بازدید 24919
۳

سلطان سوارکاری ایران درگذشت

اسطوره و پیشکسوت سوارکاری ایران دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۹۶۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 29 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، استاد علی اکبر رضایی اسطوره سوارکاری ایران دار فانی را وداع گفت و جامعه سوارکاری را عزادار کرد. رضایی متولد ۲۴ آذر ۱۳۱۸ بود در تمامی رشته‌های سوارکاری از جمله رشته‌های پرش با اسب، درساژ، کورس، چوگان و استقامت تبحر داشت و مدال‌های رنگارنگ و فراوانی را کسب کرد.

رضایی سوارکاری را از سن ۶ سالگی نزد پدر بزرگوار خود (عبدالحسین رضایی) آغاز کرد و توانست در سن ۹ سالگی با خشن‌ترین اسب‌ها در باشگاه شهدا سواری کند. او موق شد در سن ۱۱ سالگی همراه با ترکمن‌ها در باشگاه جلالیه در مسابقات کورس با سیلمی عربی به نام غُراب شرکت کند. اولین اسبی که به عنوان هدیه دریافت کرد ارزش ۱۳۰ تومان داشت که از آن اسب در مسابقات اسبدوانی استفاده می‌کرد.

سلطان سوارکاری ایران درگذشت

 

علی رضایی نه تنها در رشته پرش با اسب و اسبدوانی توانسته خوش بدرخشد، بلکه در مسابقات چوگان و سواری خوبی هم افتخارات زیادی را کسب نموده است تا آنجا که توانست هندیکاپ ۳ را در چوگان از آن خود کند.
این استاد ارجمند طی سوارکاری در سالیان متمادی حوادث متعددی را پشت سر گذاشت که منجر به شکستگی در اعضای بدن ایشان شد، از جمله این شکستگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۲ بار شکستگی روی سر

۲ بار شکستگی پیشانی

۱ بار شکستگی بینی

۱ بار شکستگی فک پایین

۲ بار شکستگی دنده‌های جلو

۱ بار شکستگی دنده پشت

۳ بار شکستگی ستون فقرات

۱ بار شکستگی ران راست

۱ بار شکستگی زانوی راست

۲ بار شکستگی قلم پای راست

۵ بار شکستگی قلم پای چپ

۳ بار شکستگی انگشتان پای چپ

۴ عدد دندان‌های جلو

۱ بار شکستگی مچ پای راست

 

رضایی سال‌ها عضو تیم ملی و سرمربی تیم ملی پرش با اسب ایران بود و شاگردان بزرگی را تربیت کرد. از ۴۶ سوارکاری که از سال ۱۳۵۲ تا امروز در پرش با اسب ایران مفتخر به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شده اند، بیش از ۱۵ سوارکار شاگرد استاد علی رضایی بودند و همین تاثیر فراوان و بی بدیل استاد رضایی بر سوارکاری ایران را ثابت می‌کند. بدون هیچ شکی و تردیدی سوارکاری ایران سلطان واسطوره خود را ازکف داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
خدا رحمتش کند که هم استاد سوارکاری بوده ؛ هم رکورد دار شکستگی
خوبه استاد بوده این همه شکستگی پیدا کرده خدابیامرز ،ی جوریم شماره زدید انگار جز افتخارات رزومه کاری حساب میشه،روز خوش
شاهد بودم درعین حال که با نگاه عامیانه اسب حیوان نجیبی معرفی میگردد ولی نبوده و نیست کسانی که در این رشته که فعالیت دارند صدمات زیادی از این حیوان و هم در حین سوار کاری ندیده باشند و این آسیب ها با حرفه ای شدن سوار کار شدید تر و سخت میشود ، شاهد بودم اسبهای خشن ترکمن و تنومند و قوی کرد سوارکارهای خود را تا دم مرگ کشاندند ، اما مرکب این حیوان چنان عشقی بوجود میاورد که امکان ندارد سوارکار با شدیدترین آسیبها دست از معشوقه خود (اسب) بکشد ، استاد رضایی با لیست بلند بالا از این آسیبها بی شک عاشق بی بدیل در اسب سواری بوده ، روحش شاد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر