بازدید 74984
یک منبع آگاه در وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «تابناک»؛

به نسبت چینی‌ها یک نقطه قوت پررنگ داریم و یک نقطه ضعف بزرگ/ فرمول‌ها را هم مثل شایعات رها کنید و دور خودتان شعاع یک متری بکشید/ چینی‌ها با کمک نرم‌افزار‌ها به زندگی بازگشته‌اند

در چین شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های ارتباطی مختلف فیلتر هستند و تقریبا همه امور با «وی چت» صورت می‌گیرد، اما برای آنکه بازار شایعات و التهابات ناشی از آن‌ها برچیده شود، مدیران وی‌چت و دولت، افزونه‌ای به این نرم افزار اضافه کرده اند که حکم مرجع دقیق و شفاف ارائه آمار به مردم را دارد و علاوه بر آن، یک نرم افزار ویژه هم طراحی و منتشر نموده اند.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 20 February 2020
تابناک اجتماعی«شایعات مرگبارتر از این ویروس و بیماری ناشی از آن هستند»؛ این کلیدی‌ترین نکته در مقابله با شیوع ویروسی است که حالا مطرح شدن اسمش برای ایرانیان ترسناک‌تر از قبل شده است.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله ۲۴ ساعت از انتشار خبر مثبت بودن آزمایش دو فرد مشکوک به ابتلای به ویروس کرونای جدید، موجی از اخبار و شایعات در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نگرانی بسیاری از ایرانیان را به دنبال داشته است؛ از شناسایی مواردی از ابتلا در شهر‌های مختلف تا عکس و متن‌ها و حتی فایل‌های صوتی که تاکید دارند اوضاع فاجعه است!

شرایط به گونه‌ای است که احتمالا با کمی جست و جو در اطرافیانمان با افرادی مواجه می‌شویم که نگرانند مبادا آبریزش بینی یا سردرد یا سرفه و عطسه شان، نشانه ابتلا به این ویروس باشد و یا فراتر از آن، به دنبال راهی می‌گردند تا مطمئن شوند که سرماخورده یا مبتلا به آنفلوانزا هستند نه کرونا.

شبیه به فکر کردن به خارش که می‌تواند منجر به حس خارش در جایی از بدن شود یا مشابه شرایطی که در هر مورد دلشوره آور دیگر تجربه می‌کنیم و به رغم آنکه می‌دانیم اغلب دلشوره‌ها بی اساس هستند و به این مهم واقفیم که عبور دلشوره از حدی مشخص، آسیب زا و آفت است، اما راه خلاصی از آن را سراغ نداریم و به داشتنش تن در می‌دهیم.

اما آیا برخوردی مشابه با ویروس کرونا و احتمال ابتلا به آن درست است؟ پاسخ این سوال حالا محکم‌تر از قبل، منفی ا‌ست. این را مرگ دو تن از ایرانیان مبتلا به این ویروس در روز گذشته نشان می‌دهد که حالا کرونا را به بحث کانونی و اساسی ایرانیان تبدیل کرده است. بحثی همراه با ابهامات ریز و درشت که از جمله آن‌ها آمار مبتلایان و میزان شیوع ویروس کرونا در کشور است. سوالی که برخی می‌کوشند با اتکا به آمار مرگ ۲ درصد مبتلایان به ویروس، به آن پاسخ دهند.

به نسبت چینی‌ها یک نقطه قوت پررنگ داریم و یک نقطه ضعف بزرگ/ فرمول‌ها را هم مثل شایعات رها کنید و دور خودتان شعاع یک متری بکشید/ چینی‌ها با کمک نرم‌افزار‌ها به زندگی بازگشته‌اند

البته این پاسخ درست نیست. این را یک منبع آگاه در وزارت بهداشت به «تابناک» می‌گوید که تاکید دارد: نباید با اتکا به فرمول و محاسبه به سراغ این ویروس و میزان شیوع آن رفت، به ویژه زمانی که با این ویروس ناشناخته مواجهیم که تلاش برای شناسایی کاملش ادامه دارد و از روز نخست مطرح شدن اسمش تا کنون بسیاری از اطلاعات درباره آن تغییر کرده و با اطلاعات جدید به روز شده است.

وی می‌افزاید: اینکه منشا بیماری کجاست و تعداد مبتلایان چند نفر است و امثال این سوالات، سوای اهمیتی که برای مسئولان دارند، باید برای مردم بی اهمیت باشد و به جایش بر پیشگیری از ابتلا به ویروس و مراقبت‌ها در این خصوص تکیه شود. باید تصورمان این باشد که ویروس در اطرافمان هست و برای مراقبت از آن باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهیم، نه اینکه ببینیم چند تن در کجا مبتلا شده اند و بعد در آن نقاط و پیرامونشان مراقبت را در دستور کار قرار دهیم.

«درست مثل کاری که چینی‌ها انجام می‌دهند»؛ این منبع آگاه با تاکید بر این جمله می‌گوید: در سراسر چین مردم می‌کوشند با مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس در امان بمانند و کار به این نکته ندارند که در شهرشان موردی گزارش شده یا نه. البته چینی‌ها از نظر فرهنگی با ما تفاوت‌های محسوسی دارند که از جمله این تفاوت ها، همراهی شدید مردم با مسئولان است در حالی که بسیاری در کشورمان بسیاری در مراجعه به مراکز درمانی مقاومت نشان می‌دهند.

وی می‌افزاید: اگر از این ضعف ما نسبت به چینی‌ها صرف نظر کنیم، خوشبختانه ما ایرانی‌ها در یک مورد اساسی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس از آن‌ها جلوتر هستیم. اینکه دست هایمان را با آب و صابون می‌شوییم، بر خلاف چینی‌ها که در استفاده از سرویس بهداشتی هم صرفا از دستمال استفاده می‌کنند و با آب و صابون بیگانه اند. همین استفاده از آب و صابون و شست‌وشوی مداوم دست‌ها کلیدی‌ترین پیشگیری از ابتلا به ویروس است و تا ۹۰ درصد خطر را دور می‌کند.

به نسبت چینی‌ها یک نقطه قوت پررنگ داریم و یک نقطه ضعف بزرگ/ فرمول‌ها را هم مثل شایعات رها کنید و دور خودتان شعاع یک متری بکشید/ چینی‌ها با کمک نرم‌افزار‌ها به زندگی بازگشته‌اند

این مقام آگاه در ادامه به یک اقدام موثر صورت گرفته در چین برای کاهش التهابات شیوع بیماری هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در چین شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های ارتباطی مختلف فیلتر هستند و تقریبا همه امور با «وی چت» صورت می‌گیرد، اما برای آنکه بازار شایعات و التهابات ناشی از آن‌ها برچیده شود، مدیران وی‌چت و دولت افزونه‌ای به این نرم افزار اضافه کرده اند که آمار مبتلایان به ویروس، بهبود یافتگان و جان باختگان را مدام نمایش می‌دهد تا وضعیت شفاف باشد و شایعات شکل نگیرند.

البته این تنها اقدام دولتمردان چینی برای شفاف سازی اوضاع نیست: یک اقدام دیگر که در چین صورت گرفته، انتشار یک نرم افزار موبایلی دیگر است که نشان می‌دهد چند نفر در نزدیکی شما به این ویروس مبتلا شده اند تا بدانید که کجا‌ها بیشتر مراقبت و از تردد به کجا‌ها پرهیز کنید و شایعات اجازه رشد نداشته باشند. این نرم افزار برای اهالی شهر‌هایی مانند ووهان که بالغ بر ۱۲ میلیون جمعیت دارد، بسیار کاربردی است و به کمک آن می‌توان مراقبت بیشتری کرد و زندگی را ادامه داد، چون توقف همه چیز ممکن نیست.

وی با تاکید بر تاثیر بسیار این دست اقدامات در مقابله با بازار شایعات می‌گوید: باور کنید شایعات مخرب‌تر و مرگبارتر از این ویروس هستند و برای مقابله با آن هر کاری کنیم، ارزش دارد، اما مهم‌تر از هر اقدامی، نقش ما اهمیت دارد. نقش مایی که نباید شایعات را باور کنیم یا به آن‌ها اهمیت دهیم و یا مقدمات تکثیرشان را فراهم آوریم. باید به شایعات توجه نکرد و استرس هم نگرفت و با دقت و مراقبت پیشگیری کرد و به دیگران نیز آموزش داد.

به نسبت چینی‌ها یک نقطه قوت پررنگ داریم و یک نقطه ضعف بزرگ/ فرمول‌ها را هم مثل شایعات رها کنید و دور خودتان شعاع یک متری بکشید/ چینی‌ها با کمک نرم‌افزار‌ها به زندگی بازگشته‌اند

این مقام آگاه در پاسخ به این که آیا کیت‌های ویژه تشخیص ویروس کرونا در کشور وجود دارد یا خیر، می‌گوید: بله مقادیر زیادی کیت‌های تشخیصی خریداری و در کشور توزیع شده و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، اما باور کنید در خود چین هم این گونه نیست که هر نشانه سرماخوردگی یا آنفلوانزا را احتمال به ابتلا تعبیر کنند و نگران شوند. باید بدانیم که درست است نشانه‌ها شبیه هستند، اما در مبتلایان به کرونا بیش از یکی دو نشانه و آن هم در ابعاد وخیم دیده می‌شود و از آن مهم تر، افرادی در معرض خطرند که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا به دلایلی مانند بیماری قلبی، تنفسی، کلیوی و ... دارو مصرف می‌کنند یا ایمنی بدنشان ضعیف است.

آخرین نکته مورد تاکید وی، یادآوری عمر محدود و تنها هشت ساعته ماسک‌های فیلتر دار و تاکید بر این نکته کلیدی است که استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود جز برای افراد مشکوک یا سرما خورده، چون شاید استفاده از ماسک این باور را به وجود آورد که افراد مصون از بیماری هستند و این باور، همراه با ریسک و خطرناک است. بهترین کار این است که شعاع یک متری بین خودمان و افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند ـ یا حین حرف زدن آب دهانشان ممکن است بیرون بریزد ـ را حفظ و به ایشان استفاده از ماسک و تعویض آن را توصیه کرده و نکات بهداشتی مانند شست و شوی مداوم با آب و صابون را جدی بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۸
فرق ما با چین در امکانات و قدرت مدبربنه بک بحرانه همه از این میترسن مثل خیلی چیزای دبگه در این کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
دو تا سوال دارم.
آیا وسایلی که از چین وارد می شود می تواند باعث بیماری بشود؟
آیا در فروشگاه های لباس اگر قبلا لباسی پرو شده باشد و یا به نحوی توسط شخص آلوده لمس شده باشد می تواند باعث بیماری بشود؟
یا اینکه ویروس در هوا پس از مدتی از بین می رود؟
خواهشمندم کارشناس ها جواب بدهند.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ما استاد تبریزی و طب اسلامی را داریم . من مطممئن هستم استاد واکسن ان را دارند. لطفا استاد بزرگ اعلام کنند!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
طبق چیزهایی که من در سی ان ان خوندم ویروس تا 9 روز روی سطوح اشیا زنده می مونه در مورد انتقال از طریق هوا هنوز با اطمینان نمیشه چیزی گفت در مورد لباس پرو شده توسط شخص دیگر طبق همون 9 روز این احتمال وجود داره که منتقل بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
منبع آگاه در وزارت بهداشت،..خخخخخ.... برآورد بر مبنای آمار صحیح نیست.... خخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ظاهرا ویروس بر روی سطوح غیر جاندار هم میتواند تا حدود 9 روز زنده باقی بماند. یعنی بر روی لباس های پرو شده هم کاملا میتونه ویروس منتشر بشه
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ویروس به مدت حدود 10 روز در محیط باقی می ماند
ضد عفونی کردن سطوح به پاک شدن آن کمک میکند
بنابراین آلودگی لباس پرو شده ممکن است منتقل گردد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
گفته می شود دوره کرونا از ابتلا تا مرگ حدود ۱۴ روز طول می کشد دیروز گفتند در قم چند نفر مشاهده شده است و دیروز هم جانشان را از دست دادند!!!!!! و این ثابت می کند ویروس کرونا از قبل در ایران بود و صدایش را در نمی آوردند ....!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
یه تفاوت کوچیک دیگه هم داریم مسئولین ما دلسوز تر راستگو تر وپرکار تر از مسئولین چینی ها هستند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
پاسخ سوال ناشناس 16.18
سوال اول :خیر قطعا باعث بیماری نمی شود چون ویروس در سطح خشک و بدوم رطوبت تا چند ساعت بیشتر دوام نمی آورد و ازبین میرود
سوال دوم : احتمال آن وجود دارد ولی بسیار بسیار کم مگر اینکه در هنگام پرو لباس فرد به این ویروس مبتلا باشد و ترشحات بینی یا دهان او به صورت اتفاقی به لباس منتقل شود و لباس با فاصله زمانی خیلی کم توسط فرد دیگری پرو شود آنهم به صورت اتفاقی از طریق تماس دست ها یا خود لباس آلوده منتقل شود.
سوال سوم : بله ،انتقال ویروس بیشتر از طریق تماس با ترشحات حاوی ویروس فرد مبتلااست تا از طریق هوای آلوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
پاسخ 16/18
من پرسنل اورژانس هستم
جزوه آموزشی ما 80صفحه هست ویروس بین دو ساعت تا نه روز بیرون بدن زنده است در محیط خشک و گرم همان دوساعت و در محیط سرد و مرطوب مثل یخچال تا نه روز
انتقال از طریق آلوده شدن ریه چشم بینی و دهان با ذرات حاوی ویروس هست پس اگر پرو با فاصله کم و آلوده شدن با ترشحات فرد و تماس با قسمتهای گفته شده باشد آری پس احتیاط کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
پاسخ به سوالات ناشناس ساعت 16 و هجده دقیقه
پاسخ های من نه از خودم بلکه گرفته شده از سوال و جواب های مطرح شده در سایت سازمان جهانی بهداشت است:
ویروس کرونا تا 9 ساعت می تواند به زندگی خود ادامه د6د.
در نتیجه هر آنچه که از چین وارد می شود دچار مشکلی برای ورود نیست.
استفاده از ماسک کمکی نمی کند اگر شما دست خود را مداوم با آب و صابون( هر بار به مدت 20 ثانیه) نشویید و یا با پدهای الکی مخصوص دست ضد عفونی نکنید.
مهمترین عامل شستشوی مداوم دست ها و حفظ یک فاصله یک متری در اطراف تان با دیگران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
کامنت هارو خواندم. و واقعا تعجب کردم که چطور بعضی ها با اطلاع رسانی غلط می خواهند ذهن مردم را مشوش کنند حتی کسانی که به قول خودشان سی ان ان را خوانده اند. خیر ویروس عمر چند ساعته بیشتر ندارد البته هنوز کاملا معلوم نیست که چندساعت اما قطعا به روز نمی رسد. برای همین ورود کالا یا بسته های پستی از چین بلامانع اعلام شده. خواهشا وقتی که اطلاع دقیق از موضوعی ندارید نه اطلاعات بعضا اشتباه خود را به عنوان کامنت پای آن بگذارید و نه آن را فوروارد کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
جناب مقام آگاه بهداشت!؟
لطفا بفرمائید، مگر نه اینکه زمان مرگ بیمار یعنی اینکه ، بیمار حداقل ۲۰ روز قبل بیمار شده و احتمالا تحت مداوا بوده است ؟
پس چطور چند نفر که دیروز فوت شده اند ، حاکی ا ست که وزارت بهداشت یا نفهمیده که اینها بیمار بوده اند ؟!؟
و یا طبق معمول لاپوشانی کرده اند !!!!؟؟؟؟
که در هر دو صورت تاسف بار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ادم های بی سواد شما چه می دانید ایت الله تبریزیان کیست مدرک چرتی ها ها را هم جزو بی سواد ها می دانم ضمنا من خودم از ان مدرک های دو هزاری از نوع خوبش رودارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
دوستانی که در مورد ویروس کرونا اطلاع ندارند از ویکیپدیا مطلع شوند و یا از مراکز بهداشتی در هر شهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
این گزارش اختصاصا در مورد مدت زمان دوام ویروس هست

https://edition.c.../
ناشناس
| - |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
عده ای 9 ساعت را کردند 9 روز و ادعا می کنند در سی ان ان خوانده اند
دروغ دروغ دروغ
پاسخ ها
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چرا نیوزلندو سوئیس دانمارک را مثال نمیزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
پاکستان و افغانستان و تاجیکستان
هنوز بیماری دیده نشده است
پس چطور در ایران به این میزان شایع و تلفات داده ؟
آیا پرواز ماهان دلیل اصلی نیست ؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
چینی ها مدفوع و استفراغ رو بجای غذا میخورن میخوای کرونا به دنیا صادر نکنن ؟
لطفا ادرس دکتر ایت الله تبریزیان را بدین تا بنده به محضر ایشان شرفیاب بشم و از دستان شفا بخش ایشون مستقیما دارو دریافت کنم.از انجا که ایشون یک مسلمان شیعه واقعی هستن نسبت به این ویروس ایمنی دارن و لذا بوسیدن دست ایشون و گرفتن جوشونده از ایشون میتونه باعث دلگرمی و بهبودی بنده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
دکتر ایت الله پروفسور علامه تبریزیان مقایر فراوانی بابونه و گل ختمی با گل گاوزبون حاضر کردن برای مبارزه با کرونا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بنابراطلاعات ارائه شده بر روی سایت سازمان جهانی تاکنون نه واکسن و نه هیچ دارویی برای پیشگیری و یا مهار این بیماری کشف نشده و موارد زیر نه تنها نمی تونه کمکی بکنه بلکه بعضا می تواند آسیب زا باشد:
استفاده از قرص ویتامین ث
استفاده سرخود از آنتی بیوتیک ها

استفاده از داروهای گیاهی
هر گونه دودزایی( احتمالا مواردی مثل دود کردن اسپند مد نظر هست)
خواهشا به درمان های جیجی باجی ها و با این دکترهای علفی رو نیارید و به تبلیغات اون ها برای درآمدزایی توجه نکنید. و توجه داسته باشیدکه کروناویروس کشندگی زیادی نداره حدود 2 درصد فقط. و فقط برای کسانی کشنده است که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند و مشکلات پیش زمینه ای کلیوی-قلبی و غیره دارند.
اگر دچار علائمی مثل سرفه و عطسه هستید بهترین کار این است که به دیدن چنین افراد آسیب پذیری نروید و در کل رفت و آمد خود را محدود کنید و بلافاصله به مراکز درمانی برای تست کرونا ویروس مراجعه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ان شالله کرونا می گیری به اونجا هم می رسی
ایت الله تبریزی گفته اند ترکیب عسل و سیاهدانه درمان خیلی درد هاست که حتی بشر کشف نکرده
توصیه بهداشتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اگر کرونا گرفتید، هیچ کاری نکنید. اجازه دهید ویروس کار خودش را بکند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تبریزیان این دانشمند بزرگ را قرنطینه کنید که یکدفعه دانشگاه هاروارد و برکلی ندزدنش سرمون بی کلاه بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
لطفا دو تا عطسه هم در صورت ایشان بفرمائید
تا حتما ایشان به همه ثابت کنند !!؟؟؟
که بیمار نشده
و اگر شوند به دارو های شیمیایی و بیمارستان و دکتر نیاز ندارند !!!!!؟؟؟؟
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
دیوانه
با مردم صادق باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ترک اعتیاد به دروغگویی
سخت تر از ترک شیشه و کراک و هروئین است
ناشناس
| - |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
شماهم کمی از توهمات تلگرامی فاصله بگیرید تا واقعیات کمی روشنتر شود
مرگ بر ماهان واقعا یه شرکت چقدر باید سود براش مهم باشه که مردم کشورش جلوی مرگ ببره
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
عزیزم اصلا بحث سود نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
مجبوره می فهمی ؟ مثل بقیه امون
این انتخابات رو عقب بندازین . حوزه های رای گیری میتونه عامل تشدید شیوع این بیماری باشه. بخدا جان مردم هیچ اهمیتی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بهتره بگیم که این بیماری می تونه موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات بشه. شاید اگه اینجوری طرح مساله کنیم اونوقت چاره ای اندیشیده بشه و مسوولین ذی‌ربط انتخابات را به تاخیر بندازن.
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اتفاقا تمام این شایعات برای کاهش مشارکت مردم در اتخاباته
سامیار
| Canada |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بهتره بگید نگفتن که انتخابات کم رنگ نشه ولی دیدن که شرکت کننده کمه گفتن کرونا رو مطرح کنید که بگیم کرونا نذاشت مردم بیان انتخابات وگرنه اینا می خواستن ویروس نذاشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
کروناست دیگه اژدها نیست که به چیزی دست نزن بدنت رو هم به رازیانه یا اویشن شیرازی یا هر چیزی که برای بیماری های ریوی مفیده تقویت کن هیچ چیت نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اصلا خطر ندارد !!؟؟؟
و تمام دوست داران این مدل انتخابات مدیون هستند
اگر در انتخابات شرکت نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
پنج نفر کرونا گرفتند همه شان در قم ان اراکی هم دکتر قمی بوده رفته اراک ماجرا هم بوداره که چطور یک دفعه قبل انتخابات کرونا شد کار امریکای پدرسگه مردم برید رایتان را بدید در مشهد بیشتر ا سه هزار تا صندوق است ما ماندیم و ترس از استامپ خودمونو مسخره کردیم با این شایعه ها
من از قم هستم جايي كه تا به حال دو نفر از كرونا مردن و تعداد زيادي مبتلا و بستري شدن. جو اينجا خيلي ترسناكه. چرا اينقدر ما ويروس را دست كم گرفتيم چرا هنوز پروازهاي ما به چين ادامه داره و چرا ورود از مرزهاي كشور بدون هيچگونه كنترل و غرنطينه اي شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اقا الان به کامنت شما مثبت دادم یه وقت ویروسی نشه موبایلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
نگران نباش ما درتهران چیکارکنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
فقط پروازهای باری به چین میرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
قرنطینه درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
شایعه راه ننداز کلا پنج نفرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
از بس بدبختیم
معلومه منشا این بیماری هواپیمایی ماهان است. در ضمن حالا با هدیه ماسکهای خوب به چینیها باید منتظر باشیم تا ببینیم چگونه در شرایط تحریم باید ماسک وارد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
نه میگن زوار پاکستانی قم و طلبه های چینی مشغول به تحصیل در قم به احتمال زیاد ویروس اوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بدبخت طلبه ها از اون ها مظلوم تر گیر نیاوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
آیت الله تبریزیان الان باید عین سوپر من وارد قم شده
و این بیماری را برای طلاب ریشه کن کنند !!!؟؟؟
تحصیل کرده حتما منشتر کن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
ایت الله تبریزیان تاج سره من رفتم یک دکتر سر یک چیز الکی سیصد هزار از من گرفت نتیجه هم شد خون دل من بدبخت ایت الله تبریزیان احادیث اسلامی صحیح رو انتقال میده پدر ایشان بیست سال زندان بعث بوده و خود ایشان کلی کتاب به زبان عربی داره حالا تویی که فرق هذا و ذاك رونمی دونی بلبل زبانی می کنی اول کسی رو بشناس بعد قاطی گله بلبل زبانی کن
اتفاقا تو این کشور باید به شایعات توجه کرد چون اکثر قریب به اتفاق شایعات درست از کار در می آید. و اینکه بنظر میرسه مسولین باز هم مخفی کاری کردن چون بعد مرگ دو نفر شیوع ویروس تایید شد بنابراین باید پرسید پیش از مرگ این افراد چند روز در بیمارستان بودند و از چه زمانی ابتلای آنها تایید شد؟؟ یعنی بعد از مرگ متوجه شدند که در اثر ابتلا به کرونا بوده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
شایعه دقیقا قبل انتخابات چه معنی ای داره تو خود وهان این قدر شوو ننداخته اند
واقعا برای این ملت باید اشک خون ریخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
شما زیاد ناراحت نشو کاره دیگه پیش می یاد خود امریکاش هم گرفته
متاسفانه ملت همیشه در صحنه ای هم داریم که خوراک کرونا هستند
همین به اصطلاح شایعات بودن که واقعیت رو برملا کردن تو خود همون چین
همین الان تو ایران معلوم شده که کسایی که مشکلات تنفسی دارن فقط در شرایط خاص میتونن تست کرونا بدن.
وقتی یه خبرگذاری راستگو نداریم شایعات بهترین منبع هستن
فرمول ها را رها کنید و هر کدام با یک کفن به قبرستان بروید شاید جا گیرتان بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تو چین با ان جمعیتش دو هزار تا هم نمردن بعد تو یک باره هشتاد ملیون ایرانی را فرستادی قبرستان من جوانم خیلی ارزو ها دارم حالا درسته خانه و زن ندارم
تا الان در خبرها اسم شهرهای قم اراک مشهد بابل و تهران آمده یعنی ویروس کرونا همه جا پخش شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
فقط قم اراکی هم دکتر قمی بوده که سریعا تشخیص داده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
از مشهد نشنیدم
به شدت مردم عصبانیند دولت روحانی مدام دارد روی خشم مردم بنزین میریزد خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
واقعا فکر میکنی دولت اینقدر قدرت داره که تو مسئله ای که ممکنه رو انتخابات تاثیر بذاره اظهار نظر کنه؟؟ساده.
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
دولت جلوی پرواز ماهان به چین را هم نمیتونه بگیرد
دولت هرچه سریعتر اعلام لغو رای گیری را اعلام و مسعولین با سازکاری دوفوریتی به فکر پاکسازی بیماری کرونا باشند و در هفته های اینده که اب و هوا نسبت بهتری داشت رای گیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
خوب مجبور نیستی رای بدی ....
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اول املای مسئولین را یاد بگیر تا بقول خودت مسعولین ننویسی
دولت هرچه سریعتر اعلام لغو رای گیری را اعلام و مسعولین با سازکاری دوفوریتی به فکر پاکسازی بیماری کرونا باشند و در هفته های اینده که اب و هوا نسبت بهتری داشت رای گیری شود
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
مسعولین نیست ؛ مسئولین است ؛ ببم عسلم
برای چینی ها سلامتی خودشون و جامعه در صدر الویت

همین الان تلویزیون روشن کن میفهمی اولویت ما چه چیزهاییه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چینی ها اگه میدونستن سلامتی چیه که خفاش نمی خوردن خفاش و مار و مورچه خوارشو اونا خوردند بدبختیاش مال مایه
یک فرق اساسی با چینی ها داریم و اینکه اونها مسلمان نیستند و کمتر دروغ میگویند ولی ما مسلمان هستیم و برای هر دروغ و پنهانکاری توجیهی داریم و از روایات و شرع هم برای توجیه خود و دروغ گفتن بهره میبریم .....
مسولین ما تا میتوانند پنهانکاری و تکذیب میکنند. مردم مجبورند خبرها را از سایر منابع کسب کنند.
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
مسولین چیه؟ مسئولین صحیح است ببم عسلم
وسط کابینهای شلوغ مترو مردم چه جوری یک متر از هم فاصله بگیرند؟ یا در طول روز که به صفحه کیبورد خودپردازها و درب تاکسی و میله های مترو واتوبوس واسکناسها و....که همه دست میزنند شهروندان چه جوری دستهاشونو با آب و صابون تند و تند بشورند؟ مهمتراز همه افرادی که از درون سطلهای زباله کیسه هارا پاره میکنند که مواد قابل بازیافت را بیرون بیارند اگر کلینکسهای مصرف شده و یا هر زباله آلوده را لمس کنند و باهمان دستها به وسایل عمومی و پولو... دست بزنند فاجعه میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
هی بنازم خودمو که تو روستامو و هیچ غمی ندارم تهرانی ها هم بیان روستا
یک کم پرتقال بخورید به خودتان برسید ان شاالله برطرف میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
ناشناس 22:18 نگران نباش همه گیر بشه به روستای شما هم میرسه
گل اقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عزیزم اگر کار واجبی نداری از خانه خارج نشو
همه کشورها ارتباطشان را با چین قطع کرده اند الا ایران . هواپیمایی ماهان با چه مجوزی به چین آمد و رفت میکند؟ چرا مسئولین برخورد نمی کنند . کی میخواهند ادعا کنند که ما نمی دانستیم و خبر نداشتیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
این شرکت میدونه از کی و از کجا مجوز بگیره
آقاي ظريف ، شما كه با حاتم بخشي يك ميليون ماسك رو به چيني ها هديه دادي ، حالا كه اين بيماري در كشور خودمون اپيدمي شده آيا كشوري هست كه نصف اين تعداد ماسك رو به ما بده؟ از سوريه بگيريم يا عراق يا يمن يا ونزوئلا يا كره شمالي ؟ كشور دوست ديگري كه برامون نذاشتين !!
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
عزیز دل ماسکهای موجودقدرت جلوگیری از ویروس کرونا را ندارند بهترین کار رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از دست دادن و روبوسی کردن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
با مذاکرات قهرمانه ای دیگر از پنج به علاوه یک می گیریم
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
بيچاره ظريف!!!
چرا هیچ کمپینی علیه ماهان تشکیل نشده و نمیشه؟
بحال این ملت بابد خون گریست ،؟ که ویروس کرونا وارد کشور گردید ؟ اما باکی نیست چونکه ما مردن را بیش از چهل سال است آزموده ایم ؟
گر نشان زندگی جنبندگی است ،،، خار در صحرا سراسر زندگی است ،
هم جعل زنده است هم پروانه ،، لیک فرقها از زندگی با زندگی است ؟،
دوستان یک نکته مهم رو توجه کنید که به خاطر همون غرور ملی که داریم هنوز نمی خوان اعتراف کنند که با قاطعیت قادر به تشخیص بیماری نیستند دیگه بحث مدیریت و کنترل که دیگه جای خود داره
چرا هیچکس با هواپیمایی ماهان کاری نداره؟؟؟
خدا کنه سر خونواده خودشم بیاد بفهمه حال مردم رو
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تو با ماهان مسافرت نکن
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
شما الان سر خونوادت اومده؟
اولش که با قدرت تکذیب میشد هر گونه وجود کرونا! تا اینکه 22 بهمن گذشت و الان میگن که بله بود و مردن اون 2 نفر! الانم میگن به شایعات توجه نکنید...نمیدونم چرا اینقدر نسبت به حقایق مقاومت کاذب دارن! همونجور که هواپیما رو پنهان میکردن!
نکنه اینا هم بحثای امنیتیه و مردم نا محرمن؟!
جالبه ما کشورمون تقریبا توریست حتی از نوع چینی هم کم میاد . چطوره تو کشور های همسایه ما مثل ترکیه یا امارات که روزانه هزاران پرواز بین المللی دارند این جو وحشت راه نیفتاده . یه مقدار مشکوکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ما روابط گستردهای باچین داریم شعار نه شرقی نه غربی شده نه غربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اونا کنترل میکنن.اگر کنترل نکنن کل دنیا میریزن سرشون. و اونا این رو نمیخوان. ولی تو ایران با کل دنیا قهریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
معلوم نیست فکر کنم این کرونا هم کار امریکایی های بی پدر مادر باشه که از سر رقابت با چین اونا را مریض کردن بعدش هم خواستن یک ضربه ای به ایران بزنند
یه فرق وحشتناک بزرگه دیگه هم داریم و اون قدرته کنترل کنندگیه!
در چین 1 ماهه که شهر 12 میلیونی تعطیله و کسی اجازه رفتو آمد نداره! آیا میشه شهرهای ایران رو هم تعطیل و یا مثه چینی ها مریضی و رفت و آمد مردم رو کنترل کرد؟
مردم از این مقایسه قدرت کنترل اوضاع و مدیریت بحران و تکذیب های دروغ وار ولی همه جانبه مسئولانه که وحشت دارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
واقعا درسته
آیا کسی حتی فکر قرنطینه قم رو کرده ؟
یه جوری همه گفتن رای گیری رو لغو کنید که انگار سیاستمدارا منتظر اعلام نظر اینها بوده اند....
چین در عرض ده روز بیمارستان مجهز با تمامی امکانات به روز و کادر پزشکی کامل ساخت ، ما در عرض ده روز محل مناسب را هم نمیتوانیم نشانه گذاری کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چین ده روزه بیمارستان ساخت ما30ساله داریم اتوبان تهران شمال را میسازیم تازه دوقطعه اش هنوز تیغ نخورده توقع داری بیمارستان بسازیم مرگ برامریکا زندگی ماشده مرگبر امریکا اقتصاد وزیرساخت ودرمان وجاده معیشت را ولش کن بگو مرگ برامریکاااااااااااااااا
هواپیمایی ماهان هر روز دارد کرونا وارد ایران می کند و هیچ کسی در این مملکت نیست که جلویش را بگیرد ....
حالاکشور چین از ایران تشکر کرد خوب که چی ، بابا بس کنید ریا کاریو فکر مردم خودتون باشین گرچه اینکارهای ریاکارانه انگیزه منفعت طلبی و مرواده تجاری داره ،
چرا اجازه میدین بیان اصفهان شیراز...که بگین ملت خوبی هستیم
با اینکارها که سلامت مردم خودمون خطر بیوفته کسی خوب نمیشه اونورم چینیها فراموشکارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
کرونا را زیادی کشورها گرفتن به جای قرقر باید مراقبت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
اولا غرغر
ثانیا راست میگه خوب
یک نکته قوت ما نسبت چینی ها، داشتن استاد تبریزیان است!
ایشان با فوت مسیحایی و انواع دمنوش و بخور، حتی سرطان را هم درمان میکند!!!

لطف کنید به تبریزیان عزیز بفرمائید، تشریف بیار به قم، درمان را یکبار برای همیشه مشخص نما!
اگر ایشان لطف نکند و نیاید، و کمکی به کرونا نکند، .......!

هموطنان عزیز ، لطفا نظر دهید
توشهرما ماسک گیرنمیاد...در دوروز عمر کوته سخت جانی کرده ام،باهمه نامهربانان مهربانی کرده ام..‌.
نکته مهم که ازقلم افتاد این بود که بهرحال بایدمواظب باشیم اینجاکسی ۱۰روزه بیمارستان آماده نمیکند.
ولی بسیارسریع قبرآماده میکننداونهم چندطبقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اجساد باید سوزانده شوند
قبر هم بی قبر
سلام به همه،
به جای این حرفها که باعث افزایش نگرانیهای بی مورد میشود دقت کنید که همین چند وقت پیش آنفلوانزا پرندگان هم کل کشور رو گرفته بود، تعدادی از افراد ناتوان هم جانشان را از دست دادند، بچه های من هم گرفته بودند که خوب شدند، با همین روشهای کنترل تب و نوشیدن مایعات. برای افراد عادی کرونا هم همین روش درمان رو داره. با رعایت بهداشت فردی با آرامش از این بیماری در امان خواهیم بود. ان شاءالله. در ضمن جامعه ما یک جامعه مذهبی است پس چه بهتر که از اعتقاداتشان استفاده کنند و برای از بین رفتن این بیماری و ریشه کن شدن شرش دست به دعا بردارند. خدا بزرگه و کمک میکنه. برای همه هموطنان عزیزم آرزوی سلامتی، تندرستی و طول عمر با عزت از خدای بزرگ مسئلت دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
الهی العفو الهی العفو الهی العفو اللهم اشف کل مرضانا الهم اشف کل مرضانا الهی العفو الهی العفو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
یک نفر یک چیز درست حسابی و به درد بخور گفت گفت باید بیشتر مواظب بچه ها و سالخورده ها و در کل افراد ضعیف بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
خداوند قصد کمک داشت تا الان این تعداد نمیمردند .
این ویروس نتیجه رفتار های نادرست خودمان است و خودمان هم باید از بین ببریم . به جای دست به دعا برداشتن دست های خود را بشویید
اون ناقل اصلی رو پیدا کنید که همینجوری داره بین مردم ویروس توزیع میکنه اینها که مبتلا شدن که چین نرفتن تا حالا اینا خودشون از یک کسی که چین رفته گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
الان دیگه کار از کار گذشته.از اول باید جلوی ورود چینی ها رو میگرفتن که نگرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بهترین کامنت،هزارلایک+++++++++++++++
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چین نرفتن ولی از چین با هواپیمای ماهان براشون اوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
فقط که چین نیست آخه. این ویروس در تمام کشورهای اطراف ما بوده. حتی اروپا و آمریکا. بالاخره ممکنه یکی هم بره این کشورها و برگرده و مبتلا شده باشه. چین فقط مرکزش بوده و بیشتر احتمال میره که از چینی ها باشه. وگرنه وقتی منتشر شد دیگه نمیشه گفت حتما از چین اومده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
نزدیک یک ماه است چندین بیمارستان اعلام می کنند مرگ و میر ناشی از عفونت تنفسی افزایش یافته است اما وزارت بهداشت و درمان هیچ کاری انجام نداد احتمالا ناقل اصلی مرده است
دوستانی که برای انتخابات به پای صندوقهای رای میروید لطفا دقت کنین:
وقتی برای انتخابات شرکت میکنین حتما بعد از اینکه انگشتتان را در جوهر استامپ زدید بلافاصله و بدون اینکه به هیچی دست بزنید سریع دست خود را اب و صابون بشویید. اگر کسی ویروسی باشد و انگشت خود را در جوهر استامپ زده باشد و شما هم بزنید و دست خود را نشویید به احتمال 99 درصد مبتلا میشوید. ضمنا حتما با خودتان خودکار ببرید و از خودکارهایی که همه عمومی استفاده میکنند استفاده نفرمایید.
لطفا این توصیه را جدی بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
نمیشه بااب دهن اثرانگشت را پاک کرد یا متلید به شلوار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
توصیتون درسته، کلا برای در امان بودن از بیماری های واگیردار ویروسی به کار میاد و بهتره دستی که با اشیا تماس داشته به چشم و دهان وبینی زده نشه و در هر فرصتی که پیش میاد دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شسته بشه، اما اون ۹۹ درصد رو از کجا آوردید.
کشورهای برادر و دوست , عراق و افغانستان ، مرزهای مشترک با ایران را جهت کنترل ورودی از ایران بستند !!!!!!!


مدیریت جهانی تان ما را کشته ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
خوب که بستند الان که بهشان خوبی کردیم اینه
وای اگر کرونا می گرفتند با ان وضع بهداشتی شان چه می شد
اونقدر نحوه اطلاع رسانی ایراد داره و اونقدر شایعات در ایران تبدیل به واقعیت شده که به نظر می اد شایعه واقعی تر و درست تر از واقعیته! چرا توقع دارید مردم در چنین فضایی شایعات را باور نکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
در واقع در ایران شایعه همون واقعیته که هنوز گندش ( به طور کامل) در نیومده
میگن تعداد فوتی های ایران بعد از چین بیشترین تعداد فوتی است کشور هایی که بیش از هشتاد نفر مبتلا داشتند هم مثل ژاپن کره و سنگاپور هنوز کشته هاشون به دو نفر نرسیده
در واقع توی ایران اول مردن, بعد معلوم شده کرونا داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اونا دولتاشون اعلام نمی کنند. مثل آمریکا که در عین الاسد گفت هیچی نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اینها به خاطر عدم صداقت مسئولین با مردمه


وقتی هم که گفتن کرونا در ایران وارد نشده گفتم مگه میشه مسئله به این بزرگی که میتونه تبدیل به یک بحران ملی بشه رو مخفی کرد حتما راست میگن

متاسفانه الان میبینم که بله اینجا همه چیز امکان داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ما عاشق رکورد زدنیم.نایب قهرمان شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
هنوز هم البته نتیجه قطعی اعلام نشده. یعنی نتیجه آزمایش ژنتیک که نوع دقیق ویروس رو مشخص می کنه اعلام نشده. یعنی ممکنه بعد مشخص بشه که کووید ۱۹ نیست و ویروس دیگه ایه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
... ما می توانیم ...
امیر
| Netherlands |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
میگن، میگن بدترین کار در زمان این مسائل هست.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
البته یک مقداری از فوتی ها رو هم زدن به حساب آنفولانزا وگرنه آمار بیش از اینهاست.صبر کنید. ماه همیشه پشت ابر نمیمونه.همونطور که هواپیمای اکراینی بالاخره قضیه اش روشن شد
ناشناس
| Spain |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ناشناس 1829 باشه داداش تو راست میگی.خوب بخوابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
ناشناس ۱۸۲۹ . امار امریکا درست بود . خواستم بگم از اب گل الود ماهی که هیچ تو داری کره میگیری
منبع ورود ویروس کرونا هواپیمایی ماهان. دولت هم رفته گل بچینه.
هیچ نظارتی بر ورود و خروج اتباع بیگانه به استان قم نمیشه.شاید بقیه مردم ایران این رو ندونند ولی یک جمعیت زیادی از ساکنان استان قم اتباع بیگانه از کشورهای مختلف هستند.این مورد فقط منحصر به افغانی‌ها و عراقی‌ها نیست بلکه از کشورهای مختلف مثل پاکستان، آفریقا، هند و از شرق آسیا هم هستند.کلّی طلبه چینی در قم مشغول تحصیل هستند.از اندونزی و جاهای دیگر هم هستند.ما در خیابان هر روز این اتباع بیگانه را می‌بینیم.
پاسخ ها
گل اقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عزیز دل چه کسی جرات دارد ورود و خروج به قم را کنترل کند
اینها می خواهند در ماسک هم کاسبی کنند اینها چه ملتی هستند
هفته دیگر هیچ کسی بچه اش را نمی فرستد مدرسه مگر ملت دیوانه شده اند که بچه شان را بفرستند در یک کلاس بین سی چهل دانش آموز و مدرسه ای بدون امکانات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
مدارس باید تعطیل بشه
نقطه ضعف بزرگ ما در مواجه با کرونا نبود اطمینان به آمار رسمی اعلامی ازطرف دولت با توجه به پنهان‌کاری و محافظه‌کاریهای اخیر هستش.
مشکل کرونا نیست مشکل مدیر های بحرانی هستند که نمیتونن مدیریت بحران کنن.ما از مدیر هامون میترسیم
از هواپيمايي ماهان ، و جناب ظريف و كليه دوستداران چين كمال تشكر را داريم
وروس کرونا ی جدید
زیر ۹ سال بندرت مبتلا میشوند
امار مرگ و میر در افراد ۹ تا ۳۹ بسیار کم است
از سن ۳۹ تا ۶۳ سال امار مرگ و میر افزایش پیدا کرده است اما در سن ۶۳ تا ۸۰ به بالا حدود ۸۰ درصد مبتلایان به کام مرگ میروند
بیمارانی که یک بیماری دارند با گرفتن کرونا وضعیتشان وخیم میشود
پیشگری
شستن دستها با اب وصابون
شسشتن مداوم لباس ها
عدم دست دادن و روبوسی با دیگران
استفاده از ماسک
عدم حضور در مکان های عمومی شلوغ
مراقبت بیشتر از سالمندان در منزل
شستن میوه و سبزیجات مصرفی
عاقبت مردمان کشوری که دوستی ناباب بنام چین دارد همین خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
ببخشید که ما مثل شما دوست باب بنام امریکا نداریم
ویروس به امریکا هم سرایت کرد نگران نباش
بی اعتمادی به مسئولین بالاترین ضعف ما نسبت به چینی هاست.
اینجوری که پیش میره فکر کنم چند روز دیگه به این نتیجه برسیم که زادگاه ویروس، شهر وهان نبوده شهر سوهان بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
مرسی یکم در این اوضاع اسف بار خندیدم.
اوضاع یه جوری شده مدیران این مملکت اگه بگن شب سیاهه هم باز مردم باور نمی کنن.به خاطر خودتون هم شده بین دروغ هاتون چند تا حرف راست هم بزنید
کسی میدونه کفن متری چنده
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
قبل از گروني متري شش و نيم بود حالا نميدونم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
کفن نمیخواد نگران نباش
احه این بیمارری به کشور تحمیل کردند چطور اینهمه کشور اطراف چین توانستند کرونا را کنترل کنند ولی این انفاق در ایران درکل جهان شنیده شده که کرئنادرایران وارد شده مثا اینکه از قبل اماده بودند تا ایران دومین فربانی این ویروس مشکوک باشد که خبرش اروپاییها به دنیادادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
با این کارهایی که بی مسئولان ایران کردن معلوم بود کرونا همه گیر میاد پیش بینی نمیخواست
گل بگیرن دره همواپیمایی آسمان لعنتی رو!!!
هیچکس با آسمان دیگه پرواز نکنه تا ورشکست کامل بشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
ماهان نه آسمان .مردم رو فریب نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
استاد هواپیمایی ماهان نه آسمان
تابناک تو در مورد خبر مربوط به کرونا هم غیر قابل انتشار داری؟ مطالب غیر سیاسی رو هم سانسور می کنی؟ تو دیگه کی هستی
استفاده از ماسک بر علیه بیماری کرونا قاعدتا در جهت جلوگیری از عدم انتشار آن از فرد مبتلا به دیگران باید باشد. اما در مواردی که شما دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستید و یا با چنین کسانی زندگی می کنید و یا فرد بارداری با شما زندگی می کنه استفاده از آن به معنای جلوگیری از مبتلا شدن نیز می تواند باشد.
مگر شما بقیه کارهاتون مثل چینی هاست که چسبیده اید به فیلتر شده هاشون .
اینکه این مقام مسئول گفته اند کیت تشخیص ویروس به تعداد زیاد وارد کشور شده و جای نگرانی نیست خلاف گفته خود انستیتو پاستوره که گفته تعداد معدودی کیت وجود داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
خود چین تازه ده روز قبل توانست کیت آزمایشگاه آن را تولید کند
و قطعا اگر به ما داده باشد
در حد ژن های خوب و مسولان عالی تر از جانها!!!! میباشد
ایا موضوع جنبه سیاسی ندهرند و می خواهند عدم حضور زیادی هز مروم را به دلیل ترس از مروم به خاطر بیماری اعلام نمایند.
بخصوص حتما در قم خبری بوده است که با اینکار روی موضوع اصلی سرپوش گذاشته شده است.
قم مرکز سیاسی کشور است
این چینی ها بسیار کثیف هستند.از نحوه غذا خوردن،نوع غذا،رعایت بهداشت،در مورد انسانیت که نگو که حیوان بیگناه رو زنده زنده تو آب جوش و روغن داغ می اندازند.
کاش ایران ورود هر گونه موجود چینی رو به سرزمینمون ممنوع کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
دقیقا
از کرونا نمیترسم، از مسئولی میترسم که تکذیب کرده و میکند، همین الان ایسنا نوشته ۵ نفر از قم رو اوردن تهران ایلنا میگه مسیولین اوردن ۵ نفر از قم به تهران رو تکذیب کردن
شنيده مي شود چون جلوي رفت و امد به قم قراره گرفته بشه اتوبان قم تهران ترافيك شديديه اقايان روحانيون به سمت تهران راه افتادن !!!
وزیر بهداشت به دلیل کتمان واقعیت و دروغ گویی عمدی به مردم در مورد کرونا و رییس شرکت هواپیمایی ماهان باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
الان وزیر بهداشت میاد میگه گردن من از مو نازک تر
در اینگونه همه گیریها پدیده ای داریم به نام کوه یخ
یعنی موارد شناسایی شده، تکه ای کوچک از کوه یخی هستند که بخش عمده آن پنهان است. بنابراین شکی نکیند که تعداد موارد واقعی ابتلا، بیسیار بیشتر است.
اقدامات پیشگیری را نباید شوخی گرفت
انکار کردن و همه چیز را خوب و خوش توصیف نمودن، شبیه کبکی است ک سرش را زیر برف برده تا شکار روباه نشود ولی آسانتر می شود
ظاهرا روسیه از کرونا هم قسر در رفته.
خبر فوری: جهت رفاه حال مردم همیشه در صحنه ایران ؛ واردات کرونا از
مالیات و عوارض گمرکی معاف شد .
عزیزان فقط پنج نفر در قم کرونا گرفتند احتمال مرگ در کرونا دو درصد است در حالی که در انفلونزا چهار درصد می باشد
جمعیت ووهان دوازده میلیون است و به عنوان مرکز بیماری چندهزار تا مریض شدند
این شایعه کاری می کند که مردم ایران فکر کنند فردای انتخابات کرونا در کمین تک تکشونه ان پنج نفر بیچاره هم از ان وقت همین دو روز به انتخابات کرونا گرفتند عجیب به نظر می رسد
بی کفایتی دولت روحانی تو این قضیه هم خیلی مشهوده متاسفانه خیلی برای این جون ملت بی اهمیته
درسته که ترس زودتر و بیشتر قربانی میگیره اما ما از خوده ویروس نمیترسیم از نحوه مدیریت میترسیم . در مراسم ختم که با مدیریت یک بچه هم بی خطر برگذار میشد کشته دادیم . این که خطر جهانیه
جالبه افراد کهن سال رو میکشه و بعضی خبر ها مبنی بر دست ساز بودن ویروسه . امیدوارم اشتباه باشه اما ادم حس میکنه برای از بین بردن جمعیت مصرفیه جامعس
چطوری کیت خریدید؟؟؟؟ وقتی فقط راه تشخیص میکروسکوپ الکترونیه!!!
هوای گرم وخشک ایران باعث ازبین رفتن سریع این ویروسهامیشه، برام عجیبه اینقدری که ازکروناوحشت داریدازآنفولانزاکه چندبرابر خطرناکه نمی‌ترسید.
دفتر مراجع این هفته تعطیله؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
باید تعطیل کنند
همش میگن کشورهای اروپا و امریکا هم گرفتن ولی نمیگن با دو کشته ایران بعد چین در رده دوم بیشتر کشته قرار داره و اون کشورها تقریبا همه رو بدون کشته دارن درمان میکنن.
با این دکتر های باهوش و متعهد که داریم! بیمار پای خود را در بیمارستان بگذارد، باید غزل خداحافظی را بخواند.
جالبه وزیر بهداشت می فرماییند که آنفولانزا را در پاییز کنترل کردیم ولی چیزی که من دیدم از ۴۰۰ نفر پرسنل شرکت ما حداقل ۲۰ الی ۳۰ نفر ابتلای قطعی به آنفولانزا پیدا کردند.
خود بدنده هم ابتلا پیدا مردم ولی متخصص عفونی باهوش! تشخیص نداد و کرتون تجویز کرد که بنده استفاده نکردمکه خیلی هم شانسم گفت چون بعدا یه پزشک حاذق بهم گفت اگر کرتون ها را می زدی ، فوت می کردی.
یعنی اینقدر پزشک خوب داریم که نابودیم!
برای بالا بردن قوای سیستم ایمنی خوردن
گوشت
ماهی
مرغ
عدس لوبیا نخود لپه
به همراه ویتامین c
ضروری است
هر روز سیب بخورید
منابع امگا ۳ مهم هستند
منابع b12 و ب کمپلکس و آهن ضروری هستند
منابع پروتئنی و تخم مرغ ضروری هستند
یه آنفولانزای معمولی گرفتم ،دارو نبود،بعد دم انتخابات شعر ایران ،ایران میزارم احساسات مردم رو تحریک میکنن،دست میزارن رو نقطه ضعف مردم بیچاره
تندروها
،میگداشتید جشن پیروزی در انتخابات مجلس را میگرفنید بعد شروع به فسفته بازی میکردید برای فیلتر کلیه شبکه های اجتماعی
این باعث بسی افتخار است که شهروند کشوری هستم که تمامی هشتاد و چند ملیون نفر جمعیت آن از نوزاد یک روزه تا پیرمرد 90 ساله همه در همه چیز فوق تخصص دارند. و البته برای تاثیر بیشتر، مطالب تخصصی خود را اغلب به نام دکر سمیعی منتشر می کنند!!
حالا که ویروس وارد شده با قرنطینه این شهر و اون شهر مگه مشکل حل میشه
من یک سوال دارم شادی روح تمام امواتت منعکس کن کمتر نون محافظه کاری بخور سوالم اینه که هند با یک میلیاردو سی صد میلیون جمعیت و همرزی با چین از عهده این مشکل بر امده و ایران ویران با 4 هزار کیلومتر فاصله نه تنها نتونسته داستان را جمع کنه بلکه روز به روز در حال کسترشه
دکتر تبریزی کجاست چرا نمیاد کرونا رو آتیش بزنه
خدا اخر و عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه.مردم باید تو خونه ها بمونن و خودشونو قرنطینه کنند.تا شر این ویروس کم بشه
الان چی باز هم میگی شایعه شایعه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی