بازدید 16511
۲
سخنگوی قوه قضائیه توضیح داد:

بازداشت کاندیدای ردصلاحیت شده دوره قبل

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص ماجرای نفوذ در انتخابات آن را کلاهبرداری از نمایندگان دانست و از دست داشتن افراد شاغل در نهادهای اجرایی در این قضیه و نیز دستگیری یک نفر در استانداری تهران در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 18 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیستمین نشست خبری خود که امروز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در محل دادگستری استان تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره کلاهبرداری از نماینده‌ها در زمینه احراز صلاحیت‌ها گفت: اینکه اینها ادعا می‌کنند ذی‌نفوذ هستند، با اینکه واقعا ذی‌نفوذ باشند، دو مساله جداست. تا الان به ادعای نفوذ رسیده‌ایم اما به صاحب‌نفوذ بودن نرسیده‌ایم. کما اینکه این موضوع ارتشا نیست و کلاهبرداری است و در هر حال جرم است.

اسماعیلی ادامه داد: در این خصوص تا الان حدود ۲۰ نفر شناسایی و دستگیر و برخی با قرار تامین مناسب آزاد شده‌اند. ۴ یا ۵ نفر نیز هنوز در بازداشت هستند.

وی بیان کرد: براساس آنچه بررسی کردیم، به ارتباط آنها با نهاد نظارتی انتخابات به هیچ عنوان نرسیدیم و تحقیقات ما چنین نتیجه‌ای را حکایت نمی‌کند. مدعیان دروغین خیلی قشنگ بلد هستند برای نفوذ صحنه‌سازی کنند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: یکی از افرادی که در این پرونده دستگیر شد، ادعا می‌کرد پسر یکی از مقامات است، اما به او گفتند این ادعا خیلی بد است و خیلی‌ها می‌دانند فلانی پسر ندارد. به همین دلیل آمد و گفت من برادرزاده آن مقام هستم و معلوم شد برادرزاده هم نیست.

وی گفت: یکی از کسانی که در این برهه تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد، یک کاندیدای رد صلاحیت شده دوره قبل بود. اگر عرضه داشت مشکل خودش را حل می‌کرد اما آمده و ادعا کرده بود که من نفوذ دارم و می‌توانم مشکل شما را حل کنم.

اسماعیلی افزود: در این بین از استانداری تهران کسی بازداشت شد و جزو متهمان قرار گرفت. آنها نیز در دستگاه‌های اجرایی هستند و ربطی به نهادهای نظارتی ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
فضای انتخاباتی در شهر آنقدر بی روح و بی رمق
تا اسم متخلفان برده نشه کشور درست نمیشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار