بازدید 16272

مصوبه جدید مجلس چین درباره خوردن حیوانات وحشی

کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین اخیرا طرحی به منظور تکمیل ممنوعیت تجارت غیر قانونی و خوردن حیوانات وحشی را به تصویب رساند.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 28 February 2020

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین اخیرا طرحی به منظور تکمیل ممنوعیت تجارت غیر قانونی و خوردن حیوانات وحشی را به تصویب رساند.

طبق این مصوبه جدید نهاد قانونگذار چین، شکار، تجارت، حمل و نقل و خوردن حیوانات وحشی، اعم از آن که در حیات وحش رشد کرده یا پرورش شده باشد، ممنوع است.

یک ضرب المثل چینی می گوید: بیماری از طریق دهان وارد بدن می شود. مجله علمی معروف «طبیعت:Nature» نیز در یکی از مقاله های خود در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد، از میان بیماری های مشترک انسان و حیوان که در فاصله زمانی ۱۹۴۰ تا ۲۰۰۴ آشکار شده بود، ۷۱.۳ درصد از حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

در بدن حیوانات وحشی انواع زیادی باکتری و ویروس وجود دارد که در بدن انسان موجود نیست. این باکتری ها و ویروس ها قاعدتا با جامعه بشری کاری ندارد و نوعی تعادل ظریف بین آن ها و انسان حفظ شده است. اما اگر این تعادل شکسته شود، ویروس هایی که در بدن حیوانات وحشی موجود است به انسان منتقل می شود و در نتیجه انسان را به ویروس های جدید مانند ابولا، سارس و مرس آلوده می کند.

صنعت کشاورزی معاصر کاملا می تواند به نیازهای انسان در مصرف خوراک مغذی و خوش طعم پاسخ دهد، اما هنوز هم گروهی افراد بر اثر کنجکاوی یا تفریحات ناسالم و جلب توجه، به چشیدن گوشت حیوانات وحشی علاقه دارند.

اکنون نهاد قانونگذار چین مصوبه روشنی درباره این مساله تدوین کرده که بر اساس آن، اعم از آن که حیوانی در حیات وحش رشد کرده یا پرورش شده باشد، یا در حال انقراض بودن یا نبودن حیوانات وحشی، هر نوع شکار، حمل و نقل، تجارت و خوردن آن ها ممنوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
حالا که کل دنیا را به گند کشوندن میخوان آدم بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کارمندای پالایشگاه فلور چینی تو خوزستان چند سال پیش نسل هرچی سگه منقرض کردن بعد هم خرخوریشون شروع شد
نظام آفرينش حتما داراي نظم است
یک قرآن به آنها بدهید تا لیست غذایی مناسب را از آن استخراج کنند. مانند شیعیان آخوند چینی هم که داریم.
خدا را شکر کمی سر عقل آمدن
دین ما از 1400 سال پیش اینرا اعلام کرده بود.
کشورهای آلوده شده باید از چین غرامت بگیرن.
مردم داغون چین با فرهنگ غذایی مسخرشون هم حیات وحش رو به نابودی میکشن و حیات آدما رو.
حالا باید به این حکم اسلام توجه کرد که : خوردن گوشت حیوان گوشتخوار حرام است .
امیدوارم تلفاتتان حالا حالاها ادامه داشته باشد بخاطر رنج و عذابی که به اون همه حیوان دادید
چه خوبه یک کنفرانس یامجمع جهانی متشکل ازهمه ی کشورهای جهان تشکیل شودوبه همه اعلام شوداگرمیخواهیدمسلمان نباشیدنباشیدحداقل تغدیه ی سالم وبهداشتی داشته باشید،،البته میترسم درآخربازهم غیرمسلمانه بگه:خفاش من یاغورباغه ی مراکی برداشت؟؟!!!.
ماخودمون مقصر هستیم مگر ماباچین مرز مشترک داریم متاسفانه مشکل اساسی این کشور تعدد مراکز تصمیم گیری است متولی اصلی می گویید نبایستی باچین ارتباط داشت یکی دیگرکاردیگری انجام می دهد آ قای مدعی العموم لطفا وارد عمل شوید مقصر را شناسایی وبا. آ نها برخورد شود چرا بایستی بعد از فاجعه کرونا ورود چینی ها به کشور ممنوع شود باور بفرمایید این کاراعتمادعمومی راافزایش می دهد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان