بازدید 5808
۱

نیش کرونا به بزرگترین زنبورداران جهان!

کد خبر: ۹۶۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 27 February 2020

زنبورداران در چین که بزرگترین تولیدکننده عسل در جهان است، در شروع فصل مهم گرده افشانی بهار، به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر قادر به خارج نشدن از خانه‌هایشان نیستند و زنبورهایشان هفته‌هاست بدون غذا مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک زنبوردار در استان شین جیانگ واقع در شمال غربی چین به رویترز اظهار کرد که چند روز است خواب به چشمش نیامده و نگران ۳۰۰ کندویی است که در حدود ۲۰۰ مایلی خانه‌اش در جعبه‌های چوبی مانده‌اند و وی به دلیل محدودیت‌های سفر قادر به دسترسی به آنها نیست.

از دست رفتن فرصت گل‌دهی گیاهان برای زنبورها به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به همراه کاهش جمعیت زنبورهای عسل معیشت ۳۰۰ هزار زنبوردار چینی و تولید عسل و محصولاتی که برای گرده افشانی به زنبورها وابسته هستند را تهدید می‌کند.

انجمن علوم کشاورزی چین با تصدیق ضررهای ناشی از تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا، از زنبورداران خواست اگر لازم است برای رسیدگی به زنبورهایشان تردد کنند با مقامات محلی تماس بگیرند.

چین سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن عسل تولید می‌کند که معادل یک چهارم تولید جهانی بوده و این کشور را بزرگترین تولیدکننده عسل جهان ساخته است. چین بیش از ۱۰۰ هزار تن عسل را به نقاطی مانند اروپا و آمریکا صادر می‌کند.

تولید عسل چین پیش از این هم به دلیل تغییرات جوی، سالمندی نیروی کار و استفاده بیش از حد از آفت‌کش‌ها کاهش پیدا کرده بود.

پکن از مقامات محلی خواسته است اختلالات مربوط به حمل خوراک دام و دام را به حداقل برسانند و به خصوص به زنبورها اشاره کرده است اما روند اجرای اقدامات مربوطه به دلیل گستردگی شیوع کرونا آهسته بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، این ویروس می‌تواند از انسان به انسان منتقل شود و تاکنون جان بیش از ۲۷۰۰ نفر را گرفته و حدود ۸۰ هزار نفر را عمدتا در چین آلوده کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهتر. ادم نیستن چینی ها همشون متقلب ان بیا کل دنیا رو انداختن تو دردسر. ایشاله از کرونا زنده ماندیم چین رو تحریم میکنیم و اجناس چینی نمیخریم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان