بازدید 13267
۵

خبر خوش برای کسب و کارهای گرفتار کرونا/ شرایط بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات چیست؟

در پی مصوبه شوراي پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.
کد خبر: ۹۶۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ 11 March 2020

خبر خوش برای این کسب و کارها/ شرایط بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات چیست؟

تابناک اقتصادیبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌هایشان خواهند بود را اعلام کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در پی مصوبه شوراي پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.

عناوين بخش‌ها و رسته‌هاي کسب و کارهايي که به طور مستقيم از بيماری کرونا دچار بيشترين آسيب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، به شرح زیر است: 

 

۱. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

 

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

 

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

 

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

 

۵. تولید و توزیع پوشاک

 

۶. تولید و توزیع کیف و کفش

 

۷. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

 

۸. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

 

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

 

۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

گفتنی است مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانک‌‏ ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می‌آید.

یادآور می شود اقساط وام های قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اقا وام من شخصی است اما مدیر موسسه هستم که تعطیل شد رفتم می گه به شما تعلق نمی گیره !!!!!!!!
اللهم اقض دین کل مدین
همش حرفه.هیچ حمایتی انجام نخواهد شد
واقعآ خيلي لطف كردند! ما همين طوري سه ماه قسط معوق داشتيم .اگه راست ميگن اقساط اين چند ماه را ببخشند و براي چك ها يه فكري كنند.
پيشنهاد بنده :معادل چك هاي صادر شده هر شخص كه به بانك برده مي شود وام كم بهره در نظر بگريند. اينجوري از بابت رانت خواري و حجم نقدينگي هم خيال همه راحت ميشه
پرداخت حق بیمه کارگاه ها رو‌ رایگان کنید واسه سه ماه که برای کارگران تو این ایام تعطیل ترک کار نزنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر