بازدید 4949

تداوم بازداشت مخالفان آل خلیفه در بحرین

منابع بحرینی از استمرار بازداشت‌های غیرقانونی در این کشور و بازداشت شش نفر در ارتباط با برگزاری مراسم نهمین سالروز انقلاب بحرین خبر دادند.
کد خبر: ۹۵۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 17 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نیروهای امنیتی بحرین همچنان به بازداشت مخالفان رژیم آل خلیفه ادامه می‌دهند و در همین ارتباط طی چند روز گذشته شماری از جوانان را در نقاط مختلف این کشور بازداشت کردند.

منابع بحرینی گزارش کردند که نیروهای امنیتی این کشور روز جمعه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) یک جوان به نام علی جعفر از شهرک الرمخ و سه جوان دیگر به نام‌های محمود محمد درویش، حسین فرید و سید عبدالله سید شرف را روز شنبه(۲۶ بهمن) بازداشت کردند و پیش از آن نیز شش جوان را به دلیل برگزاری مراسم نهمین سالروز انقلاب بحرین بازداشت کرده بودند.

طبق گزارش وب سایت ائتلاف جوان ۱۴ فوریه، نیروهای امنیتی بحرین همچنین با اعمال محدودیت برای خانواده‌های شهدای انقلاب بحرین آن‌ها را از برگزاری مراسم‌های ختم ممانعت کردند.

بر اساس این گزارش، دولت بحرین هفته گذشته نیز با نزدیک شدن به نهمین سالروز انقلاب بحرین ، وضعیت فوق‌العاده در سراسر این کشور اعلام کرده و با وجود پایان یافتن نافرمانی مدنی در بحرین که به مناسبت سالروز انقلاب برگزار شد، اما اعمال این محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی بحرین همچنین در هفته گذشته نیز شماری از جوانان را در ارتباط با برگزاری سالروز انقلاب بحرین بازداشت کردند که اسامی آن‌ها عبارت است از: حمزه تاج و محمد امین از المرخ، علی عبدالرحیم از جدحفص، باقر عیسی القطان از ابوصبیع، علی مهدی احمد الدرازی، حسین جعفر الریس از الدراز.

همزمان با آغاز انقلاب‌های عربی در سال ۲۰۱۱، انقلاب بحرین نیز ۱۴ فوریه همان سال آغاز شد و مردم این کشور علیه رژیم آل خلیفه به پا خاستند و این رژیم به سرکوب انقلاب مردمی روی آورد و برای این کار از نیروهای سعودی و «سپر جزیره» کمک گرفت.

رژیم آل خلیفه در راستای سرکوب انقلاب مردمی بحرین شمار زیادی از مخالفان و روحانیون شیعه از جمله شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین را بازداشت کرده و او را به حبس ابد محکوم کرده است.

رژیم آل خلیفه همچنین تابعیت شماری از این روحانیون را سلب کرده است که از جمله آن‌ها آیت‌الله عیسی قاسم به عنوان مهم‌ترین چهره دینی و مبارز شیعیان این کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار