بازدید 69546
با توجه به تایید مرگ دو ایرانی با بیماری «کووید-۱۹»؛

برای پیشگیری از ابتلا به «ویروس کرونا» چه باید کرد؟

کرونا با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟ برای پیشگیری از ابتلای به آن چه باید کرد و چرا استفاده از ماسک‌های تنفسی و امثال آن راهکار‌های مطمئنی برای دوری جستن از این خطر نیست؟ این‌ها بخشی از سوالاتی هستند که با توجه به فوت دو تن از هموطنان مان با ابتلا به ویروس کرونای جدید و مرگ ناشی از بیماری که این ویروس می‌آفریند، مهم‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسند و باید پاسخ هایشان را یافت و به دیگران نیز آموخت.
کد خبر: ۹۶۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 19 February 2020
تابناک اجتماعیبا توجه به اعلام رسمی ابتلای دو تن از هموطنانمان به ویروس کرونای جدید و مرگ ایشان بر اثر بیماری ناشی از این ویروس یعنی «کووید-۱۹»، بهتر است راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس را مطالعه کرده و در آموزش آن به دیگران کوشا باشیم.

به گزارش «تابناک»؛ اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم دوره نهفتگی بیماری ناشی از کرونای جدید، بین ۲ تا ۱۴ روز (به‌طور معمول یک هفته) است و همچنین، درصد ابتلای افراد آلوده به ویروس به بیماری ناشی از آن که سازمان بهداشت جهانی نامش را کووید-۱۹ گذاشته، ۲ درصد است. یعنی میانگین یک هفته طول می‌کشد تا علایم ابتلا به ویروس در مبتلایان بروز پیدا کند و تنها ۲ درصد از مبتلایان به بیماری سندورم تنفسی حاد مبتلا می‌شود و در معرض مرگ قرار می‌گیرند.

با علم به این نکات و واقف بودن به این نکته که دو فرد مبتلا به ویروس در قم شناسایی شده و با بیماری کووید-۱۹ چشم از جهان فروبسته اند، می‌شود نتیجه گرفت که احتمالا شماری از افرادی که با این دو متوفی ارتباط داشته اند، به این ویروس مبتلا هستند و بر اساس این نتیجه گیری است که مسئولان وزارت بهداشت اقدام به قرنطینه خانواده و نزدیکان ایشان نموده و حتی بیمارستانی را به این منظور در قم به بستری شدن و معاینه افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس اختصاص داده اند.

به رغم همه این نکات و تدابیر و از آنجایی که خطر ابتلا به این ویروس در کشورمان به شدت افزایش یافته و نگرانی‌ها در این خصوص اوج گرفته، لازم است درباره این ویروس بیش از پیش بدانیم و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن را مرور کرده و به دیگران نیز آموزش دهیم. با این ملاحظه کلیدی که حفظ آرامش از اصول کلیدی است و مراقبت در مقابل شایعات، ضرورت بسیاری دارد.

برای پیشگیری از ابتلا به «ویروس کرونا» چه باید کرد؟


کرونا با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟

کرونا با علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، لرزش دستان، گلودرد، معمولا سردرد و تب باعث ایجاد عفونت و مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی خود را نشان می‌دهد و افراد مسن (بالای ۶۰ سال) و به طور کلی کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند. دقت کنید که با علائمی شبیه به آنفلوانزا مواجهیم و تنها نکته متمایز کننده (که در همه مبتلایان دیده نمی‌شود) مشکلات تنفسی است.

بر خلاف آنچه در روز‌های شروع شیوع این ویروس در چین مطرح می‌شد، سازمان بهداشت جهانی، انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان را تأیید کرده، اما هنوز مشخص نیست چه کسانی می‌توانند بیشتر ناقل این ویروس باشند و نرخ انتقال ویروس از انسان به انسان چقدر است. آنچه واضح است، ویروس کرونا می‌تواند از طریق دست دادن با افراد مبتلا به این ویروس یا موادغذایی خیابانی مانند فست فود یا سایر غذا‌های دیگر منتقل شود. از راه‌های انتقال رایج این بیماری، انتقال آن به واسطه تماس با حیوانات ناقل (مثل سگ یا گربه) است.


توصیه‌های مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

از تماس نزدیک با افراد بیمار پرهیز کنید.
از لمس چشم‌ها، بینی و دهان خود پرهیز کنید.
هنگام بیماری (هر نوع بیماری) در خانه بمانید.
هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و سپس آن را در سطل زباله‌ی در دار بیاندازید.
سطوح وسایلی که با آن‌ها فراوان تماس دارید (موبایل، کیف، کیبورد، میز و...) را مرتب با اسپری معمولی تمیزکننده یا دستمال مرطوب مناسب تمیز و ضدعفونی کنید.
پوشیدن ماسک صورت توسط افراد سالم توصیه نمی‌شود. ولی پوشیدن ماسک برای افرادی که علائم بیماری را دارند، افرادی که از بیماران مراقبت می‌کنند و همچنین کارکنان نظام بهداشتی، حیاتی است تا جلوی انتشار ویروس گرفته شود.
دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید، به‌ویژه پس از ادرار و مدفوع، پیش از خوردن خوراکی، و پس از فین، عطسه، و سرفه کردن.
اگر آب و صابون در دسترس ندارید، با مایعی که حداقل ۶۰% الکل داشته باشد دستان خود را ضدعفونی کنید. اگر آلودگی مشهود روی دستان خود می‌بینید، حتما با آب و صابون بشویید.


چرا استفاده از ماسک خطرناک است؟

همان گونه که توضیح داده شد، استفاده از ماسک به ویژه برای افراد سالم توصیه نمی‌شود. اما چرا؟ بهترین پاسخ به این سوال این است که افراد به اشتباه تصور می‌کنند با استفاده از ماسک، کاملا در برابر ویروس مصون شده اند و دیگر به رعایت بقیه نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس توجهی نمی‌کنند. این در حالی است که همه ماسک‌های موجود در بازار، کارایی لازم را ندارند و بسیاری از مصرف کنندگان هم نمی‌دانند که چگونه باید از ماسک استفاده کرده و برای چه بازه زمانی آن را روی صورت خود نگه داشته و بعد تعویضش کنند.
 
تعداد بازدید : 2058
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷۶
بنظر من از طب اسلامی استفاده کنید، اگه زنده موندین یعنی جواب میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
آخه علم پزشکی با اون عظمتش در قبال ویروس کرونا هنوز نتوانسته درمانی را انجام بده، اونوقت طب اسلامی چطور میتونه؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
هر مشکلی پیش میومد راه حلش را از جین وارد میکردیم. وای بروزی که بگندد نمک.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
کرونای استرلیزه تحریم ها را دور زده و از کشور دوست و برادر به ایران رسیده.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بزرگواران بفنا رفتیم با این همه پزشک سهمیه که فقط بلدن مسکن بنویسن این همه بیمارستان درب و داغون میخواید کرونا رو کنترل کنید انشالله با تموم دنیا هم قطع رابطه کردیم مگه سوریه بیاد کمکمون
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
از طرفداراش بپرسین، بعلاوه مگر همین سایت تابناک روزی صدهزارتا کامنت و خبر ضد پزشکان منتشر نمیکنه؟ خوب این آدمایی که میخواین الان بهشون اعتماد کنین همون پزشکان! علت اینکه هیچ جای دنیا خرابشون نمیکنن هم همینه-البته که باید بالاترین استانداردهای اخلاقی روهم داشته باشن
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تمام شهر قم قرنطینه کامل بشه و با پارتی بازی بزرگان هم نشه از اونجا بیرون آمد تا مدت نامحدود , رای گیری هم به خاطر انتشار ویروس انجام نگیره
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
عزیز اصلاح کنین لطفا.طب سنتی داریم نه طب اسلامی خیلی از بزرگان هم گقتن طب اسلامی نداریم.اگه موردی پیدا بشه و اشتباه بودن طب مورد نظر شما رو بگه باعث میشه نسبت داده بشه ب اسلام.لطفا واژه هارو ددرست و بر اساس علم و دانشتون استفاده کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بالاخره بعدازکلی کلنجاررفتن باافکارعمومی رسمامرگ دونفربراثرابتلا به کرونا اعلام شد البته اقای روحانی فردا(جمعه) درجریان قرارخواهدگرفت !!!
نوش جان ، مگه کرونا زورش به مسئولان برسه!
دانشجویانی که قرنطینه بودند رو همینجوری بعد از 14 روز گفتند برید خونه هاتون در صورتیکه باید لباسهاشون و وسایلشون و خودشون ضد عفونی می شدند چون ممکنه روی سطح اینها ویروس باشه ولی خودشون نگرفته باشند
این رو من شهروند عادی می دونم ولی اون مسئول که تصمیمش برای جامعه حیاتیه نمی دونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
از کجا میدونی این کار را انجام نداده اند، بعدش ویروس مدت کمی در فضای ازاد زنده باقی میماند البته بستگی به نوع گونه داره ولی در حد چند ساعت وقتی توی قرنطینه طوریشون نشده یعنی ویروسی وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تو مگه دیدی چجوری رفتن خونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ویروس ایدز بعد از 8 دقیقه در فضای آزاد میمیره
کرونا به دقیقه هم نمیرسه
حمید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
حتما مسئولین میدونستن و اقدام لازم هم انجام دادن، دیگه الکی به همه نق نزنید
شما سوار اتوبوس BRT تهران بشو، سوار مترو بشو، آدم از سر و کولت بالا میره. شورای شهر در این 2 سال هیچ فکری برای افزایش تعداد اتوبوس و کاهش زمان مترو نکرده. فقط خدا رحم کنه که مبتلایان ویروس کرونا در همین تعداد اندک باقی بمونه. وگرنه ما نه شعور چینی ها رو داریم، نه آموزش و نه پول و نه مدیریت و نه فن آوری چینی ها... جای چین یک میلیارد نفری بودیم الان میلیونی تلفات میدادیم!
ماسک ندارن می گن استفاده نکنیم.. اگر هم 2 درصد افراد مبتلا قرار بود فوت کنند هر دو بیمار فوت نمی کردند. پس اگر آمار دو درصد صحیح است یعنی 100 نفر در قم بیمارند که دو نفر فوت کرده. یا آن که آمارتان مثل همه حرف هایتان دروغ است.. فقط می خوام ببینم قوه قضاییه با مقامات ماهان چه خواهد کرد و به چه مجازاتی خواهند رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
آمار مرگ 2 درصد نیست ، بلکه حدود 4 درصد است که البته این رقم متوسط است. در بیماران زمینه ای تلفات بیشتر و بیماران کهنسال نیز تلفات بیشتر از 4 درصد است. اما در کل حدود 4 درصد میانگین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
در تمام دنیا یکی از راه‌های جلوگیری از بیماری های سرایتی استفاده از ماسک است.
این آخری که گفتید فقط برای کم نیاوردن ماسک است
با مردم رو راست باشید
کرونا ویروس دوران نهفتگی هم منتقل میشه طرف تا بفهمه آلودست و ماسک بزنه چهار پنج نفر را آلوده کرده
حیوانات ناقل فقط سگ و گربه هستند ؟
چرا اینقدر دروغ به مردم میگید هنور خبر ازمایشات اولیه ابلا به کرونا را تایید نکرده بودید که خبر از مرگ میدهید چرا در این کشور همچیز رمز و رازه
برای پیشگیری به گفته های مسئولین توجهی نکنید.
آموزش های لازم برای استفاده از ماسک و زمان لازم برای تعویض آن را ارائه دهید. به تعداد کافی ماسک در اختیار تمام مردم قرار دهید.
تا استاد بزرگ طب اسلامی جناب تبریزیان رو داریم،‌غم نداریم.
کرونا رو اجنه ها تولید کردند. قصدا هم فرستادن قم تا مهد طب اسلامی رو به زانو دربیارند.
فردا که جناب تبریزیان کلک کرونا رو از قم کند،‌ همتون انگشت به دهان خواهید ماند.
اگر توی ایران نیست, چرا اینقدر نگران پیشگیریش هستین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
مگه میشه نباشه؟
چین با اون همه عظمت و تکنولوژی ناچار به قرنطینه 35 میلون نفر در ووهان در روزهای اول ابتلا به ویروس شد. و در طی 10 روز اون بیمارستان در منطقه قرنطینه شده را ساخت. هنوز هم روش قطعی درمان پیدا نشده.
درسته این راهکارها لازمه ولی کافی نیست. از مسوولان میخواهیم با موضوع جدی برخورد کنند.
موضوع 176 نفر نیست.
موضوغ 85 میلیون نفره
فعلا قم نریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
قم را قرنطینه کامل کنید , نه کسی بیاد نه بره , نه زیر میزی خودمونی را دودر کنید بیان برن
این فیلم انتها ترجمه یک کلیپ خارجیه که منبعش هم نامعلومه
چرا وزارت بهداشت یک اطلاعیه رسمی در مواجهه با ویروس کرونا و راهکارهای مقابله صادر نمیکنه؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
فکر کردی وزارت بهداشت حرف راست می زند دلت خوش است
حالا که از قضای روزگار ویروس کرونا از شهر قم سردرآورده وقتشه که جناب تبریزیان با روش منحصر به فرد طبابتشون جهانیان رو متحیر کنه
متاسفانه کرونا از سیل و زلزله خطرش بیشتره. اگر شیوع پیدا کنه معلوم نیست چند انسان را درگیر میکنه و په تعداد می میرند.
چین که 35 میلیون را غرنطینه کرد، غذاهای دریایی را منشا بیماری شناخت. دی ان ای ویروس را استخراج کرد.
ما هنوز نمیدونیم چرا در قم این اتفاق شروع شده.
ظاهرن مبارزه با روز ولنتاین از مبارزه با شیوع کرونا در قم مهمتر بوده! میگید نه برید هزینه هایی رو که برا هرکدوم کردن نگاه کنید !!!
انقدر تو قم بی حجابی زیاد شد که از همین شهر کرونا آغاز شد.
بعد میگید بی حجابی ربطی به کرونا نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
راس میگه منشا همه بدبختیا حجابه. این کرونا هم بیحجابه
یک عده میگن چرا از قم شروع شده؟
علتش فقط بی حجابیه.
این اواخر وضع حجاب قم بد شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
دو تا پیام دادی که مسخره کنی چه کنیم از دست جاهلان پر مدعا
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
وای خخخخخخخ
سه هفته پیش گفتیم کشته داده تهمت به من زدند و گفتند با بی بی سی همکاری میکنی !!!

تعداد از دو نفر گذشته . واقعیت چیز دیگری است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
لابد خودت کشتیشون که بگی حرف من درسته؟؟؟
می میریم راحت می شیم دوستان حلال کنید
راستی بااین وضعیت انتخابات تو قم چطور میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
به جز اون دو نفر که فوت کردند مشارکت حداکثری ۹۸ درصدی را خواهیم دید
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
همچنان میرن برای زدن مشت محکم به استکبار
باید تمام قم را با تمام آدماش قرنطینه نامحدود کرد
قابل توجه مسولین و دست اندرکاران ستاد بحران زده
اخرین اخطار!!
هرچه زودتر ایران. رو به مقصد یه کشور اروپایی و یا امریکایی جهت زنده ماندن ترک کنید
با این قیمت هاو وضع معیشت اما ویروس کارشو بلده

وطنم بای بای تا بعد
خدارو شکر.بالاخره رسید.مگر اینکه این ویروس مارو از دست این مسئولین راحت کنه
آیا هنوز هم نامهٔ معاون وزیر بهداشت به ریس جمهوری را تکذیب میکنید ؟ اگر دو درصد مبتلایان ناشی از ویروس کرونا فوت میکنند ،پس بیش از صدنفر آلوده به این بیماری مسری خطرناک وجود دارد ؟زمانی که مانند آنفلانزا طغیان نمود آنگاه که کار از کار گذشته اعتراف میکنند ؟ و هیچ کسی هم مسولیت عواقب این پنهانکاری را نمی پذبرد ؟،،پزشک پول پرست ،و مقام مسول پست پرست ؟ ملت بی خیال ؟ پس جای نگرانی نمیباشد ، از دو هفته قبل قیمت ماسک در تهران سه برابر شده است ؟،
به فکر مرگ باشیم خداحافظ دنیا ازت خسته شده بودم
مردم ما انقد حماقت دارن که با کار خدا هم میجنگن. ویروس اولا با چشم دیده نمیشه که اگه ناقل بود بتونی تشخیص بدی. دوما بیش از سی کشور دنیا درگیرشن. که ما فقط پروازای چینو لغو کردیم. سوما ویروس اجازه نمیگیره بیاد تو. چهارما انفلوانزا ماه قبل کشته هاش بیشتر از این بود. پنجما وقتی میگن حیواناتم میتونن ناقل باشن یعنی حیوانات نه برای عبور مرور از مرز مجوز میخان نه سوار هواپیما میشن. پنجما جریان هوا هم ممکنه انتقال دهنده خیلی الودگیا باشه ششما این مردما که درگیرشن یعنی بی احتیاطی از خودته همطن. نمیشه که شما دل از تایلند و مالزی و ددر ددورت نکنی انتظار داشته باشی مسیولینم دست به سینه بایستن نگران عطسه زدنت باشن. . بعدشم الان چه ربطی داره؟فقط مونده راجع به کرونا بحث بنزین سه تومنی رو هم پیش بکشن. یاد بگیرید هر چیزی در جای خودش با سواد خودش و با راهکارهای خودش. مسولینم بچه های خودتونن تربیت شده دست منو شمان. از مریخ نیومدن. بهداشت شخصی هم دست خودمونه
حرم حضرت معصومه را برای مدتی تعطیل کنید. به این ترتیب بخشی از ترددات به شهر قم کاهش پیدا می کند.
بالاخره تاوان خوش خدمتی به چین در باز گذاشتن سفرهای هوایی را پس خواهیم داد
یا خدا خودت کمک کن مردمو از شر در امان نگه دار
بخاطر کمبود مواد اولیه برای مقابله دروغ تحویل مردم ندین , ببینید دروغ میتونه جون چند نفرو بگیره فقط ببینید
هواپیمای ماهان زهرشو به ایران ریخت
بهترین راه دروغ نگفتن مقامات بود که باز متاسفانه اتفاق افتاد.
خدایی حواستون رو جمع کنید
قضیه اصلا شوخی بردار نیست
اگه خدای نکرده این ویروس همه گیر بشه دیگه نمیشه به چشم طنز به قضیه نگاه کرد.....
اوکی. ۲۲ بهمن و ۲۹ بهمن تمام شد و یواش یواش میشه گفت که کرونا آمده است. شاید هم بهتر بود تا ۳ روز دیگه هم صبر میکردند تا انتخابات تمتم بشه. و به کروناییها میگفتند نترسید شما آنفولانزا گرفته اید.
چینی هاسگ میخورندوماراسگ میخوردیعنی چینی هاماراهم میخورندقبول نداریدچندروزپیش سگی کودکی رادرمیبددریدوخوردچندروزقبلش هم سگ دیگری کودکی افغانی رادرهیچ کشورمتمدنی سگ ولگردوجودنداردونابودش میکنند ولی ما اجازه میدهیم کودکانمان رالت وپارکنند پس چینی هاگوشت فامیل های این سگهاراپس ازکشتن میل میکنندوانتقام کودکان زبان بسته مارامیگیرند
مگه شهر قم قرنطینه شده؟
علاوه بر رعایت نکات بهداشتی بالا ،قدیمی ها هیچ کارشان بی حکمت نبود خوردن سیر معجزه میکنه ، سیر بخوریم و سیر از پنجره ها آویزان کنیم
قم باید قرنطینه بشه
تا امثال مدیران خائن شرکت ماهان رو داریم باید منتظر چنین شرایطی در کشور بباشیم
با تلاش این مدیران و دیگر مسئولین منفعت طلب بالاخره کرونا وارد کشور شد

توی این مدت هر روز شاهد حضور چینی ها در خوزستان و شوش و شوشتر و ... بودیم و اعتراض مردم هم با پاسخ همه چیز کنترل شده بوده....
قران بخوانیم
اینهم از هدیه ولنتاین قمی ها
بیخود نبود برای روز ولنتاین بیشتر برخورد میکردن
پیش گیری ساده است. اینقدر صبر میکنین تا وزارت بهداشت بگه به ایران نیومده، نیومده، نیومده.. 2 نفر مردن
درمان، ساده تره. صبر میکنی، صبر میکنین، صبر میکنین... اگه زنده موندین که هیچی اگر نه که کلا" تکذیب میشین و درمان پیدا میکنین
اصلا این ویروس چی چی هست شما اون رو به من نشون بدین...
ببینیم سفیر چین چی میگه به همون ها عمل کنیم
گذاشتن خوب مسافرای چینی رو منتقل کنند بعد به مردم اعلام کنند که یک وقت سفیر چین ناراحت نشه
کروناکه برای مابدبخت بیچاره هانعمت است
میمیریم راحت ميشيم
انشالله کارفرمای من هم بگيره
نامردنه عیدی ميده نه بیمه میکنه
تو این مملکت با این گرانی و تورم جای کرونا خالی بود ,
۳میلیون ماسک به چین فرستادیم. ماسک بدرد مردم ما نمی خوره فقط برای چینی ها لازمه
توجه داشته باشید یکی از مراکزی که به شدت خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش میدهد بازارهای موبایل هستند. جایی که صداها نفر در روز برای دیدن و تست موبایلها انها را در دست میگیرند و این ماجرا هر روز ادامه دارد. مسئولان لطفا در این زمینه هم فکری بکنند.
توجه داشته باشید یکی از مراکزی که به شدت خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش میدهد بازارهای موبایل هستند. جایی که صداها نفر در روز برای دیدن و تست موبایلها انها را در دست میگیرند و این ماجرا هر روز ادامه دارد. مسئولان لطفا در این زمینه هم فکری بکنند.
عزیزان یک پیشنهاد داغ و امیدوار کننده براتون دارم تا از مبتلا شدن به کورونا جلوگیری کنید و یا اگر علایم مشکوک به کرونا مثلا تب یا سرفه خشک یا تنگی نفس دارید از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید تا بهبود پیدا کنید ان شاءالله شما خواص سونای خشک رو میدونید که در درمان عفونتهای ریوی و تنفسی کاربرد دارد ولی از آنجا که سونای خشک فعلا در دسترس نیست چون استخرها تعطیل هستند میتونید یک چهارپایه یا نردبان تهیه کنید و با زیاد کردن شعله بخاری یک اتاق کوچک در بالاترین قسمت اتاق روی چهارپایه در زیر سقف که بیشترین دمای اتاق را دارد بشینید و حدود بیست دقیقه هوای داغ زیر سقف اتاق رو از طریق دهان و تاکید میکنم از طریق دهان تنفس کنید تا تمام ویروسهای فعال در ریه هایتان کاملا نابود شوند و تاکید می کنم از مرطوب کردن هوای اتاق خوداری کنید هوای اتاق باید داغ و خشک باشد تا تاثیر داشته باشد اینکار رو هرچند ساعت تکرار کنید سلامت باشید ان شاالله
متاسفانه مردم این بیماری رو هنوز جدی نگرفتن تو خود چین که میگن ریشه کن شده دوباره شیوع پیدا کرده به نظر من تا عادی شدن اوضاع باید به روستاهای حاشیه شهر نقل مکان کنیم اونجا حداقل خلوت تره ازدحام جمعیت نیست مدرسه ها هم که تعطیل شدن و این تعطیلی برای سال آینده هم هست مخصوصا خورده ها افرادی که بیماری دارند بهتره که از شهر های بزرگ نقل مکان کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار