بازدید 28351

«سلفی بگیران» شایسته نمایندگی مردم ایران نیست

گفتگو با معصومه پاپی نژاد
کد خبر: ۹۵۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 17 February 2020
معصومه پاپی نژاد معتقد است که نماینده‌ای که به جای نگران بودن برای طرح‌های ملی و بین المللی fatf یا پالرمو و امثال این‌ها هیجان زده با موگرینی سلفی می‌گیرد، شایسته نمایندگی مردم فهیم ایران نیست. نماینده باید ثابت کند که لیاقت دارد در راس امور باشد.وی در گفتگویی به بیان نظرات و اهداف و برنامه های خود برای ورود به عرصه انتخابات پرداخته  و اظهار داشته که یکی از طرح هایی که در مجلس دنبال خواهد کرد، اصلاح قانون انتخابات است.
 
- لطفا در ابتدا خودتان را به طور مختصر معرفی بفرمایید.

معصومه پاپی نژاد هستم متولد ۱۳۵۷ در شهر تهران، با توجه به علاقه مندی شخصی تحصیلاتم در مقطع کاردانی و کارشناسی برق، الکترونیک بوده و بعد از آن با هدف تحقیق در زمینه مبانی حقوق زن در اسلام رشته مطالعات زنان رو دنبال کردم و در حال حاضر هم دانشجوی مقطع دکترای مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب قم هستم.

- شغلتان چیست؟

حدود ۱۵ سال است که در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مشغول به کار هستم و حوزه کاری بنده مرتبط با آموزش شاغلین در بنگاه‌های اقتصادی صنایع و صنوف و مشاغل خانگی بوده، علاوه بر این با تاسیس سازمان مردم نهاد کانون مهر خانواده و گروه جهادی سفیران کوثر نور از سال ۸۶، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و جهادی متعددی را برای دانشجویان، دانش آموزان و بانوان طراحی و در تهران و خرمشهر اجرا کرده ایم.

- هدف شما از ورود به عرصه انتخابات چیست؟

پیرو تجربه‌ای که بنده از اشتغال در سیستم دولتی و همچنین کار‌های عام المنفعه کسب کرده ام، برای حضورم در این عرصه دو دلیل اصلی دارم. اول اینکه با ورود به مجلس در نظام قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین، اثرگذار باشم. در این بخش بنده دو مشکل اساسی را می‌بینم؛ از یک طرف تصویب انبوه قوانین بدون ضمانت اجرا و از طرف دیگر عدم نظارت بر اجرای قوانین در دولت و دستگاه‌ها و نهاد‌های مجری؛ که در نهایت رفته رفته باعث ایجاد نارضایتی در عموم مردم شده است. دلیل دوم بنده برای ورود به عرصه انتخابات مجلس این است که لازمه‌ی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی در گام دوم، تشکیل مجلس و دولت انقلابی است که این مهم، جز با ورود جوانان انقلابی با انگیزه به این عرصه محقق نمی‌شود.

- به نظر شما آیا تنها راه خدمت به انقلاب اسلامی ورود به مجلس است؟ کار‌های اساسی که فرمودید را نمی‌شود در سمت‌های دیگر اجرا کرد؟

شما بفرمایید مثلا کجا؛ برای اثرگذاری باید در راس امور باشی که بتوانی قوانین و دستورالعمل‌ها را به طورکارآمد تدوین و ابلاغ کنی. اینجا یک چالش داریم. در کشور ما شایسته سالاری در انتصابات خیلی پر رنگ نیست! کارشناس هر چقدر هم که دلسوز باشد، طرح بدهد، ایده بدهد باز هم تصمیم گیرنده نهایی مدیران هستند! گذشته از این چه بسا طرح خوبی هم ابلاغ شود، اما مدیران ناکارآمد نتوانند عرصه را برای اجرای آن آماده کنند؛ لذا تنها مسیر قانونی برای ورود به عرصه اثرگذار قانونی، مجلس است که البته اینجا هم رانت‌های احزاب و باند‌های قدرت و ثروت آنقدر ظهور و بروز دارند که مانع دیده شدن شایسته‌ها می‌شوند.

- مهم‌ترین نقدتان به مجلس فعلی یا مجلس‌های قبلی را بفرمایید.

امام خمینی فرمودند: مجلس در راس امور است. ما توقعمان از نماینده مجلس داشتن اقتدار است! چون براساس قانون، قدرت سوال و استیضاح وزیر و رئیس جمهور را دارد. ما این اقتدار را در مجلس کمتر دیدیم خصوصا در این مجلس، نماینده‌ای که تلاش می‌کند خودش را به وزیر برساند تا با وزیر صحبت کند! یا عکس بیندازد! شان نمایندگی را پایمال می‌کند. نماینده‌ای که به جای نگران بودن برای طرح‌های ملی و بین المللی fatf یا پالرمو و امثال این‌ها هیجان زده با موگرینی سلفی می‌گیرد، شایسته نمایندگی مردم فهیم ایران نیست. نماینده باید ثابت کند که لیاقت دارد در راس امور باشد.

- در صورت ورودتان به مجلس چه برنامه‌هایی دارید؟

چند طرح را بنده در مجلس پیگیری خواهم کرد:
۱. طرح کاهش ساعت کاری بانوان، دورکاری و سایر طرح‌های حمایتی در جهت تقویت بنیان خانواده
۲. طرح ساماندهی نظام جامع مهارتی و مهارت آموزی (فنی و حرفه ای، دانشگاهی و...) به منظور ایجاد زمینه تولید و اشتغال پایدار کشور
۳. طرح سنجش صلاحیت حرفه‌ای جهت اعتباربخشی به مدارک مهارتی و هم ترازی با مدرک تحصیلی دانشگاهی
۴. ارتقای نقش نظارتی مجلس با بهره مندی از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و داوطلبانه مردمی
۵. اصلاح آیین نامه داخلی مجلس و چابک سازی فرآیند قانون گذاری و نظارت در مجلس انقلابی
که به نظرم مهم‌ترین آنها، اصلاح آیین نامه داخلی و چابک سازی مجلس است و زیربنایی‌ترین طرح، طرح تقویت بنیان خانواده است با راهکار‌های قانونی مانند توسعه برنامه‌های آموزش مهارت‌های زندگی براساس سبک زندگی اسلامی در مدارس و همچنین دورکاری و کاهش ساعات کار بانوان؛ باید اشاره کنم ایجاد و توسعه مشاغل خانگی هم از طرح‌های ملی ماست که اگر درست اجرا شود در رونق اقتصاد خانواده، تقویت روابط خانوادگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار خواهد بود.

- نظرتان درباره تنوع لیست‌هایی که ارائه شده چیست؟ به نظرتان این تنوع لیست در جناح‌های مختلف چه نتیجه‌ای در نتایج آرا خواهد داشت؟

تنوع لیست به نفسه کار بدی نیست، آن چیزی که مانع از حصول نتایج مطلوب می‌شود، نقص در قانون و فرآیند انتخابات است. همان طور که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ کردند حوزه بندی براساس نسبتِ جمعیت و شفاف بودن سنجش شرایط نامزد‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. نکته دیگر این که در حال حاضر احزاب و برخی افراد صاحب نفوذ، حق خودشان می‌دانند که لیست ببندند و وظیفه مردم می‌دانند که آن لیست‌ها را تکرار کنند. این امر در تمام جریان‌های سیاسی کشور حاکم است و هر کس غیر از این عمل کند یا طرد می‌شود یا مورد توهین قرار می‌گیرد.

- راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟

همان طور که در نشست خبری اعضای مجلس عدالتخواه تبیین کردم از طرح‌هایی که در مجلس دنبال خواهم کرد اصلاح قانون انتخابات است و راهکار‌هایی که برای اصلاح فرآیند انتخاباتی کشور لازم باشد. ولی در حال حاضر به نظر من بهترین استراتژی دلسوزان ایران اسلامی مقتدر از هر جناحی این است که دست از تخریب بردارند، برنامه‌های خودشان را برای آینده و کار‌هایی که در گذشته انجام داده اند به نمایش بگذارند، تا مردم بتوانند در فضای سالم تصمیم گیری کنند و مردم هم باید از رسانه‌هایی که مسیر را وارونه نشان می‌دهند، فریب نخورند. نماینده‌ای که در ادوار گذشته در بحث برجام، بحث وقف دانشگاه آزاد، بحث بنزین، مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا، fatf و بحث موشکی و طرح‌های دیگر منافع ایران را مد نظر نداشته و به هشدار‌های رهبری توجهی نکرده است، باید از صحنه سیاست گذاری کشور حذف شود. این استراتژی دشمن است که هر چقدر عقب نشینی کنیم جلو می‌آید و نماینده‌ای که نشان داده این واقعیت را درک نمی‌کند باید کنار گذاشته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل