بازدید 5739

واکنش ونزوئلا به تهدیدهای خشونت آمیز ترامپ

دولت ونزوئلا روز پنجشنبه از تهدیدات خشونت آمیز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انتقاد و آن را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶ 06 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرن از فرانس ۲۴، «خوخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در جمع خبرنگاران در پاسخ به تهدیدات ترامپ گفت: ترامپ با اظهار تهدیدهای خشونت آمیز به تمامیت و مشروعیت قانونی و دموکراتیک نیکولاس مادورو توهین و بی‌احترامی می‌کند.

آرئاسا در بیانیه‌ای ایالات متحده را به مداخله در امور ونزوئلا متهم و آن را تلاش آزار دهنده برای احیای پروژه‌های شکست خورده تغییر دولت کاراکاس توصیف کرد.

بیانیه دولت ونزوئلا همچنین به همدستی شرم آور کسانی که برای فروش میهن خود به دلیل تحقیر خرده‌های شکسته خورده حاضر به همکاری با ترامپ رییس جمهوری آمریکا شده‌اند نیز تأکید کرد.

با نزدیک شدن به دیدار احتمالی ترامپ با گوایدو، یک مقام آمریکایی گفت: واشنگتن اقدامات فلج کننده و تاثیرگذاری علیه دولت مادورو در ۳۰ روز آینده اعمال کرد.

تهدید واشنگتن برای اقدامات متاثر علیه دولت نیکلاس مادورو در حالی صورت می‌گیرد که کاخ سفید به زودی میزبان دیدار خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا با ترامپ در واشنگتن خواهد بود.

طبق برنامه از قبل تعیین شده ترامپ قرار است در روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن با خوان گوایدو در کاخ سفید دیدار و گفت و گو کند.

مادورو با درخواست کشورهای غربی برای کناره گیری از قدرت مخالفت کرده و گوایدو را عروسک خیمه شب بازی آمریکا می‌داند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده و پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی