بازدید 2784

افتتاح زیرگذر گیشا در نیمه نخست اسفند

کد خبر: ۹۵۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 15 February 2020

شهردار تهران از افتتاح زیر گذر گیشا در نیمه نخست اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آیین بهره برداری از ۵۵ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲۲ تهران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر گفت: منطقه ۲۱ و ۲۲ آخرین مناطقی بودند که به طرح جامع پیوستند به شکلی که منطقه ۲۱ در سال ۸۲ و منطقه ۲۲ نیز پس از سال ۸۶ در طرح جامع قرار گرفتند و بارگذاری جمعیتی در آنها آغاز شد.

وی افزود: پس از سال ۸۶ در منطقه ۲۲ در حقیقت آخرین فرصت‌های شهر تهران از دست رفت. در این منطقه ورزشگاه آزادی، باغ گیاه شناسی و پروژه‌هایی همچون ایران مال تحقق پیدا کرد. پس از سال‌ها غفلت طرح تفصیلی منطقه را به شورای عالی شهرسازی بردیم و آخرین مراحل این کار در حال سپری شدن است.

شهردار تهران به افتتاح قطعه یک اتوبان تهران شمال در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با افتتاح این مسیر منطقه ۲۲ تا شهرستانک به کمتر از ۳۰ دقیقه زمان برای رسیدن کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند گام موثری باشد و نتیجه تلاش‌های بسیاری است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های طرح تفصیلی منطقه ۲۲ دریاچه چیتگر است که در همین فصل زمستان آبگیری آن آغاز می‌شود و با توجه به تصفیه خانه‌ای که دارد کیفیت آب آن تضمین می‌شود. در حقیقت منطقه ۲۲ کم آب ترین منطقه تهران است و آخرین ذخایر تعبیه شهر تهران نیز در آن قرار گرفته است که باید برای خدمات بهتر از ظرفیت‌های موجود آن بهره بگیریم.

شهردار تهران به عدم توازان توسعه جمعیت و خدمات در این منطقه اشاره کرد و افزود: پس از تکمیل برج‌های مسکونی منطقه استقرار جمعیت در آن اتفاق می‌افتد که در آن هنگام مشکلات عدم توسعه‌ای خدمات لازم بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. در شرایطی هستیم که اکثر پروژه‌های بزرگ در تهران افتتاح شدند و یا تا پایان سال همانند زیرگذر گیشا به بهره برداری می‌رسند و پس از آن شاهد افتتاح نسل جدیدی از پروژه‌ها در جهت افزایش خدمات در سطح محلات شهر تهران خواهیم بود. یکی از این پروژه‌ها اتصال پیاده راه بوستان چیتگر به مجموعه دریاچه خلیج فارس است.

وی تاکید کرد: اتصال منطقه ۲۲ به شبکه مترو مغفول مانده که در اولویت اقدامات ما برای این منطقه قرار گرفته است. همچنین پروژه‌های خدماتی در سطح منطقه ادامه پیدا خواهند کرد تا افراد برای بهره گیری از خدمات مجبور به طی کردن مسافت‌های طولانی با خودرو نشوند.

حناچی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز گفت: امسال ۵۵ پروژه با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان در سطح منطقه ۲۲ از احداث میدان میوه و تره بار تا پارک و بوستان به بهره برداری رسید منطقه ۲۲ در بخش مسکونی توسعه بی رویه‌ای داشته است و خدمات متناسب با آن توسعه پیدا نکرده لذا اکثر پروژه‌های که امروز به بهره برداری رسید از جنس خدمات محلی و با هدف کاهش ترددهای درون شهری بوده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا شهر فقط مسکن نیست هر چند که مسکن برای استقرار خانواده‌ها لازم است اما توسعه خدمات و توجه به اوقات فراغت نیز باید مدنظر قرار بگیرد هرچه خدمات محلی بیشتر تامین شود از سفرهای درون شهری کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به توافق با شورای عالی شهرسازی بارگذاری سنگین مسکونی دیگر در منطقه ۲۲ نخواهیم داشت و روال عادی صدور پروانه و ساخت و سازها طی خواهد شد.

شهردار تهران همچنین این خبر را هم اعلام کرد که در نیمه اول اسفند امسال نیز انشالله شاهد افتتاح زیرگذر گیشا خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر