اجازه ورود مسافران به گیلان را ندهید

نماینده رشت اوضاع رشت در پی شیوع کرونا را نگران کننده خواند و گفت: با توجه به افزایش ویروس کرونا در این شهر بعد از زیاد شدن حجم مسافران درخواست داریم که اجازه ورود مسافران به رشت را ندهند.
کد خبر: ۹۶۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 02 March 2020

نماینده رشت اوضاع رشت در پی شیوع کرونا را نگران کننده خواند و گفت: با توجه به افزایش ویروس کرونا در این شهر بعد از زیاد شدن حجم مسافران درخواست داریم که اجازه ورود مسافران به رشت را ندهند.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح وضعیت شهر رشت بعد از شیوع کرونا در کشور گفت: در حال حاضر دو استان قم و گیلان کانون بحران کرونا هستند؛ به این دلیل که بیشترین مبتلایان مربوط به این دو استان می‌باشند. طبیعتا این موضوع می‌تواند بحران ایجاد کند.

وی با بیان این که امکاناتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در استان در حالت عادی کم است افزود: در شرایط فعلی این کمبود بیشتر شده و حتی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کمیاب است؛ حال این که بیمارستان‌ها و کادر پزشکی و پرستاری باید بتوانند از چنین امکاناتی برای حفاظت از خود استفاده کنند. متاسفانه این کمبود باعث شده بسیاری از پزشکان و پرستاران در این استان مبتلا شوند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان گیلان، مردم، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی از امکانات حفاظت شخصی در برابر کرونا یعنی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برخوردار نیستند و از طرف دیگر تخت‌های بیمارستانی پر شده است.

کوچکی نژاد توضیح داد: به صورت عادی بیمارستان‌های رازی و پورسینا پر از بیماران است که در وضعیت فعلی تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی هم پر شده است. لازم است وزارتخانه‌های بهداشت و دفاع و سایر نهادها به میدان آمده و کمک کنند. آن هم در شرایطی که امکانات اولیه کم است و در داروخانه‌ها نیز این وسایل نایب شده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بیماری کرونا در این شهرستان با زیاد شدن مسافرت‌ها گفت: متاسفانه بعد از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها حجم عظیمی از مسافران به شهرستان رشت و استان گیلان آمدند این باعث شد آنها خودشان و دیگران را آلوده کنند و حتی در برگشت به شهرهایشان آلودگی را با خود ببرند؛ به همین دلیل باید گیلان را قرنطینه کرد و ورود و خروج به این استان را کنترل نمود؛ مسافران مگر در صورت اضطرار تردد نداشته باشند.

وی در پایان خواستار اختصاص منابع لازم به استان گیلان شد و گفت: لازم است وزیر بهداشت و سازمان منابع و بودجه مطالبات بیمارستان‌ها و حقوق پرسنل را بدهند و امکانات لازم را فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل