بازدید 43169
بدانید، نهراسید و مراقب باشید؛

این هفته پیک «نخست» شیوع کرونا در کشور از راه می‌رسد!

اگر از شیوع اولیه ویروس کرونا در کشور صرف نظر کرده و آن را پیک ابتلا در نظر نگیریم، نخستین اوج گیری آمار مبتلایان به این ویروس و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹، در هفته جاری رقم خواهد خورد. نخستین پیک ابتلا به ویروس جدید کرونا که احتمالا خیلی زود به پیک دوم می‌رسد و در صورت تغییر نکردن روند فعلی، از هم اکنون می‌شود زمان وقوع پیک سوم را هم پیش بینی کرد!
کد خبر: ۹۶۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 29 February 2020
تابناک اجتماعیبه رغم تاکید چند روز پیش رئیس جمهور مبنی بر بازگشت اوضاع به روال عادی از امروز، روز گذشته وزیر بهداشت تاکید کرد که هفته سختی پیش روی داریم، چون پیک اصلی ابتلا به ویروس جدید کرونا را شاهد خواهیم بود.

به گزارش «تابناک»؛ هشدار روز گذشته سعید نمکی، تنها یکی از اتفاقاتی است که در روز‌های آتی باید انتظار وقوعش را بکشیم، چون بر پایه برخی پیش نشانه‌ها و هشدارها، احتمالا شیوع ویروس و ابتلای ایرانیان به بیماری کووید ۱۹ بیش از یک پیک خواهد داشت و حتی از هم اکنون می‌شود با دقت زیادی زمان وقوع پیک دوم را هم پیش بینی کرد.

بیایید قبل از پرداختن به پیک دوم، کمی درباره چرایی وقوع پیک اول در هفته جاری کنکاش کنیم؛ موج بزرگ رشد آمار مبتلایان و جان باختگان کووید ۱۹ که قرار است در روز‌های آتی رقم بخورد و وزارت بهداشت از جمله دلایل رقم خوردنش را فعال‌تر شدن بیماریابی در کشور می‌داند.

اما این به چه معناست؟ آن گونه که دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آزمایش پزشکی می‌گوید، تعداد آزمایشگاه‌های ویژه تشخیص کووید ۱۹ که روز‌های ابتدایی ۲ عدد بود، تا روز گذشته به عدد ۱۵ رسیده و بر اساس برنامه ها، قرار است در هفته جاری به ۲۲ آزمایشگاه افزایش پیدا کند.

به تاکید این مقام ارشد وزارت بهداشت، افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها یعنی سرعت گرفتن فرایند تست گرفتن و تعیین نتیجه تست‌های گرفته شده از موارد مشکوک به ابتلا که در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس در کشورمان به شکل گیری صف منجر شده بود؛ صفی که در بیمارستان‌های محل مراجعه موارد مشکوک هم دیده می‌شد و موجب شده بود برخی افراد دارای علایم در لیست انتظارِ تست قرار گیرند.
 
این هفته پیک «نخست» شیوع کرونا در کشور از راه می‌رسد!

اکنون اگر بدانید برنامه وزارت بهداشت افزایش آزمایشگاه‌های تشخیصی به ۴۰ عدد در هفته‌های آتی است، فعال‌تر شدن بیماریابی در کشور معنا خواهد شد؛ فرایندی که منجر به شناسایی موارد بیشتری از ابتلای قطعی خواهد شد، در حالی که ممکن است اکنون برخی به ویروس مبتلا شوند و بهبود بیابند، در حالی که حتی به تست هم نرسیده اند و در زمره مبتلایان قطعی قرار نگرفته اند.

اما آیا این تنها دلیل برای در پیش بودن پیک شیوع و ابتلا به ویروس در هفته جاری است؟ احتمالا پاسخ دادن به این سوال کار بسیار ساده‌ای برای بسیاری از ایرانیان در این روزهاست، اما برای تبدیل آن به پاسخ علمی باید پای مدل سازی‌ها را به ماجرا بازکنیم که بر سرعت زیاد شیوع در روز‌های ابتدایی ورود به هر جامعه‌ای تاکید دارند و این مهم را یادآور شویم که دوره نهفتگی این ویروس رو به پایان است.

به این معنا که احتمالا ویروس در روز‌های ابتدایی ورود به کشور و به طور مشخص، ورود به قم، در سایه بی اطلاعی یا جدی نگرفتن اصول مراقبتی، مجال مناسبی برای شیوع یافته و از آنجایی که دوره نهفتگی ویروس کرونای جدید بین سه روز تا دو هفته است و بعد از آن علایم ابتلا به آن بروز می‌کند و مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی را در پی دارد، باید در روز جاری و روز‌های آتی شاهد شدت گرفتن مراجعات باشیم.

به تعبیر بهتر، از یک سو کاهش مدت زمان دریافت تست و مشخص شدن نتیجه آن و از سوی دیگر، شیوع عادی ویروسی که از جمله ویژگی هایش، دوره نهفتگی تا دو هفته (و در مواردی حتی بیشتر از این) است، موجب می‌شود روز‌های آتی شاهد افزایش آمار مبتلایان و به دنبال آن، جان باختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور باشیم؛ بیماری‌ که ویروس جدید کرونا رقم می‌زند و تازه چند هفته است که نامگذاری شده، هرچند احتمالا به نامی فراموش ناشدنی تبدیل خواهد شد!

افزون بر شمار مبتلایان و جان باختگان، احتمالا در روز‌های آتی اتفاق دیگری را هم شاهد خواهیم بود که پیش نشانه‌های آشکاری دارد. اینکه شمار استان‌های درگیر با این ویروس در کشورمان به مرور رو به افزایش است و دیر نیست که از ۲۴ استان فعلی (بر اساس آمار‌های رسمی وزارت بهداشت در روز جمعه، ۹ اسفند ۹۸) به همه استان‌ها برسد و از چند شهرستان در هر استان، به فراگیری در اغلب شهرستان‌ها در همه استان‌ها منجر شود.

اکنون کافی است به این نکته دقت کنیم که ماجرا در برخی نقاط کشور و در میان گروه‌هایی از مردم جدی گرفته نشده و حتی موجب شکل گیری موج مسافرت‌هایی در روز‌های گذشته به سواحل شمالی و جنوبی کشورمان شده و به این رویداد عجیب، در پیش بودن ایام نوروز و اوج گیری تردد در بازار‌ها اضافه کنیم تا دریابیم موج بعدی افزایش آمار مبتلایان کووید در نوروز ۹۹ از راه خواهد رسید.

موجی که اگر جدی گرفته نشود و با اقداماتی مانند منع سفر همراه نشود، در نتیجه دیدار‌های نوروزی و سفر‌های پرشمار، به شکل گیری موج دیگری در نیمه دوم فروردین ماه سال آتی گره خواهد خورد که احتمالا پیک وعده داده شده توسط وزیر بهداشت برای هفته جاری مقابل آن هیچ است!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
اخه مردم چی فرض کردین. پیک کدومه. این ویروس تو تموم ایران پخشه. قسمت اعظم جامعه گرفتنش
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
حداقل فایده ی این پیک اینه که تا اطلاع ثانوی کسی پیک نیک نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
آخه ما تو زندگي معمولي هم اگر زيادي رعايت بهداشت فردي و جمعي رو بكنيم خوشايند بعضي ها نيست . عده اي فكر مي كنند رعايت بهداشت نشان غربزدگي است و براي انقلابي بودن بايد هيئتي زندگي كرد
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
جووووون بابا، همه می دونن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
رفته بودم نانوایی واقع در شهرک غرب. در مدتی که در صف منتظر بودم، موارد زیر را دیدم:
1) نانوا با دستی که پول می گرفت، نان تحویل می داد.
2) خمیر گیر سیگاری در گوشه لب داشت.
3) یکی از مشتریان مسن انگشتش را با دهانش تر کرده و پول نان را شمرده به نانوا داد.
4) تکه ای از نان یکی از مشتریان هنگام خروج از در نانوایی به زمین افتاد که توسط مشتری دیگری از روی زمین برداشته و بر روی سکویی که نان را خشک می کنند، قرار داده شد.
5) در راه بر گشت به خانه موتوری را دیدم که نانش را بدون هیچگونه محافظی بر روی ترکبند موتورش قرار داده بود.

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اگر فکر کردید 600 نفر پیک هست کاملا اشتباه کردید، ما تازه توی ابتدای تابع نمایی هستیم، خواهیم دید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
دوست عزیز همه‌گیری این ویروس بعد از چهل روز اتفاق می افته تازه اگر قرنطینه کرده بودند. یعنی در هفته اول فروردین نزدیک به یک تا دو میلیون بیمار داریم.اگر ۲%فوتی داشته باشه که الانع15%هست حدود 20000نفر فوت میکنند که میکنند عدد بزرگی هست.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
عزیزم پیک حدود ده تا پانزده روز دیگه است که تعداد مبتلا ها میره بالای ده هزار نفر.فقط یک کم باید ریاضی بدونی و نمودار روند رشد کرونا رو بشناسی
محمد
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
دوستانی که حرف از کشته های بالای 20000 و ابتلای بالای 2 میلیون میزنن یکم به عقل خودشون شک کنن
محمد
| United States of America |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چیزی که اکثر جامعه رو گرفته بیشتر وحشت هست تا بیماری، این بیماری صرفا همون انفلانزا هست با قدرت کشندگی کمتر ولی شدت واگیری بیشتر. این بیماری برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیف یا سن بالایی دارن خطرناکه نه برای همه ممکنه یکی مبتلا بشه ولی اصلا نفمه و خوب بشه.
وزارت بهداشت با ممانعت و دستور به داروخانه ها در عدم توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده مسبب اصلی شیوع و اپیدمی در جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
یعنی این مسئولین ما جوک شدن تو کشورهای دیگه!!!‌همچین با افتخار می یان جلوی دوربین می کن کرونایی ام کرونایی.......
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
راهپیمایی پرشورو هم بهش اضافه کنید
چرا تعطیل نمیکنید چرا یک مسئول بلند پایه نمیاد چهار پایشو بزاره جلو دوربین دو کلمه با مردم حرف حساب بزنه؟ چرا همه مسئولین دارن خودشونو تعطیل میکنن میرن تو قرنطینه های پنهانیشون ولی مردم باید کف خیابون باشن؟
کمیته امداد و بهزیستی مبلغ مناسبی به مددجویانشان اختصاص دهند تا قبل از
اینکه مرفهین بی درد خاک فروشگاهها را جارو کنند ؛ این بیچاره های فراموش شده بتوانند مقداری مواد غذایی ضروری خریداری نمایند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ماکارگران ساختمانی فصلی چی؟ خداشاهده با این رکود ساخت وساز با زن وبچه ومستاجر فکر خودکشی بسرم زده
این همه مردن تازه به پیک نرسیدیمه.
این روزها سپری میشن اگه از ایران و ایرانی کسی موند در آینده باید کسانیکه به عمد این اتفاق ناگوار را بی اهمیت جلوه داده و یا تمهیداتی که می بایست انجام بدن ندادن محاکمه شوند.محاکه واقعی و نه فرمایشی و از نوع صدا و سیما میلی
وقتی به جای کاهش تعداد کارمندان با اجرای دورکاری و تشویق به پرهیز از حضور غیر ضروری در ادارات ساعت کار رو کاهش میدن مشخصه هیچ برنامه و عزم جدی برای مقابله با این بیماری ندارند. واقعا 6 ساعت حضور به جای 8 ساعت در ادارات چه تاثیری در کاهش ابتلا خواهد داشت؟ نمیشد به جای این کار کارمندانی که نیازی به حضور فیزیکی اونها در محل کار نیست رو در منزل نگه میداشتن تا با دورکاری اونها حداقل بخشی از احتمال ابتلا رو کاهش داد؟
بعضی ها گفتند روحانی باید بماند و به کارش ادامه بدهد روحانی هم ماند و الان دارد با قدرت و بیل مکانیکی به کارش ادامه می دهد
یعنی چه پیک اول دوم سوم بابا مملکت رو ول کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
از این ول تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحلیل الکی، این موج اول دو هفته بعد از راهپیمایی 22بهمن و موج بعدی هم از هفته بعد بخاطر انتخابات
از اول اگر مركز انتشار را قرنطينه ميكردند اينجور گسترش پيدا نمي كرد
قرنطینه شهرها که از نظر وزیر بهداشت کاری غیر علمی است، به هیمن منظور در سایر کشورها انجام می شود. کشورهایی هم که مرزهایشان را به روی ما بسته اند، از همین می ترسند ولی در ایران فقط سیاست علمی! هرچه بادا باد اجرا می شود.
واقعا نمیدونستید یا نخواستید قم رو قرنطینه کنین؟
مگه میشه جمعش کرد با این سطح آگاهی عمومی مردم که عازم شمال و جنوب شدن
متاسفم که چنین مسئولان بی کفایتی رو منصوب کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
نخواستن چون برخي فكر كردند اگر قم قرنطينه بشه يعني امريكا پيروز شده . امريكا مي خواهد قم را شكست دهد !!!
رییس جمهور محترم فکر میکنند که رییس جمهور ویروس کرونا هم هستند و باید ویروس ها هم به دستورشون اطاعت کنند و از اول این هفته مردم را بیمار نکنند( گر چه تا کنون بازار و بازاریان خلاف دستور ایشون عمل کردند و ایشان به بازار دستور داده بودند که علیرغم سه برابر شدن قیمت بنزین توسط دولت چیزی نباید گران شود ولی گران شد).
از همون اول فاجعه بالا بوده اين ژست هاي حق به جانب و مظلومانه خنده دارترين نوع موضع گيريهاي مسئولينه!!!! به خاطر منافع سياسي به مردم دروغ گفتين حالا ميخوايين با ترفند پيك و از اين هاكم كم فاجعه رو با مردم در ميون بذاريد !!!
والله آدم نمی داند به این مردم چه جوری باید حالی کند که مراعات کنند، ، وقتی می گویند در خانه بمانید چرا عده ای بی خود و بی جهت و مهابا بیرون می روند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اگه توایران زندگی میکنی تنها چیزی که جواب میده زوره زور اونم شدیدترینش
پس از اینکه اطمینان حاصل شد ساخت این ویروس توسط امریکا انجام شده بایست صاحبان هواپیمایی ماهان بعنوان عامل نفوذی دشمن و باعث ورود ویروس به کشور محاکمه، و همه هواپیماها ی الوده به ویروس ان بمدت یکماه از مدار خارج شوند
پس از اینکه اطمینان حاصل شد ساخت این ویروس توسط امریکا انجام شده بایست صاحبان هواپیمایی ماهان بعنوان عامل نفوذی دشمن و باعث ورود ویروس به کشور محاکمه، و همه هواپیماها ی الوده به ویروس ان بمدت یکماه از مدار خارج شوند
آیت الله تبریزیان چاره راه هستن!! دریابید ایشون رو....
ایا با گرم شدن هوا امکان داره این ویروس هم تمام بشه یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
نه ویروس مری که هم خانواده این کرونا هست سالی که در عربستان شیوع پیدا کرد در مرداد ماه بود که دما بالا ی 40درجه بود.
بالاخره تصمیم گرفتید واقعیت رو بگید؟
اگه از اول به همه هشدار داده بودید شک نکنید تعداد مبتلاها خیلی کمتر میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ممکنه استدلال کنند اگه از اول هشدار جدی میدادیم مردم میترسیدند. خب بابا مردمی که بیخیالند و این شهر اون شهر میرند را باید ترساند تا لااقل مسئله را جدی بگیرند
خوشبخنانه ما تنها ریس جمهور دنیا را داریم که از هیچ چیز خبر نداره ایشان گفته بودند این هفته همه چیز عادی میشود!!!!!!!!!!
هرچندکرونا یک مشکل جهانی است ولی ما بایددرکشورخود نیز مدیریت صحیح کنترل ومهار این بیماری را اعمال کنیم.متاسفانه سپردن سکان وزارت بهداشت به فردی که بیشتر یک تاجر است تا مدیر بهداشتی واکنون درعصرانفجاراطلاعات روابطش باشرکتهای دارویی که اورا برای تامین منافعشان برمسند وزارت نشانده اند برهمگان عیان شده حل این مشکل درداخل کشوررا از اساس دچار مشکل میکند.لذا از ریاست جمهورمحترم تقاضای عزل هرچه سریعتر این فرد وانتصاب فردی لایق ودلسوز مردم به عنوان وزیربهداشت را داریم.
پاسخ ها
مهندس متالورژی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
چقدر بی انصافید که پروفسورنمکی راکه صنایع گچ سازی کشوررا احیا کرد اینطور میکوبیدش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
لطفا از آب گل آلود ماهي نگيريد.
کاش این واقعیت ها رو زودتر بیان می کردند. من خودم شاهد سانسور آمار مبتلایان به این بیماری در پیش از انتخابات بودم. اگر نگوییم خیانت شده است باید بگوییم اشتباه بزرگی رخ داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
جنابعالي متخصص بيماريهاي عفوني تشريف داريد كه شاهد سانسور آمار مبتلايان بوديد؟
جقدر اين مطلب علمي است و جقدر توهم
خیلی جالبه!!
دو نفر از یک جلسه (هیئت دولت) بیرون می آن
یکی میگه (وزیر بهد اشت) این هفته پیک شروع کرونا است و یکی دیگه که رئیس جلسه است (رئیس جمهور) میگه از شنبه این هفته وضعیت رو به عادی شدن میره!!
عجب گل و بلبلی!!
خیلی جالبه!!
دو نفر از یک جلسه (هیئت دولت) بیرون می آن
یکی میگه (وزیر بهد اشت) این هفته پیک شروع کرونا است و یکی دیگه که رئیس جلسه است (رئیس جمهور) میگه از شنبه این هفته وضعیت رو به عادی شدن میره!!
عجب گل و بلبلی!!
مسئولان مردم دوست خسته نباشید
دست مریزاد

مردم به فکر خودتان باشید
به امید این مسئولان نباشید .
شرم بر هواپیمایی ماهان

ننگ بر هواپیمایی ماهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
محاکمه علنی خواست مردم است.
سازمان بهداشت جهانی با متخصصین برجسته اپیدمی اعلام کرده نمیدونیم اپیدمی به کدوم سمتی میره
مسئولین ما با دقت تمام میگن پیک چه موقع هست
به نظر من اینها آماری دارند که می خوان به تدریج منتشر کنند
اینها طبق آماری که در اختبار دارند و نمیخوان یا نمیتونن یه دفعه اعلام کنند دارند چنین حرفی می زنند
غافل از اینکه ممکنه هفته بعدش اوضاع بدتر از این هم بشه
اگر از روز اول به جاى خودشيريني براى چيني ها جلوي ورودشان را مي گرفتيد الان گرفتار نبوديم . قم هم كه خط قرمز علما و روحانيون هست و چون شهريست مذهبي امكان ندارد در انجا بيماري اپيدمي شود و بيمه شده است . با اين صحبت ها تكليف ملت روشنه !
توجه کردید که چین هیچ گونه فرصت قبلی تصمیم گیری در مورد موضوع نداشته و با اون گستردگی جمعیت و سرزمین اونجوری عمل کرد
ما دو ماه تجارب چین و اینهمه هشدار سازمانهای جهانی رو به نظاره نشستیم و چنین عمل کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
تعجب انگیزه که چطور تو دوماهی که ما فرصت داشتیم از تجربیاتی که تو چین اتفاق افتاده بود استفاده نکردیم. گذاشتند ویروس بیاید آنوقت خودشان تجربه جدیدی داشته باشن
رئیس جمهور گفته همه چی عادیه و تعطیلی خواسته دشمن. وزیر بهداشت گفته پیک بیماری این هفتس. حالا کی راست میگه کی دروغ؟
سال کرونا! رفوزگی تصمیم گیری
سال بنزین! رفوزگی تصمیم گیری
سال دلار! رفوزگی تصمیم گیری
این بار ظاهرا بلایا برای امتحان دولتمردان بود نه مردم!
اما عجبا که دولتمردان و مردم همه ناسپاس بودند.
کاسبی که جنسشو با دلار ارزان خرید و با دلار گران فروخت.
باغداری که خشکبار رو قایم کرد و با قیمت صادراتی به هموطنش فروخت.
مدیری که وقت و بی وقت با خونواده می رفت کانادا، تا کاناداداری بنوشه، اونم خنکش.
غرفه داران میدون تره بار که سیب زمینی و پیاز رو ارزون خریدن و دور ریختن تا با چند برابر قمیت به هموطن بفروشه!
الان یکی کرونا گرفت و مرد، یکی کرونا گرفته و خودشو دلداری میده، یکی هر چی ارزون بفروشه کسی نمیخره، حتی برای شب عید کسی آجیل نمی خواد.
سوالی که در ذهن همه است اینه که چرا در ابتدا که ویروس به قم آمد آنجا را قرنطینه نکردند تا به کل کشور کشیده نشود
تمام اونایی که قبل از ۲۰ روز پیش خبر داشتند و از مردم مخفی کردند و ماسک و مواد ضدعفونی را از بازار جمع کردند تا امروز به چند برابر بفروشند و همه مردم آنها را میشناسند باید محاکمه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اونا خودشونو خدا میدونن به کسی جوابگو نیستن
به نظر بنده عدم تردد بین شهری باید به اجرا گذاشته بشه ، مردم هم کمتر تردد کنن و شهرها را به کمک سازمان های اتش نشانی همان شهر با کمک شهرداری هایشان شروع به ضد عفونی کنن ، مراکز تشخیصی هم باید بسیار بیشتر از این باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ایکاش این طرح را همان روز اول که ویروس تو ایران آمد اجرا میکردند. تو را بخدا نگاه کن چطور حالا با عدم قاطعیتشون مملکت را دچار بحران کردند.
البته با این طرز مدیریت و سهل انگاری مقامات بسیار می هراسم.
البته با این طرز مدیریت و سهل انگاری مقامات بسیار می هراسم.
بگیریم بلکه بمیریم راحت بشویم . این زندگی است ما مردم عادی در این مملکت داریم ؟!
از ١٠ بهمن ميدونستن كه كرونا وارد ايران شده
خواهش میکنم درمورد نبود ماسک ولباس فضایی برای پرستاران وکادردرمانی هم صحبت کنیم ماهرچه به مدیران بیمارستان میگیم توجهی ندارن دارن ما رو قربانی میکنن .
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
با آی پی امارات از نبود ماسک و لباس در بیمارستان های ایران میگی؟؟
پیکش از هفته پیش بود این هفته پیک اعلام است
داروخانه ها که باید موارد بهداشتی داشته باشد ، مانند ماسک و الکل و مواد شوینده ضد عفونی و غیرو ، حتی دارو هم ندارند!؟ گفته می شود گروهی از طرف دولت آمدند و همه چیز را برده‌اند!؟ داروخانه ها فقط پودرهای نیروزا و ماتیک و پوشک بچه و مسواک این جور چیزها را می‌فروشند!؟ در داروخانه را ببندند یا اسم آن را چیز دیگری بگذارند بهتر است.
مگر وزیر آموزش و پرورش نگفت امسال پیک نداریم؟!
ایران باید از سازمان بهداشت جهانی به شور مستقیم کمک بگیره
این وضعو هیچ کسی از داخل ایران توان مدیریتشو نداره
اجازه ندید خانواده ی های بیشتری داغدار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ازسازمان های جهانی کمک بگیریم . ابدا ما مستقلیم و خودکفا
جلوی مسافرت رفتن مردم رو بگیرین. با خواهش و التماس توو ایران کاری پیش نمیره. ورودی و خروجی همه شهرها رو ببندن
من اینهمه اخبار میخونم و تاحالل ندیدم هیچ مقامی در هیچ کشوری از پیک بیماری حرف بزنه. این ویروس اگر کنترل نشه بدلیل انتشارش از یک فرد به تعداد بیشتر از دو نفر، بصورت تصاعد هندسی گسترش پیدا میکنه و همونطور که خودتون هم گفتید منظور از پیک همون تعداد بیمار تشخیص داده شده هست وگرنه ما همین الان هم توی پیک هستیم.
نکته دیگه اینه فقط مسئولین ممکنه غافلگیر بشن طبق معمول. چون عادت به پنهانکاری توی خونشونه. وگرنه مردم عادی با توجه به آمار مرگ دو درصدی بیماری همون روز اول حدس میزدند که اگر دو نفر کشته شدند حتما چهارصد نفر آلوده هستند. الان هم که چهل نفر کشته شدند پس ده هزار نفر آلوده داریم و با این اوضاع انکار برخی و مسافرت رفتن و بیخیالی، حتما بیشتر و بیشتر هم میشه تا اینکه یکی از نزدیکانشون دار فانی رو وداع بگه تا اون جماعت هم جدی بگیرند. والسلامو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
چرا همیشه تو تشخیص موقعیت مردم از مسئولین جلوترند؟ . راستی چرا ؟
لطف كنيد در كنار اطلاع رساني شفاف، فضا را غبارآلود نكنيد! مطالب فوق كه معلوم نيست نويسنده آن چه كسي هست عمدتا حدس و گمان است و تشويش اذهان!
خیلی جالبه... همیشه مردم هستن که باید یه کاری رو انجام بدن... پس مسئولین دارن چیکار میکنن؟ اصلا کاری میکنن؟
هنوز خیلی مونده به پیکش برسیم
چه اشتباهي كرديم كجا بوديم كجا رسيديم و كو تا برسيم
"به رغم تاکید چند روز پیش رئیس جمهور مبنی بر بازگشت اوضاع به روال عادی از امروز، روز گذشته وزیر بهداشت تاکید کرد .........."
پیک یعنی در نظر اینها صد در صد تاده روز دیگر رکورد چینی های کمونیست توسط جمهوری اسلامی شکسته می شود
متاسفم که چنین مسولین بی کفایتی داریم .
بقران همش دروغه ب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل