بازدید 6707
۱

تشدید فشارهای آمریکا علیه چین پس از شیوع کرونا

از زمان شیوع ویروس کرونا در چین، آمریکا فشارهای خود علیه پکن را افزایش داده است.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ 06 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اظهارات مقام های آمریکایی از جمله «ویلبر راس» وزیر بازرگانی و «کودلف» مشاور اقتصادی کاخ سفید مبنی بر بهره‌گیری آمریکا از این شرایط برای تامین منافع خود، خشم مقام‌های پکن را برانگیخته است.

رسانه‌های چین نظیر گلوبال تایمز و مردم از ارگان حزبی، آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و نوشته‌اند که این کشور در بحبوحه تلاش‌های پکن برای مبارزه با کرونا، در حال ماهیگیری از آب گل آلود است.

این گزارش‌ها حاکی است که آمریکا در این شرایط همدردی مناسبی با چین نداشته و حتی این کشور را تهدید کرده است که تعرفه‌های تجاری بیشتری علیه پکن در نظر خواهد گرفت.

دو کشور چندی قبل اولین توافقنامه برای کاستن از تنش‌های تجاری را امضا کردند اما کودلف با شیوع کرونا گفته است که احتمالا آمریکا نمی‌تواند در این شرایط صادر کننده بزرگی به چین باشد.

او در اظهاراتی کنایه آمیز گفته است که چین ممکن است با این وضعیت دیگر نتواند به تعهداتش برای افزایش واردات از آمریکا عمل کند.

روزنامه گلوبال تایمز چین می نویسد که دامن زدن به تنش‌های تجاری در این شرایط درست نیست.

چین در توافق با آمریکا تعهد کرده است که در ۲ سال آینده نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آن کشور خریداری کند اما با توجه به رکود بازار پس از شیوع ویروس کرونا این واردات در پرده‌ای ابهام قرار گرفته است. با این حال چین تاکید دارد که در صورت رفع این شرایط، این تعهد عملی خواهد شد.

همزمان با این تحولات، آمریکا یک بار دیگر چین را تهدید کرده است که اگر در نرخ ارز دستکاری کند تعرفه‌ها را افزایش خواهد داد.

روزنامه مورنینگ پست از هنگ کنگ در این باره می نویسد: حتی این تهدیدها هم باعث نخواهد شد که چین نرخ ارز را تغییر ندهد. بازار و شرایط کاملا متغیر است و نوساناتی بوجود خواهد آمد و آمریکا با تهدید نمی‌تواند آن را کنترل کند.

سونگ جیونگ کارشناس موسسه بین‌المللی پکن می گوید که وضعیت عجیبی است. در حالی که همه در چین روی کنترل کرونا متمرکز هستند آمریکا به دنبال دامن زدن به تنش هاست.

او می افزاید که در اینجا کسی از آمریکا همدردی نمی خواهد اما اگر تنش های تجاری افزایش یابد ضرباتش به دو کشور وارد خواهد شد.

رسانه‌های منطقه شرق آسیا و چین معتقدند که کرونا موجب شکاف تازه‌ای میان واشنگتن و پکن شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ما هم باید درس بگیریم. اگر آمریکا یک چنین جنگ بیولوژیکی بر علیه ما ایجاد کند آیا فاجعه ملی رخ خواهد داد ؟ آیا بیمارستانهای تنفسی ما مثل مسیح دانشوری تکمیل شده اند. آیا بخش های قرنطینه داریم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار