بازدید 12030

مبادی ورودی شهر تهران باید قرنطینه شوند/ تفکیک زباله‌ها برای مقابله با ویروس کرونا متوقف می‌شود

موضوعی که باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود، ورودی‌های شهر تهران است؛ ورودی‌ها باید قرنطینه شوند. افرادی که وارد شهر می‌شوند، حتما بررسی شده تا هر کسی نتواند وارد شهر شود. از این طریق می‌توان تا حدودی کنترل را در دست گرفت و ورودی‌های شهر نیز خیلی زیاد نیستند.
کد خبر: ۹۶۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 01 March 2020

مبادی ورودی شهر تهران باید قرنطینه شوند /تفکیک زباله ها برای مقابله با ویروس کرونا متوقف می‌شود

با توجه به گسترش ویروس کرونا در تهران، همه دستگاه‌ها به ویژه وزارت بهداشت و درمان در حال آماده باش و انجام اقداماتی هستند که از گستردگی این ویروس جلوگیری کنند.

به گزارش «تابناک»؛ مبارزه با کرونا با اختصاص بودجه ده میلیارد تومانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت که در ابتدا با ضد عفونی کردن مترو و اتوبوس‌های شهری شروع شد و به دنبال آن هر چقدر که از گسترش این ویروس گذشت، ابعاد پیش بینی نشده‌ای مانند زباله گرد‌ها و انتقال از طریق آن‌ها و پسماند‌های کرونایی مانند دستکش و ماسک‌ها در مقابل مدیریت شهری ظاهر و به تبع آن موجب شد تا دستورالعمل‌هایی در این مورد ابلاغ شود.

در همین ارتباط، زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» گفت: به دنبال اتفاقاتی که در سطح شهر تهران رخ داد و شاهد گسترش شیوع ویروس کرونا بودیم، مدیریت شهری وظیفه خود دانست در این اوضاع همراه مردم باشد و تمهیدات لازم را هماهنگ با وزارات بهداشت و درمان فراهم کند.

وی افزود: در همین راستا کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، با برگزاری جلسات متعدد با مدیران اجرایی شهرداری تهران، اقدامات لازم و برنامه‌هایی را پیگیری کرد و دستگاه‌ها موظف شدند که انجام دهند.

نوری گفت: تصمیم بر این شد که در مکان‌های عمومی و پر تردد مانند مترو واتوبوس، حتما در شبانه روز دو تا سه نوبت کاری نظافت شود و کارکنان مترو و اتوبوسرانی، دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا زباله‌های خشک و‌تر جداسازی نمی‌شود

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری در رابطه با زباله‌های که احتمال انتقال ویروس را دارند، افزود: به طور عادی پسماند‌های شهری مخاطرات زیادی دارند، در این رابطه مقرر شد که توصیه‌های بهداشتی به کارکنان حوزه پسماند داده شود، کارکنان حوزه مدیریت پسماند نیز موظف شدند که از ماسک و دستکش استفاده کنند و مرتب دست‌های خود را ضدعفونی کنند و در محل‌هایی که اسکان دارند، ضدعفونی انجام گیرد تا دچار مشکل نشوند.

نوری افزود: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند محیطی مناسب برای انتقال ویروس باشد، بخش تفکیک زباله‌های خشک از زباله های‌تر است. به خصوص در بازاری که عده‌ای سودجو کودکان کار را وادار کرده تا از داخل مخازن زباله پسماند‌های خشک را خارج کنند. همین موضوع باعث انتقال ویروس شده و اولین قربانیان آن خود کودکان هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع پسماند‌ها مصوب شد که زباله‌های خشک و ‌تر جداسازی نشوند و شیوه‌هایی که در گذشته انجام می‌گرفت متوقف شود، حتی پیمانکاران نیز خسارتی متوجهشان نخواهد بود.

نوری در رابطه با زباله‌های بیمارستانی افزود: پسماند‌های بیمارستان‌هایی که محل قرنطینه بیماران کرونایی هستند، مجزا جمع آوری و در یک فضای مجزا و مستقلی دفن شود.

وی گفت: تاکید شده تا در روز از سرویس‌های بهداشتی که در سطح شهر بوده، چندین بار گندزدایی صورت گیرد و کلیه مراکز خدماتی و عمومی مانند ورزشگاه ها، استخر‌ها و محیط‌های فرهنگی و اجتماعی مانند سرای محله‌ها در این ایام تعطیل خواهد بود.

نوری در پاسخ به این پرسش که افرادی که اقدام به گندزدایی می‌کنند آموزش دیده اند یا خیر پاسخ داد: طبق دستورالعمل‌هایی که با هماهنگی وزرات بهداشت بوده است، در شهرداری تهران ما اداره کلی به نام "سلامت" داریم که مدیر کل این اداره، رابط بین شهرداری تهران و وزارت بهداشت بوده و کلیه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را منعکس می‌کند و به افرادی که مسئول هستند، آموزش‌های لازم را می‌دهد، همه این افراد آموزش دیده اند.

پنجاه سوله مدیریت بحران در حال آماده سازی است

رئیس کمسیون سلامت محیط ‌زیست و خدمات شهری در رابطه با سوله‌های مدیریت بحران خاطرنشان کرد: سوله‌های مدیریت بحران نیز با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی متوقف می‌شود در صورت نیاز از این سوله‌ها استفاده شود. در حال حاضر پنجاه سوله مدیریت بحران در حال آماده سازی است.

وی افزود: به طور کل شهرداری آماده است و خیلی اقدامات موثری را انجام داده و من امیدوار هستم شهروندان با مسئولان همکاری کنند. بزرگترین دشمن این ویروس پیشگیری است و مردم اگر همراهی کنند می‌توانند با پیشگیری اجازه ورود این ویروس را به زندگی خود ندهند.

نوری گفت: در میادین میوه و تربار نیز مقرر شد که مرتب ضدعفونی انجام شود و کارگرانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند و در فروشگاه‌های شهروند که مراجعه قابل توجه مردم را به آن‌ها شاهد هستیم، مقرر شد که پیوسته ضدعفونی شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.

سم پاشی خیابان‌ها مشکلی را رفع نمی‌کند

رئیس کمسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در خصوص سم پاشی خیابان‌های شهر تهران گفت: سم پاشی در حال حاضر مشکلی را رفع نمی‌کند و بیشتر مناسب محیط‌هایی است که افراد با آن‌ها تماس دارند و یا افرادی که رو در رو یکدیگر هستند. با این حال اگر دستورالعملی در این رابطه باشد، حتما شورای شهر و شهرداری تهران همکاری خواهد کرد.

مبادی ورودی شهر تهران باید قرنطینه شوند

نوری در پایان در خصوص ورودی‌های شهر تهران گفت: موضوعی که باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود، ورودی‌های شهر تهران است؛ ورودی‌ها باید قرنطینه شوند. افرادی که وارد شهر می‌شوند، حتما بررسی شده تا هر کسی نتواند وارد شهر شود. از این طریق می‌توان تا حدودی کنترل را در دست گرفت و ورودی‌های شهر نیز خیلی زیاد نیستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
این کارا مال قبل از ورود کرونا با شهره!!!
الان دیگه دیر شده و شهر پر شده از ویروس!!!
واقعا تو مدیریت بحران وحشتناک کند !!!
تازه میگه به ضدعفونی خیابانها اعتقادی ندارم!! به چی اعتقاد داری ؟؟
حالا بعد از سه هفته یاد قرنطینه افتادید.اون موقع که گفتیم قم رو قرنطینه کنید خواب بودید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زباله گرد ها دارن ویروس رو بین شهر جا به جا میکنند.به اون رسیدگی کنید
سر جدتون از مدیریت بحران حرف نزنید, که هر وقت میگید مدیریت بحران, تن و بدنمون میلرزه
فقط با بی مسئولیتی و کله شقی برای کشور هزینه درست میکنید.اگر به حرف مردم گوش داده بودید و به موقع قرنطینه کرده بودید الان کل کشور درگیر نشده بود. میدونید چقدر از نظر قطع صادرات ضرر خواهیم داد؟؟
من سالها پیش دنبال کار توی تهران بودم، فوق لیسانس هم دارم، ولی بعد از سبک و سنگین های فراوان در مورد معایب زندگی در شهری با تراکم جمعیتی مثل تهران و معایب اون برای سلامتی سرانجام تصمیم گرفتم تو شهر خودم کار کنم که بسیار دارای هوای تمیزتر و دارای تراکم جمعیتی بسیار پایین تری است و از این موضوع نیز بسیار خوشحالم! شهرهای دارای تراکم جمعیت بالاتر در مقابل این ویروس بسیار آسیب پذیر تر هستند. یکی از دلائل پخش سریع این ویروس در کشوری مثل چین تراکم جمعیت فوق‌العاده بالای کشور چین است ...
ورودی شهر تهران قرنطینه بشه؟؟ روزی 2 میلیون نفر وارد تهران میشن و شب خارج میشن. خیلی از مردم در تهران کار و زندگی دارن، و به لطف مخارج سنگین مجبورن در اطراف شهر تهران سکونت کنند اما برای درآمد زندگی بیایند تهران... یعنی چی قرنطینه بشه؟؟؟ نهایت کاری که میشه کرد، آگاهی رسانی گسترده به مردم برای رعایت اصول بهداشتیه.
همون موقع شروع بیماری در قم, باید قم رو قرنطینه میکردند که نکردند .الان که همه جای ایران درگیر شده دیگه چکار میشه کرد ؟حتی اگر کسی به تهران وارد هم نشه خود تهران به اندازه یه کشور جمعیت داره. مشکل ما اینه که تو این کشور صدتا دولت و مرجع تصمیم گیری داریم که به هیچ احدالناسی هم پاسخگو نیستند.همونها که با لجاجت می گفتن قم قرنطینه نمیشه ! زیارتگاهها تعطیل نمیشه! نماز جماعات برقرار میشه !وتازه از مردم دعوت میکردن بیان حرم تا به خیال خودشون دین خدارو تنها نذارن ! همونها باید جوابگو باشند که طبق معمول نیستند!!
مجلس جلسات تعطیل کرده ولی شورای شهر تهران هنوز داره جلسه می ذاره!خانم نوری شما خودتون و همکارانتون اصول مبارزه با این بیماری رعایت نمیکنید،حالا واسه بقیه نسخه میدید؟
تنها زباله گردها نیستند که موجب انتقال ویروس و بیماری خودشان و دیگران می شوند. مردم ما همه دارای حقوق ثابت ماهانه نیستند که در خانه بنشینند و در آخر ماه حقوق خود را از دولت یا از شرکت های بزرگ دریافت کنند. بیشتر مردمی که دارای شغل مناسب نیستند و روزمزد و کارمزد هستند در واقع نمی توانند خود و یا خانواده شان به لحاظ بهداشتی مراقبت کنند. آنان که سرپناه ندارند و معتادان و کودکان کار و خانواده های شان و ... همگی در خطر گرفتار شدن به این بیماری و انتشار آن هستند و زمانی که رو به موت شدند به دادشان خواهند رسید تا آلودگی شان شهر را آلوده نکند! مسوولینی که با لبخند مبتلا شدن خود را اعلام می کنند باید هم خوشحال باشند چون بالاترین استانداردهای زندگی و امکانات را دارند. اتاق جداگانه برای ایزوله شدن در خانه را دارند و به لحاظ تغذیه و مراقبت های بهداشتی کم رسی به آنها نمی شود. ولی بقیه مردم از چنین نعمت هایی برخوردار نیستند. آن که غم نان شب زن و فرزند را دارد چه کند؟ دیگر با صدقه نمی توان جامعه را از چنین بلایایی حفظ کرد.
تهران شهر شلوغی است و از همه جا حساس تر.
نمودار تغییرات داره به خوبی مرکزیت قم رو نشون میده و اینکه چطور از اونجا ترویج شروع شده
واقعا فضای شهر مرده و مایوس کننده است و آدم رو آزار میده.
بیشتر از همه چی روش و نگاه و تابلوهای ماسک نداریم، الکل نداریم، ضدعفونی دست نداریم و ... هست ....
تو این شرایط باید همدلی رو بیشتر کنه

عید در پیش است و قبل از اون باید روند رو نزولی کنیم
باید ماشین های بردن زباله در روز سه بار بیان و سطلها رو خالی کننرو بعدشم یه ماشین دیگه بیاد ضدعفونی کنه، اینطوری آشغال جمع نمیشه و این کودکانم مجبورن کار نکنن و برا همه بهتره، تهران واقعا شهر کثیفیه، باید عین چینی ها کل شهر فورا غرنطینه و ضدعفونی بشه فورا فورا، نه با این وضعیت فعلی، باید عین چینیها عمل کرد
واقعا نمیشد اینکارهارو زودتر انجام بدن قبل از اینکه انقدر پخش بشه این ویروس؟
نوشوارو بعد از مرگ سهراب
مهمتر این است که با توجه به آمار ابتلا خروجی های تهران بررسی شوند
باید بشود
نباید بشود
باید نشود
نباید نشود
فقط حرف زدن بلدید
ببخشید حتی حرف زدن هم بلد نیستید
لبخند یا پوزخند زدن به ملت کار رئیس این دولت است و بس
اگر از روز اول تفکیک رو از خود خونه انجام می دادین این افراد اینجوری خطر افرین نبودن
تا آشغال میذاریم جلو در چهارتا معتاد سرشو باز می کنن. حال چطور امکان جلوگیری از آن وجود دارد. تنها راه حل این است که کارخانه ها اعلام کنند که دیگر مواد بازیافتی نمی خرند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر