بازدید 12661

تصویری تازه از آرامش در گوا!

کد خبر: ۹۵۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 12 February 2020

این سوال برای هر کسی که می خواهد سفری تازه را تجربه کند به وجود می آید که آیا فلان شهر با حال و هوای من سازگاری دارد یا خیر؟! جواب به چنین سوالی به آن اندازه که فکر می کنید سخت نیست. شهر گوا در هندوستان، یکی از همین شهرها است که به اندازه قابلیتی که در حوزه گردشگری دارد هنوز به حد قابل قبولی از شهرت نرسیده است. با کمی تحقیق و اعتماد به سایت هایی که در این حوزه دستی بر آتش دارند می توان به پاسخ چنین سوالی که ذهن شما را درگیر کرده، برسید. ما نیز به نوبه خودمان قصد داریم در معرفی این شهر منحصر به فرد سهیم باشیم.

تصویری تازه از آرامش در گوا!

حال و هوای گوا چه طور است؟

گوا مانند یک ظرف پر از عصاره های فرهنگی از دو کشور هند و پرتقال است. خورشید طلایی رنگ گوا هم در به وجود آمدن این ترکیبات زیبا بی تقصیر نبوده است. اصلا باید پیش از هر چیز به حضور خورشید تابان و بخشنده این شهر اشاره کرد. اهمیت حضور این پدیده طبیعی حتی در میان پرچم کشور هند نیز جای تامل دارد. دلیل این که هر عنصری در شهرهای هند، به ویژه در گوا به پختگی رسیده است و از همیشه زیباتر جلوه می کند، به یمن حضور همین خورشید است! کوه های طلایی رنگ، خاک حلوا رنگ آفتاب سوخته و ساحل همیشه پر جنب و جوشی که هیچ وقت خالی از جمعیت نمی شود، همگی زیر سر آب و هوا و نور خورشید این شهر چند فرهنگی است. در یک کلام، گوا مناسب هر سلیقه و ذائقه ای است! برای این مدعا می توان هزاران دلیل آورد؛ همه مسافران و گردشگران در شهر ساحلی گوا به دنبال 4 پدیده و عنصر می گردند و این عناصر شامل خورشید، دریا، شن و غذاهای دریایی خوشمزه می شوند. هر کدام از این 4 عنصر با یک قابلیت ویژه، مخاطبان بسیاری را به خود جذب می کنند. همان طور که می دانیم، خورشید عامل اصلی وجود شادی و نشاط در هر سرزمینی است و در شهرهای ساحلی، حضور این عنصر حیات بخش، اعتبار بیش تری دارد. دریا، این پدیده طبیعی و زیبا که زمانی حاکم بلامنازع کره خاکی ما بوده است، وجودش در شهری ساحلی مانند گوا، یک الزام به حساب می آید. این الزام تا جایی معنا پیدا می کند که در صورت نبود آن، اصلا نمی توان گوا را شهری ساحلی به شمار آورد. غذاهای دریایی نیز سوغاتی پر از سخاوت دریا است و هر کسی با هر ذائقه ای می تواند یک قسمت از این سوغاتی را بردارد و از خوردنش لذت ببرد؛ در واقع می توان گفت که گوا یک نماد کامل از تمام چیزهایی است که می توان در بهشت خداوندی پیدا کرد! فقط کافی است با تور سابقه داری همراه شویم تا چیزی را از زیبایی های گوا از دست ندهیم و یا مستقیما برای رزرو بلیط هواپیما گوا اقدام کنیم. محلی های این منطقه اعتقاد دارند که کشمیر و گوا، جز شهرهایی هستند که خداوند با نگاهی مهربان تر آن ها را ساخته و پرداخته است.

تصویری تازه از آرامش در گوا!

طعم اقامت در گوا

چندبار برای برنزه شدن به دستگاه های الکترونیکی تن داده اید؟ چرا از نیروی خورشید گوا برای زیبایی مضاعفتان استفاده نمی کنید؟ چرا به جای این که متحمل هزینه های هنگفت پرداخت شهریه برای باشگاه شوید، برای انجام ورزش یوگا به مبدا این ورزش سفر نمی کنید؟ چرا برای شنیدن موسیقی هندی و سازهای متنوع آن، میلیون ها تومان خرج خرید بلیط کنسرت می کنید و به جای آن به سرمنشا موسیقی هند سفر نمی کنید؟ حتما کلافه شده اید و در برابر این همه سوال می پرسید، خوب پس کجا برویم و چه کنیم؟! در پاسخ باید گفت همراه تور گوا شوید تا همه این فعالیت ها را با یک بار هزینه در اختیار داشته باشید. گوا مانند منشوری است که از هر طرف به آن نگاه کنید، رنگی خاص و منحصر به فرد به خود می گیرد. از دریا و آفتاب و تفریحات آبی آن هم که بگذریم، نمی توانیم از میوه های استوایی و آسیایی رسیده و آب دار آن بگذریم؛ انگورهای این شهر و خوشه های یکدست سیر آن در فصل بهار و تابستان، از چنان کیفیت و طراوتی بهره می گیرند که از بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای خرید و بهره بری در محصولات دارویی از آن استفاده می کنند. این شهر هندی-پرتقالی به خاطر آب و هوای استوایی که دارد، می تواند بهترین مرکبات دنیا را نیز در خود پرورش دهد و فروشگاه های ادویه جهان را به تنهایی تامین کند.

ظرف غذای گوا!

گوا در یکی از موقعیت های فوق العاده در میان شهرهای هند قرار گرفته است؛ گوا به دلیل میراث داری فرهنگ کشاورزی دو کشور قدرتمند در این صنعت، یعنی هند و پرتقال، همیشه ظرف غذای پر و پیمانی را پیشکش میهمانان خود می کند. شهر ساحلی گوا در سال 1510 میلادی از طرف کشورهای ثروتمندتر که این شهر را کشف کرده بودند، به عنوان یکی از عجیب ترین و خارق العاده ترین شهرهای جهان، نه تنها به لحاظ زیبایی بلکه در زمینه غذا و محصولات کشاورزی به جهان معرفی شد. اما این که چرا نام پر رنگی از این شهر از نزدیک به 600 سال پیش به گوش نرسیده است، به این دلیل است که بسیاری از کشورها می خواهند تنها و به طور انحصاری، به محصولات این شهر دسترسی داشته باشند و بازار پر رونق گوا تنها به خودشان تعلق داشته باشد. اگر در بازار گوا قدم بزنید، بی شک ظرف های سنگی عظیم الجثه ای را می بینید که کارشان آسیاب کردن دانه های گیاهی-دارویی است. این دانه های دارویی که بسیارشان فقط در گوا رشد می کنند، زیر وزن زیاد این چرخ های سنگی له می شوند و روغن شان که از هر دارویی بر روی پوست و مو موثر تر است، به دست فروشندگان محلی به فروش می رسند. قدم به قدم این شهر را می توان با زیرکی و کمی هوشمندی و البته همراه شدن با تور مخصوص گوا، قدم به قدم گشت و از تمام زیبای های آن لذت برد. اگر برای دیدن این زیبایی های طبیعت در حال برنامه ریزی هستید میتوانید براحتی اطلاعات هتل های گوا را از یک وب سایت معتبر دریافت کنید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر