بازدید 14145
۲

زمان نهایی شدن هزینه سبد معیشت کارگران

بعد از جلسه قبلی کمیته دستمزد، دوشنبه هفته جاری هزینه سبد معیشت کارگران نهایی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 22 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، چهارشنبه هفته گذشته جلسه کمیته دستمزد ذیل شورای‌عالی کار برگزار شد،اما به نتیجه نرسید.

نمایندگان کارگری گزارش خود را در این خصوص ارائه دادند، اما به‌دلیل غیبت موجه نماینده کارفرمایان به‌دلایل شخصی، هزینه معیشت تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفت. هزینه معیشت مبنای ورودی به مذاکرات دستمزد است که دوشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار نهایی خواهد شد.

پیگیری برگزاری جلسه شورای‌عالی اشتغال در نیمه اول اسفند/ منابع یارانه دستمزد هنوز تأمین نشده است

اخبارهای رسیده خبرنگار تسنیم حکایت از این دارد که به‌اعتقاد نمایندگان کارگری هزینه دستمزد حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان می‌باشد و نماینده کارفرمایان و دولت معتقدند سبد هزینه معیشت حدود 4.8 میلیون تومان می‌باشد. جلسه بعدی کمیته دستمزد دوشنبه هفته جاری است، که به‌نظر می‌رسد رقم سبد معیشت نهایی و شرایط برای آغاز جلسه شورای‌عالی کار آماده می‌شود.

 هزینه معیشت خانوار 3.3نفره کارگری در سال گذشته سه میلیون و 760 هزار تومان تعیین شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارگران زحمتکش ترین قشر جامعه هستند باید نگاهی ویژه به وضعیت زندگی آنها داشت
عزیزم گیریم 5300000 تومان یا 4800000 تومان باشد، ازش چه نتیجه ای می خواهید بگیرید؟اگر به امید دولتید که همون بودجه 15 درصد افزایشیش 150 هزار میلیارد تومان کسری داره اگرم به امید گرفتن چنین ارقامی با جوانبش از خیاط،قصاب،سوپرمارکتی محل و امثالهم هستید که 95 درصد کارفرمایان ما از این نوع دسته ها هستند که یک تخته کم است.پس خودتان و مردم را سر کار نگزارید .اگر برید بشینید خانه تا کرونا نگیرید و حقوق تعیین نکنید سنگین تر است چون این نوع تعیین دستمزد داره تبدیل به جوک و فکاهی میشه از نماینده کارگران پرسیدند که می گویند هزینه نیروی انسانی از کل هزینه تولید در اکثر واحد ها 20 تا 40 درصد است و با 5 درصد ادعایی شما نمی خواند این دوست ما پاسخ داد اگر هزینه حقوق منطبق با سبد معاش معادل 100 درصد درامد فروش هم باشد ما سبد معیشت را می خواهیم البته یکی نیست که به این دوست ما بگوید کارفرما چنین کسب و کار و نیروی انسانی را می خواهد چه کند ؟روی سرش بگزارد و حلوا حلوا کند؟خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر