بازدید 4676

دو هزار تیربرق فرسوده در منطقه هشت وجود دارد

ستاد بازآفرینی منطقه 8 در ساختمان شهرداری این منطقه با حضورمحمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهرتهران، زهرا نژاد بهرام، عضو هیت رئیسه شورای شهر تهران و شهردار منطقه 8 برگزار شد، دراین جلسه به موضوعات مختلفی در حوزه های شهری منطقه پرداخته شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 08 February 2020

 


به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر، ستاد بازآفرینی منطقه 8 صبح امروز در ساختمان شهرداری این منطقه با حضورمحمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهرتهران، زهرا نژاد بهرام، عضو هیت رئیسه شورای شهر تهران و شهردار منطقه 8 برگزار شد، دراین جلسه به موضوعات مختلفی در حوزه های شهری منطقه پرداخته شد.

در ابتدای جلسه ستاد بازآفرینی، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در رابطه با تیرهای برق موجود در منطقه 8 گفت: 2 هزار تیربرق فرسوده وجود دارد که 500 عدد آن در الویت است و در هیچ منطقه ای من چنین چیزی را ندیده ام، این وضعیت بحرانی است. از دکتر تقی زاده تقاضا دارم که برای این موضوع برنامه‌ی ویژه ای در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه افزود: بیشترین مشکلاتی که در این جلسات مطرح می شود در حوزه برق بوده و 5 الی 6 منطقه در رابطه با موضوع برق نیاز به برنامه زمان بندی دارند. برای بخش های دیگر مانند آب و فاصلاب و ... نیز جلسات متعددی نیاز است.

منطقه 8 به عنوان یکی پرتراکم ترین مناطق شناخته می شود

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، در رابطه با منطقه 8 گفت: منطقه 8 یکی از مناطقی است که از نظر وسعت رتبه 18 یا 19 را بوده اما از نظر جمعیت در رتبه 7 یا 8 قرار دارد و از این نظر به عنوان یکی از مناطق پر تراکم جمعیتی شناخته می شود.

وی در ادامه افزود: موضوع دیگری که در منطقه 8 وجود دارد این است که از سه نوع بافت متفاوت برخوردار است، ناحیه 3 در منطقه 8 دارای بافت ارگانیک و خاصی است و نواحی دیگر می توان گفت که بافت های شطرنجی هستند، که خیلی می تواند الگوی خوبی برای شهرسازی در تهران قرار گیرد.

تقی زاده در ادامه گفت: در حوزه مناطق جنوبی، منطقه 9 به عنوان پایلوت انتخاب شده بود و فکر می کنم برای مناطق شمالی منطقه 8 می تواند به عنوان پایلوت قرار بگیرد و ما بسیاری از اقدامات در حوزه بازآفرینی را در منطقه 8 انجام دهیم. این منطقه می تواند الگو خوبی برای مناطق شمالی باشد و علاوه بر توجه به مسائل روزمره، به مسائل کالبدی تر و جنبه های بصری نیز، مانند توجه به کیفیت فضای‌سبز و پارک ها توجه بیشتری صورت گیرد.

جابه جایی تیرهای برق فرسوده ظرف مدت 3 ماه

وی درادامه افزود: با توجه به اینکه شهردار منطقه 8 یک خانم است و به لحاظ شرایط خاصی که بانوان دارند، خیلی از اقدامات از جمله اقدامات در رابطه با افزایش کیفیت بصری به خصوص در بحث روشنایی باید برای منطق دیگر الگو باشند.

تقی زاده در ادامه در رابطه با کمبود روشنایی و فاقد روشنایی بودن برخی مناطق گفت: با تعاملی خوبی که میان شهرداری و اداره برق وجود دارد، امیدواریم که ظرف یک دوره 3ماهه جابه جایی تیر برق ها را اجرایی و عملیاتی بکنیم.

178 مدرسه نیازمند مقاوم سازی هستند

در ادامه جلسه در رابطه با دکل های مخابراتی و مزاحمت آن ها برای ساکنین منطقه گفت‌وگو صورت گرفت و تقی زاده در این رابطه گفت: برای اینکه بتوان در رابطه با این دکل ها تصمیم گیری کرد نیاز به مستندات بیشتری است، و باید از طریق مخابرات در رابطه با اینکه این دکل ها مجوز دارند یا خیر استعلام صورت گیرد.

زهرا نژاد بهرام در همین رابطه افزود: در بافت فرسوده اکثر ساختمان ها از استحکام لازم برخوردار نیستند و بار کردن دکل مخابراتی با چنین وزنی می تواند مشکل جدی برای ما ایجاد می کند، لذا این نیازمند تصمیم گیری جدی است که ما در بافت فرسوده نسبت به استحکام بخشی و جابه جایی این دکل ها بیشتر توجه صورت گیرد.

شهردار منطقه 8 در رابطه با بحث ایمن سازی مدارس گفت: ما حدود 178 مدرسه داریم که به شدت نیازمند موضوع مقاوم‌سازی هستند. ضمنا این منطقه خیرین زیادی برای ساخت مدارس دارد. اگر مدارسی با مالکیت آموزش پرورش وجود دارند، خیرین به خوبی می توانند به ما در این موضوع کمک کنند. در همه این مدارس فرزندان خود ما درس می‌خوانند و اگر حادثه ای در آن ها رخ بدهد، برای همه ما این موضوع نگران کننده است.

در ادامه محمد سالاری در رابطه با مقاوم سازی مدارس گفت: حدود یک سال پیش کارگروهی ایجاد شد و جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد، در رابطه با ایمن سازی مدارس قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه تبدیل احسنت فضاهای آموزشی، یعنی آموزش وپرورش کل کشوردر مناطق مختلف کشور به دلایل مختلفی مانند کوچ جمعیت یا برخورداری منطقه از فضاهای آموزشی، مجاز هستند که آن مجموعه را بفروشند، مشروط به اینکه فقط برای توسعه و یا ساخت مدرسه جدید از آن استفاده شود.

50درصد اقلیت های مذهبی در منطقه 8 سکونت دارند

استقامتی، شهردار منطقه 8 در رابطه با سکونت 50درصد اقلیت های مذهبی در منطقه 8 گفت: بخش زیادی از اقلیت های مذهبی تهران، در این منطقه ساکن هستند که یکی از محله ها به نام زرتشت است. در این محله کوچه ای واقع شده است که اعضای شورایاری و اهالی در نظر دارند که این محل ثبت میراث فرهنگی شود.

وی در ادامه افزود: این کوچه هنوز احیا و بازسازی نشده است و دارای شرایط ثبت در میراث فرهنگی نیز است.

منطقه 8 یکی از محروم ترین مناطق در سرانه های بهداشتی است

دراین جلسه محمد سالاری در رابطه با سرانه های بهداشتی منطقه 8 گفت: شرق تهران و به خصوص منطقه 8 به عنوان یکی محروم ‌ترین مناطق در سرانه های بهداشتی و بیمارستانی است. محدوده ای که برای ساخت بیمارستان در این منطقه در نظر گرفته شده، بهترین نقطه برای این کار به شمار می رود.

تقی زاده در رابطه با تاسیس بیمارستان در منطقه 8 گفت: دانشگاه علوم پزشکی موظف به تامین سرانه های بهداشتی است، با توجه به کمبود سرانه های بهداشتی در شرق تهران، دانشگاه علوم پزشکی مکلف به اجرای پروژه در منطقه 8 است. این موضوع را در دستور شورای برنامه ریزی استان نیز قرار خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل