت الکلی هیچ خیری نیست چراادمیزاددباید چیزی مصرف کنه که عقل سلیم رو زائل میکنه درجوامعی هم که ازاده افراد الکلی ومشروب خور وجهه محترمی درجامعه شون ندارن . الکل وموادمخدر هردو موجب فساد فرد ،جامعه وخانواده اند . لطفا برخی افراد توجیه های احمقانه برای ازادکرون مشروب نیارن جامعه ما به قدرکافی معضل فرهنگی واحتماعی داره
درمصرف مشروبلت الکلی هیچ خیری نیست چراادمیزاددباید چیزی مصرف کنه که عقل سلیم رو زائل میکنه درجوامعی هم که ازاده افراد الکلی ومشروب خور وجهه محترمی درجامعه شون ندارن . الکل وموادمخدر هردو موجب فساد فرد ،جامعه وخانواده اند . لطفا برخی افراد توجیه های احمقانه برای ازادکرون مشروب نیارن جامعه ما به قدرکافی معضل فرهنگی واحتماعی داره
الکلش حمله بیولوژیکه
زمانی بعلت تنفر به حق از شعبان بیمخ جوکی ساخته شده بود که رفته گفته معدل پسر شمارا بیست دادیم ایشان باعصبانیت فریاد زده مردیکه بیست چیه لااقل به احترام من پشتیبان شاهنشاه یک صد میدادی حالا این دوستان فکر کردند حالا که الکل ضد عفونی میکنه میخوریم تا بره توخونمون که ویروسهارا یکجا بکشه
میگن اتانول یا همون الکل اتیلیک یا الکل طبی خیلی خیلی کمش برای بدن خوبه.
دنيا ما را با همه اين حوادث واعمال قضاوت ميكند
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
بسم رب العالمین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار