بازدید 36681

ادعای کشف واکسن کرونا

دانشمندان آمریکایی ادعا می‌کنند که شرکت مهندسی ژنتیک ایالت تگزاس موفق به کشف واکسن ویروس کرونا شده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 24 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، آن‌ها اعلام کردند که پیشرفت جالبی در ساخت واکسن کرونا داشته اند و در حال آزمایش این واکسن ابتدا بر موش‌ها و حیوانات و در مرحله بعد انسان هستند.

دانشمندان گرفکس – هوستون ایالت تگزاس این موضوع را تائید کرده اند این درحالی است که محققان انگلیسی از آزمایش واکسن خود بر حیوانات آزمایشگاهی خبر داده بودند.

ویروس کرونا اکنون تبدیل به چالشی جهانی شده و دانشمندان بی‌شماری از سراسر دنیا در حال کار شبانه روزی برای ساخت واکسن این ویروس هستند.

بیشتر واکسن‌های ساخته شده حاوی ویروس ضعیف شده اند که شکل غیرفعال پاتوژن را دارد تا به محققان آسیب نرساند.

محققان با ایجاد نقشه سه بعدی بر ویروس تغییراتی بر ساختار آن ایجاد کرده اند. شرکت گرفکس برای ساخت واکسن کمک مالی بالغ بر ۱۸.۹ میلیون دلار ارائه کرده است. اکنون واکسن بر حیوانات تست شده و در مرحله نخست و جدی آزمایشات بالینی بر انسان در دو مرحله تزریق صورت می‌گیرد و در نهایت با تائید به تصویب سازمان غذا و دارو در خواهد آمد.

این در حالی است که کشور چین نیز تحقیقاتی را در این راستا آغاز کرده است. یک مقام رسمی این کشور روز جمعه گذشته اعلام کرد که آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا به زودی آغاز خواهد شد.

تاکنون بیش از ۲۲۰۰ تن در سراسر جهان از ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از ۷۵ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

«زو نانپینگ» معاون وزیر علوم و فناوری چین در این ارتباط گفت: «چندین تیم تحقیقاتی در تلاشند تا تکنیک‌های مختلفی را برای تولید واکسن استفاده کرده تا زمینه را برای ساخت هر چه سریعتر واکسن فراهم کنند.»

با این وجود سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ممکن است ساخت واکسن یک سال یا بیشتر طول بکشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر