بازدید 29300

قیمت طلا پرواز کرد

آشفتگی بازار‌های جهانی ناشی از سقوط قیمت نفت، شیوع ویروس کرونا و کاهش شدیدتر رشد اقتصادی در جهان، قیمت طلا را به بالای ۱۷۰۰ دلار رساند.
کد خبر: ۹۶۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 09 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه به بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس برای نخستین بار در بیش از ۷ سال گذشته رسید، سرمایه گذاران را بر آن داشت به برداشت سود بپردازند و اندکی از این افزایش‌ها کم شد.

به دنبال نگرانی‌ها در مورد کاهش شدیدتر رشد اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت طلا در معاملات امروز رکورد زد.

هر اونس طلا با ۷.۸۵ دلار افزایش ۱۶۸۱.۶۸ دلار فروخته شد. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات امروز به ۱۷۰۲.۵۶ دلار رسید که بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۲ به شمار می‌رود.

آوتار سندو، مدیر ارشد بخش کالا‌های اساسی فیلیپ فیوچرز گفت: «این فروش یکجا بیش از هرچیزی فنی است. تاجران هدف قیمتی خود را ۱۷۰۰ دلار قرار داده اند از اینرو به محض اینکه به این قیمت رسید، برداشت سود زیادی صورت گرفت.»

با این حال، وی گفت: این فروش موقتی است.

از آنجاییکه سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن رفته اند، ارزش بازار‌های بورس جهان سقوط کرد و ارزش بازار بورس آمریکا ۵ درصد کاهش یافت.

 

ارزش ین ژاپن به عنوان یک دارایی امن سرمایه گذاری به بالاترین رقم در ۳ سال گذشته در برابر دلار رسید و ارزش اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا رکود جدیدی در کاهش قیمت ثبت کرد.

به گفته جفرس هالری، تحلیلگر ارشد بازار، ارزش طلا در ساعات اولیه معاملات به علت حرکت شدید سرمایه گذاری به سوی دارایی‌های امن، قرنطینه یک چهارم جمعیت ایتالیا بر اثر شیوع ویروس کرونا و سقوط بازار‌های بورس، ۱.۷ درصد رشد کرد.

از آنجاییکه شیوع ویروس کرونا اختلال‌های وسیعی در فعالیت‌های تجاری چین، چرخه عرضه جهانی و فعالیت‌های اقتصادی در جهان ایجاد کرد، صادرات چین در دو ماه نخست امسال به شدت کاهش یافت درعین حال، واردات نیز کاهش داشت.

هالری افزود در عین حال، کاهش شدید قیمت نفت نیز بازار‌های بورس را به شدت کاهش داد و بر ارزش طلا نیز تاثیر گذاشت.

قیمت نفت ۳۰ درصد افت کرد و طلا غالبا منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم ناشی از نفت محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار