بازدید 30439
پیمانه اقتصادی؛

فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است / سایه کرونا بر بورس، بانک و طرح ملی مسکن / دلیل گرانی گوشت مشخص شد/ قیمت پایانی سکه در بازار تهران / هدیه ۵ هزار تومانی روحانی به مسافران شمال

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص فردا از مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی عبور می‌کند؟ تردد در بورس متوقف می‌شود؟ واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا، نوسان دلار در کانال ۱۴ و ۱۵ هزار تومان، رکوردشکنی طلا در بازار جهانی متوقف شد، بهبود قیمت نفت پس از ریزش دیروز، این کشور بزرگترین خریدار نفت آمریکا می‌شود و عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 25 February 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص فردا از مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی عبور می‌کند؟ تردد در بورس متوقف می‌شود؟ واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا، نوسان دلار در کانال ۱۴ و ۱۵ هزار تومان، رکوردشکنی طلا در بازار جهانی متوقف شد، بهبود قیمت نفت پس از ریزش دیروز، این کشور بزرگترین خریدار نفت آمریکا می‌شود و عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی را در بر دارد.

فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است، گفت: مردم نباید نقدینگی خود را محبوس و کالا را به میزان فزاینده‌ای که نیاز به آن ندارند، خرید کنند. حسین مدرس خیابانی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: برنامه های تنظیم بازار از دی ماه آغاز شده و در سه بخش تامین، توزیع و کنترل و نظارت نیز برنامه‌ریزی های مختلفی انجام شده است. وی با اشاره به خرید مضاعف مردم به دلیل نگرانی از ویروس کرنا، گفت: بخشی از این نگرانی باعث هجوم مردم به فروشگاه‌ها شده و ممکن است کالاهای غیر قابل نگهداری، فاسدشدنی و مواد غذایی را بیش از اندازه تهیه کنند و تاریخ مصرف آن‌ها بگذرد. وی تصریح کرد: به اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی ابلاغ کرده ایم که بدون محدودیت کالا توزیع کنند و مردم بدانند که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می توانند به حد نیاز خود و به وفور کالا خریداری کنند.

شاخص فردا از مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی عبور می‌کند؟

نبض بورس گزارش داد: امروز شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴۷۷ واحدی به ارتفاع ۵۱۸ هزار و ۵۱۳ واحدی رسید، فردا مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی در پیش است که در صورت عبور شاخص از این ارتفاع باید منتظر اعداد شگفت آورتری در تالار بورس سعادت آباد باشیم.

فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است/ سایه کرونا بر بورس، بانک و طرح ملی مسکن/ دلیل گرانی گوشت مشخص شد/ قیمت پایانی سکه در بازار تهران/ هدیه ۵ هزار تومانی روحانی به مسافران شمال

ارزش معاملات امروز بیش از ۵۲۹۱.۴ میلیارد تومان، ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه سهم طی ۸۶۳ هزار و ۷۱ نوبت معاملاتی بود. نماد هلدینگ پتروشیمی فارس (فارس) با ۳۴۳۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۰۹۶ واحد، گل گهر با ۵۳۸ واحد، تاپیکو با ۴۷۴ واحد، چادرملو با ۴۴۳ واحد و بانک ملت با ۷۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند. در مقابل نماد پتروشیمی پارس (پارس)، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۳۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

سایه کرونا؛ تردد در بورس متوقف می‌شود؟

کانون کارگزاران با توجه به شیوع کرونا در کشور پیشنهاد توقف فعالیت‌های حضوری بورس را به سازمان بورس ارائه کرده و این سازمان تصمیم‌گیری در مورد این ماجرا را بر عهده وزارت بهداشت دانسته و اعلام کرده که در صورت صلاح‌دید و دستور این وزارتخانه، اقداماتی در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

حمیدرضا مهرآور در گفتگو با ایسنا، با اشاره به درخواست کانون کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار برای توقف فعالیت در خصوص اخذ کد معاملاتی برای مشتریان جدید و تعطیل کردن تالار‌های اختصاصی برای جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: تراکم جمعیت در شرکت‌های کارگزاری بالاست و اکنون با توجه به وضعیت شیوع کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی و کاهش تعاملات انسانی، مردم برای سلامتی خودشان باید در این ایام مراجعه حضوری نکنند و کار‌های خود را به تعویق بیندازند. اگر می‌توانند از طریق آنلاین معاملات خود را انجام دهند تا سلامت خودشان و پرسنل حفظ شود. وی با اشاره به درخواست این کانون درمورد توقف عرضه‌های اولیه نیز گفت: یکی از موضوعات بحث عرضه اولیه‌هاست که ازدحام زیاد می‌شود، اما به نظر من تا پایان سال باز هم چند عرضه اولیه خواهیم داشت. در کل توصیه به مردم می شود که در این شرایط برنامه‌ریزی‌های حضوری خود را به تعویق بندازند. عضو هیات مدیره کانون کارگزاران ادامه داد: البته بسیاری از شرکت‌های کارگزاری ممکن است برای امنیت جامعه از درخواست جدید گرفتن خودداری کنند.

واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا

رویترز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ویروس کرونا در آمریکا تا حد زیادی تحت کنترل است. بازار‌های سهام به تدریج برایم جذاب‌تر شده اند! این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، شاخص‌های بورسی وال استریت سقوط کم سابقه‌ای را تجربه کردند. پیش‌تر واشنگتن پست از عصبانیت شدید ترامپ به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بالای ۵۰نفر خبر داده بود. طبق ادعای این منبع خبری، ترامپ از پیامد‌های این ویروس روی رشد اقتصادی آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری امسال نگران است.

نوسان دلار در کانال ۱۴ و ۱۵ هزار تومان

در معاملات امروز، نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد روند صعودی را در پیش گرفته اند. به گونه‌ای که در حال حاضر در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۷۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۵۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۵۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان رشد داشته است، حال آنکه در بازار آزاد در حال حاضر دلار به رقم ۱۵۸۰۰ تومان و یورو به رقم ۱۶۹۰۰ تومان رسیده است.

قیمت پایانی سکه در بازار تهران

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص نرخ‌های پایانی بازار امروز اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و هر سکه یک گرمی نیز ۹۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم ۶۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

رکوردشکنی طلا در بازار جهانی متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در پی سودگیری سرمایه گذاران از صعود اخیر این فلز، اندکی کاهش داشت، اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های متعدد، افت این فلز ارزشمند را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۶۵۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه حداکثر ۲.۸ درصد صعود کرده و به ۱۶۸۸ دلار و ۶۶ سنت رسیده بود که بالاترین قیمت در هفت سال گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶۵۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بهبود قیمت نفت پس از ریزش دیروز

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه که سرمایه‌گذاران به دنبال خرید ارزان پس از سقوط چهار درصدی قیمت‌ها در روز دوشنبه بودند، بهبود پیدا کرد، اما نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا در خارج از چین، رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۳.۸ درصد ریزش کرد که بزرگترین ریزش قیمت یک روزه از سوم فوریه بود. بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

این کشور بزرگترین خریدار نفت آمریکا می‌شود

کره جنوبی که چهارمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، امسال حجم بالایی نفت از آمریکا خریداری خواهد کرد و با کنار زدن کانادا، بزرگترین مقصد صادرات آمریکا می‌شود.

سایه کرونا؛ تعطیلی یک هفته‌ای باجه‌های عصر بانک‌ها

شورای هماهنگی بانک‌ها در جلسه امروز خود مصوب کرد که از شنبه آینده به مدت یک هفته، باجه عصر بانک‌های کل کشور تعطیل و ساعت کاری روزانه استان‌های درگیر با بیماری کرونا نیز با مصوبات استانداری هماهنگ شود.

سایه کرونا؛ دریافت مدارک متقاضیان طرح ملی مسکن به تعویق افتاد

این روز‌ها اکثر ادارات کل راه و شهرسازی استانها، بنیاد مسکن و شرکت‌های عمران شهر‌های جدید آماده دریافت این مدارک هستند به همین منظور دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دریافت مدارک متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این مراکز و شهر‌های جدید را به تعویق انداخته است. در اطلاعیه‌ای که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی صادر کرده است، اعلام نموده که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، دریافت مدارک جهت تکمیل فرآیند ثبت نام از متقاضیان این طرح در شهر‌های جدید از روز سه شنبه ششم اسفند سال جاری به تعویق افتاد.

عرضه رایگان ماسک توسط یک واحد تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ماسک و عرضه رایگان آن از سوی یکی از واحد‌های تولیدی در کشور گفت: این اقدام جای تقدیر دارد و در حال حاضر در کارخانه‌های دیگر نیز شاهد افزایش کارگران و تولید شبانه‌روزی هستیم.

کرونا فعلا تاثیری بر فاز اول توافق تجاری واشنگتن ـ پکن نگذاشته است

وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با رویترز گفت، وی انتظار ندارد که ویروس کرونا بر فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین تاثیر قابل توجهی بگذارد.

دلیل گرانی گوشت مشخص شد

قیمت گوشت گوسفندی نسبت به روز گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. رئیس این اتحادیه درباره دلایل آن توضیح داد. علی اصغر ملکی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چرا قیمت گوشت در چند روز گذشته با افزایش همراه شده است، گفت: در حال حاضر فروش آلایش خوراکی و غیرخوراکی گوشت (پوست، روده، جگر، کله‌پاچه و سیرابی) به دلیل شیوع بیماری کرونا کم شده است و وقتی این محصولات به فروش نرسد، به قیمت اولیه دام و در نهایت قیمت گوشت مصرفی اضافه می‌شود. وی ادامه داد: علاوه براین با کاهش صادرات در بخش آلایش خوراکی و غیرخوراکی گوسفندان مواجه هستیم و این امر هم در افزایش قیمت گوشت موثر بوده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: امروز گوشت گوسفند در میدان بهمن تهران که تعیین کننده قیمت گوشت است از ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان یعنی از مرغوب تا نامرغوب عرضه می‌شود و مغازه داران پس از خرید می‌توانند با ۱۰ درصد سود آن به فروش برسانند.

هدیه ۵ هزار تومانی روحانی به مسافران شمال

همزمان با آغاز بهره‌برداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران-شمال، معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۵ هزار تومانی عوارض آزادراه تهران-شمال به دستور رئیس جمهور خبر داد. عصر دیروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نرخ عوارض قطعه یک این آزادراه ۲۵ هزار تومان برای روز‌های عادی و ۳۵ هزار تومان برای روز‌های پرتردد و ۴۵ هزار تومان برای اتوبوس‌های مسافری بین شهری در نظر گرفته شده است. /مهر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
اقای همتی کجایید؟ چندروزیست پیدایتان نیست ؟ انشالله که به کرونادمبتلا نشدید
از قیمت ارز وسکه مطلع هستید که ! هرچندکه ارزو برای ماجوانان عیب نیست ! ولی ما ارزوی دیدن لبخند ملیحتان را داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
گناه رو گردن همتی ننداز، کشور صادراتی نداره، صادرات نفت نزدیک به صفر شده، صادرات غیر نفتی هم جوابگوی این نقدینگی ریالی نیست
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کار دشمن است کرونا حالا خواهید دید وقتی چند نفر دستگیر واعتراف کردند که کرونا را اورده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کالا به فراوانی در بازار وجود دارد
ولی قدرت خرید و پول در جیب ۸۰ درصد مردم نیست
تا خرید کنند
مج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام یک خواهش از دولت مسئولین دارم لطفا این حجم پولاز بازار جمع کنید باباکل دنیا پولشون میره تو اقتصاد بورس ولی ما سمت دلار اهن وماشین ساختمان وسکه واقلام مهم خوراکی خواهش داریم ماهم دیگه توان خرید نداریم بخدا
ویرووووووووووس کرونا هستم هاهاهاهاها

باز هم ملت ایران جوگیر شدن، و ریختن در فروشگاه های شهروند برای خرید بی مورد... یک خانم رو امروز دیدم به اندازه مصرف یک سالش شکر خریده! والا من جوان اصلا شکر مصرف نمیکنم مگر در شیرینی که از بیرون بخرم. این ویروس 2 تا 4 درصد تلفات داره که آنهم اکثرا افراد ضعیف از نظر سیستم ایمنی و یا بیماری دیگری مثل هپاتیت و ایدز و خود ایمنی و قلبی دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
فعلا که ۹۵ بیمار ۱۵ نفر مردند
یعنی حدود ۱۴.۵ درصد
و ۷ برابر چین و سایر کشورها
یک کیسه موز و دو تا تیکه زنجبیل شده 115000 تومان !!! الان خریدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
نمی خریدی حرام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مگه موز هم میخوری ؟ اویل بابا
در شهریار استان تهران در داروخانه ها ماسک و الکل و مواد ضدعفونی وجود ندارد و نماینده حال شهریار آقای محمودی که رد صلاحیت هم شدن اصلا در دسترس نیستن برای کمک به مردم !!!
سلام
به نظرم من باید یک کرونای دیگری بیایدتا بورس ایران از رشدش کاسته شود این کرونایه یه جورای با رشد بورس ایران همخوانی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بورس ایران کاملا کاذبه، بالاخره گندش در میاد
آخه این چه وضعیه؟ سکه شده ۶میلیون و ۱۵۰هزار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعضیها که دارن خوب مستفیض میشن
دلیل مسخره ای بود از گرانی گوشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
یکدست دل و جگر و یکدست سیرابی دیروز خریدم ۱۳۰ هزار تومان
کجا ارزان شده ؟
چرا دروغ می گویید
ارزش برابری پول ملی به نسبت دلار را کنترل و مهار کنید
من از کرونا نمی ترسم، از رانندگی ایرانی جماعت وحشت دارم. امروز نزدیک بود یکی منو زیر بگیره در حالیکه می دید حق عبور با من عابره، راه برگشت هم اتوبوس شهری نزدیک بود بزنه به یک پراید ، که البته مقصر پراید بود بدون توجه یکباره تغییر مسیر داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
رانندگی ایرانیها از کرونا مرگبارتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
از هردوبترس . از ماشین کمتر
ناشناس
| - |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مردم مشکلاتی را که خودشان برای خودشان درست می کنند نمی بینند هشتاد درصد مشکلات ما از خودمان است
دادستان کل کشور الان دیگه با این همه تلفات باید علیه وزیر راه وترابری، هواپیمای ماهان و وزیر بهداشت اقامه دعوی کنه و کلا در شرکت ماهان را که به مردم خیانت کرده ببنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
امکان ندارد
مدیر ماهان از هفتاد دولت آزاد هستند
باز هم عید شد و بازهم جنایت گرانفروشان و محتکران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کاش تعدادی از گرانسازان میدان تره بار را مدت یکماه زندانی کنند تا عید آب خنک بخورند.
امسال شاید عیدی نداشته باشیم و اینقدر میوه را یک روزه گران کرده اند
فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است

انقدر گرون شده که کسی نمیتونه بخره. حالا ده برابر باشه..............
بگو صد برابر نیاز کشور. پولی نداریم که بخریم. مردم فقیرند!
والا بانک ها بایید کلا تعطیل بشه اگر جون آدام برایش مهم
فقط باجه عصر چه فایده داره
همه چیز فراوان است تا دوبرابر اما درامد در پایان است با ربع آنچه باید باشد.
حریف چندتادلال نميشن
آن موقع ميخوان دنیا رامدیریت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
دلالها خودی و نور چشمی هستند
مردمان 5000 تومنی!
عمر من به هفتاد رسید و طی این چهل ،و یک سال یک روز بی دغدغه نداشتم ؟ بخاطر انقلاب فرزند اولم را در سال ۵۸ در اسلام آباد غرب از دست دادم ، فرزند دوم در ۲۶ دی ماه ۵۹ در زیر بمباران ،و سایهٔ‌جنگ در کرمانشاه بدنیا آمد ؟ فرزند سومم نیر در سال ۶۲ در زیر سایهٔ‌جنگ و بمباران بدنیا آمد ؟ و زیر بمباران ،و جنگ بزرگ شدند ؟ تا پایان سال ۸۶ طی سی سال مهندس ناظر و مجری مسکن و شهر سازی کرمانشاه بودم پس از بازنشستگی در سال ۸۹ به تهران مهاجرت نمودم ؟ هر دو فرزند من بالاترین درجهٔ تحصیلات عالیه را دارند ، اما ،،،،؟ من هم اگر مانند کارمندان امروزی خدمت میکردم میبایست اکنون یک برج‌مسکونی میداشتم ؟‌اما بلحاظ آرمانهایی که از تنقلاب داشتم ،‌اکنون در فقر کامل زندگی میکنم ؟ چرا باید چنین باشد ؟، چه کسی مسول بدبختی من ،و امثال من میباشد ؟، چه کسی پاسخگوی عمر برباد رفتهٔ من است ، چه کسی مسول تباهی زندگی فرزندان کن میباشد ؟ فرزندم که دارای مدرک دکترای تخصصی علوم اعصاب از دانشگاه تهران است ، اکنون در حال گذراندن طرح میباشد ،در صورتیکه ایشان استحقاق هیأ ت علمی دانشگاه را دارد اما فقط پارتی ندارد ؟‌چه کسی پارتی فرزند من میشود ؟ فرزند دیگرم دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر ،و مدیریت برنامه ریزی میباشد ، اما چونکه پارتی ،و‌رابطه ندارد بیکار دارد خانه داری میکند ، راستی آیا کسی هست پارتی من بشود ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سوال را بفرست به جبهه پایداری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خدا را فراموش نکن...
ناشناس
| - |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خودت خودت را بدبخت کردی باید مثل دیگران "زرنگ " بود
بااین وضعیتی که پیش می رود ،مقدار صادرات غیر نفتی که با هزاران مشکلات به همسایگان می فروختیم ومقد آری ارز دریافت می کردیم ،به صفر می رسد در داخل نیز که کاسیان تحریم آماده حمله به جیب خالی مردم شده آند تا در این وضعیت بلبشو مملکت وبی لیاقتی مسولین بی خیال ، مردم را بیزار کنند .
امسال اخر سال ديگه دليلي براي گران شدن دولار نداره دولت
چون مسافران نوروزي نميتونن مسافرت برن چون كشورهاي امارات و تركيه و گرجستان و ارمنستان و قطر و عمان كل پرواز هاي ايران رو كنسل كردن
در ضمن جنس هم وارد كردن از كشورهاي خليج فارس به دليل ممنوع كردن لنج هاي ايراني ديگه از هفته اينده تقريبا تعطيل
پس چرا دولار ريزش نداره
اقاي همتي
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
گل گفتی فقط تو این کشور مردم را به بهانه های متفاوت سرکار میگذارند دولت تدبیر سرکاری
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
دولت باید از چاپ اسکناس بدون پشتوانه دست بکشد که نمیتونه در نتیجه ارزش پول پایین می آید و جنس واملاک و پول های خارجی ،بورس وطلا بالا می رود ،به این سادگی!
دلیلی که برای گرانی گوشت گفتند مسخره بود. اگه اینطور بود باید قیمت جگر و کله پاچه پایین میامد که اونم گرون شده.
واقعیت اینه که قیمت گوشت توی کشور با دلار میره بالا. نرخ روز گوشت به دلار حساب میشه.
فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است

بعضی وقتها خجالت هم خوب چیزیه
من از کرونا نمیترسم! از مسئولانی می ترسم که دروغ میگویند، مدیریت نمی دانند و اصرار دارند که مسئول بمانند!
اخه الان وقت افتتاح بود
اونم به این گندگی تبلیغ کردید
بعد افر هم گذاشتید
پشت سرش همه جا رو تعطیل کردید
یعنی هر کی میشناسم بلند شدن رفتن شمال
مردم تشویق شدن برای مسافرت
نمی دونم واقعا نمی دونید چیکار می کنید
یا مخصوصا می خاید منتشر بشه
بیچاره شمالیا
چرا دینار عراق نزدیک به دلار برابری می کند.
دولت جوابگو باش. اقتصاد ایران مخصوصا توسط دولت دستکاری شده است.
یکی از علت های اصلی بالا رفتن قیمت مسکن در سالهای گذشته سفته بازی و وجود تقاضاهای سرمایه ای و سوداگرانه در بازار مسکن کشور بوده است.

اما تقاضای سرمایه ای چیست و چگونه شکل می گیرد؟ با توجه به شرایط خاص بازار املاک و زمین در پایه آن به عنوان کالایی غیرقابل تجارت،بدون جایگزین و جانشین و محدودیت های طبیعی آن را به کالایی منحصر به فرد در اقتصاد تبدیل کرده است.

نمود بارز و آشکار تقاضای سرمایه ای در بازار مسکن چگونه است؟ تقاضای سرمایه ای در کنار تقاضای مصرفی معنا پیدا میکند همانطور که گویا است تقاضای مصرفی به دلیل بر طرف کردن نیاز واقعی و مصرفی خود در بازار حضور پیدا می کند اما تقاضای سرمایه ای با انگیزه کسب سود حداکثری و نه رفع نیاز واقعی در بازار زمین و مسکن حضور پیدا می کند.

به دلیل شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کلان کشور همواره سرمایه های سرگردان در دست سرمایه سالاران وجود داشته است و با حرکت این سرمایه ها به بازارهای مختلف شاهد ایجاد حباب هایی در بازارهای مختلف همچون ارز،سکه و طلا،بورس و مسکن بوده ایم.

متاسفانه به دلیل فراهم نشدن شرایط مناسب جهت شکل گیری بستر تولید در کشور و همچنین مهمتر از آن هزینه نداشتن فعالیت های غیرمولد و سوداگرانه همچون دلالی برای سرمایه سالاران در کشور در دوره های متناوب این سرمایه های به بازار مسکن سرازیر می شود و موجبات شکل گیری حباب و افزایش قیمت های جهشی را فراهم می آورد.

مهمترین توجیه اقتصادی سرمایه سالاران برای سرمایه گذاری در املاک حفظ ارزش دارایی خود و استفاده از تورم های مقطعی این بازار می باشد. با توجه به اینکه طبیعی است سرمایه جذب بازار های با سود بالا و ریسک کمتر شود، از این رو با توجه به سود بالای بازار زمین و املاک و همچنین نبود هزینه های مالیاتی هر چند کم ـ حتی به اندازه مالیات بر تولید ـ این بخش یکی از گزینه های ثابت برای سرمایه گذاری سرمایه سالاران و سوداگران بوده است.

به صورت آشکار می توان گفت که تقاضای سرمایه ای و سوداگرانه ای در بازار مسکن خود را به شکل تعدد تصاحب ملک نشان می دهد و به بیانی ساده تر می توان گفت کسانی که مالک چندین ملک هستند مصداق تقاضاهای سرمایه ای در این بازار می باشند.

با این حال موضوع چند ملکی نیز قابل تقسیم بندی است. بررسی تعداد خانوارها و افراد دارای بیش از یک ملک، بیش از 2 ملک، بیش از 3 ملک، بیش از 10 ملک و بیش از 100 ملک نیاز به برنامه ریزی جداگانه ای برای خارج کردن تقاضای سرمایه ای دارد.( البته شاید برای خوانندگان قابل تامل و تعجب باشد که در تهران و در برخی نقاط کشور مالک یا مالکانی هستند که به تنهایی بیش از 600 واحد ملکی، آپارتمان،مغازه تجاری، ویلا و زمین را تصاحب کرده اند!) این مثال ذکر شده نشان می دهد که بدلیل بدون هزینه بودن تصاحب ملک بسیاری از صاحبان سرمایه پول های زیادی را در این بازار بلوکه کرده اند.

اخذ مالیات های متنوع و متعدد از املاک در کنار افزایش تولید مسکن در بازار می تواند به کنترل قیمت مسکن بیانجامد. یکی از مهمترین مالیات ها برای کنترل اشتهای تقاضای سرمایه ای در بازار مسکن اخذ مالیات های تصاعدی بر مالکان چند ملکی است( با توجه به تعداد املاک در تصاحب مالک، ضریب مالیاتی تصاعدی افزایش می یابد).

می توان برای یک دوره زمانی محدود همزمان با ایجاد یک شوک مثبت عرضه و تولید مسکن در کشور، برای هر خانوار در تصاحب ملک(اعم از زمین،آپارتمان، مغازه و واحد تجاری و …) محدودیت ایجاد کرد.

به عنوان مثال برای یک بازه 5 ساله داشتن بیش از یک واحد مسکونی برای هر خانوار ممنوع اعلام شود. البته ملاحظات اجرایی نیز لازم است صورت گیرد به عنوان پیشنهاد هدف اول این مالیات دارندگان بیش از 10 واحد مسکونی، اداری، تجاری،ویلا، زمین و غیره و در گام بعد دارندگان بیش از 5 واحد مسکونی، اداری، تجاری،ویلا، زمین و غیره و در گام آخر در صورت نیاز به سراغ دارندگان بیش از یک ملک رفت.

شایان ذکر است زیرساخت لازم برای شناسایی مالکان و املاک در کشور تشکیل «سامانه ملی املاک و اسکان» موضوع تبصره 7 ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم است که در مجلس تصویب شد و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به راه اندازی این سامانه کرده است.
چه کار کنیم کرونا نگیریم ؟؟؟

برای کارکرد خوب ریه ها (افزایش هموگلوبین و گلبول های قرمز )و تقویت سیستم ایمنی بدن ( گلبول های سفید و ... ) که کرونا آنها را درگیر میکند
باید قبل از مبتلا شدن از منابع آهن و b12 و ویتامین c
باهم تاکید می کنم با هم استفاده کرد
که مثل سیمان هستند و جدا از هم سیمان و شن و آب کار خاصی نمی کنند گر چه سیمان و آب (آهن و ویتامین c)هم خوب است
از منابع روی استفاده شود(قرص زینک) و...
از منابع ب کامل (ب کمپلکس ) شربت ب کمپلکس استفاده شود و...
از منابع امگا ۳ استفاده شود (گردو ،تخمه،ماهی،روغن زیتون و...)
از پروتئین و کربو هیدرات استفاده شود (تخم مرغ و سیب زمینی آب پز نان برنج و...)
حبوبات (نخود و لوبیا و عدس و لپه که منبع آهن و پروتئین هستند)روزانه استفاده شود همراه ویتامین c
خوردن سیر خام هر دو روز در میان (سیر باعث افت و کاهش فشار خون می شود و باعث احساس ضعف می شود) با آب (تکه کوچک مثل قرص با آب میل شود)
سیر بهترین ضد عفونی کننده بدن و دشمن همه بیماری ها است
خوردن پیاز خام چون هم برای ریه خیلی مفید است و هم ویتامین c دارد اکیدا توصیه می شود و دارای پتاسیم نیز هست
اسفناج سرشار از آهن است
سبزی های خام پس شستن صحیح استفاده شود
تخم شربتی هم آهن دارد و هم ویتامین c
تخم شربتی را حتما استفاده کنید صد درصد موثر است برای همه
آویشن دوست شما و ریه های شماست حتما هر روز بخورید
غذاها را آب پز بخورید
انواع میوه چون ساخته دست خداست موثر است و خوب است
کارت عابر بانک مثل سی دی و دی وی دی قابل شستشو است و هیچ مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد پس از شستن با غیر پودر خشک شود
ورق های ده تایی یا بیست تایی قرصها یی را که از داروخانه می گیرید را هم می توانید بشویید چون روکش و پلاستیک ضد آب است
این پیام را منتشر کنید تا جلوی کرونا را بگیرید
ثواب انتشار این پیام از خواندن نماز و روزه شبانه و ماهانه در این ماه مبارک ( ماه رجب ) کمتر نیست
به خدا توکل کنید که اگر استرس داشته باشید هیکدام از موارد بالا موثر نخواهد بود
برگی از درخت بدون اذن خدا نخواهد افتاد
خدا کسانی را که دوستدار هم و مردم هستند و خودخواه و مغرور نیستند یاری خواهد کرد
هرچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
همان گونه که مراقب خود هستی مراقب دیگران هم باش تا هیچ کس بیمار نشود
شستن دستها و... را که همه می دونید
گرانی ها آستانه تحمل مردم را به پایان خط،رسانده...مثل تب برای بیمار که یک هشداره،گرانی هم از مرز هشدار گذشته....مراقب باشید،
مردم ما خیلی جو زده میشن و گول تبلیغات فضای مجازی رو می خورند. گوشت اگر آلوده هم باشه با پختن در آب میروس و میکروبش از بین میره. استریل کردن همین طوری در دما و زمان کمتری انجام میشه . بیخود نگران نباشید از این جهت. عده ای هم می خوان به اقتصاد فشار بیارن با هر بهانه ای و عدهای از گرانی سو استفاده کنند برای پر کردن جیبشون.
مهمتر از فراوانی کالا ، قیمت کالاست که این روزها سر به فلک کشیده . . .
به خدا ما چنين انسانهايي نبوديم ديگر به جان وسلامتي هموطن خود هم رحمي نميكنيم
5000 تومن شب عید رئیس جمهور تدبیر و امید بهمون عیدی داد باز هنوز یه عده نمک نشناس شکران نعمت میکنن و میگن رئیس جمهور براشون کاری نمیکنه! بنده خدا هر چه از دستش اومده رو داره انجام میده، ازاین بیشتر ازش ساخته نیست!
همه ش تقصیر سرمایه دار
اگر فیلتر نمی کنید تابناک خواب است یا خودرا به خواب زده است .بله اصلا کالا چهار برار در کشور موجود است اما به چه قیمتی؟چه کسانی قدرت خرید دارند وچقدر؟من نان ندارم بخورم میوه استوایی که با ارز دولتی وارد می شود میخواهم چکار.اگر دولت خیلی عرضه دارد قیمت فقط چهار قلم مواد غذایی را ثابت نگه دارد بقیه پیشکش.به خدا کار سختی نیست.
پس اجناس چینی ویروسی وارد ایران شد
گرانی گوشت قرمز و مرغ چه ربطی به کرونا دارد.نظارت نیست نیست نیست. اول شکم مردم بیچاره سیر کنید بعد صادر کنید.مثل کشورهای دیگر باشید.گران فروختن به مردم خیانت هست....اگر راست میگید بدون دوربین به مغازه‌ها گران فروش سر بزنید..
به خاطر یک مشت دلار!؟...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر