بازدید 3339

میلیون‌ها نفر با خطر از دست دادن شغلشان مواجهند

انجمن شوراهای محلی انگلیس هشدار داد میلیون‌ها نفر با خطر از دست دادن شغل خود در آینده مواجه هستند.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 28 January 2020

انجمن شوراهای محلی انگلیس هشدار داد میلیون‌ها نفر با خطر از دست دادن شغل خود در آینده مواجه هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، کمبود مهارت های لازم شغلی باعث خواهد شد تا در سال ۲۰۳۰ صدها میلیون نفر در سراسر جهان کار خود را از دست بدهند. انجمن شوراهای محلی انگلیس از دولت ها خواسته است تا بودجه آموزشی را با هدف ارتقای مهارت های عملی و علمی شهروندان افزایش دهند.

کوین بنتلی، مدیر این انجمن با هشدار نسبت به اپیدمی بیکاری گفت: مهارت پایین شغلی در آینده نزدیک هزینه بسیار سنگینی به خانوارها و اقتصاد کشورها تحمیل خواهد کرد. باید مطمئن شویم که کارکنان دارای مهارت های لازم برای رقابت بر سر شغل های آینده هستند.

بنتلی با اشاره به ضرورت افزایش بهره‌وری در نظام های اقتصادی گفت که مشاغل آینده به تدریج نیاز به سطح سواد بالاتری خواهند داشت و اگر نیروی کار خود را با این شرایط تطبیق ندهد، کارفرمایان سراغ روبات ها خواهند رفت.

به گفته انجمن شوراهای محلی، تنها در انگلیس ۱۳ میلیون شاغل در حال حاضر مهارت های شغلی پایینی دارند و این مساله امینت شغلی دست کم ۹ میلیون نفر از آن‌ها را تهدید می کند. طی ۱۰ سال‌آینده احتمالا تنها دو میلیون شغل مناسب برای افراد با مهارت کم ایجاد خواهد شد در صورتی که دست کم پنج میلیون نفر متقاضی این مشاغل خواهند بود.

استفان اوانز، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " لرنینگ ورک" گفت: نیاز است تا سطح سرمایه گذاری‌ها را تا سطح زیادی افزایش دهیم.

پیشتر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی پیش بینی کرد به دلیل افزایش استفاده از روبات‌ها و اتوماسیون در محیط کاری، ۱۴ درصد مشاغل فعلی جهانی حذف شده و ۳۲ درصد دیگر دچار تغییرات اساسی شوند.

از هر ۱۰ فرد جوان و نوجوان در حال حاضر شش نفر فاقد مهارت‌های لازم برای مواجهه با موج تغییرات بازار کار است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از کشورهای جهان خواسته است تا خود را آماده مواجه با تغییرات جدید کنند و برنامه جایگزین سیاست‌های فعلی را تدوین کنند. تنها در آمریکا بین سال‌های ۱۹۸۰تا ۲۰۱۸ حدود ۷.۵ میلیون نفر که در بخش تولید فعالیت می‌کرده اند از کار خود بی‌کار شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر