بازدید 33110
تشریح مصوبات نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا از زبان وزیر بهداشت؛

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال/ تعویق کنکور کارشناسی ارشد و دکترا/ تشدید کنترل بر تردد‌ها در کشور/ ارائه «کوپن سفر» بعد از بحران/ تشدید نظارت بر پمپ‌بنزین‌ها

از شروع طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا از امروز تا تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس تا پایان سال، تعویق کنکور کارشناسی ارشد و دکترا به زمانی دیگر، تدابیر ویژه برای جلوگیری از مسافرت و قرنطینه موارد مشکوک شناسایی شده در مبادی ورودی شهرها، به کارگیری هتل‌ها برای قرنطینه کردن و طراحی مکانیزم جبرانی برای سفر کردن مردم در آینده و...، تصمیماتی هستند که امروز به تصویب رسید و اجرایی خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 05 March 2020

تابناک اجتماعیوزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مصوبات ششمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا را اعلام کرد؛ مصوباتی مفصل که از جمله مهم ترین آنها، تعویق کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتراست که خواسته انبوه ثبت نام کنندگان در این کنکورها و خانواده های ایشان در این روزها بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی تشریح مصوبات ششمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا را با تشکر از اصحاب رسانه در مسیر شکست کرونا آغاز کرد و سپس به تقدیر از مردمی پرداخت که در این مسیر نهایت همکاری را با دست اندرکاران بهداشت و درمان کشور نشان داده اند و در ادامه گفت: جا دارد از آنهایی که این بیماری را شوخی گرفته اند هم گلایه کنیم، چون جان دیگران را هم به خطر می اندازند؛ هر چند کرونا خطرناک‌تر از ویروس H1N1 نیست، این ویروس بسیار مسری است و نباید با شوخی و مسخرگی با چنین پدیده‌ای روبه رو شویم.

وی در تشریح مصوبات جدید ستاد ملی کرونا با بیان اینکه تمامی دانشگاه‌ها و مدارس تا پایان سال تعطیل شدند، گفت: البته این به معنای آن نیست که مردم بار سفر بسته و به تعطیلات بروند. مردم در خانه بمانند و توصیه‌ها را جدی بگیرند. سفر کار خطرناکی است چرا که سبب می‌شود افراد آلوده از یک منطقه به نقطه دیگر روند و یا افراد سالم به نقاط آلوده پای بگذارند، وزیر راه گزارش داده که تعداد زیادی خودرو در کشور جابه‌جا شده و این مساله آلودگی را گسترش می‌دهد.

نمکی همچنین از به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و گفت: وزارت علوم بعدا زمان برگزاری این دو آزمون را اعلام خواهد کرد. باز تاکید می کنم که نباید سفر کرد، چون در شرایط استثنایی قرار داریم و اگر مردم نیز استثنایی برخورد کنند با این شرایط استثنایی در مدت کم مقابله می‌کنیم، وگرنه باید مدت طولانی با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم و این ظلم به دیگر مردم است.

وزیر بهداشت در تشریح چگونکی اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا گفت: این طرح در سه استان قم، گیلان و اصفهان و به صورت پایلوت انجام خواهد شد. توجه کنید که در این طرح برخی از روی ناآگاهی و برخی مغرضانه اینطور القا کردند که ما قرار است به درب منازل برویم، البته رفتن به درب منازل غیرعلمی و کسر شأن نیست، اما در این طرح ما از طریق ابزار و ارتباطات رسانه‌ای و تلفن و ... اقدام به بررسی موارد مشکوک خواهیم کرد. اجرای این طرح باعث می‌شود که ما دوباره بعد از چند روز نگرانی (از اینکه آیا پیک دیگری برای شیوع بیماری در این استان‌ها در راه است یا آیا ممکن است برخی موارد کشف نشده باشند که دیگران را آلوده کنند)، بتوانیم ظرف دو سه روز آینده تمامی موارد مشکوک به کرونا را در این استان‌ها شناسایی کنیم.
وی همچنین از تصویب اجرای طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: روز گذشته در نشست چند ساعته همکارانمان با دوازده تن از کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی، اجرای این طرح مورد تأکید قرار گرفت و عنوان کردند که اگر این طرح به خوبی اجرا شود، قطعا یکی از طرح‌های خوب در مقابله با کرونا است  که می‌تواند ما را در اسرع وقت نسبت به شناسایی، ایزوله و درمان افراد کمک کند. امیدواریم با لطف خدا، همراهی مردم و همکاری بین دستگاه‌ها بتوانیم بر موضوع ابتلای به ویروس کرونا در کشور فائق آییم و با توجه به طرح‌های موفق قبلی امیدواریم این بلا نیز از کشور دور شود.

وزیر بهداشت با اعلام خبر تشدید کنترل ایاب و ذهاب‌ها (تردد) در کشور گفت: قرار شد با همکاری استانداری‌ها، پلیس و بسیج آن‌ها نیز در کنار همکارانمان ایاب و ذهاب‌ها را کنترل کنند و اگر در ورودی و خروجی شهر‌ها به مسافران مشکوک برسیم، قطعا آن‌ها را قرنطینه می‌کنیم. با عرض معذرت این افراد چهارده روز در قرنطینه خواهند بود و تصور کنید ممکن است تنها یک عضو خانواده دارای علایم باشد و آن را به قرنطینه ببریم که این جدایی شب عید مصیبت است.

وی اعلام کرد: قرار شد در خصوص افرادی که دچار درگیری با ویروس کرونا هستند، اما کتمان می‌کنند کمیته‌ای تشکیل شود و برخورد قانونی با آن‌ها چه افراد حقیقی و حقوقی، احصا شود.

نمکی با اشاره به افت درآمد گردشگری در کشور گفت: خوشبختانه با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت تعداد شفایافتگان زیاد است، اما نیاز داریم که این افراد بعد از ترخیص از بیمارستان در یک فضای بینابینی قرار بگیرند؛ یعنی به عبارتی دیگر این افراد پس از ترخیص از بیمارستان در یک محلی دیگر غیر از خانه نگهداری شوند و بعد از آن به خانه بروند که یکی از این فضا‌های بینابینی هتل و فضا‌های گردشگری است که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که بر همین اساس اقدام به پیش خرید خدمت از بخش گردشگری به عنوان پشتوانه مراکز درمانی می‌کنیم.
 
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال/ تعویق کنکور کارشناسی و دکتری/ تشدید کنترل بر ترددها در کشور/ نظارت بر پمپ‌بنزینها شدت می‌گیرد/ ارائه «کوپن سفر» بعد از بحران

وی با بیان اینکه این هم سبب حمایت و کمک از بخش خصوصی در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد، گفت: البته قرار شد بعدا کوپن تسهیلاتی به مردم داده شود که مردم نیز به سفر بروند و که موجب رونق گردشگری می‌شود. بعد از پشت سر گذاشتن این شرایط، این اقدامات برای سلامت مردم لازم است.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: در این جلسه مصوبه‌ای نیز داشتیم مبنی بر آنکه پزشکان، پرستاران و پیراپزشکانی که در عرصه مبارزه با کرونا خدمت کردند در اولویت استخدام قرار بگیرند؛ البته انگیزه این پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان انگیزه الهی و معنوی است، اما انگیزه دنیوی نیز لازم است لذا آن‌ها در اولویت استخدام قرار خواهند گرفت.

نمکی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه مذکور گفت: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم مورد تاکید قرار گرفته و بنا شد جلسات ستادی نیز از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شده و تردد‌ها کاهش یابد.

وزیر بهداشت افزود: در مورد پمپ بنزین‌ها هم قرار شد نظارت بیشتری اعمال شود، در این خصوص دستورالعمل لازم ابلاغ و تاکید شده که سوخت‌گیری از سوی متصدی انجام شود، اما در بعضی از جایگاه‌ها متصدی به تعداد کافی نبود که بنا شد تعداد این افراد افزایش یابد. همچنین قرار شد تا در جایگاه‌ها دستکش هم قرار بگیرد تا رانندگانی که خودشان سوختگیری می‌کنند حتما از دستکش استفاده کنند. یک پمپ‌بنزین می‌تواند روزانه هشت هزار تن را آلوده کند.

وی ادامه داد: همچنین تاکید شد که پول از چرخه حمل و نقل و تاکسیرانی حذف شود و مسافربر‌ها بدون تبادل فیزیکی اسکناس و پول خرد، کرایه را دریافت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰
همینکه از کلمه بسیج استفاده میکنین یعنی هنوز نفهمیدین که نباید با علم و روشهای کشورهای موفق جنگید و باید از اونها تبعیت کرد نه یه روش من دراوردی مثل بسیج افرادو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
همین کامنتت نشان می دهد اصلا نفهمیدی وزیر چه گفت و مثل اکثر کامنتگذاران فقط خزعبلات می نویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
با همین روشی که شما اسمش رو من درآوردی گذاشتی هشت سال در مقابل عراق جنگیدیم و موفق بودیم و با همین روش شر داعش از منطقه کنده شد.
اصل بسیج قابل خدشه نیست همانگونه که اصل روش های معتبر دیگر در دنیا هم قابل خدشه نیست لطفا منصفانه اظهار نظر کنید
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
چه خبر از آمار مبتلایان در آمریکا؟ بالاخره ترامپ میگذاره منتشر بشه یا مثل کشته های عین الاسد آمار غلط میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
یک عده کلا به کلمه بسیج حساسن.
خدا همه مریض ها را شفا بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اینترنت ملی به همه دوستان مبارک چقدر بی سروصدا
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بنده خدا تو نتونستی چندتا فرودگاه رو ببندی حالا کارت به اینجا رسیده برای مردم شاخه شونه می کشی تهدید می کنی در خروجی و ورودی شهرها فلان می کنیم و بهمان .بهتره سرت به کار خودت گرم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
نه فقط تو دانشمندی که از امارات پیغام میذاری.....داناااااااااا!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بالاخره نفهمیدیم که باید بر طبق فرمایش سکان دار دولت تدبیررررررر و امید از شنبه گذشته کرونا کلا" محو شده...و یا باید بمونیم خونه و صدا و سیما برنامه های طنز بذاره برامون؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
ادارات بخشهای خصوصی از محدود کردن ساعات کار ؟امتناع میکنند
یا رب نظر تو بر نگردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
خیلی وقته برگشته
وای به چک کشیدگان
که دادسرا در کمین شماست
متاسفانه بعد این خبر تمام جاده چالوس ترافیک سنگین پیدا کرده بنابراین بر شمالیها واجب است خودشان دستبکار شودند و تهرانیها را به شهرشان راه ندهند وگرنه با کمبود امکانات در شهرستانها و روستاها تلفاتمان زیاد تر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بذار بروند شمال، تهران خلوت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
وقتی این جماعت که میریزن شمال درگیر مرگ و مرض شدن میفهمن شمال رفتن و مزخرف بازی یعنی چه
آقا من کسی رو که میگه حالا مدارس تعطیل شده بارو بندیل نبندین برین مسافرت، شایسته مقام وزارت نمیدونم. ایشان با این دیالوگشان حداکثر میتواند دوا فروش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ما هم پیام تو را که نشان دهنده فهم و درک داغون تو است قبول نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ممنون میشیم که ظرف 48 ساعت آینده وزیر پیشنهادی خودتان را به مردم معرفی بنمایید. باتشکر از زحمات شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
آقای ناشناس 18:02 ، به شما ادب یاد ندادن؟
شرکتها و ادارات رو هم لطفا تعطیل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
شرکت های خصوصی بر عهده خودشان است، ادارات هم وظیفه دارن کار کنند، شما فرض کن یک نفر معامله ملکی کرده و قول نامه نوشته، شهرداری و مالیات و دفترخانه ها باید باز باشن وگرنه بسیاری از مردم دچار مشکلات قانونی میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
حالا کارمندان تعطیل بشود.چکار کنند
بنشینند خونه یا دعوا میشه که فردا طلاق زیاد میشه یا موالید و بچه زیاد میشه
تاثیری داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوء مدیریت ها و ناکارآمدی هایتان را با تعطیلی ها ماستمالی نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ساکت
برو ببین اروپا وامریکا چه خبر است نادان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
یعنی این ناشناس 18:03 قشنگ معلومه از این تندروهاست! به همه داره توهین میکنه...تابناک هم که انگار نه انگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ناشناس ۱۸:۰۳ لطفاً در اظهار نظر ادب را رعایت کنید
پیش از این کنکور دکتری از 9 اسفند به 28 فروردین منتقل شده بود.
مصوبه جدید به معنی انتقال مجدد این تاریخ است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کسی که معنی این خبر را متوجه نمی شود نباید دکتری بخواند
سلام اصلاح کنید کارشناسی ارشد نه کارشناسی
کدوم تشدید ؟؟ همه جا بی در و دروازه میان و میرن
لطفا در خصوص امتحان مدارس سنپاد هم اطلاع رسانی کنید
خانواده و بچه ها واقعا بابت اوضاع جاری در فشار روحی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ای آقا، فشار روحی نداره، آخر درس خوندن میشه مثل ما که بیکار هستیم، بچه رو بفرست زبان انگلیسی یاد بگیره، و برنامه نویسی کامپیوتر خارج از دانشگاه یاد بگیره، از اینترنت میتونه درآمد کسب کنه، ما خیر سرمون رفتیم دانشگاه هیچی نشدیم
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
عزیز دل شما به بچه ها فشار نیاوری اینها تحت فشار روحی قرار نمی گیرند باور کن این مدرسه ها چیزی به بچه های شما اضافه نمی کنه اینو از کسی داشته باش که ۷ سال توی این مدرسه ها عمرش رو تلف کرده
بذار بچه ها بچگی کنند
اگر قراره به پزشکی قبول بشند و کمی استعداد و پشتکار داشته باشند قبول می شن نیاز به تحت فشار قرار دادن بچه ها نیست برادر و خواهر عزیز مطمئن باش اینجوری دانش آموز شما نتیجه مطلوبتری کسب می کنه
این رو نوشتم برای اینکه دلم برای دانش آموزت سوخت
و خودم قربانی این چنین سیستم آموزشی و فکری بودم
ولی متاسفانه تمام دکل های نفتی که کار انها کلا گروهی هست وگروهی غذا می خورن وگروهی می خوابند تعطیل نشده و در هر دکلی مستقیما ۲۰۰ نفر کار می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
در دکل حفاری، شما ایزوله هستین، نگران نباش
مدارس و دانشگاهها رو مردم با نفرستادن بچه هاشون خیلی وقته تعطیل کردن . میخواد بخشنامه باشه میخواد نباشه . جون بچش مهمه یا پروازهای چپ و راست ماهان به چین ؟
باید همه جا تعطیل شود در غیر این صورت هر کاری کنید بی فایده است
کسانی که این ویروس را شوخی گرفته اند تا دچارش نشوند دست از بی فکری و کوتاهی بر نمیدارند !
ضمنا شکست ویروس زمانی میشود گفت شروع شده که آمار آلوده ها در هر روز کمتر از روز قبلی باشد و بهبود یافته ها هر روز بیشتر شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است ضمن اینکه هنوز هم خرافیون کم و بیش بر طبل خرافاتشان مینوازند. علاوه امکانات پیشگیری هنورز و علی رغم کشف انبارهای احتکاریون ،به دست مردم نرسیده.
البته هر کدام از مسئولان چند باری تست کرونا داده اند و تعدادی از آنها قرنطینه و بستری شده اند که جای تشکر فراوان دارد . آنهم در حالی که حماسه آفرینان نجیب از حداقل ترین امکانات برخوردار نشده اند ، جز تبلیغات نترسید ، نترسید ، چیز مهمی نیست صدا و سیما !
اگه مسولان ما به اندازه ۱% چینی ها مدیریت داشتن و قم رو قرنطینه کرده بودن حالا دیگه کشور الوده نمیشد باید برای اولین بار هم که شده افراد متخلف به جرم قتل عمد شهدای کرونا محاکمه بشوند
افرادی که از کرونا مردن درجه مظلومیتشان بیش از افرادی هست که در کرمان زیر دست پا شهید شدن
کشته شده های کرونا باید تحت پوشش بنیاد شهید تلقی شوند چون بی لیاقتی مسولان موجب مرگ انها شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
شما چند وقت چین بودید؟ یک مقدار بیشتر از تجربیات و خاطراتتون بگید تا استفاده کنیم
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
هم تهران هم قم باید دو هفته قرنطینه می شد یعنی با دیدن اولین بیماران نه اینکه مرد دو دو دو برن شمال و ... . سوء مویریت
تعطیلی مدارس و دانشگاهها به معنی مسافرت نیست

هموطنان حتما این نکته را دقت کنند

مسافرت ها را به زمان دیگری که وضعیت بهتر شد موکول کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بعید میدانم خیلی ها گوش کنند باید ورودی شهر ها را از طریق ارتش بست .
واقعا مشخص شد ما هیچی یاد نگرفتیم از زندگی کردن جز مسخره زندگی کردن رو ! سرمون عینه کبک تو زمینه. باید از مردم خواهش کنیم نیاید بیرون. باید خواهش کنیم سفر نرید بقیه رو بد بخت نکنید ! مراجع تقلید کجان. به خدا من اگر بودم بدور از احساس فتوا میدادم حرامه جم خوردن و شهری به شهری رفتن ! این قمی ها و تهرانیا ریختن تو خوزستان. این همه کارگر چینی هست اینجا یکیشون مبتلا نیست. این قمی ها شهرو پر کردن از مثل کرونا ! برید بیرون بابا. عراقیا که عراقین همه سفراشونو به ایران لغو کردن بعد ما ... خیلی بی فرهنگیم. اینقدر عصبیم نمیدونم چی بنویسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
داداش کی گفته با گرما ویروس ازبین میره.ویروس تو نفس و بدن ادمهاست و بیرون برو نیست بزار برن خوزستان تا همه جا مریض بشن ملت
در خوشبینانه ترین حالت ممکن تا پایان خرداد۹۹ هیچ تجمعی نمی توان برگژار کرد .
کتمان بیماری کرونا!؟!؟ وقتی خود شما میفرمایید که تا از طریق آزمایشگاه خودمان بیماری کرونا تشخیص داده نشود، شخص مبتلا محسوب نمی شود، چطور کسی بدون اطلاع قطعی از بیمار بودن به کرونا، به عنوان کتمان کننده آن می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد؟!؟ وقتی که شما میفرمایید (البته صرفا در مورد شهروندان عادی) تا زمانی که کسی دچار مشکلات حاد تنفسی نشده و در بیمارستان بستری نشود، از کسی آزمایش تشخیص کرونا گرفته نمی شود، چطور صحبت از تعقیب کیفری میزنید؟!؟ حداقل از همان حقوقدانان دولتی هم شده سوالی می‌کردید. کسی که در نتیجه آزمایش قطعی شما مشخص شده باشد که مبتلا به این ویروس است، می بایستی قرنطینه شود و تحت مراقبت باشد اما کسی که نمیداند دچار این ویروس است، چطور می‌تواند آن را کتمان کند؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
فقط چیزی می گویند تا وانمود کنند که بی کار ننشستند. با بی تدبیری این همه آدم را مبتلا کردند. امکانات تشخیص و مداوا نیست. لوازم پیشگیری نیست. زندگی سخت مردم را سخت‌تر کردند. تازه تهدید به مجازات هم میکنند
چرا عاقل كند كاري كه باز ارد پشيماني كارهايي را كه بايد قبلا ميكرديد ونكرديد
وقتی جان مردم در خطر است و فرهنگ سازی نیز از قبل صورت نگرفته قطعا باید پای اجبار در میان باشد و از تردد و مسافرت مردم جلوگیری بعمل آورد در غیر اینصورت آلودگی همچنان توزیع میشود.
اقاي دكتر نمكي به تسريع اشاعه ويروس كرونا كمك بزرگي كرد اگر زنده بمانند بعد از پايان اپيدمي بايد جوابگوي اعمال خود باشند البته ايشان تنها نبودند وأفراد ديگري هم در اين مورد خيانت بمردم كردند
بجای اینکه زندگی مردم را سه الی چهار ماه عقب بیاندازید وکشور را ناچارا تعطیل کنید وکلی خسارتهای مادی وجانی تحمیل جامعه بدهید کاش کمی آینده نگر بودید و انتخابات مجلس را بسال آتی موکول میکردید / حداقل در واقعه هواپیمای اوکراینی یک نفر شهامت کرد که بگوید مسئولیت این واقعه با من است آیا در این مورد هم چنین شهامتی وجود خواهد داشت ؟؟؟
ای سرور انس و جان کجایی؟ وقت است که از سفر بیایی .
ای یوسف فاطمه کجایی؟ وقت است که از سفر بیایی .
فرمانده شیعیان کجایی؟ وقت است که از سفر بیایی .
در مکتب عشق و بی وفایی؟ وقت است که از سفر بیایی .
مائیم و نوای بی نوایی / ای سرور انس و جان کجایی؟ روز جمعه با خلوص نیت نماز حضرت حجت ابن الحسن ؛ مهدی موعود(عج) را به نیت شفای بیماران بخوانیم ( این نماز 2 رکعتی است اما باید ایاک نعبدو و ایاک نستعین (فقط تو را می پرستیم و از تو کمک می خواهیم) را 100 بار تکرار نمود و پس از تشهد و سلام ؛ دعای نماز مذکور از کتاب مفاتیح الجنان خوانده شود .
تعطیلی ها تنها راهکار شما برای ماسمالی کردن ناکارآمدی تان است
با توجه به این بحرانی که در نتیجه عدم درایت و عدم استفاده از متخصصین به وجود آمده و موجب سرایت آن به تمام ایران است، شایسته و بایسته است یکبار هم که شده بجای مسئولین منتصب، از تمامی متخصصین با دانش و با بهره مندی از علم اعم از پزشکان و اقتصاددانان و جامعه شناسان و روانشناسان و سایر متخصصانی که در زمینه مدیریت بحران دارای تخصص و تجربه هستند ولو از طریق وسایل ارتباط جمعی درخواست نمود تا با همفکری آنان و فارغ از هرگونه اعتقاد و نگاه سیاسی و اعتقادی، ایده های خود را برای جلوگیری از گسترش بیماری و درمان مبتلایان و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و روانی فراوانی که از این امر ناشی میشود ارایه نمایند تا یک بار هم که شده امور بر وفق عقل و درایت و دانش بچرخد تا از بروز فاجعه بیشتر جلوگیری شود.
یادمان نرفته است که آقای وزیر دو روز قبل از اعلام جان باختن دو تن بر اثر این ویروس، آن را شایعه می‌خواد.
مسولین محترم سایت تابناک
با توجه به اینکه احتمال بسیار زیاد مسولین مملکت پیامهای شهروندان که در ذیل مطالب سایت درج می شود را اساسا نمیخوانند اما احتمالا اخبار سایت شما را رصد میکنند، از مدیران آن سایت تقاضا می شود با همکاری سایتها و خبرگزاری های مستقل، طی فراخوانی از همه متخصصین امر اعم از پزشکی و علوم اقتصادی و اجتماعی و روانشناسان و همه اندیشمندان، بخواهید تا راهکارهای علمی برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن و همچنین بررسی ابعاد مختلف آن در کوتاه مدت و بلند مدت ارایه دهند تا شاید مورد نظر و توجه مسولین مملکت قرار گیرد.
سلام اگه کوپن سفر خوب اجرا بشه پیشنهاد خوبی برای نرفتن به سفر ولی مردم باید به خاطر رعایت هم وطن های خود از سفر کردن اجتناب کنند و اگر رعایت نکنند جای بسی تاسف دارد!!!!!!!!!!!!!!
فردی که در تهران یا قم کسب و کارش خوابیده و تصور می کند که در سلامت کامل است ترجیح میدهد با خارج کردن خود و خانواده اش ار محیط پر خطر، امنیت خانواده اش را بالا ببرد و دست به سفر می زند. اگر کارهایی مثل رفع فیلترینگ تلگرام با هدف بهبود فضای کسب و کار انجام شود آنگاه افراد انگیزه پیدا می کنند تا در شهر خود برای ادامه کسب و کار باقی بمانند. کارهایی مثل ممنوعیت فروش بنزین کارتی به شماره های سایر شهرها در ورودی مسیر جاده از راههای دیگر برای کاهش سفرهاست. بالا بردن هزینه ها می تواند مردم را مجبور به ماندن در شهر خودشان کند.
"تصور کنید ممکن است تنها یک عضو خانواده دارای علایم باشد و آن را به قرنطینه ببریم که این جدایی شب عید مصیبت است."
اگر یک نفر از اعضای خانواده داراتی علایم بود باید همه اعضای خانواده قرنطینه شوند نه فقط یک نفر. یا توجه به سرعت انتقال این ویروس، اگر یک نفر در یک خانه به این بیماری مبتلا شده باشد، به احتمال بسیار قوی سایرین را هم آلوده کرده است حتی اگر هنوز علایم بیماری ظاهر نشده باشد.
ببین سرنوشت سلامت یک مملکت را دست کی ها سپردیم
بارتاب درمورد ماست و پنیر و لبنیات و مواد غذایی که قابل گرم کردن نیستند توسط بازرسان کنترل میشه! این آلودگی یه فاجعه خواهد بود. آب شرب و فاضلاب از نظر بهداشتی کنترل می کنند!
بهبود یافتگان را می برند هتل بعدا به همه کوپن می دن برن همون هتل ها برای مسافرت. من که دیگه عمرا برم هتل.
هنوز شرکتهای نفت وپتروشیمی همه سرکار میرن و ساعاتشون کمی کمتر شده.چرا شرکتها رو یکماه تعطیل نمیکنید تا بشینیم تو خونه هامون.اینهمه کشور مشکل اقتصاد پیداکرد یماه دیگه هم روش.با هزاران ادم بیمار میخایید چکارکنید؟
آقا چرا با این عجله
فعلا که خبری نیست
هنوز تلفات میلیونی نشده
دو ماهه از کشور دوست و برادر چین، ویروس وارد می کنید
خجالت بکشید
افسوس کان مزرعه را اب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
یعنی چی سفر ممنوع؟ ما تا کی باید تاوان بی عرضگی مسئولان را بپردازیم؟ نه آموزش آنلاینی واسه بچه هامون،، نه برنامه جالبی توی تلویزیون، نه ماده ضد عفونی کننده، نه پول واسه غذا و ... ! بابا این چه وضعیه؟ نمیتونید بکشید کنار دیگه!
بله فکر خوبی است برخورد کنید. می توانید بیماران را شلاق بزنید. فقط من نفهمید اشخاص حقوقی چطور ممکن است کرونا بگیرند و بیماری شان را کتمان کنند؟
آقا تو تبریز همچین خبرایی نیست ملت خودشون بنزین میزنن، چه نظارتی؟؟؟؟؟
وقتی ویروس در تمام یک کشور ۸۰ میلیونی گسترش دارد از هیچکس کاری ساخته نیست. فقط باید منتظر کشف دارو برای درمان و واکسن برای پیشگیری بود.
دکتر نمکی سریعا باید برکنار بشه مخالف قرنطینه بود
این اقای نمکی واقعا خیلی با نمک هست ، ایشان هیچ اعتقادی به قرنطینه ندارند. اگر منشاء ویروس در کشور زودتر قرنطینه میشد این فاجعه رخ نمی داد.
البته این نظر نمکی محله ما بود ...
بیش از یک سوم تهران نشینها ، افراد شهرهای کوچک ،و روستاها میباشند که هر ساله تعطیلات نوروز به ولایات خود میرفتند ( ولیت مدار هستند ) ، اکنون که این موقعیت پیش آمده اکثریت به ولایات خود میروند ،فقط دعا کنید که ویروس را با خود به ارمغان نبرند ؟،،کاش میشد ورودی ،و خروجی همهٔ شهرها را از لحاظ مبتلایان به ویروس کنترل نمود ؟،،
ارائه کوپون سفر به کی؟ حتما به کارمنداتون بقیه مردم هم هیچ، آره؟
شما و‌همکاران آن وقت که باید جدی می گرفتید نگرفتید. حالا که کار از کار گذشته از مردم گله دارید؟ مردم‌وقتی نتیجه تصمیمات اشتباه شما را به چشم می بینند چطور به این تصمیمات اعتماد کنند؟
از رسانه تابناک خواهشمندم کمپین " من درخانه می مانم و به سفر نمی روم" راه بیاندازد تا زمانی که شیوع ویروس کنترل شود.
مرگ برکرونا
خدایا این چه مصیبتی بود که بر سر این ملت فرود آمد؟خدایااا...
تصمیمات بجا ولازم....ولی دیر هنگام چرا؟...
پرداخت برای خرید نان را جز از کارت خوان ها ممنوع اعلام کنید و نظارت مدام داشته باشید.
من دیگه دارم گیج میشم! همون روزی که آقای وزیر بهداشت گفت دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیله، دانشگاه ما پیغام فرستاده که از هفته پیش رو، کلیه کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود! تعطیلی دانشگاه یعنی ربطی به تعطیلی درس و کلاس نداره!!؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست