به گزارش «تابناک»، سیدمصطفی میرسلیم عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه در مسجد امام حسین (ع) تهران اظهار کرد: انقلاب ما ریشه پاک داشت و پاسخ به هل من ناصر ینصرنی بود که امام زاهد و انقلابی ان را پایه گذاری کرد و رهبری شاگرد بر حق امام است است.

وی افزود: انقلاب ما با خون پاک شهدای قبل و بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس آبیاری شده است بنابراین احترام و ادب به پیشکسوتان انقلاب احترام به امام راحل و شهدا به دلیل چاپلوسی نیست بلکه بخشی از اخلاق انقلابی است و اگر کسی جسارت و بی ادبی به این بزرگواران به دلیل جرات آنان نیست بلکه علامت زبونی و حقارت آنان است.

برخی از شهرداران مجوز طبقاتی گرفتند اما هوا را فروختند / در برخی حوزه‌ها شاهد فساد راهبردی هستیمعضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به شهادت سلیمانی اشاره کرد و گفت: دنیا به مقام شهید سردار سپهبد سلیمانی احترام می‌گذارد. شهیدی بود که برای بشریت در مقابله با تروریست مردانگی به خرج داد بنابراین باید احترام را از صمیم قلب خود نگه داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب ما هویت بسیار اصیل دارد، تاکید کرد: امام تصمیم گرفتند و دیدید چگونه دولت موقت را تشکیل داد و چگونه هدایت انقلاب را در فروردین ۵۸ گفت انجام دادند و گفتند که مردم ما باید تکلیف خود را روشن کنند.

میرسلیم ادامه داد: انتخاب خبرگان قانون اساسی نیز با سرعت شکل گرفت و ۲ ماهه پیش نویس همه پرسی قانون اساسی و انتحابات ریاست جمهوری و مجلس انجام شد که این نشان دهنده این بود که امام برنامه ریزی داشت. چرا انقلال مصر و لبی به جایی نرسید، چون برنامه نداشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امرور ۴۱ سال از انقلاب گذشته و با استفاده از بیانیه گام دوم خوب است نگاهی به عملکرد خود داشته باشیم و ببینیم کجای کار نقص داشته است. ما طالب کمال هستیم و باید بررسی کنیم امروز کجای کار ما نقض و ضعف دارد.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات ما دارای منشا مختلفی است ، اینکه ما درباره شایسته سالاری یعنی انتخاب مجریان مناسب به طور کامل موفق نبودیم. خیلی ها خود را معرفی کردند و ما فهمیدیم چه منافقانی بودند اولین رییس جمهور ما عدم کفایت می خورد.

وی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی کار دست مردم است، یادآور شد: انتخابات را نباید سرسری بگیریم و اجازه ندهیم در انتخابات نقض و ضعف به وجود آید .

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: خیلی متاسف شدم که شنیدم در برخی استان‌ها برای رای گیری به مردم پول می‌دهند تا به آنها رای دهند. انتخاب باید انتخاب شایسته و شیوه‌ها نیز باید شیوه‌های شایسته باشد. باید مطمئن باشیم کسانی که انتخاب می‌شوند از شیوه‌های مناسب انتخاب شوند. وزیر و وکیل وقتی تصمیم بدی بگیرند سرنوشت مردم را به جهت غلط می برند.

وی در ادامه افزود: برخی مجریان ما خیلی به بیگانگان خوشبین هستند در حالی که آنها برای ما کاری نکردند و بزرگترین ضربه را از آنها خوردیم . ما با همه ظرفیت ها و امکاناتی که داریم چه نیازی وجود دارد که دریوزگی بیگانگان کنیم. البته نمی گویم که دروازه های های کشور را ببندیم بلکه از موضع عزت به جای ذلت با آنها ازتباط بگیریم.

میرسلیم ادامه داد: وقتی فردی را انتخاب کردید از او گزارش بخواهید که چرا اینگونه رای داده و مطالبه گری کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در کشور شاهد فساد مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شده است: در فساد فرهنگی متاسفانه شاهد سستی کانون خانواده‌ شدیم. کدام جوان امروز جرات دارد در سن ۲۳ سالگی ازدواج کند سن ازدواج به ۳۰ الی ۳۲ رسیده است.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فساد سیاسی یعنی شاهد ضد و بند قوه سه گانه .من برای رییس مجلس نوشتم شما لطفا به این نمایندگانی که می خواهند وزیر را استیضاح کنند چرا امضاهایشان را پس می گیرند. این ها استبضاح می کنند نه برای اینکه فلان وزیر فلان کار را کرده بلکه استیضاح می کنند تا باج بگیرند.

وی تصریح کرد: در همین مجلس چند امضا را پس گرفتند. زمانی که وزیر بودم یکی از دوستان ما به ما زنگ که فلان مدیرکل ما را عوض کن گفتم برادر عزیز مشکل ایشان چیست. گفت خیلی وقت است که این مسئولیت را دارد عوضش کن.گفتم این چه استدلالی است اگر مدیر من بد عمل کرد شما اصلا خود مرا استیضاح کنید. نماینده مجلس بابد قدرت داشته باشد که وزیر را نظارت کند اما اگر زد و بند کنند که دیگر کار نظارت انجام نمی‌گیرد.

میرسلیم یادآور شد: در زمان ریاستم بر وزارت ارشاد برخی مدیران کل افراد شایسته بودند اما دکان راه انداخته‌بودند من با آنها برخورد کردم که نمی شود هم‌کار نظارت صورت دهید اما مغازه دونبش داشته باشید.

وی با بیان اینکه روش و منش و گفتار امام باید به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی باید الگوی ما باشد، گفت: فساد مالی را شما خوب می‌شناسید، اصل فساد مالی به تجاوز به بیت المال برمی‌گردد، رفتار حضرت علی (ع) را درخصوص بیت المال را به یاد بیاورید، این باید در جامعه ما الگو باشد.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می‌گویند اختلاس شد، این یعنی از اموال دولتی یا عمومی به نفع شخص و وابستگان خودمان استفاده کرده ایم؛ پابندی به قانون اهمیت فراوانی دارد، قانون هم بنویسید و عمل نکنید فایده ندارد. امانتی که مردم به ما داده آمد. اینکه مردم مارا انتخاب کرده اند یعنی امانتی را به سپرده اند.

وی با تاکید بر اینکه ما حق نداریم به امانت خیانت کنیم، تصریح کرد: نباید کمک به مردم شب انتخابات انجام شود که وجهه تبلیغاتی داشته باشد، در اسلام نمی‌شود از وسیله غلط و نادرست به هدف درست رسید.

میرسلیم زیرمیزی را یکی از مشکلات کشور دانست و بیان کرد: شغل کارمندی مقدس است، حقوق اندکی می‌گیرند که به مردم خدمت کنند، پس برای چی کارمند می‌شود؟ این عشق خدمت به مردم است، اما اگر کارمندی به دنبال زیرمیزی باشد گناه است.

وی معتقد است که بخش کثیری از پزشکان ما شریف هستند اما بعضی هم هستند که زیرمیزی می‌گیرند، این قشر که پردرآمد ترین هستند اما کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند.

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تبانی را از دیگر مشکلات کشور عنوان در همین رابطه تاکید کرد که در تبانی چند نفر یا چند تا تشکیلات با هم برای انجام تخلفات توافقمی‌کنند که باید پیگیری و برخورد شود.

وی فساد اجتماعی را دارای ابعاد مختلفی در جامعه برشمرد و گفت که فساد اجتماعی فقط مربوط به اعتیاد نیست چرا که معتادان در جامعه هستند اما قاچاقچی چه؟ ما هرساله برای برای مبارزه با مواد مخدر شهید می‌دهیم.

میرسلیم فساد میان شورا ها و شهردار ها را از دیگر جلوه فساد برشمرد و اذعان کرد: اعضای شورای شهر قرار بود بر شهردار نظارت کنندنه اینکه با شهردار هم‌دست شوند.

وی معتقد است که اصل رشوه مربوط به دستگاه قضا است که بعد به سایر دستگاه ها هم تعمیم داده شد. رشوه یعنی قاضی در ازای دریافت چیزی پرونده حق را ناحق کند بنابراین به شایستگی افرادی که می‌خواهید به کار بگیرید دقت و توجه کنید.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفنانه به جای امر به معروف و نهی از منکر چاپلوسی باب شده است، گفت:‌ امروز در برخی حوزه ها شاهد فساد راهبردی هستیم یعنی فسادی که ریشه بسیاری فساد دیگر است، مثلاً تداخل منافع مثل ضرب المثل اینکه فلانی هم از توبره می‌خورد و از آخور .

وی با بیان اینکه دولت اگر آمد و خودش متصدی امور شد این یک اشکال راهبردی است، عنوان کرد:‌ اگر فردی در مقام وزارت یا وکالت قرار گرفت باید هر کار دیگری که دارد را رها کند؛ نمی‌شود هم شرکت داشته باشم و هم وزیر باشی چون در این صورت احتمال سواستفاده از رانت اطلاعاتی بوجود می‌آید.

میرسلیم ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر کشور این است که شهرداران مجوز فروش هوا را گرفتند، یعنی تراکم فروشی در کشور صورت گرفت به عبارتی مجوز ساختن طبقات بیشتر را گرفتند اما هوا را فروختند.

وی اضافه کرد: این پول دو مشکل دارد اگر وارد صندوق شهرداری شود یعنی شما از هیچی پول درست کردید که تورم ایجاد می‌کند، دوم اینکه این روش هم زیرمیزی دارد و هم عوارض دیگر؛ از این مسیر درآمد های هنگفتی برای شهرداری ها ایجاد شد.به این می‌گویند فساد راهبردی که یک مجوز به غلط داده شد.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: این پول‌ها درست نیست، آن وقت معده هایی که با این پول‌ها سیر و گشاد شد، دیگر به سادگی سیر شدنی نیست. صدماتی که ما به انقلاب می‌زنیم خیلی شدید تر از صدماتی است که ترامپ بتواند به ما بزند.