بازدید 3047

نماینده آیت‌الله سیستانی: دولت جدید باید اوضاع کشور را آرام کند

مرجع عالی‌قدر عراق تاکید کرد که که دولت جدید این کشور باید شایسته اعتماد ملت عراق باشد و بتواند اوضاع کشور را آرام کند.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۷ 08 February 2020

مرجع عالی‌قدر عراق تاکید کرد که که دولت جدید این کشور باید شایسته اعتماد ملت عراق باشد و بتواند اوضاع کشور را آرام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با قرائت بیانیه مرجع عالی‌قدر عراق در خطبه نماز جمعه کربلاء، تاکید کرد: در رابطه با حوادث اخیر عراق باید به دو نکته اشاره کرد؛ اول اینکه علی‌رخم درخواست‌های مکرر مرجعیت درباره ضرورت توقف خشونت و پایبندی به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و همچنین دوری جنبش مردمی از اقداماتی که به منافع عمومی و مردم آسیب می‌رساند، اما این درخواست‌ها مانع از رخ دادن اتفاقات ناگوار و دردناک در روزهای اخیر نشد و به ناحق خون‌های با ارزشی ریخته شد و آخرین مورد آنها اتفاقی بود که شامگاه چهارشنبه در نجف اشرف رخ داد.

در این بیانیه ضمن محکومیت کشته شدن معترضان در نجف و تسلیت به خانواده‌های داغدار این اتفاق آمده است: نیروهای امنیتی رسمی برای جلوگیری از هرج و مرج و اخلال در نظم عمومی ضروری هستند و این نیروها باید مسئولیت حفظ امنیت و ثبات، حفاظت از میدان‌های محل تجمع معترضان صلح‌جو، افشای هویت و شناسایی متجاوزان و افراد متخلف و حفاظت از منافع شهروندان در مقابل تجاوزات خرابکران برعهده بگیرند و هیچ توجیهی برای شانه خالی کردن از این مسئولیت قابل قبول نیست. نیروهای امنیتی باید کاملاً حرفه‌ای عمل کرده و از به کارگیری خشونت در برخورد با تظاهرات مسالمت‌آمیز خودداری کرده و مانع از تجاوز به معترضان شوند.

در ادامه بیانیه مرجع عالی‌قدر عراق آمده است: نکته دوم، مرجعیت دینی در خطبه‌های سابق خود چشم اندازش برای عبور از بحران سیاسی کنونی را مطرح کرده و بیان کردند که دولت جدیدی که جانشین دولت مستعفی می‌شود باید شایسته اعتماد مردم باشد و بتواند اوضاع کشور را آرام کرده و اعتبار کشور را بازگرداند. دولت جدید همچنین باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در فضایی آرام و به دور از تأثیرات جانبی اموال، سلاح غیرقانونی و یا مداخلات خارجی انجام دهد.

نماینده مرجعیت عراق در ادامه تصریح کرد: مرجعیت دینی بار دیگر تأکید می‌کند که هیچ تمایلی به مداخله و یا اظهار نظر درباره تمامی اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل