بازدید 12753

واکنش وزیر خارجه پاکستان به وضعیت مسلمانان هند

وزیر امور خارجه پاکستان با قدردانی از حمایت رهبر انقلاب اسلامی ایران، نقش ایشان را در همبستگی با مسلمانان هند ستودنی خواند.
کد خبر: ۹۶۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 08 March 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان امروز یکشنبه (۱۸ اسفند) در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از وضعیت اسفناک مسلمانان هند، از جامعه جهانی خواست نسبت به نقض حقوق بشر و اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان در هند توجه کنند.

وی با انتقاد از عدم دخالت پلیس هند در درگیری‌های این کشور علیه مسلمانان، تاکید کرد این اقدام می‌تواند سرآغاز حملات خطرناکی علیه اقلیت‌های مذهبی در هند باشد.

قریشی با قدردانی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان هند، ایشان در همبستگی با مسلمانان هند را مهم و ستودنی خواند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با قدردانی از تظاهرات‌های مسلمانان بنگلادش و افغانستان در محکومیت قتل عام مسلمانان هند، خواستار لغو سفر به دهلی نو شد.

وی با اشاره به بازدید نماینده دبیر کل سازمان کشور‌های اسلامی از کشمیر، تاکید کرد که مردم و دولت پاکستان در کنار برادران و خواهران کشمیری خود ایستاده و برای احقاق حقوق آن‌ها تلاش می‌کند.

وی همچنین در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفت که گفتگو‌های بین‌الافغانی منجر به ایجاد مذاکراتی برای ترسیم مسیر آینده آن‌ها خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر