بازدید 70963
لحظه به لحظه با انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان؛

آغازشمارش آرا در برخی شعب اخذ رای/ زمان رأی‌گیری به اتمام رسید

رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت. بر اساس قانون انتخابات، ستاد انتخابات کشور زمان رای‌گیری را تا ساعت ۲۴ تمدید کرد و پس از آن رای‌گیری پایان می‌یافت.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 February 2020

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در برخی استان هایی که به دلیل فقدان نمایندگان خود در خبرگان، نیازمند معرفی افراد جدیدی هستند، آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بر اساس قانون انتخابات، ستاد انتخابات کشور می‌تواند زمان رای‌گیری را حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز جمعه تمدید کند و پس از آن رای‌گیری پایان می‌یابد.

براساس اظهارات جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، نتایج پنج حوزه اقلیت‌های دینی پس از شمارش آرا به سرعت مشخص و شمارش آرای ۲۰۳ حوزه تک نماینده با اتمام رای‌گیری، شمارش آغاز می‌شود.

نتایج نهایی انتخابات تهران و چند حوزه کلان‌شهر احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری آغاز شد

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

بر اساس ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب کنندگان باید دارای شرایط زیر باشند: ۱-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران ۲-هجده سال تمام ۳-عاقل بودن

شمارش آرا و اعلام نتایج به فرمانداری ها است آغاز شده است
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۰:۳۸

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور گفت مرحله دریافت رای به پایان رسید و مرحله دیگر که شمارش آرا و اعلام نتایج به فرمانداری ها است آغاز شده است.
وی با تشکر از نیروی انتظامی و شورای نگهبان، اعضای هیات های اجرایی و نظارت بيان داشت امیدواریم شنبه نتایج را بتوانیم بطور کامل اعلام کنیم اما ممکن است برخی حوزه های انتخاباتی اعلام نتایج آنها کمی طول بکشد. ۸ خرداد ۹۹ مجلس جدید آغاز خواهد شد.

اتمام رأی‌گیری و شمارش آرا در سراسر کشور آغاز شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۸

با فرارسیدن ساعت24 و اتمام زمان قانونی أخذ رأی، شمارش آرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میاندوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد.

رأی‌گیری تا ساعت 24 ادامه دارد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۳:۲۹

اطلاعيه شماره (۳۶)ستاد انتخابات کشور

به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، در شعبه هایی که در حال حاضر مراجعه کننده برای رای دادن حضور دارد، انتخابات تا ساعت ۲۳:۳۰ تمدید می شود. اعضای شعبه مکلفند حداکثر تا پایان مهلت قانونی ( ساعت ۲۴) رای افراد حاضر در شعبه را اخذ و پس از آن، فرآیند شمارش آراء را آغاز نمایند.

سخنگوی ستاد انتخابات: روند برگزاری انتخابات تا ۲۳/۳۰ تمدید شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۳:۱۴

موسوی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: روند برگزاری انتخابات تا ۲۳/۳۰ تمدید شد.

موسوی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: روند برگزاری انتخابات تا ۲۳/۳۰ تمدید شد.
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۳:۱۴

موسوی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: روند برگزاری انتخابات تا ۲۳/۳۰ تمدید شد.

اطلاعيه شماره (۳۶)
ستاد انتخابات کشور
به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، در شعبه هایی که در حال حاضر مراجعه کننده برای رای دادن حضور دارد، انتخابات تا ساعت ۲۳:۳۰ تمدید می شود. اعضای شعبه مکلفند حداکثر تا پایان مهلت قانونی ( ساعت ۲۴) رای افراد حاضر در شعبه را اخذ و پس از آن، فرآیند شمارش آراء را آغاز نمایند.

اطلاعيه شماره (۳۵)
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۲:۱۷

ستاد انتخابات کشور
به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، اخذ رأی برای کلیه حوزه های انتخابیه ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد. سایر حوزه های انتخابیه که مراجعه کننده ندارند مجازند پس از ساعت ۲۲:۰۰ نسبت به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نتایج اخذ رأی در شعبه اقدام نمایند.

انتخابات تا ساعت ۱۱ تمدید شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۲:۱۶

موسوی سخنگوی ستاد کشور برای کلیه حوزه های انتخابیه که هنوز مراجعه کننده دارند انتخابات تا ساعت ۱۱ تمدید شد اما شعبه‌هایی که مراجعه کننده ندارند می توانند پایان عملیات رای گیری خود را در ساعت ۲۲ اعلام کنند.

درصد بسیاری از شعبات اخذ رای کارشان تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

از ساعت ۲۳ به بعد که کار رای گیری به اتمام می‌رسد روند شمارش آرا را آغاز کنیم میزان مشارکت را اعلام خواهیم کرد.

انتخابات تا ساعت 22 تمدید شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۹:۵۴

وزیر کشور:انتخابات تا ساعت22تمدید شد

وزیر کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت22تمدید شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در ستاد انتخابات کشور با اعلام تمدید انتخابات تا ساعت22اظهار کرد: فردا پس از شمارش نهایی آرا، میزان مارکت اعلام می شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به تابناک اظهار کرد میزان مشارکت مردم در انتخابات فردا و پس از شمارش آرا اعلام خواهد شد.

رئیس مجلس از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۸:۴۷
«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور در وزارت کشور، از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

لاریجانی با عرض خسته نباشید خدمت شورای نگهبان، وزارت کشورر و اصحاب رسانه اظهار کرد: از ملت ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم که پای صندوق های رای حاضر شدند.

من از ستاد انتخابات بازدید کردم رویکرد قابلی برای صیانت از آرا صورت گرفته است و استفاده از تجهیزات جدید رویکرد قابل قبولی است و امیدواریم در آینده روند شمارش آرا نیز الکترونیکی شود و شورای نگهبان در این راستا همراه وزارت کشور باشیم.

توضیحات لاریجانی درباره اقدامات استانداری قم برای مقابله با کرونا

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه استانداری قم تصمیماتی برای مدارس و تجمعات مردمی گرفته شد و اگر بخواهیم با دقت نگاه کنیم باید این استان را برای سرمایه‌گذاری بهداشتی بیشتر مورد نظر قرار داد.

علی لاریجانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم انتخابات پررونق باشد. از ستاد انتخابات که بازدید کردم متوجه توجه فراوان به صیانت از آرای مردم شدم. وزارت کشور گام خوبی برای صیانت کامل از آرای مردم برداشت و هم با استفاده از تجهیزات جدید سرعت عمل را بالا برد.

وی افزود: لازم است شورای نگهبان با وزارت کشور برای شمارش الکترونیکی آرا همکاری نزدیک داشته باشند تا در گام بعد این اتفاق هم رخ دهد و کارها سامان و سرعت پیدا کند. مخصوصاً که وزارت کشور هم طراحی‌های لازم برای این کار را انجام داده است.

رییس مجلس با بیان اینکه رای مردم کارآمدی سیستم حکومتی را در آن بخش قوی تر و با پشتوانه تر می کند، اظهار کرد: وقتی مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند، انتخابات دقیقتر خواهد بود و وقتی این اتفاق رخ داد آن وقت دشمنان ما تلقی دیگری خواهند داشت و کارها در عرصه جهانی به شکل دیگری پیش می‌رود.

لاریجانی با اشاره به حضورش در جلسه استانداری قم اظهار کرد: صبح در جلسه ای در استانداری حضور داشتم که در آنجا متوجه شدم تمهیدات خوبی در قم برای روز انتخابات در نظر گرفته بودند که مردم با آرامش شرکت کنند. در جلسه همچنین مطرح شد که دو بیمارستان را برای کسانی که مشکوک به کرونا هستند را در نظر گرفته اند. چرا که هنوز درگیری با این بیماری زیاد نیست.

وی ادامه داد: تصمیماتی هم برای مدارس و تجمعات مردمی گرفته شد و اگر بخواهیم با دقت نگاه کنیم این استان را برای سرمایه‌گذاری بهداشتی باید بیشتر مورد نظر قرار داد. امیدواریم هم دستگاهها توجه زیادی به این موضوع داشته باشند و هم مسائل بهداشتی را در رسانه‌ها بیشتر مطرح کنند تا مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

رییس مجلس در پاسخ به پرسش درباره میزان رضایت مردم از اقدامات مجلس دهم گفت: باید نظرسنجی‌ها این موضوع را نشان دهد. کارهایی که مجلس در حوزه قانون گذاری انجام داده تدوین قوانین پایه‌ای مهم بوده است. البته برخی رسانه‌ها به خاطر مسائلی کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود اما به عنوان کسی که سالیانی در مجلس حضور داشته ام می گویم که در این دوره قوانین پایه‌ای مهمی در مجلس تصویب شده است.

اطلاعيه شماره (۳۳)/ تمدید رأی گیری در انتخابات تا ساعت 20
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۸:۳۸

در اطلاعيه شماره (۳۳)ستاد انتخابات کشور آمده است: ضمن تشكر از حضور گسترده ملت شريف ايران كه در پيروي از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ي دیگری هستند و با عنایت به گزارشهاي دريافتي از حوزه­هاي انتخابيه سراسر كشورمبني بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمديد مدت زمان اخذ رأي، نظر به موافقت وزير محترم كشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، زمان اخذ رأي به مدت دو ساعت يعني تا ساعت ۲۰ (۸ شب) در سراسر كشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمديد مي گردد.

قابل ذکرآن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت ۱۹ ( ۷شب ) تمدید می گردد .

انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۸:۰۷

موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در خصوص تمدید انتخابات ۳ تصمیم گرفته شده است که در استان چهار و محال بختیاری حوزه لردگان در ساعت ۱۸ به اتمام‌ رسید و در حوزه اردل و فارسان تا یک ساعت تمدید شد و در ۲۰۷ حوزه باقی مانده تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا علت عدم تمدید در لردگان به دلیل دلایل امنیتی بوده است؟ گفت: ستاد انتخابات در درخواست دادند و وزیر نیز موافقت کرده است و درباره دلایل امنیتی بنده نه تایید می کنم نه تکذیب.

وزیر اطلاعات: حضور مردم در انتخابات لحظه به لحظه بیشتر می‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۷:۳۹

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات عصر امروز با حضور در وزارت کشور، از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

حضور رهبر انقلاب در دقایق اولیه رأی‌گیری پای صندوق رأی/ وزیر کشور: حدود 8 میلیون نفر تا ساعت 12 رأی دادند/ رای دادن بدون اثر انگشت مجاز است/ متولدین 2 اسفند 80 و قبل از آن می‌توانند رأی بدهند

حجت الاسلام سید محمود علوی در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: از اول صبح مرتب از طرق مختلف در جریان اخذ رأی در سراسر کشور بوده و با مدیران کل وزارت اطلاعات و  ستاد انتخابات در تماس بودم.

وی افزود: انتخابات با روند خوبی در حال برگزاری است. رعایت برخی مسائل از سوی مجریان و ناظران روند اخذ رأی را شاید کند کند، اما سلامت انتخابات را تضمین می کند.

وی ادامه داد: مردم از ساعات اولیه، در شعب حضور دارند و هرچه به ساعات آخر نزدیک می شویم، حضور مردم هم بیشتر می شود.

وزیر اطلاعات در پایان تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات خوب بوده است. مردم همیشه نقش خود را به بهترین نحو ایفا کرده اند و امیدوارم با حضور مردم در ساعات آخر رای گیری، آمار شرکت کنندگان به نرم قابل قبولی برسد.

ستاد انتخابات: فرمانداری‌ها و شعب اخذ رأی کمبود تعرفه رأی را گزارش کنند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۷:۳۰

در اطلاعیه شماره ۳۲ ستاد انتخابات کشور آمده است: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رای به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگه‌های رای مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری و بخشداری مربوط جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رای اطلاع دهند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب: تنها کشوری که مقابل کفر ایستاده ایران است
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۷:۲۲

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب عصر امروز با حضور در وزارت کشور، از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که در این بازدید، رئیس دفتر رهبر انقلاب را همراهی می کرد، وی را در جریان آخرین اخبار و اطلاعات از برگزاری انتخابات همزمان مجلس یازدهم و میان دوره ای خبرگان رهبری که از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده، قرار داد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تقدیر از همه دست‌اندکاران برگزار کننده انتخابات اظهار کرد: از خبرنگاران و وزیر کشور که برگزار کننده انتخابات که مسئولیت بسیاری سختی است تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: در وضعیت فعلی می توانیم ادعا کنیم تمام کفر در مقابل اسلام ایستاده و سردمدارش آمریکاست و عیادی اش اروپا و برخی از کشورهای منطقه و تنها کشوری که لا اله الا الله می گوید ما هستیم.

رئیس دفتر رهبر انقلاب تصریح کرد: جرم ما این است که سر تسلیم فرود نمی‌آوریم از این رو انتخابات یکی از نمادهای بزرگ مبارزه است و هر رایی که مردم در صندوق می اندازند تجدید بیعت است و این بسیار مهم است که البته آمریکا و عیادی اش نمی‌توانند تحمل کنند و هرچه در توان داشتند به کار بستند و جنگ آنها ۴۰ سال است که با ملت ایران از اول انقلاب ادامه دارد و البته به جایی نرسیدند چون مردم ایران به فرمایش رهبری بصیرت دارند.

وی با بیان اینکه مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی در سراسر کشور و حتی خارج از ایران بصیرت خود را به تمام واقع نشان دادند، گفت: سردار سلیمانی سرباز مخلص نظام بود و نتیجه آن بود که حتی کسانی که ظاهر خوبی نداشتند در مراسم تشییع وی شرکت کردند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی خاطر نشان کرد: شرکت در انتخابات طبق فرمایشات رهبری تکلیف شرعی است و مردم امروز در راستای انجام وظیفه خود در این میدان ظاهر شدند.

اطلاعیه شماره (۳۱)/ اعضای شعب اخذ رأی نباید اقدام به نوشتن رأی افراد بکنند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۶:۳۸

در اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن برای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رنگ می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب اعم از نمایندگان فرماندار و اعضاء شعب،ناظرین هیئت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.

اطلاعيه شماره  (۳۰)/ نام و شهرت کاندیداها را بنویسید
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۶:۰۰

به آگاهي هموطنان عزيز مي رساند با عنايت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و به منظور جلوگيري از تضييع حق نامزدهاي انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهاي مورد نظر خود را كه شامل نام، نام خانوادگي، كد و يا شهرت ايشان مي باشد، به صورت كامل و خوانا قيد نمايند تا حقي از نامزدهاي محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضايع نگردد.

اعتراض میرسلیم به هیات اجرایی انتخابات

این در حالی است که ستاد انتخاباتی ستاد سید مصطفی آقامیرسلیم «میرسلیم» با اعتراض به فرمانداری تهران به عنوان هیات اجرایی انتخابات، عنوان کرد: «شهرت» (میرسلیم) در اعلانیه‌های نصب شده در محل‌های اخذ رای، درج نشده است.

به گزارش «تابناک»، ستاد انتخاباتی مهندس میرسلیم به اشتباه صورت گرفته از سوی فرمانداری تهران در اعلانیه‌های نصب شده در محل‌های اخذ رای، در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات و شهرری اعتراض کرد.

اعتراض میرسلیم به شورای نگهبان

طبق اعلام ستاد میرسلیم، درحالیکه رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز دوم اسفندماه به‌صورت رسمی آغاز شده، اما در اعلانیه‌های نصب شده در حوزه‌های انتخاباتی تهران، شمیرانات و شهرری، «شهرت» سیدمصطفی آقامیرسلیم نامزد انتخابات مجلس یازدهم درج نشده است.

این اشتباه درحالی از سوی هیات اجرایی انتخابات تهران رقم خورده است که در روزهای گذشته و به‌صورت رسمی ستاد میرسلیم از شورای نگهبان درخواست کرده بود که در اعلانیه‌هایی که قرار است در محل‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات و شهرری نصب شود، «شهرت» سیدمصطفی آقامیرسلیم به‌طور دقیق درج شود.

عدم درج این مساله ضمن اشتباه برخی از هواداران مهندس میرسلیم، باعث اعتراض ستاد این کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است

کدخدایی: مردم امروز پاسخ محکمی به آمریکایی‌ها می‌دهند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۵:۰۴

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در ستاد نظارت دوستان و همکاران ما مشغول هستند و اخبار را لحظه به لحظه رصد می‌کنند و همکاری خوبی با دوستانمان در وزارت کشور داریم و هماهنگی خوبی در رابطه با انتخابات بر قرار شده است.

وی افزود: گزارش ها و شکایاتی را که به دست ما میرسد را بررسی و در جایی که لازم است پیگیری میکنند تا دستورات لازم را صادر شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه روند انتخابات تا این لحظه بسیار خوب بوده ایت و مشکل خاصی گزارش نشده است. همه دوستان و عوامل از جمله عوامل در وزارت کشور، هیات‌های اجرایی همچنین نیروی انتطامی و سایر عوامل به خوبی مدیریت می کنند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه روند انتخابات روال مطلوب را طی کرده است، یادآور شد: مشارکت تا به این لحظه گسترده بوده و حتی در برخی از جاها گزارش‌هایی آمده که احتمالا کمبود تعرفه وجود داشته باشد، اما با دوستان وزارت کشور هماهنگ شد و این مشکل نیز برطرف شد.

وی به کسانی که تا به این لحظه رای نداده اند توصیه کرد: اگر کسانی که تاکنون رای نداده اند حتما برای تعیین سرنوشتشان و برای مشارکت در جشن ملی و نشان دادن اقتدار ملی ایرانیان در انتخابات شرکت کرده و رای دهند.

کدخدایی در پاسخ به پرسشی در رابطه با تحریم اعضای خبرگان رهبری اظهار کرد: به هر حال آمریکا خوب درندگی و استکباری خودش را دارد و در طول ۴۱ سال گذشته از هر حربه ای علیه منافع و مردم جمهوری اسلامی استفاده کرده است، لذا این تحریم‌ها را هم همانند ۴۱ سال گذشته انجام داده و مثل ترور ناجوانمردانه شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: من فکر میکنم مردم خوب ما پاسخ محکمی را به آمریکا خواهد داد.

اطلاعيه شماره (۲۹)/ حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رأی منعی ندارد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۵:۰۲

براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تبصره الحاقي ماده ۶۳ آيين نامه اجرايي انتخابات مجلس خبرگان رهبري، حضور نمايندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأي به همراه كارت شناسايي صادره از سوي هيأت نظارت مربوطه مجاز است و اين افراد مي توانند تا پايان زمان اخذ رأي و شمارش آراء و تنظيم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمايندگان محترم نامزدهاي انتخاباتي در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرايي، مراتب را به هيأتهاي اجرايي يا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمايند.

نام کاندیداهای انصرافی از لیست حذف نشد!
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۴:۴۴

در حالی که برخی کاندیداها(عده ای برای وحدت تشکیلاتی) و (عده ای به دلیل مسائل و موضوعات شخصی) از حضور در انتخابات کناره گیری کرده و انصراف داده اند، اما هیات اجرایی انتخابات نام این افراد را از لیست های انتخاباتی حذف نکرده است.

این در حالی است که برگزار کنندگان انتخابات اگر به دلیل چاپ شدن برگه هایی که در آنها نام کاندیداها درج شده و چون چهره های انصرافی دیر تصمیم به کناره گیری از انتخابات گرفته اند، نتوانسته اند نام آنها را از لیست کاندیداها حذف کنند، می توانستند لیستی از کاندیداهای انصرافی در اختیار شعب اخذ رأی قرار بدهند تا به صورت دستی بر روی نام افراد انصرافی قلم می گرفتند.

به هر حال هم اکنون نام برخی کاندیداهایی که از حضور در انتخابات انصراف داده اند، در لیست قرار دارد و هیات اجرایی انتخابات باید هرچه زودتر و برای تصمیم گیری بهتر مردم نام این افراد را از بین کاندیداها حذف کرده و یا به شعبات اخذ رأی اعلام کنند که روی نام این افراد قلم بگیرند.

به عنوان مثال در لیست های حاضر «آب نیکی، عباسی و رسولی» جزو کاندیداهای انصرافی هستند که نام شان در فهرست کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم از سوی هیات اجرایی قرار گرفته و اقدامی برای حذف نام شان نیز صورت نگرفته است. 
وزیر کشور در پاسخ به «تابناک»: تا ساعت 12 حدود 8 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۴:۳۹

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: میزان شرکت کنندگان در انتخابات مجلس تا ساعت ۱۲ مثل دوره قبل انتخابات مجلس بوده وحدود ۷/۵ و یا ۷/۷۰۰ بوده که بنده تا ساعت ۱۲ در اختیار دارم.

وی تصریح کرد: آمار مشارکت هر وقت تمام شود ما به صورت فوری اعلام خواهیم کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی عنوان کرد: موضوع رای و مشارکت در سرنوشت کشور در انتخابات امر مقدسی است و مردم ما در این 41 سال در همه انتخابات شرکت کرده اند و این حق مردم است که شرکت کنند و نظر خود را در چگونگی اداره کشور اعلام کنند.

وی افزود: بنابراین از نظر دموکراسی و مردم سالاری دینی رقم قابل ملاحظه ای در این حوزه داریم و اگر به لحاظ تاریخی هم حساب کنیم اولین بار مشروطه در ایران اتفاق افتاده است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم که این امر تدوام پیدا کند و مردم با انگیزه بالا و شوق بیشتری تا آخر وقت رقم مشارکت را به گونه ای بالا ببرند که این حضور می تواند هم در تحلیل و هم درچگونگی برخورد دشمنان موثر باشد. هر زمان مردم در صحنه بودند تحلیل های آنها عوض شده است. امیدواریم با توجه به شرایط منطقه و کشور رقم مشارکت قابل قبول باشد

حضور مراجع و علما پای صندوق رأی
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۳:۵۱

مراجع عظام تقلید هم همپای مردم بصیر ایران اسلامی با حضور در پای صندوق رای، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی پس از شرکت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: امروز روز خوشي براي ملت ايران و روز سرنوشت ساز است ان شا الله برگ زريني بر برگ هاي زرين افتخارات ایران اسبلامی مي افزاييم و دشمن مايوس مي شود.

حضور مراجع عظام تقلید پای صندوق رای

وی افزود: همه داراي رشد فکري هستند و احساس مسئوليت ميکنند که نبايد جمهوري اسلامي را تنها گذاشت و همه به عنوان وظيفه اجتماعي و الهي شرکت کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی هم با حضور پای صندوق رای، رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله نوری همدانی هم پس از رای دادن در ساعات اولیه رای گیری گفت: این مملکت مملکت امام عصر (عج) است و بر همه مردم مسلمان لازم است در انتخابات شرکت کنند تا مملکت امام زمان حفظ شود.

این مرجع تقلید افزود: امروز این نظام اسلامی در اوج عظمت و قدرت است، چرا که نظامی مردم سالار دینی است و مملکت، مملکت امام عصر(ع) است.

وی ادامه داد: مردم ایران و مسلمان امتحان های بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز باید کسانی که به امام عصر ایمان دارند، پای صندوق های رای حاضر شوند و رای دهند.

آیت الله جوادی آملی ضمن قدردانی از ملت بزرگ و بزرگوار ایران گفت: رای دادن عرض ارادت به پیشگاه قرآن و عترت است.

وی گفت: خدارا شاکریم که ما را حق شناس قرآن و عترت از یک سو، و از سوی دیگر حق شناس خون های پاک شهدا و جانبازان و از سوی دیگر قدر دان خون شهید سپهد سلیمانی قرار داد.

این مرجع تقلید افزود: ملت شریف ایران در همه موارد پای صندوق رای رفتند، در همه راهپیمایی ها از جمله راهپیمایی 22 بهمن پیام امام رضوان الله تعالی علیه و رهبر معظم انقلاب را گرامی داشتند، و در آن شرکت کردند.

وی تصریح کرد: ذات اقدس الهی فرموده، هر کسی یک قدم در راه خدا بردارد، خداوند حداقل ده برابر برای او جبران می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: قرآن کریم خوابیده ها را بیدار کرده و به انسان حق فکر و اندیشه و رای داده و این رای دادن هم عرض ارادت به پیشگاه قرآن و عترت است که فرمود ملتی پویا و زنده باشید.

این مرجع تقلید افزود: رای دادن حرمت نهادن به تاریخ گذشته نظام اسلامی و ترسیم خط مشی آیندگان است که ریشه در تمدن و تدین ما است.

وی ادامه داد: امیدواریم کسانی که به مجلس می روند هم به معارف قرآن وعترت معتقد باشند، هم به قانون اساسی عمل کنند و هم به آنچه به خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرتشان است عمل کنند و خواسته های موکلانشان را هم بشناسند و بفمند و مدیریت کنند تا هر گونه خطری از این کشور زدوده شود و هر طمعی که بیگانه داشت و یا در سر می پرواند به خود آنها برگردانند.

آیت الله سبحانی در نخستین ساعت رای گیری پس از انداختن رای خود در صندوق و با اشاره به اینکه مکررا گفته ایم که نظام ما جمهوری اسلامی است، گفت: در واقع جمهوریت نظام این است که رای مردم معتبر است.

این مرجع تقلید افزود: امیدواریم همشهریان و هموطنان به افراد، فاضل، عالم، عاقل و کاردان رای بدهند تا ان شاالله مشکلات را رفع کنند و کمال مطلوب به دست بیاید.

آیت الله علوی گرگانی گفت: مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که خدوم و خدمت گذار باشند و از طرفی تقوای الهی را رعایت کنند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی افزود: خداوند در قرآن دو اصل را در سوره مبارکه نحل می فرمایند: خداوند با کسانی است که اهل تقوا باشند و آن را رعایت کنند و به وظایف دینی عمل کنند و دیگر اینکه به مردم خدمت برساند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و خبرگان محل خدمت به مردم است و باید افرادی وارد شوند که تقوا داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

آیت الله امینی هم هنگام رای دادن گفت: باید همه در انتخابات حضور داشته باشند چرا که شرکت در آن برای همه واجب و لازم است.

وی به انتخاب شوندگان (نمایندگان مجلس یازدهم) هم توصیه کرد: به وظیفه خود عمل کنند، چرا که شرعا واجب است و رای های مردم امانتی الهی است که به آنها سپرده می شود.

آیت الله امینی گفت: امیدواریم که این انتخاب بر همه مبارک باشد.

آیت الله سعیدی در ساعات اولیه شروع رای گیری با حضور در حرم مطهر ضمن شرکت در انتخابات، با اشاره به حضور چهل و یک ساله مردم در مناسبت های مختلف عبادی سیاسی گفت: حضور مردم همواره به بهترین وجه انجام شده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: مردم در طول چهل و یک سال گذشته همواره در برنامه های مختلف عبادی- سیاسی شرکت کردند و برنامه های دشمن تاثیری بر این حضور نداشته چرا که مردم می دانند مجلس ریل گذار نظام است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تاکید به حضور مردم در سیاست گذاری و دخالت در سرنوشت خود داشته و دارند، گفت: هر چه رژیم گذشته مردم را از تصمیم گیری ها دور می کرد، نظام جمهوری اسلامی اصرار دارد که مردم بر سرنوشت خود حضور داشته باشند و آزاد هم هستند به هر شکلی و شخص که مورد تایید است رای دهند.

تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه (س) تصریح کرد: مردم همواره حضور پر شوری در دوره های مختلف داشتند و دشمنان هر سال هم بر دشمنی خود افزودند، و امید دارند که بتوانند این مردم را از نظام اسلامی، سیاست و سرنوشت خودشان و در واقع دیانت خود جدا کنند.

آیت الله سعیدی گفت: هر سال به رغم دشمنی های دشمنان، انگیزه های مضاعفی برای حضور مردم ایجاد می شود، امسال هم شهادت سپهبد شهید سلیمانی و همراهانشان این انگیزه را ایجاد کرده است.

وی افزود: دشمنان ما نمی دانند که با رفتارهایشان مردم را به نوعی تشویق می کنند به حضور و استقامت در مسیر دیانت و سیاستشان و مصداق آن را هم می توان امروز با حضور پر شور مردم در صف صندوق های رای دید.

تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: امیدواریم مردم با انتخاب خوبشان افراد صالحی را به مجلس بفرستند چرا که مجلس ریل گذار نظام به خصوص برای قوه مجریه است.

میزان مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات تا قبل از ظهر
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۳:۴۲

 			 				 					میزان شرکت تهرانی‌ها در انتخابات تا ساعت یازده

انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در حرم عبدالعظیم حسنی بعد از انداختن رای خود به صندوق انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نماینده مجلس دو وظیفه اساسی دارد. اول تصویب قوانین چه به صورت لایحه و چه به صورت طرح. بعد دوم نماینده مجلس بعد نظارتی است. فکر می‌کنم هر چقدر افرادی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند از توان تخصصی و کارشناسی برخوردار باشند و همچنین از سلامت در تمامی حوزه‌ها برخوردار باشند مجلس قوی‌تری خواهیم داشت و قوانینی که در این مجلس تصویب می‌شود، اثربخشی زیادی خواهد داشت.

استاندار تهران افزود: این قوانین می‌تواند در رونق تولید و اشتغال برای افراد تحصیل‌ کرده یا با تحصیلات پایین موثر باشد. این روزها سلامت آحاد جامعه مسئله مهمی است یکی از مهمترین وظیفه نمایندگان رسیدگی به همین امر سلامت و بهداشت است.

محسنی بندپی در مورد وظیفه نظارتی مجلس گفت: مجلس قوانینی را می‌نویسد و باید بر روی آنها نظارت داشته باشد. نظارت به این معناست که مجلس بسنجد و ببیند که چقدر قوانینی که نوشته می‌شود عملیاتی است و بر مردم اثرگذار است. بعد نظارتی می‌تواند دستگاه‌های نظارتی را مکلف به اجرای قوانین کند.

استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که مشارکت مردم را نسبت به دوره‌های قبلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟تصریح کرد: تا ساعت 11:10 نیم میلیون نفر در استان تهران رای خود را به صندوق‌ها ریختند. در حرم عبدالعظیم حسنی هم مشاهده کردم که مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان آمده‌اند که در این حماسه بزرگ و به قول مقام معظم رهبری «جشن ملی» شرکت کنند.

محسنی بندپی در پایان گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک کار جهادی است و هر کسی به سربلندی کشور و اقتدار کشور فکر می‌کند در این حماسه باید حضور پیدا کند. شرکت در انتخابات به عظمت کشور کمک می‌کند. به مردم توصیه می‌کنم در این تصمیم ملی شرکت کنند. کسانی که در شک و دودلی هستند پای صندوق بیایند و تصمیم ملی را رقم بزنند.

استاندار تهران در پایان گفت: به محض اتمام اخذ رای شمارش آرا را آغاز خواهیم کرد.

دختر، نوه و نتیجه امام پای صندوق رأی
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۳:۴۱

سیدیاسر خمینی و سید احمد خمینی،برادر و پسر سید حسن خمینی صبح امروز با حضور در حسینیه جماران در انتخابات شرکت کرد.

نوه و نتیجه امام پای صندوق رای جماران

نوه و نتیجه امام پای صندوق رای جماران

 همچنین صدیقه مصطفوی، دختر امام راحل صبح امروز (جمعه) نیز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

‏صدیقه مصطفوی گفت: انشالله با حضور مردم به برکت خون سردارسلیمانی انتخابات پرشور می‌شود، حتی از روز تشییع سردار شهیدمان نیز پرشورتر. انتخابات مجلس بسیار مهم است و بنده هم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اسم هر ۳۰ نفر را نوشتم.

ستاد انتخابات کشور: متولدین دوم اسفند 80 و قبل از آن می‌توانند رأی بدهند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۳:۳۶

پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
اطلاعيه شماره (۲۴)

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

اطلاعیه شماره 26ستاد انتخابات کشور

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند: با توجه به احراز هویت رای دهندگان به وسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رای با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

اطلاعيه شماره (۲۷)

به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مي رساند، ملاك اصلي جهت تشخيص واجدین شرايط اخذ رأي و صدور تعرفه براي ايشان است

- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی - متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ وماقبل آن - استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت مي باشند. ضمناً يادآور مي شود عكس دار بودن شناسنامه الزامي نيست.

واعظی: گزارش‌ها حکایت از حضور پرشور مردم در انتخابات دارد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۳:۱۱

محمود واعظی روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات گفت: امروز انتخابات در همه نقاط کشور به صورت آنلاین در حال برگزاری است و با مشاهده آرا دریافتیم که حضور مردم بسیار خوب بوده است .

وی ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و پرشوری در سراسر کشور باشیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز صبح و همچنین در سخنرانی های قبلی تاکید داشتند .

رییس دفتر روحانی گفت: مردم با شوقی به پای صندوق های رای می آیند و تاکنون که 3 ساعت از آغاز رای گیری گذشته درصد مشارکت نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

واعظی گفت: تشکیل مجلس قوی با حضور پررنگ و رای مردم نشان دهنده انسجام و وحدت داخلی است و صرفا، به معنای تشکیل یک مجلس نیست.

وی ادامه داد: در این شرایط تحریم، حضور پررنگ مردم می تواند پیامی به منطقه و عرصه بین الملل باشد که این تحریم ها و فشارهای حداکثری باعث افزایش وحدت و انسجام بیشتر مردم در کشور خواهد شد.

وی افزود: مشارکت قوی یعنی یک ایران قوی تر، امن تر و ایرانی که فشارهای خارجی روی آن تاثیری ندارد، امیدوارم همینطور مردم در سراسرکشور برای تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی انصافا سنگ تمام گذاشتند و به جهانیان نشان دادند با ترور نمی توانید این مردم را که روی پای خود ایستادند و پشت رهبری هستند بین آنها تفرقه ایجاد کنید، در انتخابات امروز هم حضور باشکوهی داشته باشند.

وی گفت: راهپیمایی 22 بهمن بسیار فوق العاده بود مخصوصا درجایی که برف و باران بود در آذربایجان و جاهای مختلف کشورکه اینگونه مردم آمدند و حضور بسیار معناداری داشتند.

رییس دفتر رییس جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه امروز یک روز ماندنی باشد و هرسه این سه حادثه بزرگ یک نوعی پیامی باشد برای همه کشورهایی که با ما دوست هستند و بدانند که با یک کشور و مردم بسیار منسجمی دوست هستند. و به آن تعداد محدود کشوری که دشمنی می کنند آنها بفهمانند تصمیمی که برای فشار به ایران گرفتند تصمیمی غلطی بوده و حتما اثر نخواهد کرد و امیدوارم که سال99 از سال 98 بهتر باشد.

رییس جمهور: امیدواریم بهترین ها انتخاب شوند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۱:۵۶

رییس جمهوری اعلام کرد: خوشحالیم که یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رای ارزشمند مردم کار خود را آغاز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و انداختن رأی خود به صندوق آرا طی سخنانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که امروز روز افتخار آفرین دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند ما به ثبت می‌رسد، گفت: خوشبختانه ارتباطات مستقیمی در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به صورت آنلاین برقرار است و در کل ۹۸ درصد صندوق‌های سراسر کشور متصل هستند و این مشخص می‌کند که در لحظه چند نفر رای می‌دهند و این کار مهمی است.

روحانی تاکید کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ همه چیز الکترونیکی انجام شود و مردم یک انتخابات کاملا الکترونیکی را با تلاش‌های وزارت کشور تجربه کنند.

وی با بیان اینکه اولین انتخابات در سال ۵۸ برای همه‌پرسی تعیین نظام برگزار شد و پس از آن انتخابات مجلس را هم داشتیم، اظهار کرد: امروز چهل سال از آن روز می گذرد و ما مانند مجلس اول آماده هستیم که برای مجلس یازدهم رای دهیم و به خوبی علی رغم همه مشکلات و جنگ و دیگر مسائل انتخابات درست در زمان خودش انجام شد و این حساسیت در دیدگاه امام بزرگوار ما برای انجام انتخابات وجود داشته است.

رییس جمهوری تاکید کرد: خوشحالیم که یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رای ارزشمند مردم کار خود را آغاز خواهد کرد. امیدواریم بهترین ها انتخاب شوند و مجلسی قوی و قدرتمند شکل گیرد که هم قوانین را به موقع تصویب کند و هم به مشکلات مردم به خوبی رسیدگی کند و هم ارتباط خوبی با سایر قوا داشته باشد.

روحانی با قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای دعوت مردم به حضور در انتخابات، اظهار کرد: من از ملت بزرگوار ایران و آنهایی که تاکنون رای دادند و آنانی که تا پایان مهلت قانونی در پای صندوق های رای حاضر می شوند و رای خود را به صندوق می اندازند تقدیر و تشکر می‌کنم. برای آنان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این انتخابات نیز پاسخ محکمی به دشمنان ما باشد.

رئیس جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۱:۰۵

روحانی با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رای سراسر کشور قرار گرفت.

در این بازدید وزیر کشور و رئیس دفتر رئیس جمهوری را همراهی می‌کردند./ایسنا

 رئیس مجلس در قم: حضور مردم در انتخابات، سازمان اداره کشور را تقویت می‌کند 
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۶

رئیس مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کرده است، صبح امروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخابات استان قم در نخستین ساعات آغاز انتخابات مجلس یازدهم مجلس شورای و میان دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری، رأی خود را در صندوق انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور مردم در انتخابات، سازمان اداره کشور و پشتوانه سیاسی و امنیتی آن تقویت می‌شود.

علی لاریجانی گفت: رأی ملت ایران به نمایندگان دو نتیجه دارد؛ هم سازمان اداره کشور را تقویت می‌کند و هم برای کشور پشتوانه سیاسی و امنیتی به همراه می‌آورد.

رئیس مجلس با اشاره به تلاش آمریکا و رسانه‌های غربی براید مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات ادامه داد: آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا حضور مردم و روحیه آن‌ها را تضعیف کنند.

لاریجانی همچنین در تشریح مجلس کارآمد بیان کرد: با پشتوانه رأی مردم و افزایش مشارکت، کارآمدی افزایش می‌یابد و حریف را پس می‌زند؛ به طوری که وقتی رأی مردم افزایش پیدا کند، حریف از خواسته هایش صرف نظر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم اگر در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند و انتخاب شایسته‌ای انجام دهند، مجلس خوب و قدرتمندی خواهند داشت و می‌توانند مسائل را حل و دشمن را مأیوس کنند.

رئیس‌جمهور با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۴

حضور رهبر انقلاب در دقایق اولیه رأی‌گیری پای صندوق رأی/ همراه داشتن کارت ملی یا کدملی برای رأی دادن الزامی است/ رای دادن بدون اثر انگشت مجاز است

رئیس قوه قضائیه: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌هاست
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۲

رئیس قوه قضاییه با حضور در یکی از مساجد قدیمی پایتخت، رای خود را به صندوق انداخت و گفت: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در نخستین ساعات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد شیشه در خیابان شیخ هادی تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله رییسی را در زمان رای‌دادن، غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی دستگاه قضا همراهی می‌کرد.

رئیس قوه قضائیه پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران‌ انتخابات را مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی و جلوه رای و اراده ملت دانست و تاکید کرد: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

آیت الله رییسی افزود: کشور ما مبتنی بر اراده مردم است و مردم دین باور و متعهد مهمترین مولفه قدرت هستند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد هر چه این قدرت بیشتر نماد و نمود داشته باشد.

آیت‌الله رییسی همچنین گفت‌وگوی کوتاهی با مسئولان شعبه و اعضای هیات امنای مسجد شیشه داشت و با حضور در مقابل یادمان شهدای محله‌ی شیخ هادی، با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ این شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

فردا در مدارس تعطیلی عمومی نداریم
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۱

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزشو پرورش با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از مهمترین ارکان کشور و نهادهای قانونی در ساختن آینده کشور است. آینده ای که به باورهای ما، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار، فرهنگ و آموزش و آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می کند.

وزیر آموزش کشور بیان کرد: بنابراین حضوردر انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت آیندهدای است که ساخته می شود و هر فرد با حضور در انتخابات می تواند اراده خود را برای کیفیت ساختن آینده ای بهتر با پیشرفت، آرامش و امنیت بیشتر، مناسبات بهتر در داخل و خارج تامین کند.

حاجی میرزایی در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده گفت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه های انتخابات و حدود 60 درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه های مرجع ملت محل اخذ آراء هستند. مدارسی که در آنها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل کنند و این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه های انتخابیه و آن حوزه هایی است که شمارش آرا تا شنبه به اتمام نمی رسد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اینکه کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس کرونا به کشور است؟ تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تجولات را بررسی می کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: فعلا تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خانواده ها تمامی معاونین تربیت و سلامت را در یک گفتگوی ویدئویی و برخط با مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه های لازم به آنها منتقل شده است.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: دستورالعمل های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است و تاکید کردم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به تمام مدیران تاکید می کنم اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی کنید بهداشت مدرسه، بهداشت بوفه مدرسه، تغذیه مدرسه، سرویس های بهداشتی اطمینان پیدا کنند و اگر لازم است تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم شود حتما انجام شود. ما حداکثر مراقبت را داریم و متناسب با صلاحدید ستاد تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پایان در رابطه احتمال استمرار تعطیلی مدارس در قم، گفت: ستاد دایما جلسه تشکیل می دهد و اوضاع را بررسی می کند. اگر لازم باشد هر تصمیمی برای سلامت فرزندان گرفته شود حتما اتخاذ می کنیم.

بدون اثر انگشت رای دهید
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۹

جمال عرف روز جمعه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم ثبت اثر انگشت در برخی استان های کشور به دلیل بیماری کرونا، افزود: با هماهنگی وزارت بهداشت و شورای نگهبان گفتیم که استان به استمپ نیاز داریم اما برای اثر انگشت، مردم آزاد هستند.
وی افزود: مردم می توانند از اثر انگشت استفاده کنند و هم می تواننند استفاده نکنند.

نیازهای بالگردی توسط ستاد کل نیروهای مسلح برای امر انتخابات تعیین شده است
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۸

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به روند تامین امنیت انتخابات اظهار کرد: ما در رابطه با امنیت انتخابات از ۶ ماه پیش برنامه ریزی انجام شده و ستاد امنیت انتخابات در استان‌ها کارش را شروع کرده و با کمیته‌های مختلفی که زیر مجموعه ستاد امنیت است برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار از نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج برای تامین امنیت انتخابات در نظر گرفته شدند و به طور مستقیم در جهت تامین امنیت انتخابات در شعب اخذ رای و همچنین در بخش هایی که مربوط به مسیر تردد صندوق های اخذ رای است قرار دارند.

ذوالفقاری تصریح کرد: ما در مرزهای کشور نیروهای مرزبانی، سپاه و ارتش و در تمام کشور نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در حال فعالیت هستند که با امنیت کامل انتخابات انجام گیرد.

وی تاکید کرد: نیازهای بالگردی توسط ستاد کل نیروهای مسلح برای امر انتخابات تعیین شده است و بالگردها و امکانات هوایی برای اقدامات عملیاتی انجام شده و تمام سیستم‌های امنیتی، اطلاعاتی و الکترونیکی در آمادگی قرار دارد که انتخابات را با امنیت کامل به پایان برسانند.

دوالفقاری یادآور شد: تا این لحظه مشکل خاصی از نظر امنیتی نداشته ایم و اشراف اطلاعاتی کامل وجود دارد.

اطلاعيه شماره (۲۰)
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۷

به اطلاع كليه هموطنان عزيز و اعضاي شعب اخذ رأي مي رساند: اخذ رأي در كليه شعب ثابت و سيارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأي دهنده امکان پذير می‌باشد و هيچ مدرك ديگري قابل قبول نمي باشد.
ستاد انتخابات کشور

ظریف: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۵

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم علیرغم گلایه‌ها، خودشان می‌خواهند سرنوشت خودشان را تعیین کنند، گفت: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد.

محمد جواد ظریف پس از انداختن رای خود در صندوق حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم برخی گفت‌وگوهای خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

وی افزود: ممکن است مردم برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان سرنوشت خودشان را می‌خواهند خودشان تعیین کنند، نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون یک بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است.

ظریف یادآور شد: مردم در رفراندوم تشییع جنازه سردار سلیمانی نشان دادند که با همه دیدگاه‌های متفاوتشان در برابر قلدری و زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند، بنابراین انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که ممکن است داشتیم یا نداشتیم هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم، امکان بدهیم به کشور که در سطح بین‌المللی سربلند بایستد، مقاوم بایستد، دلاورانه بایستد و ایران زیباتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند سخنانشان در این جهت بوده است اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.

جهانگیری: خبرهایی که شنیده شده حضور مردم بالاست
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۵

معاون اول رییس جمهورگفت: مجلس شورای اسلامی نقش سازنده ای دارد و می تواند نقش تعیین کننده ای در سرنوشت مردم داشته باشد.

دولت و مجلس می توانند قدم های بزرگی بردارند و‌مجلس گرده هایی را که در حوزه سیاست خارجی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد برطرف کند.

آمریکایی ها در چهل سال گذشته همواره علیه ایران اقدامات متعددی انجام دادند مثل هدف قراردادن هواپیمای مسافری ایران، طبس و در آخر ترور سردار سلیمانی اما مردم ایران جواب آنها را دادند.

صندوق رای جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام میکنند و ما باید پیام مردم را بگیرم و به نظر آنها احترام بگذاریم.

سید محمد خاتمی رأی خود را به صندوق انداخت
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۶
 
 			 				 					سید محمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخت

سید محمد خاتمی دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را در انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان به صندوق انداخت.

خاتمی پس از انداختن رای خود در صندوق از خبرنگاران و عوامل اجرایی انتخابات تشکر کرد

اطلاعیه ستاد انتخابات/ آثار تبلیغاتی کاندیداها نباید اطراف شعبات اخذ رأی باشد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۷

متن اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء نمایند.

اطلاعيه شماره (۱۹)
به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه راديو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهاي ستاد انتخابات كشور كه از طريق صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ مي گردد را در دستور کار قرار دهند.
ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعيه ها به منزله دستور كتبي ستاد انتخابات كشور بوده و رعايت آن الزامي است.

ستاد انتخابات كشور

رئیس ستاد انتخابات کشور: شعبات اخذ رأی آنلاین کار می کنند و مشکلی هم نیست
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۵

رئیس ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق رای انداخت.

جمال عرف لحظاتی پیش رای خود را در صندوق شعبه وزارت کشور به انداخت.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری آغاز شد

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه رای دادن در وزارت کشور با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی است و همه باید در آن شرکت کنند، اظهار کرد: وزارت کشور همه مقدمات لازم را برای یک انتخابات پرشور فراهم کرده و تمام شعب ما در سراسر کشور الان فعال هستند و تا به این لحظه که من در خدمت شما هستم جز معدودی از شعب همه شعبه‌ها آنلاین هستند و کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: هم ما به عنوان مجری و هم ناظرین در شورای محترم نگهبان در حال رصد هستند و تا الان گزارش مشکل‌ داری برای ما نیامده است و حالا ابتدای روز است و امیدواریم تا پایان روز هم شرایط همینطور باشد و شاهد حضور پرشور مردم باشیم و برای سی و هشتمین باز هم ملت سرافراز باشند.

رئیس ستاد انتخابات در پاسخ به اینکه آیا دستگاه‌های احراز هویتی مشکلی داشتند یا خبر تصریح کرد: تا این ساعت به جز یکی و دو حوزه همه حوزه ها آنلاین و دارند کار خود را انجام می‌دهند.

وزیر کشور: امروز روز احقاق حق مردم است
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۵

وزیر کشور درباره زمان شمارش آرا گفت: ما قانونا انتخابات را باید در یک روز بگیریم و ساعت ۱۲ شب روز جمعه تمام می‌شود از این رو ۱۲ و ۱ دقیقه غیرقانونی است. پس توصیه ما این است که همه مراجعه کنند که ما بتوانیم کاملا شعبه‌ها راس ساعت ۱۲ ببندیم یعنی رای گیری و صندوق ها ببندیم و از ۱۲ و ۱ دقیقه شمارش آرا را شروع کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۱ استان و ۲۰۸ حوزه و ۵۵ هزار شعبه برگزار می‌شود اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان هم در ۵ استان برگزار می‌شود از این رو امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد امروز ما بتوانیم به کمک هیئت‌های اجرایی، نظارت و‌ همه دست‌اندکاران اجرا، نظارت ونیروهای امنیتی و انتظامی و تمام دوستانی که در این امر دارند خدمت می‌کنند آرای مردم را در کمال صحت، سلامت و قانونی و دریک بستر امن اخذ کنیم.

وی افزود: امیدوارم مردم عزیزمان در فرصت ۱۰ ساعت قانونی که هست مراجعه کنند و آرای خودشان را بدهند تا ما در آخر وقت دچار کمبود وقت و خدای ناکرده عدم امکان توفیق برای اخذ رای برای مردم عزیز و برخی از دوستان نداشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز روز مهمی است و مقام معظم رهبری تعبیر به جهاد عمومی کردند و باید نشان دهیم که پیرو و رهرو امام و شهدایمان هستیم و به آینده کشورمان معتقدیم و به مشارکت ایمان داریم و بحث مقابله با دشمنان انقلاب و نظام و کشور عزیزمان را با کمترین هزینه و پرمنفعت‌ترین روش که انتخابات است جواب می‌دهیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که رهبری امروز را جشن ملی و احقاق حق نامگذاری کردند از این رو چگونه می‌توان امروز احقاق حق کرد خاطرنشان کرد: جشن ملی در طول تاریخ ایران از انقلاب ۱۳۵۷ به بعد است که به صورت واقعی شاهد تجلی اراده مردم در سرنوشت خودشان در قالب آرا هستیم و اداره کشور سهم اصلی را دارا هستند و این جشن بسیار بزرگی که مردم در اداره کشور سهم اصلی را دارا هستند و ما در این روز به امید خدا این جشن را تبدیل به جشن مقاومت خواهیم کرد و اثبات خواهیم کرد با این روش می‌توانیم به اهداف عالی انقلاب برسیم.

وی در پاسخ به اینکه خیلی از دوربین ها آمده اند و مدت هاست که به مردم گفتند نیایید از این رو فکر می‌کنیم دستاورد رسانه‌های استکباری امروز چه خواهد بود تاکید کرد: مردم خوب ۴۱ ساله در امر انتخابات حضور داشتند و ارزش انتخابات را می‌دانند و اراده آنها در مشارکت است و قطعا با توصیه‌هایی که رهبری، رئیس جمهوری و مراجع داشتند و حساسیتی که در شرایط کشور با وجود تهدیدها و تحریم‌ها وجود دارد و یقینا این راه را یعنی راه پرشکوه و دادن تحلیل درست را ادامه می‌دهند و مردم خوب و عزیر به وظایف انقلابی خود آشنا هستند.

کدخدایی خبرداد؛ حضور ۲۰۰ هزار ناظر در پای صندوق‌های رأی
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۴

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر ناظر در پای صندوق های رای داریم.

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک این روز که به فرموده مقام رهبری جشن اقتدار ملی ایرانیان به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: امروز، روز مهمی برای مردم است. روزی که سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود و به فرموده مقام رهبری، اگر مجلس قوی داشته باشیم ایران قوی هم خواهیم داشت.

وی افزود: مردم ما هم ان‌شاءالله پای صندوقهای رای خواهند آمد و رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند و ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک مردم صیانت کنیم؛ لذا اقدامات نظارتی خوبی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضرند و در کنار هر صندوق بین ۳ تا ۷ نفر ناظر داریم.

کدخدایی درباره تعداد کل ناظران گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر ناظر داریم. تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم خوب ما هم که همیشه همیار شورای نگهبان بودند، می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و ما هم سریعا رسیدگی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم انتخاباتی در شأن مردم عزیز ما برگزار شود و پاسخ محکمی به دشمنان خارجی باشد.

 اطلاعیه شماره ۱۷/ ستاد انتخابات کشور: همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی الزامی است
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۲

با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رای از ساعت ۸ صبح به آگاهی عموم ملت شریف ایران می‌رساند جهت اخذ رای از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می‌باشد.

لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رای، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هر چه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

رهبر معظم انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۸:۱۰

حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (جمعه) در اولین دقایق آغاز رأی گیری رأی خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در شعبه شماره ۱۱۰ رأی خود را برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌های رأی در حسینیه امام خمینی (ره) انداختند.

رهبر معظم انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه هم‌میهنان گفتند: روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره امور کشور را که حق آنها است به‌دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: بنابراین هر کسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.

ایشان با توصیه عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن گفتند: توصیه همیشگی ما این است که مردم رأی دادن را هر چه زودتر و در نیمه اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: مردم در هر شهر به تعداد نامزدهای آن شهر رأی بدهند، مثلاً در تهران به ۳۰ نفر رأی بدهند چرا که این کار کمک زیادی به تشکیل مجلس قوی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با آرزوی اینکه انتخابات مایه برکت الهی برای ملت ایران شود، از عناصر رسانه‌ای فعال در برگزاری با شکوه انتخابات، تشکر کردند.

صبح امروز(جمعه) رای گیری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام وزارت کشور، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات امروز را دارند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

وزیر کشور آغاز رسمی انتخابات را اعلام کرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۰۸:۰۱

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور آغاز رسمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه توفیق شد به لطف خداوند متعال و توکل به عنایت الهی ما انتخابات مجلس شورای اسلامی را امروز داشته باشیم تاکید کرد: ضمن تشکر از همه اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت و همه دست‌اندکاران امر انتخابات امیدوارم با حضور مردم عزیز و خوبمان امروز حماسه دیگری را برگزار کنیم و نشان دهیم در سایه امنیت و لطف الهی مردم ما وظیفه خودشان در قبال انقلاب انجام خواهند داد.

وی افزود: این انتخابات که به تعبیر رهبری انقلاب جهاد عمومی نام گرفته امیدوارم انشاالله بتواند مردم را یک گام بلندی به سمن اهداف انقلاب سوق دهد.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدوارم که همه اعضای اجرایی و نظارت و همه دوستانی که در شعب های ۵۵ هزار گانه انتخابات هستند انتخابات را در کمال صحت، سلامت و قانونی و در یک بستر امن انجام دهند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: از مردم عزیزمان خواهشمندم با مراجعه به صندوق‌های آرا ظرف ۱۰ ساعت مدت قانونی اولیه رای خود را بدهند؛ چرا که ما ناگزیر خواهیم بود که در ساعت ۱۲ امشب صندوق‌ها را برای بازشماری تعطیل کنیم و شعبه‌ها را تعطیل کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم مردم با حضور به موقع پای صندوق های رای باعث شوند که ما بتوانیم رای مان را در موعد مقرر اخذ کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۵
حدا وکیلی روز انتخابات تازه میگین آثار تبلیغی نزدیک حوزه رای گیری نباشه؟! تازه چه فایده. پره اطراف حوزه ها از عکس و پوستر. ولی نگران نباشین. چندان کسی رای نمیده که این چیزا خیلی موثر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
خیلی ها رای می دهند.

هر کسی وطنش را دوست دارد رای می دهد
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
تو که تو کمپ اشرف تو آلبانی نشستی! از کجا میدونی اینجا چه خبره؟!
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
من به هرکس و هر سرلیستی که بوی روحانی و سابقه حمایت از این دولت بی کفایت رو داشته باشه رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
جالبه، هر جا همفکراتون توی این مملکت بدست گرفتند به لجن کشیدن، بسه دیگه امثال شما ها خیلی آسیب دیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
تهران شاید ۲۰ درصد رای داده باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
مگه انتخابات تموم نشد
انگار دارن جون میدن تا بگن چند درصد شرکت کردن
بعد میگن بی اعتمادی
خب مثل بچه ادم اعلام کن چند نفر شرکت کردن

ی علاقه خاصی دارن که بگن مردم چشم و گوش بسته فقط ب ما اعتماد کامل داشته باشن
امان از این امنیتی بازی هاااا
آقای وزیر کشور شما که برای حضور مردم در پای صندوقهای رای این همه عجله دارید ، چرا در این مدت وزارت شما به شکایات مردم از شهرداری ها آنقدر بی اعتنا بودید ،که دهها شکایت بنده از ظلمی که شهرداری رشت درحقم روا داشته بود رسبدگی نکردن ودر سطل زباله ریختن ،تا امروز دلخوش باشم که مسولین علاوه برفکر اقوام وخویشان خود ،بغکر دادرسی به شکایت مظلومان نیز از دستگاههای اجرایی خصوصا شهرداری‌ها که کانون ظلم وفساد است هستند ،تاپای امثال من برای حضور در صندوق رای رغبت داشته باشد . چقدر مردم را هالو فرض نموده آید . تابناک تمنا دارم منعکس نمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
تا يادم مياد شهرداري ها از مراكز مهم فساد بودن و هستن و جالبه براي كسي از مسئولان هم مهم نيست
رای دادن بدون درج اصر انگشت احتمال خطاکاری را بالا می برد. این کار درستی نیست. در محل رای گیری ژل ضدعفونی کننده بگذارید تا پس از رای دادن انگشتانشان را پاک کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
مگه رای دادی؟!!!!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
این برای جبران خطای کسانی است که امروز رای نمیدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
اثر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
خطا احتمالا به نفع تیم روحانی است شما نترس!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
حالا مگه این رای در نتیجه کار هم تاثیر داره؟ چه ژل بزنیم، چه اتگشت نزنیم.
تابناک تبلیغات رو صفحه اخبار خیلی بالا رفته. و قسمت زیادی از صفحه رو پر می کنه. اگر تعداد تبلیغات رو کم نکنی از موتور جستجوی خبریم اادرس تابناک را حذف می کنم.
اعوذ باللە من الشّیطان الّرجیم
بسم اللە الّرحمن الّرحیم
قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ
بگو: ای کافران!
لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
آنچه را که شما (بجز خدا) می‌پرستید، من نمی‌پرستم.
وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
و شما نیز نمی‌پرستید آنچه را که من می‌پرستم.
وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ
همچنین نه من به گونه‌ی شما پرستش را انجام می‌دهم.
وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
و نه شما به گونه‌ی من پرستش را انجام می‌دهید.
لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ
آئین خودتان برای خودتان، و آئین خودم برای خودم!
آقای جهانگیری کلا توهم زده است
امروز خودم رفتم تا با چشم خودم میزان حضور مردم رو ببینم
تقریبا سوت و کور بود تمامی حوزه هایی که دیدم
اونوقت تلویزیون چنان پروپاگان میکنه انگار ۱۰۰ درصد حضور داریم
رای ندادن از بد رای دادن ثوابش بیشتر است
کرونا خر است آمریکا خر است فتنه گران خر اند
از لوازم دموکراسی این نیست که با وسواس کامل انتخابات دقیقاْ در همان روز برگزار شود بلکه این است که به حدی زسانه ها بخصوص زسانه های عمومی آزادانه عمل کنند که مردم به راحتی بتوانند شناخت کاملی از نامزدها داشته باشند
آقای علم الهدی فرمودند هر کس رای ندهد مسلمان نیست. قضاوت با شما
علم الهدی امروز اعلام کرد کسی که رای ندهد مسلمان نیست
پس با این حساب مسیحیان. یهودیان . زردشتیان ایرانی الاصل لازم نیست رای بدهند
من که امروز از خونه بیرون هم درنمیام.
۸ میلیون؟!!
امروز نظرات منفی درج نمیشه .مهندسیه تابناک
۸ میلیون تا ظهر!!!! باز احمدی نژاد ۲۴ ساعت طول کشید اعلام کردن،وقتی رای الکترونیکی نیست چجوری لحظه ای میشمرن،
فكركنم اين دفعه كه انتخابات تحريم شده تعداد راي دهندگان به بالاي 100 ميليون نفر برسه
اثرانگشت نباشه یعنی به اسم هرکی نوشتن نوشتن
رای به چی بدیم؟ به اینکه باهاش پز بدین و بعد از انتخابات مردم میشن هیچکاره
مسجد محله ما دوره قبل انتخابات مملو از جمعیت بود این دوره مگس هم پر نمیزنه
من رای ندادم حوزه های رای گیری نردیک خانه هم که در اننخابات گذشته بسیار شلوغ بود مگس هم پر نمی زد
با چه امکاناتی این تعداد رو حساب کردن ؟:|
انتخابات باشه باشه ،
حالا کی رای میده؟
ظاهرا انتخابات خیلی پرشور بوده... نمکش باید کمتر شه. ابلاغ بفرمایید
امسال واجدین شرایط ۵۸ میلیون بودند . پس می مونه پنجاه میلیونش .
امار اونهایی که رآی ندادن چیه؟
من میدونم هشتاد میلیون نفر
انتخابات بسیار پرشکوه برگزار شده بیش از چهل میلیون نفر رای دادن شما از قافله عقبی.
قبلنا چند روز طول می کشید تا بگن چند نفر توی انتخابات شرکت کردن
حالا ساعت 12 و نیم می گن چند نفر تا قبل از ظهر شرکت کردن! باز بگین پیشرفت نداشتیم!
رای گيري بدون درج اثر انگشت شائبه تخلف و تقلب در راي گيري را افزايش مي دهد
تو شهرستان خیلی خلوت بوده تهران چی؟
رای بدون کارت ملی
رای بدون اثر انگشت
چهره این گروهی که همیشه بیکار و علاف تو تابناک ول بدوند و یکسره می نوشتند رأی بی رأی دیدنیه
مردم رأی دادند
به اصلاحطلبان هم رأی ندادند
حذف اثر انگشت تلاشی برای بالا بردن آمار مشارکت به هر قیمتی بود
مشارکت مردم حداقل در شهرهای بزرگ باید پایین باشه وگرنه واقعا جای سوال داره.
هیچ عکسی از مردمی که رای میدن نذاشتین!
از صندوق همون طراوت که‌در اوست؟
تا ساعت ۲۲ ؟؟؟؟؟؟
چرا آمار مشارکت رو نمیگین؟
تعداد ارا به صورت انلاین مشخصه. چی می خوان بکنن که قصد دارن فردا اعلام کنن؟!!!!
سیاست عجیب تابناک در عدم انتشار نظرات!!!
تورشت تو اکثر حوزه ها کسی نبود
طبق بازدیدهای میدانی به هیج عنوان ازساعت ۱۸ به بعد نیاز به تمدید ساعات رای گیری نبود دادستان باید ورود کند وازمجلس بخواهد بدلیل حیف ومیل اموال بیت المال وزیرکشوراستیضاح شود
حتی زنده بودن الزامی نیست
توی پادگان‌ها رای دادن الزامیست
به مددجویان کمیته امداد وبهزیستی گفته شده اگه مهر نداشته باشین از تحت پوشش خارج میشین
تو خیلی از شهرهای کوچک رای دادن قومی و قبیله ایست
اینها را از آمار مشارکت کم کنید
یعنی ۳ نفر نظر دادن ؟؟!!!
تابناک می تونی کاری کنی کسانی که آی دی هاشون خارج از کشور هست اینجا نتونن نظر بگذارن ؟

این جور فایده نداره واقعا مشخص نیست چقدر از نظر ها مال تیم های اطلاعاتی خارج از کشوره
باید همه رو ببرن رو نمودار تا پاس کنند
تعداد برگ رای ها مصرفی مشخصه چرا مشارکت اعلام نمیشه؟
مشارکت در تهران 10 درصد هم نبوده
خنده داره. میزان مشارکت بسیار پایین
انتخابات میاندوره ای خبرگان دراستان فارس خیلی هیجان انگیز ورقابتی بود وامت همیشه درصحنه ازمیان 1 نفر تایید صلاحیت شده 1 نفررا انتخاب کردند.
برید دلار بخرید
اگر امار رای دهندگان خوبه چرا نتایج اعلام نمیشه دارن استخاره مکنن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی