بازدید 6601
۳
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه بیستم اسفندماه 98)، با کاهش 14531 واحدی معادل 2.72 درصد به رقم 519 هزار و 847 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 149 واحدی به رقم 6 هزار و 744 واحد رسید.
کد خبر: ۹۶۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 10 March 2020

سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهران

سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهرانشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه بیستم اسفندماه 98)، با کاهش 14531 واحدی معادل 2.72 درصد به رقم 519 هزار و 847 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 149 واحدی به رقم 6 هزار و 744 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در سومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 3873 واحدی معادل 2.72 درصد به رقم 138 هزار و 569 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 3041 واحدی معادل 1.68 درصد، عدد 177 هزار و 929 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2023 واحدی معادل 1.68 درصد به رقم 118 هزار و 413 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 17224 واحد کاهش معادل 2.55 درصد را رقم زد و به سطح 658 هزار و 696 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 8171 واحد کاهش معادل 2.17 درصد به رقم 368 هزار و 265 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 40216 واحد کاهش معادل 3.53 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 100 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهران

ارزش معاملات بورس تهران 4083 میلیارد تومان بوده و حجم معاملات نیز پنج میلیارد و 323 میلیون سهم گزارش شد که حاصل 696 هزار و 106 نوبت معاملاتی بود.

به نقل از گزارش نبض بورس؛ نماد هلدینگ پتروشیمی فارس(فارس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس تهران تحمیل کرده در حالی که نماد تازه وارد همچنان پدیده شیمی قرن همچنان پرتقاضاترین نماد بورس تهران است.

رفت و آمدها

در معاملات امروز نماد معاملاتي شركت هاي شير پاستوريزه پگاه آذربايجان غربي(غشاذر)، شيمي دارويي داروپخش(دشيمي)، صنايع لاستيكي سهند(پسهند)، فرآورده هاي نسوز پارس(كفپارس)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاري كنفرانس اطلاع رساني در تارنماي كدال در خصوص تغييرات بيش از 50درصدي قيمت سهام ،سرمايه گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تامين(تاپيكو)،صنايع پتروشيمي خليج فارس(فارس)،ماشين سازي اراك(فاراك)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف؛ بانك پارسيان(وپارس) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتي شركت تكنوتار (تكنو1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر سرمايه‌گذاري‌بوعلي‌ (وبوعلي1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، بانك‌پارسيان‌ (وپارس1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب،  متوقف شدند.

توقف نماد معاملاتي شركت بانك سينا (وسينا1)، با توجه به عدم رعايت ضوابط افشاي اطلاعات با اهميت حداكثر براي 2 روز كاري ادامه مي يابد.

نماد معاملاتي شركت نوش مازندران(غنوش) باتوجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مكانيزم حراج آماده انجام معامله مي باشد.

نماد معاملاتي شركت گروه‌صنعتي‌سپاهان‌ (فسپا1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام، با وقفه همراه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
منکه عرض کردم بورس ریزش میکند
بورس ما مسخره بازيه این مدل بورس کجای دنیاست الکی قیمتها بالا پایین ميره جیب يه سری رو خالی میکنن همه میدونن بورس ایران ربطی به اقتصاد نداره
سلام
نمودار های مفهومی و با ظاهری بسیار زیبا تر برای نمایش رشد یا کاهش شاخص بورس وجود داره و تعجب میکنم که تابناک سالهاست از این نمودار برای نمایش سعود یا سقوط با پس زمینه سنتی تابلو بورس استفاده میکنه .

بهتره از نمودار های کندل استیک ، هیکین آشی یا میله ای استفاده بشه بعلاوه اینکه بهتره نمودار در تایم فریم هفتگی کشیده بشه با این کار با یک نگاه میشه میزان افت یا رشد بورس رو در یک هفته مقایسه کرد .

این برای کاربران عادی یا کسانی که با بورس کمتر آشنا هستند مثل من خیلی کاربرد داره . مثلا وقتی شما خبر «افت دوباره 500 واحدی بورس» رو تیتر میکنید من فکر میکنم که بورس در حال سقوطه در حالی که افت 500 واحدی برای بورس ایران رقم ناچیزه .

ضمنا بهتره که از نمودار شمای کلی بازار بورس که در سایت های دیگه متداول هستش استفاده کنید که وضعیت کلی نماد ها رو با رنگ نمایش میده

پاینده باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل