بازدید 39304
هزار و نهصد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

اظهارات تازه جواد امام درباره دیدار روحانی و رئیس دولت اصلاحات / انتقادات میرسلیم از رئیس جمهور / خوشبینی یک اصولگرا به سازوکار انتخاباتی شورای ائتلاف

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند واکنش اکرمی به رد صلاحیت‌ها: ملاک حال افراد است / فیاض: خاتمی به خاطر کرباسچی و روزنامه‌اش رای آورد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 31 January 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
فیاض: خاتمی به خاطر کرباسچی و روزنامه‌اش رای آورد
 
ابراهیم فیاض گفت: محور اصلاح‌طلبان زمانی تکنوکرات‌هایی مثل کرباسچی و... بوده‌اند؛ یعنی کارگزاران سازندگی. حتی خاتمی اگر رای آورد، بخاطر کرباسچی و روزنامه همشهریش بود. الان کارگزاران هم از اصلاح‌طلبان دوری کرده‌اند. یعنی دیگر کار به بن‌بست رسیده است. ابراهیم فیاض، جامعه شناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، در بخشی از گفت‌گو با خبرآنلاین درباره شعار‌های اصلاح طلبان و اصولگرایان در این دوره و تاثیر این وعده‌ها و شعار‌ها روی آرای خاکستری گفت: تمام اصلاح‌طلبان پیر شده‌اند و جوان ندارند و جوان‌ها اصلاح طلبان را ول کردند، یعنی اصلاح‌طلبان مرجعیت جوانی ندارند، در واقع جوان‌ها از اصلاح طلبان بریده‌اند، چون مدام شعار داده‌اند و در نهایت راه اصولگرایان را در بعد انباشت ثروت در پیش گرفتند. بعضی از این آقایان می‌خواهند زندگی کنند و الان هم برای تفریح می‌خواهند بیایند. شما ببینید در مجلس فعلی اصلاح‌طلبان چه کرده‌اند؟ هیچ کاری.
 
وی افزود: در مورد اصولگرایان هم در حال حاضر طیف‌هایی مثل قالیباف و احمدی نژاد نسل جوان را آورده‌اند، یعنی می‌خواهم بگویم که این‌ها طیف‌های اصولگرا هم نیستند، بلکه یک طیف جدید هستند که به نظر من، دارند جای ایدئولوژی سیاسی، تکنوکرات بومی را می‌آورند و احتمال اینکه رای بیاورند خیلی بالا است. البته قالیباف اصولگرا نیست، اصلاح طلب هم نیست.

اظهارات تازه جواد امام درباره دیدار روحانی و رئیس دولت اصلاحات
 
مدیر عامل بنیاد باران با اشاره به دیدار روحانی و محمد خاتمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور علنی مواضع خودش را اعلام کرده و نیازی به پنهان‌کاری ندارد، تاکید کرد: انتخابات بدون حضور رقیب شکست جمهوریت نظام است. خبر دیدار سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات با حسن روحانی رئیس جمهور حواشی در پی داشت که برخی این دیدار را گفت‌وگویی پیرامون تصمیم‌گیری راجع به انتخابات بیان کردند. جواد امام در گفتگو با ایلنا، درباره گفت‌وگوی خاتمی و روحانی پیرامون انتخابات، گفت: کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند در حال حاشیه‌سازی بوده و هدفشان هم آقای روحانی است، وگرنه جلسه آقای خاتمی با آقای روحانی اولین جلسه نبوده و هیچ ارتباطی به بحث انتخابات نداشته است. وی با بیان اینکه آقای روحانی نیز در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور حرف‌هایش را اعلام کرد و چیزی نیست که بخواهند آن را پنهان کند، افزود: آقایان به جای اینکه به این مسائل بپردازند خوب است که نسبت به اتفاقی که باعث یاس، ناامیدی، بی‌قانونی و از موضوعیت افتادن انتخابات شده تجدیدنظر کنند. این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای روحانی چیزی برای پنهان کردن ندارد و رسما اعلام کرده که دیگر انتخاباتی در کار نیست بلکه این کاری که انجام می‌شود انتصابات است و نیز «انتخابات» تشریفاتی بیش نیست؛ بیشتر از این چه اتفاقی باید می‌افتاده که حال می‌خواهند ببینند آقای ناطق‌نوری، روحانی و سید حسن آقا به آقای خاتمی چه گفتند؟ مگر بیشتر از اینکه رئیس‌جمهور در محیط علنی اعلام کرده، چه وضعیتی حاکم شده است، وجود دارد؟

انتقادات میرسلیم از رئیس جمهور

میرسلیم گفت:‌ اگر آقای روحانی به جاى توهین به مجمع و ابراز بیانات تحقیرآمیز و یا به جاى استفاده از فرصت سخنرانى عمومى و مطبوعات یا کلاً رسانه‌هاى جمعى، و اظهار مطالبى که جنبه شماتت و تبلیغات سیاسى دارد، روش هم اندیشى توأم با همدلى به کار گرفته شود نتایج مثبت، سریع‌تر و بهتر حاصل مى‌شود و هیچ مسئولیتى نیز لوث نمى‌گردد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز حتى براى عامه مردم ما این سؤال مطرح است که چگونه با پیوستن بدون قید و شرط ما به FATF و با فراموش کردن ملاحظات مصلحتى، مبادلات بانکى موجود به رغم تحریم هاى ظالمانه آمریکا ، تسهیل مى شود؛ رئیس محترم جمهورى چگونه تضمین مى‌کند که FATF مشکلات ناشى از تحریم‌ها را کاهش خواهد داد یا برطرف خواهد کرد؟ بعلاوه چگونه از دبیرخانه FATF این اطمینان را کسب مى‌کنند که اطلاعات مالى و معاملاتى خارجى ما در شرایط اضطرارى و قهرى کنونى از طریق این کارگروه، مورد سوءاستفاده آمریکا و اذنابش قرار نمى‌گیرد و حلقه محاصره علیه ما را تنگ‌تر نمى‌کند؟

واکنش اکرمی به رد صلاحیت‌ها: ملاک حال افراد است
 
عضو جامعه روحانیت مبارز کشور ملاک احراز صلاحیت را «حال» افراد دانست و با بیان اینکه کسانی که محکومیت قضایی ندارند و انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، صلاحیتشان باید احراز شود، تاکید کرد: معتقدم مطلعین و آگاهان بنشینند با خود شورای نگهبان صحبت کنند.«سیدرضا اکرمی» روز جمعه در گفتگو با ایرنا با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، تاکید کرد: در چهل سال گذشته و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود کارشکنی قدرت‌های جهانی، ایران در بسیاری از علوم در منطقه و جهان سرآمد شده است.وی افزود: همه دستاورد‌های کشور در حوزه بهداشت، صنعت، ارتباطات، تحصیلات، اقتصاد، علم و رفاه با حفظ اقتدار و استقلال ملی به دست آمده است. رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به حضور و فعالیت خود پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که قبل و بعد از انقلاب را تجربه کرده ام، باید اعلام کنم کسی نمی‌تواند ایران ۹۸ را با ایران ۵۸ از لحاظ توسعه و استقلال مقایسه کند.

خوشبینی یک اصولگرا به سازوکار انتخاباتی شورای ائتلاف

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه سازوکار تهیه لیست شورای ائتلاف تجربه‌ای موفق برای نیرو‌های انقلاب است، گفت: همه کسانی که تا این لحظه در لیست قرار گرفتند در معرض رای اعضای عمومی شورا بودند. محمد ناظمی اردکانی، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با فارس، با اشاره به سازوکار شورای ائتلاف در انتخاب کاندیدا‌ها جبهه انقلاب گفت: همه کسانی که تا این لحظه در لیست شورا قرار گرفتند در معرض رای اعضای عمومی شورا بودند.وی با اشاره به اینکه اقدام صورت گرفته در ائتلاف نیرو‌های انقلاب، اقدام مبارکی است، افزود: با مکانیزمی که در مرحله اول از سوی شورای مرکزی ائتلاف طراحی شد، احزاب، اصناف، اقشار و گروه‌های مختلف ۳۳۲ نفر را برای کاندیداتوری به شورا معرفی کردند که در مرحله بعد با مصاحبه‌ای که از سوی شورای مرکزی ائتلاف انجام شد تعداد کاندیدا‌ها به ۱۵۹ نفر رسیدند. ناظمی اردکانی ادامه داد: این افراد در سایتی با عنوان سایت «انتخاب» خود را معرفی کرده، رزومه علنی و عملی خود را در سایت بارگذاری کردند و یک فیلم چند دقیقه‌ای با هدف معرفی خود ضبط و ارائه کردند.وی با بیان اینکه سطح دسترسی به این اطلاعات به حدود ۷ هزار نفر از نمایندگان احزاب، اقشار، اصناف و محلات داده شد، عنوان کرد: براساس سازوکار شورای ائتلاف فرصت سه روزه به هر یک از اعضای مجمع داده شد تا وارد سایت شده و به این ۱۵۹ نفر رای بدهند تا براساس رای نهایی لیست تهران انتخاب و معرفی شود. عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین با بیان اینکه این نوع نظرسنجی در داخل جریان نیرو‌های انقلاب مستندی است برای ارزیابی مقبولیت و کارآمدی افراد تصریح کرد: از بین این تعداد ۹۰ نفر یعنی سه برابر ظرفیت تهران در مجلس انتخاب می‌شوند و کمیته انتخاب بین این تعداد با توجه به مطالعات و نظرسنجی به ۳۰ نفر لیست نهایی خواهد رسید.

جلسه ویژه برای «کرونا» با حضور جهانگیری
 
جلسه بررسی راهکار‌های پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور و مقابله با این ویروس تا ساعتی دیگر به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار می‌شود. در پی انتشار ویروس کرونا در کشور‌های مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، تا ساعتی دیگر جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه وشهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار خواهد شد تا برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام و راهکار‌های مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
 
مجلس قوی از نگاه دانش جعفری

داود دانش جعفری در جلسه پویش اقتصادی راه نو با موضوع اولویت‌های اقتصادی مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس مکانی است که مظهر کار گروهی است. این گونه نیست که هر نماینده ایده خود را بتواند به تنهایی عملی کند، برای هر کاری نیاز به یک اراده دسته جمعی در مجلس است. وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مجلس قدرت اجماع سازی است. بحث گم شدن وظایف نمایندگان مجلس بسیار مهم است. مجلس محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند به همه آرزو‌های خود برسد. امروز در مجالس دنیا زمانی که یک لایحه به مجلس می‌رود، مجلس حق دارد آره یا نه بگوید. یعنی یا کل آن را می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد. چانه زنی‌ها به بیرون از مجلس بازمی‌گردد. ما امروز یک پدیده‌ای داریم بسیاری از لوایح زمانی به مجلس می‌آید ۱۸۰ درجه ماهیت آن تغییر می‌کند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: یکی از بحث‌های اساسی روشن کردن وظیفه مجلس است. یکسری از وظایف اجرایی را نمی‌توان به تنهایی بر دوش مجلس انداخت. تنظیم رابطه بین کارآیی و عدالت بسیار مهم است. این نقص در مجلس زیاد است. بعضا در بحث‌های اقتصاد اثباتی و هنجاری همیشه بعد هنجاری را در نظر می‌گیرند و راه اثباتی برای آن ارائه نمی‌کنند. ما باید یک چهارچوب برای حکمرانی مجلس داشته باشیم و نباید هر فرد تک به تک جلو برود.وی در پایان افزود: یک مجلس قوی مجلسی است که قدرت اجماع سازی قوی دارد و می‌تواند در راستای حل مشکلات قدم بردارد.
 
علم‌الهدی: فشارِ امروز نتیجه برجام است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: ما تا زمانی که ارتباطمان با اهل بیت برقرار است، دشمن از پس ما بر نمی‌آید. حوادثی که در هفته گذشته اتفاق افتاد و سقوط هواپیمای آمریکایی ثابت کرد دیگر آمریکا راه مقابله‌اش با ما منحصر به خدعه و فریب شده است. ما باید حواسمان باشد که فریب نخوریم. یکی از توطئه‌های آمریکا که برخی مسئولین هم فریب خوردند این است که آمریکا می‌خواهد ثابت کند بین معیشت و مقاومت قطب بندی وجود دارد و معیشت با مقاومت نمی‌خواند. برایان هوک از دو سال قبل گروهی تشکیل داده با عنوان اقدام علیه ایران و همانی است که سردار قاآنی را هم تهدید به ترور کرد. او در حاشیه نشست قطر گفت که کار ما با ملت ایران این است که آن‌ها را دعوت به مذاکره می‌کنیم، اما آن‌ها فقر را بر مذاکره ترجیح می‌دهند. این توطئه آمریکاست که معیشت با مقاومت نمی‌سازد. وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولین ما هم ندانسته این را می‌پذیرند و گافی در صحبت‌های خود می‌دهند که باعث می‌شود آمریکا ما را تحقیر کند. نتیجه مذاکره برای مردم ما مشخص است؛ شما سه سال در برجام مذاکره کردید و فشار بر مردم ما بیشتر شد. این مردم عقل، فهم و شعور دارند و می‌فهمند این فشار نتیجه همان مذاکره برجامی است و شما باز دم از مذاکره می‌زنید! آدم از برخی مسئولین تعجب می‌کند که با درایتشان چطور اینگونه گاف می‌دهند.

صادقی: حاضرم در اجرای فرامین رهبری جانم را فدا کنم

محمود صادقی در نشست شورای اصلاح طلبان قم در پاسخ به سوال مکتوب ایرنا، بیان کرد: شورای نگهبان من را به استناد بند دوم ماده ۲۸ قانون اساسی یعنی عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت کرده است. وی به کنایه تصریح کرد: بند اول ماده ۲۸ عدم التزام به اسلام است که خوشبختانه من به خاطر آن رد صلاحیت نشده ام و به خاطر بند دوم آن که جنبه سیاسی دارد رد صلاحیت شده‌ام. وی با بیان گفت و گوی خودش و اعضای شورای نگهبان در رابطه با رد صلاحیتش اضافه کرد: به اعضای شورای نگهبان گفتم من با صراحت انتقاد می‌کنم نه با نفاق، من نفاق ندارم و با صراحت لهجه حق را فریاد می‌زنم و حاضر هستم در اجرای فرامین رهبری جانم را هم فدا کنم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان بحث خود را مسئولان شورای نگهبان تصریح کرد: به خاطر همین من همیشه انتقاد می‌کنم و با صراحت هم انتقاد می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: من در مراجعه اخیر به شورای نگهبان و علت رد صلاحیتم به آن‌ها گفتم که به ولایت فقیه و نظام اسلامی اعتقاد راسخ دارم و هنوز حاضرم جانم را برایش فدا کنم. صادقی گفت: اگر امروز هم حادثه‌ای برای نظام رخ دهد باز هم برای حفظ آن ما راهی جبهه می‌شویم و به خاطر آن جانمان را فدا می‌کنیم.

موحدی کرمانی: لیستی رأی ندهید

محمّدعلی موحدی کرمانی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۱ بهمن) تهران انتخابات دوم اسفند را مورد اشاره قرار داد و خطاب به مردم گفت: خدا فرمان داده که امانت‌ها را به صاحبان بدهید. امانت را به کسی که در آن خیانت می‌کند، ندهید. بیدار باشید. اینطور نباشد که به یک لیست نگاه کنید و بگویید از این چند نفر خوشمان می‌آید رأی می‌دهیم و از این چند نفر خوشمان نمی‌آید پس رأی نمی‌دهیم. بدانیم که روز قیامت باید جواب بدهیم. آیا این آدم واقعاً می‌خواهد خدمت کند یا آمده تا جیبش را پر کند و اقوام و دوستان خود را در مناصب حاکم کند؟ توصیه دوم موحدی کرمانی به مردم این بود که گول شعار‌ها را نخورند: «گول وعده‌ها را نخورید. به کسانی که می‌گویند فلان راه را درست می‌کنیم و وعده‌هایی از این قبیل، رأی ندهید. ببیند آیا او متدین است یا خیر؟ ما از شعار‌های دروغین خسته شده‌ایم. چنانچه خودتان افراد را می‌شناسید، خودتان انتخاب کنید، اگر نه، از افراد مورد اعتماد سؤال کنید. لیستی رأی ندهید، بلکه تک‌تک افراد را بشناسید و بعد رأی دهید».

چادر مشکی ۷۰۰ هزار تومانی بیش از ۲ میلیون تومان فروش می‌رود

اسدالله سلیمانی، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با بیان اینکه هیچ نظارتی بر بازار چادر مشکی وجود ندارد، گفت: مسئولین مدام از رصد بازار سخن می‌گویند، ولی در عمل هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده و با نزدیک شدن به شب عید افزایش قیمت‌ها غوغا شده است. مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب تصریح کرد: امروز تولید چادرمشکی یک کار فرهنگی نیاز دارد باید از فروشندگان پرسید چرا یک چادرمشکی که ۱۰۰ هزار تومان بود امروز به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است ارزان‌ترین چادر‌ها ۱۳۰ هزار تومان بود که به ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رسیده است در مجموع در بازار چادر زیر ۲۵۰ هزار تومانی نیست. سلیمانی با اشاره به اینکه گرانترین چادر یاردی ۹۰ هزار تومان است گفت: با محاسبه سود دوخت و سایر هزینه‌ها نباید این چادر بیشتر از ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش برسد، اما امروز این چادر‌ها بالای دو میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. وی با اعلام اینکه هیچ نظارتی بر بازار چادر مشکی وجود ندارد، گفت: مسئولین مدام از رصد بازار و تعیین و تکلیف این پارچه سخن می‌گویند، ولی در عمل هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده و با نزدیک شدن به شب عید افزایش قیمت‌ها حتی بیشتر هم شده است.

نمکی: ۷۰ ایرانی ساکن ووهان به کشور برمی‌گردند

سعید نمکی روز جمعه در حساب توییتر خود نوشت: با پیگیری‌های مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آن‌ها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روز‌های آینده به کشور باز می‌گردند. وی ادامه داد: برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر بوده و با مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد. وزیر بهداشت امروز همچنین اعلام کرد که از معاون اول رییس جمهوری خواسته تا ورود هرگونه مسافر از مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی از مبدا چین به کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.
 
سفر‌های توریستی از چین به ایران ممنوع می‌شود

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اعلام وضعیت اضطرار جهانی ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، در کشور ما نیز اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بر اساس پروتکل جهانی سازمان بهداشت جهانی و به صورت یکنواخت با سایر کشور اجرا می‌شود. طبق نامه‌ای که امروز از وزارت بهداشت به دولت ارسال می‌شوند، سفر‌های تفریحی از چین به ایران ممنوع و سفر‌های کاری نیز محدود می‌شود. اقدام مهم دیگری که وزارت بهداشت در هفته آینده با همکاری وزارت امور خارجه انجام می‌دهد، بازگرداندن حدود ۷۰ ایرانی مقیم شهر ووهان چین است که هفته آینده انجام می‌شود. در داخل کشور نیز هنوز هیچ مورد اثبات شده این ویروس را در کشور نداشته ایم. تاکنون در مجموع ۶ نفر فرد مشکوک شناسایی شدند که دو نفر در یزد، یک نفر در قم، یک نفر در تهران و دو نفر در تبریز بودند. آزمایش‌های تشخیصی نشان داد به ویروس کرونا مبتلا نبودند و دو نفر مشکوک در تبریز نیز به ویروس آنفلوانزای نوع B. مبتلا بودند. / ایرنا

وحشت نفت از شیوع بیماری چینی تا چه حد به جاست؟

معامله‌گران نفت با فروش گسترده قرارداد‌های نفت خام، دیزل و سوخت جت به شیوع ویروس کرونای جدید در چین واکنش نشان دادند، اما آیا این رفتار وحشت زده منطقی بوده است؟ بررسی آمار اپیدمی قبلی چین ممکن است به یافتن پاسخ در این باره کمک کند. شیوع اپیدمی سارس یا سندرم حاد تنفسی در سال ۲۰۰۳ تقاضا برای نفت را فلج کرد. آماری که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) فراهم شده است، نشان می‌دهد، میزان مصرف سوخت جت به شدت لطمه دید، اما تاثیر منفی سارس روی استفاده از سایر فرآورده‌های نفتی به این شدت نبود. /ایسنا

اپل دسترسی کاربران ایرانی به برنامه اسنپ را محدودتر کرد

شرکت اپل اعلام کرد که با ممنوعیت برنامه رادیویی رادیک می‌خواهد دسترسی کاربران سیستم عامل آی او اس ایران به برنامه اسنپ را قطع کند. براساس بیانیه شرکت فن آوری اپل، برنامه رادیویی رادیک از اپل استور ایرانیان خارج می‌شود، زیرا کاربران ایرانی از طریق آن توانسته بودند تحریم‌های سابق آمریکا برای عدم دسترسی به برنامه اسنپ را دور بزنند. /ایرنا

جمعه روز سرنوشت ساز برای ترامپ در محکمه سنا

نهمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ شامگاه پنجشنبه به وقت محلی با طرح ۸۷ سوال سناتور‌ها از دادستان‌ها و وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا به پایان رسید تا در نشست جمعه سرنوشت حضور شاهدان و ارائه اسناد مورد تقاضا، روشن شود. سناتور‌های جمهوریخواه و دموکرات در دو روز متوالی مجموعا ۱۸۰ سوال را از اعضای مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند و تیم وکلای مدافع ترامپ پرسیدند و به این ترتیب مجموع ۱۶ ساعت مهلت آن‌ها به سر آمد. با پایان یافتن این مرحله، اکنون سناتور‌ها در حال آماده شدن برای رای دادن به قطعنامه‌ای هستند که تکلیف احضار شاهدانی همچون جان بولتون، مایک مولوینی و دیگر افراد مرتبط با رسوایی "اوکراین گیت" و همچنین اسناد مرتبط را روشن می‌کند. / ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۳
پیرو سفارش بسیاری از دوستان، حسابی در توییتر ایجاد کردم که بعضی از حرفهایی رو که اینجا نمیشه زد، اونجا مطرح کنم

به امید اینکه بتونیم مقابل جبهه منافقین و لشکر سایبری سعودیها، در این جنگی که در فضای مجازی در جریان است، مقاومت و پایداری کنیم

ضمن اینکه هر اکانتی بغیراز اکانت پایین، متعلق به بنده نیست و فیک میباشد

خان محمدعلی آقا
Khan_Mo_AliAgha@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
با اینکار خودت رو خراب کردی مردک

حداقل میزاشتی در اوج باقی بمونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خودت به خودت سفارش میدی
Fateme
| United States of America |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
فالو شدی فالوم کن
ناشناس
| Japan |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خخخخ.خود شیفته .اونجا جوابایی که تابناک بهت درج نمیکنه رو میگیری
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خان . ؟ فعلا تو برو بیرون از جلسه تا من شما را تایید صلاحیت کنم بعد من میرم بیرون تو هم منو صلاحیت تایید کن . خوب ؟ فراموش نکنی ؟ سفارش نمیکنم ها ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
من از جلسه بیرون میرم تو منو تایید صلاحیت کن بعد تو از آن تو بدگرو بیرون تا تورا تایید صلاحیت کنم . فراموش نکنی ها ؟ سفارش نمیکنم . تایید کن .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
تو ایران فقط پزشک ها خوب پولی در میارن و اتوماتیک میرن سر کار. عمومی 20 میلیون و متخصص بالای 80 میلیون در ماه در میاره. دندانپزشک هم بین 30 تا 60 میلیون در ماه در میاره. حتی پرستاری هم خوبه چون ماهی 8 میلیون در میاره البته با شیفت.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
اکانتتو دیدم خان جان اما فکر نمیکنم که ترامپ چندهزار جوابی رو که به توئیتش داده میشه نگاه کنه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
یه سوال
موقعیکه احمدی نژاد سال ۹۶ ردصلاحیت شد و روحانی و دارودستش میخندیدن و شاد بودن و بدون رقیب پیروز شدند آیا آن موقع انتخابات تشریفاتی نبود؟
نکته مهم:یعنی از فردا هرکس بیاد پیجش رو مثل حان محمدعلی اقا توی تابناک تبلیغ کنه شما منتشرش میکنید؟ نرخ تبلیغتون چنده ماهم تبلیغ کنیم خوو!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
من به عنوان یک پزشک از سازمان مالیات که برای نصب نکردن کارتخوان زیاد سخت گیری نکرد و جریمه دو درصدی را برای من و همکاران تعیین کرد بسیار تشکر میکنم و آرزوی طول عمر برای این عزیزان دارم. بنده هم جریمه 2 درصدی رو با کمال میل میپذیرم و از نصب کارتخوان انصراف میدهم. در ضمن دو درصد درآمد یک میلیون تومانی بنده در ماه میشود بیست هزار تومان که پرداخت خواهم کرد.
رویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
س. منو دنبال کن وگرنه= انفالو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
آیا میدانستید در مجلس نهم 45 پزشک و در مجلس فعلی یعنی مجلس دهم 25 پزشک نماینده مجلس بوده اند. یعنی یک قشر 70 هزار نفری 45 و 25 نماینده در مجلس ایران دارند. آمار تعداد پزشکان ایران احتمالا حتی از تعداد مسیحیان هم کمتره ولی این تعداد زیاد نملینده دارند. قدرت نفوذ و درآمد بالا و ایجاد انحصار پزشکان هم از همینجا نشات میگیره.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
در خبرها آمده است که مرجع تقلید عراق آیت الاه سیستانی طی چند بار تذکر کتبی و شفاهی به مسولین عراقی و پارلمان عراق اعلام کرده که برای برون رفت از چنین وضعیتی انتخابات زود هنگام را اجرا کنید . اما ان گروهی که در سرکوب اعتراصات اخیر دخیل بوده و میداند که بازنده رای مردم‌پای صندوق هست مقاومت میکند و اجازه نمیدهد چون از همین حالا بازنده انتخابات خواهد بود لذا با طولانی کردن روند انتخابات و مدیریت و حفظ شرایط موجود میخواهد مردم کم کم اتفاقات اخیر را تا چند ماه به بوته فراموشی بسپارند . اما مگر داریم . مگر میشه ؟ دمکراسی اصلا با چماق و اسلحه و تیر و تفنگ سازگاری ندارد . دمکراسی برای برون رفت و خروج تفنگ و جای ان صندوق رای هست . در لبنان هم اینچنین هست . گروه اقتدار گریان فکر میکنند که مدیریت شرایط فعلی کمکی در اینده به انها میکند .
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
با توییتی که درمورد امارات زدی دقیقا داری کار کسانی رو میکنی که به کنسولگری عربستان حمله کردن و به عربستان فرصت مظلوم نمایی دادن نباید واسه کشور هزینه ساخت تو مطمئنی که ایران نفتکش اماراتی رو به قول خودت منهدم کرد؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
این رد صلاحیت ها بخاطر این هست که نماینده شجاع و تحصیلکرده و روشنفکر به مجلس راه پیدا نکند . شما نگاهی به رد صلاحیت مطهری نشان‌میدهد که اصولگرایان حتی نماینده طرفدار قانون و شجاعی از طیف خود مسولین مثل مطهری و صادقی را هم‌تحمل نمیکنند . یعنی شاخص نماینده ای که فقط مطالبات مسولین را اجرا کند نه مردم را . انها اینجور نماینده را میخواهند در مجلس باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
تابلوئه که این بنده خدا، آدمِ خود تابناکی هاست. واقعا جای تاسف داره. ادم انگیزه ی سر زدن به سایتتون رو از دست میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
زنده باد محمود .هرروز میگذره تازه ملت میفهمن با .
انتخاب در سال۹۲ چه کلاهی سرشان رفت
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خان محمد علی . ما که به توییتر درسترسی نداریم ولی اگر جوابیه ای و ابلاغیه ای و شرحی بر مسایل سیاسی در توییت هات بود در تابناک هم نشر بده ببینیم در آن فضا مجازی مثل تابناک نظر میدی یا فرا تر از دولت و مجلس پاسخ میدی . آخه در تابناک شما فقط از دولت انتقاد میکنی .
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خان .زیاد با ترامپ توییت بازی نکن .
عزیزان من

جالبه که مسئولین وزارت بهداشت تا چند صد نفر از هموطنان کشته نشن مدام میگن شرایط عادی هست و در همین زمان اکثر مجامع بین المللی میگن شرایط اضطراریه و اروپا پروازهاش رو به چین لغو کرده

وزارت بهداشت رو باید از دست مافیای پزشکان خارج کرد و اداره آن رو مثل اکثر کشورها به دست مدیران و افرادی که تخصص مدیریت دارند و درس آن را خوانده اند سپرد.

تا زمانی که اداره این وزارت خانه در دست پزشکان هست شرایط بهداشت و درمان کشور همینی هست که میبینید یعنی یک کارنامه که تنها دستاورد اون ملیاردر کردن پزشکان و نابود کردن اقتصاد کشور و ایجاد تورم گسترده در بازار در حوزه های مختلف مثل مسکن، خودرو، طلا و .....

شما در هیچ جای دنیا نمیبینید که بیش از 50 درصد بودجه کشور را پزشکان به اسم کارانه به جیب خود بریزند و روز به روز زندگی آنها لاکشری تر بشه و هیچ مالیاتی هم نپردازند و در همین زمان روز به روز مردم عادی فقیر تر بشن و بیمارستان ها و تجهیزات آنها مدام در حال فرسوده شدن باشند.

پزشکان به حدی رسیده اند که حتی در همین زمان بیش از 10 نماینده در مجلس برای حفاظت از منافع خود دارند. آیا شما کشوری را در دنیا میتوانید نام ببرید غیر از ایران که در آن پزشکان در مجلس آن برای حفاظت از منافع خود نماینده داشته باشند؟ خودروسازان در مجلس آن برای حفاظت از منافع خود نماینده داشته باشند؟ شرکت نفت در مجلس آن برای حفاظت از منافع خود نماینده داشته باشد؟

لاکن

مردم عادی در مجلس آن برای حفظ حقوق خود هیچ نماینده واقعی ای نداشته باشند.

برای همین هست که من اعتقاد راسخ دارم که این کشور هیچ آینده روشنی برای مردم عادی ندارد و مردم خودشان باید با خودداری از زاد و ولد حداقل به خودشان کمک کنند و از ورود انسان بیگناه دیگر به این سیاه چاله فلاکت جلوگیری کنند چون جلوی ضرر را از هر جا بگیرید منفعت هست.

امیدوارم همیشه شاد و تندست باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چطور دلتون میاد به مالیات پزشکا اعتراض کنید؟ میخواین چند مورد کوچیک از مصائب این قشر به ظاهر زحمت کش رو از دانشجویی تا تخصص بگم؟ دانشجوهای پزشکی هنوز فارغ التحصیل نشدن از طریق خرید و فروش شیفتاشون درآمد چند میلیونی دارن! درسشون هم که تموم میشه لازم نیست دنبال کار بگردن وزارت عزیزشون (وزارت بهداشت) مستقیم میفرستشون طرح که اونجا ماهی بالای ده میلیون دارن. بعدم تو دو سال طرح درس میخونن یا تخصص قبول میشن که درآمدشون میره بالای 50 یا قبول نمیشن میرن دوره های مختلف از ترک اعتیاد و طب سوزنی تا زیبایی و... میبینن مطب میزنن درآمدشون میشه بالای 20. اون مهندس بیچاره است که تو ایران بعد از فارغ التحصیلی چند سالی بیکار میمونه که بعد اون کم کم میفهمه باید بره دنبال آیلتس و اپلای که بعدش از وطن خودش بره. زیباست نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
ظرفیت رشته پزشکی رو بیشتر کنید تا رقابت و تمکین به قانون تو این صنف بیشتر بشه اگه تعداد پزشکا بیشتر باشه پزشکای متخلف رو به راحتی میشه لغو پروانه کرد. در حال حاضر که تعداد پزشک در تمام شهر ها و روستا ها بسیار کمه هر گردن کلفتی دلشون بخواد انجام میدن دولت هم هیچ کاری نمیتونه در مقابلش انحام بده
تا میتوانید سنت زیبای فرزندآوری را ترویج دهید.
پاسخ ها
mm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
فعلا همین چند میلیون فرزندان معتاد و بیکار و مجرد سی- ‌چهل ساله را سروسامان دهید و این سنتِ زیبایتان پیش‌ کِش
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
امنیت سیاسی و جرم سیاسی در کشور خیلی سخت تعریف شده . حق انتقاد وجود نداره . دمکراسی را باور نداری . حقوق شهروندی روحانی را وتو کردی . تفتیش عقیده جرم نیست .. کسی حق اعتراض به سیاست ها و گرانی و بیکاری ندارد این حرف ها به شماها نیامده ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
75 درصد پزشکان با انواع و اقسام سهمیه ها وارد پزشکی شده اند که یکیش هم همین اعضای هیات علمی هاست. 25 درصد مابقی هم چند صد میلیون خرج کلاس های کنکور و معلم خصوصی کرده اند. در واقع این رشته انحصاری که تعداد بسیار کمی پذیرش دارد به نوعی طبقاتی است و افراد عادی بسیار سخت میتوانند به آن ورود کنند.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
تابی دمت گرم . چقدر راحت فعل ها را از منفی به مثبت تغییر میدی بدون اینکه خود نظر دهنده در ابتدا متوجه نمیشه . خیلی حرفه ای عمل میکنی ..... مثلا هست به نیست تبدیل شده و گاهی نیست به هست . شد به نشد و بود به نبود خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
زاد و ولد نکنید . چون زندگی کردن برای فرزندی که در ۲۰ سال دیگر میخواهد زندگی تشکبل دهد و دوباره فرزندانی بدنیا بیاورند که طبق تعریف مسولین این کشور اقتصاد اولویت اصلی انها نیست . شادی و رفاه اجتماعی هدف انها نیست بلکه انها میگویند ما میخواهیم همه کسانیکه بعدا بدنیا میایند حرف گوش باشند . مطیع هر سیاستی که اتخاذ میکنیم مردم باید حرف شنو باشند . باید تسلیم سیاست های ما باشند . در صورتی انقلاب برای این بود که رصایت مردم حاصل شود مسئولان حرف مردم را اجرا کنند . ایا در چنین گفتمانی در اینده زندگی برای فرزندان ماها سخت نیست ؟
دیشب در خواب دیدم فردی به تنهایی در حال خوردن 290 تیتاب هست. به او نزدیک شدم و گفتم با این کار گور خودت را میکنی. گفت به تو ربطی ندارد میدانم چکار میکنم. گفتم حداقل یک تیتاب به من بده چون خیلی گرسنه ام.گفت من مسئول سیر کردن دیگران نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
نه به کاندید های پزشک.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خخ تو خیلی خوبی
انقد که مجبورم میکنی بنویسم خیلی خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
روزی متوجه میشه که خیلی دیر شده .
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
عالی بود. دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
تفسیر خوابت هم مانند شخصیت خودت هست
دیشب حوالی نیاوران در حال رانندگی بودم. حس و حال عجیبی داشتم. نمیدونستم برم به پارتی یکی از بچه ها یا برم شمال. مردد بودم. در نهایت تصمیم رو گرفتم که برم پارتی. داشبورد رو باز کردن . یک قوطی آبجو زدم بالا. دستبند رنگیم رو بستم و با سرعت از ماشین های عبوری سبقت میگرفتم.

رسیدم به چهار راه که ناگهان چراغ قرمز شد و نتونستم ماشین رو کنترل کنم و خوردم به درخت.

از ماشین پیاده شدم و یک تاکسی گرفتم و برگشتم خونه و با اون یکی ماشینم دوباره به سمت محل پارتی حرکت کردم. اونشب خیلی بهم خوش گذشت و با چند نفر قرار گذاشتیم آخر هفته بریم دبی

روزمرگری های یک بچه پولدار تهرانی
پاسخ ها
ماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خوب که جی؟!
رضا خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ممنون تابي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
يقينا" اين بچه پولدار تهروني باباش پزشكه اونم ازاين دكتراي سهميه اي
احساس خوبی دارم ولی احساس خاصی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
من به پزشک رای نخواهم داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
به ناشناس ۲۲:۳۴هرچه سریعتر به روانپزشک مراجعه کنید
تا الان چندین بار سقف خونه رو دادم ماله کش برام با کچ سفید کنه و چون سقف تیرآهن هست همیشه ترک میخوره. دیگه خیلی کلافه شدم. دوستان کسی میدونه آیا ماله کشی پیدا میشه که بتونه سقف تیر آهن رو خوب با گچ ماله کشی کنه طوری که ترک نخوره.

بعضی از آشنایان بهم توصیه دادن دنبال ماله کش اعظم باش اما هر چی گشتم نتونستم بهش دسترسی پیدا کنم.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
عزیزم قسمت تیر آهنها باید ماله را با زاویه 65درجه همراستا افق ودر جهت شمال غربی بگیری ضمنا ماله رابا دست چپ وبین انگشتان شصت وسبابه قرار دهید
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
روی تیر آهن‌ها اول ضد زنگ‌نزن . با چند تا سطل ماست پرچرب بعد قشنگ ماسمالی کنی دیگه حسابی گچ‌میگره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خوشم اومد سانسورچی تابناک دوزاریش کجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
يه سر به حسن كليد ساز بزن جواب ميگيري
کل اهالی ووهان و دیگر شهرهای قرنطینه شده چین را هم به همراه اون 70 تا ایرانی به تهران بیارید.
پراید و پورشه کائن هر دو خودرو هستند لاکن پورشه ساخت آلمان است.
تنها داروی شناخته شده برای بیماری جدید در چین داروی امام کاظم است.
احسنت به آیت الله محمد علی موحدی کرمانی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
واژه آیت الله واژه سنگینیه.نشانه خدا یا جلوه ای از خدا.
قشنگ مثل رو روشنه که یه خائن روش دور زدن تحریمها توسط کاربران ایرانی رو به آمریکا و اپل لعنتی گزارش میده
آقای علم الهدی قطعا برجام کاستی‌هایی داشته اما آنچه که به مابیشتر از کاستی های برجام ضربه زد تند روی های بعضی از اشخاص چون شما که می‌خواهید شخصی را تکه تکه کنید وبعضی کند روی ها میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
گروه فکری علم الهدی . قالیباف و احمدی نزاد و جلیلی و صرغامی و شریعت مداری حالا بدوید تا ببینید بدون برجام در ۱۴۰۰ چگونه میخواهید کشور را اداره کحید . مگر اینکه دوباره بعد از گرفتن کرسی قدرت معنی رفاه و معیشت را به نان خشکه برای مردم تعریف کنید . کشور با لغو پروهزهای خارجی بسمت کره شمالی پیشواز میرود . اینتکس ؟
علم الهدی جدی این حرف رو زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چرا سانسور کردی
هر 8 سال یکیو میارن اخرش کاسه کوزه ها رو میشکنن سرش میگن بخاطر ایشون بود مشکلات
بعد میگن چرا استعفااااااااا نمیده خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خیلی خوب گفتی، آفرین
با توجه به راي اقاي ميرسليم ، قاعدتا نبايد اظهارنظر قاطعانه داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این اظهار نظر نیست اظهار وجوده که فراموشش نکنند
سال 1377 در نزدیکی های انتخابات برای اینکه از حیاهوی انتخابات دور باشیم عده ای از دوستان و مرجان شیخ اسلام آل آغا به من پیشنهاد دادند تا با هم سفری تفریحی به نیویورک داشته باشیم. خوشبختانه آمریکا با توجه به روابط خوبی که با .... داشت به راحتی به ما ویزا داد.

در نیویورک به ما خیلی خوش گذشت و تصمیم گرفتیم تعدادی ملک 40 هکتاری در منطقه زیبای آرنج کانتی خریداری کنیم. پس از آنکه کار خرید ملک تمام شد مرجان به ما گفت خوب است حالا که تا اینجا آمدیم مدرک دکترای خود را هم خریداری کنیم. خوشبختانه هر یک توانستیم با صرف حدود 900000 دلار مدرک دکترا بگیریم.

من که از این همه دستاورد و موفقیت بسیار خوشحال بودم تصمیم گرفتم به تنهایی از سنترال پارک تا خلیج پلهم را پیاده روی کنم. شب بود و خیلی مناظر شب نیویورک زیبا بود. ناگهان دیدم نوری به من نزدیک میشود. بسیار ترسیده بودم. به سرعت از محل دور شدم اما نور همچنان مرا تعقیب میکرد. در نهایت نور به من رسید و منفجر شد. من از هوش رفتم و وقتی بهوش آمدم نور به من گفت تو در آینده از گلاسکو مدرک دکترا میخری و ریس جمهور میشوی مبلغ 10 ملیون دلار هم به من داد.

بعد ها فهمیدم که آن شی نورانی پشقاب پرنده بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
آن نور کسی نبود جز رئیس جمهور دلها محمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
22:30
حالا اون نور بود ولی برای شما که آفتاب تابانه
من هنوز فکم بازه ودر تعجب که چگونه حمید رسایی تایید صلاحیت شده دوستان کسی ماده وبند تایید صلاحیت ایشان را میدونه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
به مصداق یکی بر سر شاخ بن میبرید انشالله که خیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
واقعا رسايي تاييد شده ؟! رسايي دو دوره قبل تاييد شده بود ، دوره قبل رد ميشه و باز اين دوره تاييد
واقعا هيج سالي به اندازه امسال مردم را معذرت ميخوام ..... فرض نكرده بودن
قاليباف تاييد ميشه يكي ديگه كه نه ته پيازه نه سر پياز ميگن رد ميشه چرا ميگن به خاطر مسائل اقتصادي
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
الکی شایعه نسازید رسایی ردصلاحیت شد
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چطور قالیباف تایید صلاحیت شده؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
من به گروهی و جناحی رای نمیدهم که چه در محل کار چه در کوچه و چه موقع خواب و بیداری اولین جرقه فکریش این هست که نوع لباس و نوع ارایش فلان پسر یا دختر چگونه هست ؟ چون وقتی فردی که سوادی سیاسی و تخصصی و مدیریتی ندارد و فقط فقط به بهانه جوانگرایی افرادی را به مردم‌معرفی کنند که فقط به درد رای دادن در مجلس میخورند . یعنی سیاست های حزب حاکم را جلو میبرند و بفکر مردم نخواهند بود . مردم در طی چند انتخابات با زبان بی زبانی و مصالمت امیز و بدون تنش گفتند که بیایید از قدرت کنار بروید تا اختلافات بین شما مسولین کمتر شود یا از بین برود اما میگیند ما که نباشیم اصلا امکان پدیر نیست ما نباشیم ایران هم نخواهد بود . دوباره مردم در پای صندوق رای به تندروها گفتند که از قیافه شماها که تکراری هست خسته شدیم حداقل بخاطر ملت از اقتصاد بیرون بروید دوباره گفتند اصلا سوال نکن ما از اقتصاد بیرون برویم بعد این افرادی که تو خیابان و روزهای سخت و برفی فریاد مرگ‌بر انگلیس میگویند کجا سرکار بروند . شرکت های خصوصی که افراد با تفکر مارا استخدام‌نمیکنند ما اتفاقا این شرکت ها را مدیریت میکنیم‌که هم‌خودمان در ان‌مدیر باشیم و همه افراد سفارشی را بکار بگیریم . خلاصه اینکه نه علم را در اقتصاد و نه دمکراسی را به شکل نوین و عصر جدید قبول نمیکنند قضاوت با خودتان
آقای علم الهدی عزیز آیا بهتر نیست جنابعالی از طرف مردم اظهار نظر نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
سیاست گذاریها کلی کشور در پای صندوق رای زده میشود نه در نماز جمعه . نماز جمعه کارش فقط عبادی هست . اخلاقی هست . ربط دادن ان به سیاست باعث چنین سخنانی میشود که هر عفته و هر روز به دولت منتخب مجلس و دولت مردم خط و نشان میکشن . آیا در چنین روندی ماندن یا داشتن دولت چه معنی دارد ‌ ؟ مثل دوره قاجار همان روش ملوالطوایفی بهتر نیست ؟
از نظرات دوستان بسیار لذت بردم التوفیق
آقای میرسلیم مردم رای دادن نماینده انتخاب کردن تا حرف اونارو بزنه. نماینده ها هم که لایحه رو تصویب کردن. فقط کسایی رو که دوربرمون هستن و مردم ندانیم.
جناب علم الهدی روزی یک بار به دولت و روحانی تهمت نزنه روزش شب نمیشه ؟؟ جالبتر ابنکه کسی هم جلودارش نیست ؟؟ خراسان رو به کل به نامش سند بزنید شاید کمی از آلامش کاسته شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
روحانی شما هم آش دهن سوزی نیست خارج از وطن
حاج آقا علم الهدی . مشکلات فعلی نتایج مداکره برجام هست و در قطر طرف امریکای گفتند که طرف ایرانی فقر را بر مذاکره ترجیح میدهد ......... هنوز برای من‌چند پرسش بدون پاسخ مانده . ؟ چرا کشورهای دیگر دنبال اتمی شدن نیستند حتی حرفش را نمیزنند ؟ چرا بعد از غنی سازی ایران و برسمیت شناختن برجام با طرفین غربی و ابرقدرت ها کشورهای دیگر تهدید شدند در صورتی هنوز ایران بمب اتم ندارد چنین تهدید میکند . سوم اینکه برجام سند ششدانگی نبود که بشود از خطوط قرمز امنیت کشورها عبور کرد و مسایل دیگری هست که واقعا نمیشود عنوان کرد . برجام فقط برای عنی سازی و استفاده صلح امیز هست . دعوای امریکا همیشه وجود داشته . ایران بجای اینکه سازمان‌ملل و ازلنس هسته ای را تهدید کند باید ثابت کحد که از اول دنبال بمب اتم نبوده و طرف غربی هم با فشلر به ایران میخواهند این حق غنی سازی را بخاطر مواضع نطامی ایران در منطقه کلا تعطیل کنند . پس بیایید بهانه دست دول عربی ندهیید و این حق غنی سازی که کلی هزینه انجام شده از دست ندهییم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
وقتی کشوری موشک بالستیک داره و از کاربردهای اون حمل کلاهک هسته ای هست غربی ها از تحریمشون دست نمی کشن به خصوص این که ایران سابقه غنی سازی با درصد بالا رو داره و اگه ایران موشک های بالستیک رو از بین ببره تضمینی وجود نداره که اونا ایران رو مورد حمله قرار ندن
خیالتون راحت من و تمام خواهر و بردارنم رای نمیدیم ، مهندسی کنید انتخابات رو با حضور ۳۰ درصدی مردم ؟؟ از همین حالا ریاست قالیباف رو تبریک میگویم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
ما رای میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خونواده شما مگه چند نفره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
تو از اولش هم اهل رای دادن نبودی صاحب اختیار فک و فامیل
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
مشکلات سیاسی کشور ما با رای دادن حل نمیشه . چون ساختار سیاسی و اقتصادی کشور نیاز به اصلاحات داره . قدرت مردم برای این هست که حاکمیت رای مردم به سیاست تبدبل شود نه اینکه قدرت مردم مهار شود . رای بی رای
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
من رای نمی دهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ناشناس 22:48 اگه قبول داری انتخابات در شرایط عادلانه برگزار نمیشه ، در گناه این بی عدالتی شریک خواهی بود
در سه انتخابات گذشته مردم به تشویق قشر روشنفکر جامعه از تمام طیف های جامعه هنرمندان . اساتید دانشگاه . سیاسیون . خیل بیکاران و جوانان تحصیل کرده . اقشار بی طرف جامعه و سیلی خورده از اصولگرایان با شور و شوفپق پای صندوق رای رفتند تا تندروها کشور با تجربه علمی و عقلی اداره کنند . نه با شعار و عوام فریبی .....لذا مردم انتطار داشتند که چنین شود اما اجازه ندادند . بعد از انتخابات بشدت با جوانان در خیابان بخاطر نوع آرایش و پوشش در صدد انتقام جویی برآمدند و جدیدا بخاطر انتخابات دوباره عقب نشینی کردند و به لباس و موی مردم کاری ندارند برنامه را موکول به بعد از انتخابات کردند . . این شکل در کتاب های سیاسی وجود ندارد . یا زنگی زنگی یا .........
کامنت ها و مثبت و منفی های واقعی فقط سایت الف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
نه قربونت اینجوری هم نیست.در بعضی از مطالب در الف بطور ناگهانی و بعد از چند ساعت جای مثبت و منفی ها عوض میشه.چند نمونه رو عکس هم گرفتم و مستند صحبت میکنم.
..واکنش اکرمی به رد صلاحیت‌ها: ملاک حال افراد است.....

حال اشخاص انتصابی یا شورای نگهبان چطور ارزیابی می شود؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
در دوره اصلاحات وقتی مجلس دست اصلاح طلبان واقعی و شجاع بود و مجلسی مقتدر که لوایح مهمی را تصویب کرده بود و شورای نگهبان پشت سرهم رد میکرد و........ یادم هست که شش نفر از حقوقدانان باید رای اعتماد را از مجلس وقت میگرفتند . اما مجلس به افراد پیشنهادی از قوه قضاییه رای نمیدادند . لذا مجلس و رییس مجلس به قوه مذبور گفتند که افراد دیگری را جهت رای گیری به مجلس معرفی کنید . اما اینکار را نکرد بلکه دوباره همان افراد را دوباره به مجلس معرفی کرد و این کشمکش به اینجا رسید که بسیاری از نمایندگان شجاع و روشنفکر انزمان بخاطر مواضع صریح و مطالبات مردم تهدید و دادگاهی شدند . بررسی کنید توی سایت ها هست . مجلس شجاعت را ندارد چون فعلا نماینده ای را میخواهند در مجلس باشد که شجاع نباشد مطیع باشد
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
علمالهدی این مردم عقل، فهم و شعور دارند و می‌فهمند این فشار نتیجه همان مذاکره برجامی است و شما باز دم از مذاکره می‌زنید!) دقیقا مردم عقل و شعور داشته و دارند که دوباره به مذاکره کنندگان رای دادند و دقیقا بخاطر مذاکره کردن هم به او رای دادند اگر سر خورده اند بخاطر اینه که مذاکره و راه حل دیپلماسی دیگر دنبال نمی شه و جایش را به شاخ و شانه و درگیری داده است
یکی بر سر شاخ بن میبرید
خداوند بستان نظر کرد و دید
بگفتا که ان مرد بد میکند
نه بر من که با خود میکند....
فياض ديگه كيه ؟ چه ارزو هايي دارن بعضي ها
من‌میگم تو چی چی میگی ؟ من میگم دمکراسی برای این هست که اختلافات با بیرون رفتن مسولین از قدرت و ثروت و واگذاری قدرت به مردم مشکلات حل میشه . شما میگی قدرت و ثروت باید من باشم من نباشم نمیشه . من میگم اقتصاد را خصوصبگی کنید شما میگی اصلا نمیشه چون هم مدیر و هم کارگر خودی من بیکار میشه . من میگم تنش ها را کم کن شنا میگی تنش ها و چالش ها باعث رشد و شکوفایی میشه . من‌میگم به فکر ایران باش تو میگی نه امنیت باید در خاورمیانه جستجو کرد ....من‌میگم ......
آقای علم الهدی متاسفانه من توهینات تتلو رو به امام حسین (ع) دیدم توهیناتی که مو به بدن آدم راست میشه
آقای علم الهدی شما وآقای رئیسی وآقای رسائی وآقای شریعتمداری وآقای قالیباف ودیگر اصولگرایان که برای دفاع ازایشان سینه سپر کردید البته در جهت منافع خود و برای کسب رای اکنون چه جوابی دارید که به مردم بدهید؟؟
ملاک پول افراد است
آقا لطفا به ما بگید فیاض کیه؟
متاسفم از اینکه بعضی ها فقط دنبال درگیری و جنگ و خون ریزی هستند آقایان عمر کوتاه است من 40 سال از عمرم را در فقر تنگ دستی و اضطراب و نگرانی و جنگ گذراندم و الان باز گرفتار جنگ طلبها هستیم خدایا ما که زورمون نمی رسه واگذار کردیم به خودت خدایا ما دنبال صلح و دوستی و انسانیت هستیم
(فشارِ امروز نتیجه برجام است)
فشارهای دیروز نتیجه چه بود؟
فشارهای پری روز نتیجه چه بود؟
سلام
متاسفانه تهران همیشه با لیست پیش رفته و همیشه لابی گری و تضییع حقوق از هر جناحی که با لیست رفته اتفاق افتاده. امیدوارم مردم با درایت و شناخت بیشتر به لیستهای چپ و راست که مجلس حیات خلوت انها شده و بدنبال قدرت هستند رای ندهند. و به افرادی که خدمت به مردم را جزو واجبات میدانند رای بدهند. بنده به شخصه به افرادی که مستقل باشند و به مردم خدمت کنند رای میدهم.
آقای موحدی کرمانی در سال 94 بعنوان رئیس ائتلاف اصولگرایان گفتند به لیست رای بدین
ولی الان میگن لیستی رای ندین!!!!!!!
اسدالله سلیمانی، شب عید با عیدی یک میلیون و دویست هزار تومان و این گرانی و این وضعیتی که برای مردمی که ازشان دم میزنید و انتظار رای دارید ، بفکر چادر هستید ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان