بازدید 18860
۲

شکارچیان روس در سکوت خبری، وارد طبیعت خراسان رضوی شدند

فعالان محیط زیست بر این باورند که صدور مجوز شکار به اتباع خارجی، هیچ‌گونه توجیهی نداشته و حاصل آن، تحریک شکارچیان بومی و افزایش تخلفات شکار در مناطق است. نکته جالب آنکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، کل درآمد حاصل از فروش مجوز‌های شکار در سال گذشته، یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده است! ‍
کد خبر: ۹۵۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 28 January 2020
تابناک اجتماعیگروهی از شکارچیان روس که اخیرا وارد کشور شده‌اند، اکنون در استان خراسان رضوی مستقرند تا تور شکار خود در ایران را با شکار قوچ اوریال در پناهگاه حیات وحش حیدری آغاز کنند.
 
به گزارش «تابناک»؛ در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست بابت پروانه‌های شکاری که سال گذشته صادر کرد و همچنین نحوه مبهم هزینه‌کرد درآمد حاصل از آن‌ها، هنوز مورد انتقاد متخصصان حوزه حیات وحش و فعالان محیط زیست قرار دارد، اما حالا با اعلام ظرفیت برای شکار ۴۴۷ چهارپا در دواز ده استان کشور، موج جدیدی از اعتراضات را به وجود آورده است.

شکارچیان روس در سکوت خبری وارد طبیعت خراسان رضوی شدندبنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، سال گذشته ۴۰ درصد از پروانه‌های شکار چهارپایان به اتباع خارجی، ۴۰ درصد به شکارچیان داخلی و ۲۰ درصد به بهای کم به شکارچیان بومی تعلق یافته بود، اما این سازمان در سال جاری، بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی اقدام به صدور پروانه‌های شکار کرده و اگر دسترسی فعالان محیط زیست به مکاتبات و صورتجلسه‌های داخلی این سازمان نبود شکار این ۴۴۷ جانور وحشی در سکوت و بی‌خبری کامل رسانه‌های صورت می‌گرفت.

با احتساب اینکه سازمان حفاظت محیط زیست امسال هم مانند سال گذشته ۴۰ درصد از پروانه‌های شکار را به شکارچیان خارجی اختصاص داده باشد ۱۷۸ مجوز شکار به شرکت برگزارکننده تور‌های شکار در ایران تعلق خواهد گرفت تا شکارچیان خارجی را به زیستگاه‌های دوازده استان کشور وارد کند.

این در حالی است که فعالان محیط زیست معتقدند که صدور مجوز شکار به اتباع خارجی هیچ‌گونه توجیهی نداشته و حاصل آن علاوه بر کشتار حیات وحش، ترویج شکار، تحریک شکارچیان بومی و افزایش تخلفات شکار در مناطق است. نکته جالب آنکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کل درآمد حاصل از فروش مجوز‌های شکار در سال گذشته یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده است! ‍
 
اینکه فروش مجوز شکار به اتباع خارجی برای مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست چه سودی دارد که علی‌رغم این حجم گسترده از انتقادات دانشگاهیان، فعالان محیط زیست و نمایندگان مجلس، همچنان بر آن اصرار دارند پرسشی است که تا کنون پاسخی قانع‌کننده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به همراه نداشته است.

به گزارش تابناک، برگزارکننده تور‌های شکار در ایران، اسرافیل شفیع‌زاده، مدیر شرکت گردشگری یاسمین پارسه است که سال ۹۲ با همراهی مراد طاهباز، شکارچی بین‌المللی و عضو هیات مدیره موسسه میراث پارسیان، پروانه قوچ لارستان را در آمریکا به مزایده گذاشته و به گفته خودشان برای فروش هر پروانه، مشتری صدهزار دلاری پیدا کردند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲
کیه که دیگه دلش به حال این حیات وحش بسوزه ما نگهبانی می دیم تا خارجی ها بیان ببرن و بخورن صد حیف
دمشون گرم دستشان درد نکنه افتخار دادن بیان اینجا ما مستمعره روسیه هستیم باید بهشان خدمات بدهیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر