بازدید ۲۵۷۳۴
با دستور رییس جمهور، از ساعت ۱۲ ظهر امروز عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 12 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، خیراله خادمی که از صبح امروز برای نظارت بر عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال در این پروژه حضور دارد، از تاکید وزیر راه و شهرسازی جهت آمادگی کامل پروژه برای افتتاح خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر راه، باید تا ۳۰ بهمن ماه تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکت های پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام می‌شود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود برای خودروها رایگان است.

وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر 50 هزار تومان خواهد بود!

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون تردد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شده است و تا ساعت 14 امروز ادامه دارد. همچنین فردا نیز در ساعت 12 تا 14 این تردد آزمایشی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما انجام تردد آزمایشی به مدت سه ساعت بود اما راهور به ما این مدت زمان را دو ساعت اعلام کرده بود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین درباره‌ی افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال، اظهار کرد: این آزادراه اوایل اسفندماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود.

خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده می کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانستند این پروژه عظیم رامطابق با استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بایست این مسئله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده؛ یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: در طول این ۵سال به طور متوسط ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانه­روز در این پروژه فعالیت کردند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
50 هزارتومان؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
شماها میخوایید از کوچمونم رد بشیم عوارض بدیم بس کنید دیگه پا بده از هوام عوارض میگیرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
!!!!!!!!!!!!!!!ببخشید شمال کجاست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
مبلغ آن زیر 50 هزار تومان خواهد بود!

خدا بده برکت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
50 هزار برای 30 کیلومتر؟ یعنی متری بیشتر از 1500 تومن مگه طلا ریختید بجای آسفالت!
پاسخ ها
خشایار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
این باعث میشه تا مردم کم درآمد از همان جاده های قدیمی استفاده کنند و در ترافیک بمانند ولی حضرات پولدار از بزرگراهی که با پول فقرا ساخته شده استفاده کنند و در حداقل زمان به ویلاهاشون برسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
49500 تومان
هاشم شیرینی پزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
پنجاه هزار تومان برای یک قطعه از آزادراه؟ تکلیف قطعات 2 و 3 چه میشود؟ وقتی از شهرستانک تا مرزن آباد هیچ کاری صورت نگرفته است چگونه میتوان به افتتاح یک قطعه گفت تردد در بزرگراه تهران شمال؟آیا برای کامل شدن آزادراه باید 14 سال دیگر هم صبر کنیم؟
کاربر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
عوارض؟؟؟؟ زیر 50؟؟؟ همه از مسیر قدیم خواهیم رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
میگویند که کار 19 سال در یکسال انجام شده.
قبلا میشنیدیم از وزیر مخابرات که 1=55
یعنی تعداد تلفن ارائه شده در 55 سال مساوی یک سال بوده است. که بیشتر به خاطر تغییر تکنولوژی بوده است.
ولی در خصوص راهسازی کار 19 ساله در یک سال انجام شده یعنی به خاطر تغییر تکنولوژی اینقدر پیشرفت داشته ایم یا اینکه 19 سال بلاتکلیفی را دیدیم که میشد در یک سال هم انجام داد.
علی برکت ا... برای پیمانکاران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خوشا به حال تهرانی های عزیز. هر روز امکانات بهتری برایشان فراهم می شود تا بتوانند راحت تر در سه روز پایان هفته هرچه سریعتر به ویلاهای شمال خود بروند و به قول مهران مدیری در آنجا جوج با نوشابه بزنند. مردم بقیه ایران به ویژه مردم سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان هم فعلاً مشغول سماق مکیدن باشند. این است حکومت عدل اسلامی .
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
داداش فکر کن یک میلیون ماشین ۵۰ رفت ۵۰ برگشت.چقدر میشه؟۱۰۰۰۰۰۰۰۰
میشه صد میلیارد.تازه این برای قطعه اوله.فکر کنم دولت تعطیلیها رو زیاد کنه درامدش زیاد بشه
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
این تهرانیهای عزیز که داری میگی ، خودشون از کلاهبرداریهای دولت هم له شدن و هم دارن دست و پا میزنن اون تهرانیهایی که شما منظورته ، دیگه شمال نمیرن ، مسیرشون هوایی و اروپا و آمرکاست که البته از وابستگان مسئولین خادم مردم هستن که بیشترشون هم از همون شهرستانهای اطرف شما اومدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
پس هنوز ازاد راه نرفتی که حرف بی خودی می زنی
چون در همه کشور ازاد راه هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
عوارض باید بالای صد هزار تومان باشد و درآمد آن صرف درختکاری شود. شمال را نابود می کنند هموطنان غیور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خيلي جالبه 30 ساله پول ملت رو به تاراج بردن
حالا همان ملت بايد پول پرداخت كنن تا از ثژقسمتي از اون نتيجه بهره برداري كنن

جل الخالق....................
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اینهمه به اسم آزادراه خوردند الان باید با پرداخت عوارض ۵۰ هزارتومانی توسط مردم جبران بشه ؟؟؟

مملکت امام زمانی با این مملکتی که من می بینم هیچ شباهتی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
ختماً اشتباه شده ! عوارض 50000 تومان؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
یارانه یک ماه بدیم تا رد بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اگه بخواي برگردي ، بايد يارانه 2 ماهتو بدي.خخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
هر کسی زیر بار این مبلغ برود به مردم و کشور خیانت کرده و اجازه می دهد هر رفتاری به مردم روا داده شود
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
این مبلغ 50 هزار تومان بر چه اساسی و کدام معیاری تعیین شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
انتظار ارائه معیار کاملا انتظار بی جایی است
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
بر اساس گفته آقای زنگنه که گفت تا آنجا گران میکنیم که مردم تحمل کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خوش بحالتون تهروووونی ها
ما هم حاضریم امکانات بیاد با عوارض بالای ۵۰ تومن
هرچی ارزوی خوبه مال تو
هرچی رفاه و امکانات مال تو
هرچی غصه و غم مال من
هرچی فقر و محرومیت مال من
ساعتای تهران شمال مال تو
ساعتای سیل و بوی فاضلاب مال من
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
مگه مغز ... خوردیم که پنجاه هزار تومن رو بدیم با یک تیکه راه! تازه کل مسیرش پنجاه تومن نمیصرفه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
چی میگی دلت خوشه! منم شهرستانی ام چهارساله تو تهران زندگی میکنم، همش دود و دم و ترافیک و دویدن از صبح تا شب واسه یه لقمه نونه. رفاه و امکانات کجا بود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
واقعا مردم بیچاره ایران گیر کیا افتادن
دلم به حال خودمون سوخت چقدر در ایران غریبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
کلید رو عوض کن
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
سالها پیش بقال مرد رندی به مشتری می گفت خوب بابا جون ؛ جساب ما چقدر شد؟ بعدا خودش می گفت 25 تومن با 17 تومن جمعا میشه 72 تومن!
مشتری با عصبانیت میگفت چرا 72 تومن؟!
بقال رند با خنده می گفت : 70 تومن خوبه؟ راضی هستی ، بابا جون؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
وقتی هنوز رسما شروع به کار نکرده چطور میگید مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده؟
باید چند برق و باران شدید رو تجربه کنه تا بفهمیم آیا همان بلایی که سر آسفالت آزادراه امیرکبیر آمد سر این هم می آید یا نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
جالبه با عملکرد خودروسازها که دولت بزرگترین شریک و پشتیان شون هست و همچنین ارائه این چنین عوارضی عملا می بینیم که خود دولت داره سطح قیمت ها رو بالا میبره یعنی از قبل بی ارزش کردن پول ملی رو پیش فرض قرار داده
MOEIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
چرا اینقدر زود قضاوت میکنین . بابا گفته زیر 50 هزارتومان یعنی 49990 تومان ( منهای مالیات بر ارزش افزوده )
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اجباری که نیست می تونید از مسیر قبلی برید. ببینید وقت تون و خطرات مسیر بنزین و غیره رو در نظر بگیرید و انتخاب کنید. اینایی که اینجا شاکی هستن تو صف اول پرداخت عوارض هستن . مردم فکر نمیکنن فقط معترض هستن. البته منظورم این نیست که مسئولین کارشونو خوب انجام میدن
تيز بين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
راهش اينه كه هيچكس نره !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
مثل ماشین که اگه نخریم ارزان می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
بعد 200 سال تازه قطعه 1 رو راه انداختید ؟؟؟
خوشحالید ؟ 50 هزار تومان هم عوارض میخواید ؟
کیفیت آسفالت هم که احتمالا مثل همه جاده های دیگه خواهد بود نه ؟
قشنگ گرفتید همرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
ماشاءالله به عمر شما!
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
سالها پیش که قیمت یک پپسی کولای کوچک فقط 5 ریال بود ؛ مرد بقالی در محله
امیریه تهران به مشتری می گفت بابا جون ، چقدر رنگت پریده؟ کسالت داری؟
مشتری می گفت نه ؛ حالم خیلی هم خوبه!
بقال می گفت آهان؛ به خاطر گرماست ، فورا یک پپسی تگری به مشتری می داد و میگفت بیا بخور، خنک بشی بابا! مشتری نوشابه را می خورد و میگفت خیلی ممنون ؛ بقال رند با خنده می گفت: نوش جون ؛ پول پپسی یادت نره ، بابا جون!
سینا
|
Turkey
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
با سلام
من یه سوالی ذهنمو درگیر کرده.
توی متن نوشته شده که "معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود."
این یعنی اگر ایراد ایمنی و فنی این آزادراه داره باید ملت کشته و زخمی بدن تا فهمیده بشه؟ یعنی این همه کارشناس و پیمانکار، آخر مردم عادی و مسافرها بایستی تاوان بدن؟
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
علی برکت الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
توجه داشته باشید که عوارض را را برای هزینه نگهداری پروژه اخذ می کنند اما در این پروژه قرار است طی چند سال ، ما هزینه کل پروژه را به پیمانگار محترم برگردانیم ،
یعنی راهسازی به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف دولت هم برون سپاری شد ،
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
با افتتاح کامل اتوبان تهران چالوس ؛ سواحل و شهرهای مازندران به یک زباله دانی عظیم تبدیل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
شده بتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
حالا کجاشو دیدی بذار متروی تهران شمال راه بیفته از میدون تجریش هم بدتر میشه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اینکه میگویند خوش به حال تهرانیها هموطن گرامی بیشتر تهرانیها دنبال نان شب هستند و با فلاکت فاصله چندانی ندارند اینکه میبینید عده ای از همه امکانات استفاده میکنند بیشتر هم وطنان سایر نقاط کشور هستند که در پستها و سمتهای مدیریتی در سطح کلان میباشند که هیچکدام تهرانی نیستند .
اميرسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
من تازه با عوارض 5هزارتومني پرديس كنار اومدم.50 هزار تومنو كجاي دلم بزارم آخه. تو را به خدا نكنيد.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
فقط خواهش میکنم شمال رو مثل جمجمه هاتون پر از زباله نکنید...
ما اینجا زندگی میکنیم.
البته جمجمه کسانی که زباله میریزن پر از زباله هست. نه بقیه.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
بالای ۵۰۰ تومن باشه از همون جاده چالوس می رم این بزرگراه را برای خودشون ساختن نه مردم از اول هم معلوم بود برای خود مسئولین و خانواده هاشون هست که راحتی برن در کاخ های شمالشون تفریح کنند پولشو از جیب مردم کشیدن بیرون استفاده برای مقامات و خانواده هاشون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
نه که خیلی زود تحویل داده ؟
بعد روحانی می گوید تازه صبح جمعه فهمیدم نرخ اینقدره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خدا رحم کند عجب کیسه ای دوخته اند برای ملت بدبخت؟؟؟!! علی برکت الله.عجب د ولتی داریم دیروز زحمات تمام دولتهای قبل را به نام خود تمام کرد مثلا تولید گاز خوب عزیز دلم فاز 14 وو 13 22و24 که در زمان احمد نژاد کلنگ زده شده به عنوان پروژه های 35 ماهه خوب درسته که بعد از 10 سال تمام بشه اینکه افتخار نیست؟؟؟!! فقط هدر دادن سرمایه به دلیل تطویل زمان اجرا است. مدیریت زمان را باید از چینی ها یاد بگیرند که ده روزه بیمارستان علم میکند نه اینکه بیایم و نتیجه بعضی از طرحهای 40 ساله را به نام خود تمام و به آن افتخار کنیم .میشه دولت یک پروژه ملی را بیان کند که در دولت ناامیدی کلید خورده و تمام شده است؟؟؟!!پس فریب دیگه بسه!!!حداقل بزارید ملت از اینگونه طرحها بعد از انتظار 40 ساله با خیال آسوده استفاده نکند نه اینکه نقره داغ شود.
تیزبین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
این مردمی که من می بینم برای رفتن به شمال اگه عوارض 500 هزارتومن هم بشه با سر میرن. من نمیدونم آستانه تحمل مردم تا چه حد است ؟ کی به نقظه جوش میرسد؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
2
--قرارداد ساخت آزادراه تهران شمال سال 1355 با فرانسه منعقد شد. فرانسه متعهد شد که از سال 1357 کار را شروع کند و 5 ساله تحویل دهد. مبلغ دریافتی بابت ساخت این آزادراه فقط دریافت از خودروها طی 5 سال بود.
قراردادش موجود است.
روزنامه هشهری جزئیات این قرارداد را سال 1396 چاپ کرده است.
به نظر بسیاری از کارشناسان اگر وضع به همان منوال پیش می رفت حداقل دو آزادراه تهران شمال داشتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
هر جا که ترددش راحت شد بکر بودن طبیعت تش را از دست داد.
وقتی آسفالت در یکجا آمد اونجا نابود شد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
عوارضش باید بشه 500 هزار تومن تا راننده پراید و وانت و مینی بوس و آدمهای دهاتی و بی کلاس نتونن بریزن توی جاده. شمالم همینا خراب کردن. به نظر من هر کسی که شمال ملک نداره نباید بزارن بیاد. کسی که میخاد تو چادر کنار خیابون بخابه همون تو دهات خودش بمونه بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
خیلی مردانه به مردم بگویید باید از پول عوارض هم خرج قبلی در اید هم برای قسمت بعدی هزینه شود وگرنه رانت این کار را پولدار های جاده چالوس و ویلا دار ها خواهند برد یعنی کشور میلیارد ها خرج کرده که پولدار ها مجانی تفریح کنند کم بگیرید ابی ریخته اید که بعدا دیگر نمیتوانید
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی محمد علی رمضانی ادلب معصومه ابتکار نمازهای ماه رجب انواع ماسک و روش استفاده