بازدید 6177

دستگیری فرد تهدید کننده به انتشار تصاویر خصوصی

کد خبر: ۹۶۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 20 February 2020

رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یکی از عاملان انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، سرهنگ «سید محمد گنجه»، با اعلام این خبر، گفت: چندی پیش خانم جوانی با مراجعه به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، مدعی بود؛ شخصی یا اشخاصی با ارسال پیام در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تهدید وی در خصوص انتشار تصاویر شخصی اش در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: در پی اعلام شکایت این خانم جوان و با توجه به اهمیت موضوع و پیش از انتشار تصاویر، کارشناسان این پلیس سریعاً بررسی موضوع و شناسایی فرستندگان پیام‌های تهدید آمیز را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی، نفر و متهم اصلی پرونده و محل اختفای وی را شناسایی کردند و با دستور مقام قضایی موفق شدند این فرد مجرم را در مخفیگاهش در حوالی شهرری دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.

رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، تصریح کرد: متهم در بازجویی صورت گرفته با توجه به قرائن و شواهد چاره‌ای جزء بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ «گنجه» با بیان اینکه فرد دستگیر شده به همراه پرونده اولیه به مراجع قضائی معرفی شد، به شهرندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی به ویژه بانوان می‌بایست از قرار دادن عکس‌های شخصی خود بر روی پروفایل و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل