بازدید 10296

پاکستان در فهرست خاکستری FATF ماند

به گزارش رویترز، کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) پس از رسیدگی به اقدامات پاکستان در زمینه اجرای برنامه کاری ۲۷ ماده‌ای مبارزه با تروریسم مالی، این کشور در «فهرست خاکستری» باقی ماند.
کد خبر: ۹۶۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ 22 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  کارگروه ویژه اقدام مالی روز جمعه پس از نشست خود در پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مهلت چهار ماهه تعیین کرده است تا پاکستان در این مدت خود را با هنجار‌های بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم تطبیق دهد.

در این بیانیه آمده است: FATF قویا از پاکستان می‌خواهد که تا ژوئن ۲۰۲۰ «برنامه جامع اقدام» را به سرعت کامل کند.

کارگروه ویژه اقدام مالی هشدار داد در صورتی که پاکستان در این زمینه پیشرفتی نداشته باشد، ممکن است که این کارگروه در جلسه بعدی اقداماتی علیه اسلام‌آباد اتخاذ کند.

FATF هفته جاری در جلسه خود در پاریس اعلام کرد که پاکستان از ۱۴ ماده برنامه کاری ۲۷ ماده‌ای به‌طور کامل پیروی کرده است.

رسانه‌های پاکستانی هفته جاری اعلام کرده بودند گرچه هند درصدد درج نام پاکستان در لیست سیاه FATF است، اما با توجه به پیشرفت‌های پاکستان در یک سال گذشته امکان درج نام این کشور در فهرست سیاه وجود ندارد.

کارگروه اقدام مالی روز جمعه در اقدام دیگری ایران را به دلیل آنچه که عدم انطباق با هنجار‌های بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم خواند به فهرست سیاه بازگرداند.

ایران در سال‌های اخیر بر اساس برنامه عمل ارائه شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی اجرای ۴۱ توصیه این نهاد مالی را در دستور کار قرار داد که از این تعداد ۳۷ مورد در حوزه اجرایی و ۴ مورد در حوزه تقنین و قانونگذاری بوده است.

۳۷ مورد اجرایی و دو مورد تقنینی از توصیه‌های FATF عملیاتی شد و دو لایحه برای الحاق به کنوانسیون‌های سی‌اف‌تی و پالرمو پس از تصویب در مجلس و رد در شورای نگهبان، برای تصمیم‌گیری نهایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف ماند.

نشست گروه ویژه اقدام مالی از روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن در پاریس آغاز شد و تا امروز جمعه دوم اسفند ادامه داشت که مصادف با آخرین مهلت این نهاد به ایران درباره لزوم پذیرش توصیه‌های آن بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر