بازدید 17716
پیمانه اقتصادی؛

نوبخت: کشور را با بودجه ۳۸۳ هزار میلیارد تومانی اداره می‌کنیم/ وزیر صنعت: ۲۰ میلیارد دلار به کشور بازگشت/ یارانه ۷۲ هزار تومانی برای ۷۸ میلیون نفر/ کرونا، نفس نفت را برید/ افزایش قیمت دلار در بازار آزاد/ سکه به ۵ میلیون رسید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به ابرکانال ۴۲۰ هزار واحد دست یافت، التهاب شدید بازار‌های مالی جهان با وحشت از ویروس کرونا، درخشش طلا با شیوع بیماری چینی دوچندان شد، رشد ۵۹ درصدی معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران، پراید ۶۱ میلیون تومان شد و فرار خودروسازان فرانسوی از کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 27 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به ابرکانال ۴۲۰ هزار واحد دست یافت، التهاب شدید بازار‌های مالی جهان با وحشت از ویروس کرونا، درخشش طلا با شیوع بیماری چینی دوچندان شد، رشد ۵۹ درصدی معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران، پراید ۶۱ میلیون تومان شد و فرار خودروسازان فرانسوی از کرونا را در بر دارد.

شاخص کل بورس به ابرکانال ۴۲۰ هزار واحد دست یافت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۲۳۵۵ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۴۲۰ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۷ واحدی به رقم ۵ هزار و ۳۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۲۸ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۱۱۲ هزار و ۲۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۰۱ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد، عدد ۱۳۸ هزار و ۲۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۰۱ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به رقم ۹۲ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۷ درصد را رقم زد و به سطح ۵۰۴ هزار و ۱۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۳۰۰ هزار و ۸۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد همراه بود و عدد ۸۷۷ هزار و ۵۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

نوبخت: کشور را با بودجه ۳۸۳ هزار میلیارد تومانی اداره می‌کنیم/ وزیر صنعت: ۲۰ میلیارد دلار به کشور بازگشت/ یارانه ۷۲ هزار تومانی برای ۷۸ میلیون نفر/ کرونا، نفس نفت را برید/ افزایش قیمت دلار در بازار آزاد

التهاب شدید بازارهای مالی جهان با وحشت از ویروس کرونا

روز دوشنبه، با سرعت گرفتن گسترش ویروس کرونا و وحشت ناشی از آن، بازارهای سهام سقوط کرد، سود اوراق قرضه پایین آمد. ین ژاپن به عنوان سرمایه امن تقویت شد و یوآن چین از ارزش افتاد.

طبق آخرین گزارش ها، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در حالی به بیش از ۲۷۰۰ نفر رسیده که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن با جهشی بزرگ به ۸۰ نفر افزایش یافته است. در بازار آسیا، با وجود اینکه اکثر بازارها به علت تعطیلات سال نو بسته می‌باشند، در ژاپن شاخص بورس نیکی با سقوط سنگین ۱.۸۳ درصدی روبرو شد. ین ژاپن به عنوان سرمایه امن تا سطح ۱۰۸.۷۲ در برابر دلار تقویت شد. اما وحشت از ویروس کرونا سهام آمریکا را هم تحت تأثیر قرار داد. شاخص‌های مهم وال استریت در ساعات معاملات آسیایی امروز و در معاملات اینترنتی (قبل از باز شدن رسمی بازارهای آمریکا) بیش از یک درصد سقوط کردند. یوآن چین ۰.۵ درصد از ارزش خود را در بازارهای خارجی از دست داد و در نرخ برابری ۶.۹۶۲۵ معامله شد که ضعیف‌ترین نرخ آن از ۸ ژانویه تا کنون است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تا ۱.۶۵۳ درصد پایین آمد.

درخشش طلا با شیوع بیماری چینی دوچندان شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به گسترش ویروس چینی که باعث افت بازارهای سهام شد، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۵۷۹ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای معاملات در زمان گشایش بازار تا مرز ۱۵۸۶ دلار و ۴۲ سنت پیش رفته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۵۷۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کرونا، نفس نفت را برید

کاهش قیمت نفت از آخرین روزهای هفته گذشته آغاز شده و امروز با باز شدن بازارهای جهانی،‌ این کاهش ادامه دار شد.

بررسی ها نشان می دهد با ادامه بحران گسترش ویروس کرونا در چین که حالا به نقاط دیگری از جهان نیز رسیده، تقاضا برای نفت خام کاهش پیدا کرده و این موضوع به آن دلیل اتفاق افتاده که برخی شهرها در چین قرنطینه و این موضوع باعث شده تا سفرهای هوایی در این کشور کمتر انجام شود؛ بنابراین، قیمت نفت برنت ۳.۱۴ درصد پایین آمد و ۵۸ دلار و یک سنت قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز با افتی ۳.۲۵ درصدی به قیمت ۵۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. کارشناسان بازار نفت ابتدا پیش بینی کرده بودند که قیمت نفت با گسترش ویروس کرونا تا ۳درصد پایین می آید، اما در همین هفته اول،‌ طلای سیاه تحت تاثیر این ویروس حدود ۸درصد از ارزش خود را از دست داده است و ادامه این روند می تواند قیمت نفت را به کمتر از ۵۰ دلار در هر بشکه برساند.

نوبخت: کشور را با بودجه ۳۸۳ هزار میلیارد تومانی اداره می‌کنیم

نوبخت: علیرغم شرایطی که در آن قرار داریم، ماه آینده که اسفند است، یکی از مهمترین پرداخت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور را خواهیم داشت که خوشبختانه توانستیم برای دو ماه آینده سیاست‌گذاری مالی خوبی داشته باشیم و با همه این سختی‌ها و مشکلات، برای پرداخت‌ها مشکلی نخواهیم داشت. بودجه ما در قانون ۴۴۸ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود اما با توجه به شرایط این میزان بودجه به ۳۸۳ هزار میلیارد تومان تقلیل یافت. البته یک بودجه اصلاحی نیز با مبلغ ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تهیه کردیم و آنچه استفاده می‌کنیم براساس همین بودجه فعلی است.

رشد ۵۹ درصدی معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران

بانک مرکزی اعلام کرد:‌ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در دی‌ماه امسال به ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد رسید که نسبت به دی‌ماه پارسال ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش روز دوشنبه بانک مرکزی، آمار یاد شده در مقایسه با آذرماه امسال ۱۲.۱ درصد افزایش را ثبت کرد. متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در دی ماه ۱۳۸.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ در صرافی‌های بانکی و رشد شاخص ارزی در بازار آزاد بودیم. در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۱۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۶۵۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو در صرافی‌های بانکی فروخته شد. عدم تغییر نرخ در صرافی‌های بانکی و مجاز در حالی به ثبت رسیده است که خبر‌ها از بازار آزاد ارز حکایت از رشد قیمت‌ها دارد. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۶۵۰ تومان و هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۵۰۵۰ تومان قیمت گذاری شده است.

سکه به ۵ میلیون رسید

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با رشد حدود ۸۸ هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای پنج میلیون و ۹ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران امروز به بهای چهار میلیون و ۹۸۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۲۰۸ هزار تومان به فروش رسید. /ایرنا

وزیر صنعت: ۲۰ میلیارد دلار به کشور بازگشت

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت مایحتاج موردنیاز مردم در پایان سال، گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای تامین کالاهای موردنیاز مردم در ایام نوروز اندیشیده شده و کالاهای اساسی به میزان کافی وارد کشور و تامین شده است. وی افزود: از آنجایی که تولید داخل رونق یافته بخش زیادی از مایحتاج شب عید تامین شده از سوی دیگر واردات کالاهای اساسی نیز دغدغه کمبود کالاها در ایام نوروز را کاهش داده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بازگشت ارز صادراتی، اظهار کرد: ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشته است در واقع این ارز به عنوان ارز نیمایی علاوه بر ارز ۴۲۰۰ تومانی- ارزی است که دولت برای تامین کالا‌های اساسی اختصاص می‌دهد- برای واردات کالا‌ها استفاده می‌شود. /خانه ملت

یارانه ۷۲ هزار تومانی برای ۷۸ میلیون نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: با توجه به اینکه مردم از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پرداخت یارانه معیشتی گلایه‌هایی داشتند در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده مقرر شد؛ ۲۰ درصد از ۳۱ هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت بنزین به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شود و باقیمانده منابع به دست آمده از اصلاح قیمت بنزین میان ۷۸ میلیون یارانه بگیر توزیع شود. از آنجا که تعداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی حدود ۷ میلیون نفر است در مرحله نخست به هر فرد حدود ۵۰ هزار تومان بابت یارانه معیشت پرداخت می‌شود. وی اضافه کرد: از فروردین سال ۹۹ رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ به این معنا که ۴۵ هزار تومان بابت یارانه نقدی و حدود ۲۷ هزار تومان به ازای کمک معیشتی به همه یارانه بگیران پرداخت خواهد شد.

پراید ۶۱ میلیون تومان شد

گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش قیمت تعدادی از محصولات سایپا در بازار دارد.

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

61،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

56،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

63،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

70،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

73،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

119،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

224،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 360،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 248،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

170،000،000

11

قیمت برلیانس H330

---

146،000،000

12

قیمت برلیانس H320 (اتوماتیک)

---

175،000،000

13

قیمت تیبا 2

51،603،000

72،500،000

رمز دوم ایستا از فردا، هشتم بهمن‌ماه قطع می‌شود

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاع‌رسانی انجام شده در مورد قطع رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت بانکی) در هفته دوم دی‌ماه، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند این سرویس از روز هشتم بهمن‌ماه جاری در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بطور تدریجی ظرف چند روز قطع می‌شود و تنها «رمز دوم پویا» قابل استفاده است. لازم به ذکر است انجام خریدهای اینترنتی بدون حضور کارت تا سقف مجموع یک میلیون ریال برای هر کارت در هر ۲۴ ساعت با رمز دوم ایستا قابل انجام است. در همین زمینه به آگاهی می‌رساند رمز دوم ایستای کارت‌های بانکی بانک‌های صادرات و پاسارگاد در روز هشتم و بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و ایران-ونزوئلا در روز دهم و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در روز دوازده بهمن‌ماه غیر فعال می‌شود. قطع سرویس رمز دوم ایستا در سایر بانک‌ها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. در پایان مجدد تاکید می‌شود مشتریان محترم بانکی ظرف چند روز آینده نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» از طریق مراجعه به وب‌سایت بانک خود یا خودپرداز و یا شعبه بانک خود اقدام کنند.

فرار خودروسازان فرانسوی از کرونا

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در چند توییت اعلام کرد که در حال همکاری با نهادهای چینی برای خارج کردن کارکنان متخصص خود از منطقه ووهان است. این منطقه در مرکز شیوع ویروس مرگبار کرونا قرار دارد. این خودروساز فرانسوی تاکید کرد، ۳۸ فرد و خانواده‌های آنها از این منطقه تخلیه خواهند شد و این روند در همکاری کامل با مقامات مسوول چینی انجام می‌گیرد. قرار است این شهروندان فرانسوی پیش از بازگشت به وطن خود برای انجام معاینات لازم مدتی را در محیط قرنطینه واقع در شهر چانگشا بگذرانند. پژو همچنین اعلام کرد، با شرکت دانگ‌فنگ، شریک خودروساز خود همکاری می‌کند تا از سلامت پرسنل کارخانه مشترک خود در برابر این ویروس کشنده محافظت کند. شرکت‌های فرانسوی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در منطقه ووهان چین هستند و دو طرف روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند. پژو هم‌اکنون دارای سه کارخانه فعال در این منطقه است. به علاوه شرکت رنو و قطعه‌سازی والئو نیز دارای کارخانه‌هایی در ووهان هستند. /دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
اقاي نوبخت البته با كمك گرفتن از جيب مردم كشور را اداره ميكنيد
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
پس عملا یارانه معیشتی را کم کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
مالیات بر عایدی سرمایه مالیات بر خانه های خالی مالیات بر خانه های لوکس و ماشین های لوکس
مردم منتظر احرای عدالت در جامه هستند ...
آقاي همتي ، گفته بوديد دلار نخريم ، زيان ميكنيم!؟ چي شد تا الان كه ١٤٠٠ تومان در هر دلار سود كرديم ، با مديريت شما سودمان بيشتر هم خواهد شد و ارزش ريال پايين و پايين تر
خدا اين مملكت را از دروغ حفظ كند
اقتصاد افتضاح !
پراید ۶۰ میلیون!!!!
خدا به خیر بگذرونه

یارانه بشه ۷۲ هزار تونن یعنی شش برابرش رو باید با قبوض آب و برق و گاز و ....... به دولت برگردونیم .
متوجه نشدم یعنی رقم یارانه معیشتی کاهش پیدا میکند؟ و در رقم یارانه اصلی ادغام میشود؟ اگر این باشد واقعا که؟؟؟؟؟!!!!!!
کسانی که اسفند پارسال سکه۴۶۰۰ خریدند حالا که ۵ ملیون شده تازه اندازه سپرده هنوز سود نکردهاند واین دولت همه چیز را رها کرده وفقط به سکه گیر داده بابا بیخیا ل سکه شو
الان این فرصت بی مدیریتی کشور برای داش همتی بزرگترین فرصت تا هر کاری دلش می خواد انجام بده. کسی هم اصلا دیگه متوجه نیست.
داش هنوزم‌میگم ضربه اول به پیکر کشور و ملت رو عوامل نفوذی بانک ملی زدند. الانم چاقو دست داش همتیه تا خوب ملت رو سلاخی کنه
چهل میلیارد دلار صادرات شد !
بیست میلیارد برگشت!
پیدا کنید پرتغال فروش را!
کاسبان تحریم
از وقتی که ترامپ به ظریف جواب "نه، مرسی" داد، دلار و طلا گران شد.
هر چقدر دوست دارید بر قیمتها دامن بزنید و قضر ضعیف را نابود کنید
نوبخت هم داستانی سد برای مردم ، حرفاش اکثرا دروغه
بله جناب نوبخت زورت به ضعفا میرسه ماموریت اورژانس و مراکز درمانی را حذف کردی کارانه یک سوم شد اضافه کار نه ماه و پول غذا دوسال عقب هست آری اراده کردی که اداره کنی اما نجومی بگیران و متخصصین فبها کما فی السابق
پاسخ ها
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
داداش این چیزایی که شما الان بابتش طلبکاری برای ما کارگرها در آرزوهای شبانه هم متصور نیست. با اینکه حقوقمون هم نصف شماست
هر کس به فکر خویشه
سلام، ريشه بسياري از مشكلات مردم و كشور ناشي از بي تدبيري در سازمان برنامه و بودجه است، كه در اين بين به نحوه تنظيم، تخصيص و مصرف بودجه و عدم توجه به نتايج اين بي تدبيري ميتوان اشاره كرد، جناب مسئول بايد توجه داشته باشند كه اقتصاد مملكت و رفاه مردم جامعه فقط به پرداختهاي جاري و ايجاد و مشروعيت بخشيدن به دريافت حقوقهاي نجومي و تامين بودجه مورد نياز در اين بخش خلاصه نميشود و اين امر باعث عدم توجه به بخش عمراني و توقف فعاليتهاي بخش خصوصي و ضربه سنگيني به اقتصاد و رفاه آحاد مردم ميباشد، آيا همه مردم حقوق بگير دولتي هستند؟ در صورتي كه مشكلات ناشي از ايجاد تورم را بايد تحمل نمايند و شاهد از بين رفتن ارزش پس انداز و دارايي خود باشند، و استدعا دارم هيچگاه وضعيت فعلي را با اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس مقايسه نفرمايند، در ان زمان اگر مشكلات اقتصادي وجود داشت براي همه يكسان بود، ازمقام وزير تا عامه مردم ، ولي نه اينكه در حال حاضر از تنگناهها و مشكلات اقتصادي براي مردم صحبت كنيم و با هزار دليل نه تنها ويژه خواري و پرداختهاي نجومي را كه موجب شكاف درآمدي شده است رااصلاح نميكنيم بلكه آنرا توجيه كنيم و مطلب ديگر صداقت در گفتار است كه علي الخصوص مسئولين اجرايي بايد كاملا رعايت كنند و هنوز بياد دارم كه در پي انتقادات از بي برنامگي ، رياست محترم سازمان برنامه و بودجه در مقابل دوربين تلويزيون از تمام مسئوليتهاي خود اعلام استئفاء نمودند و متعاقب آن در روز بعد رييس محترم دفتر رييس جمهور اين موضوع را تكذيب نمودند، آيا بهتر نبود اعلام ميفرمودند مورد موافقت قرار نگرفت ، اين وقايع موجب عدم اعتماد مردم به دولتمردان ميشود و حيف است اين سرمايه ارزشمند را از دست بدهيم و موجب سوء استفاده بدخواهان را فراهم كنيم، ان شاالله تا زمان براي جبران باقيست با بهره گيري ازافراد دلسوز و مطلع و آگاه به مسائل اقتصادي ، نسبت به اصلاح امور اقدام شود،
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
من در حیرتم که به این دولت بی کفایت و بی لیاقت چه باید گفت؟
وقتی بودجه کل کشور برای سال 99 فقط مبلغ 383 هزار میلیارد تومان است که با قیمت دلار در روز جاری میشود چیزی معادل 28 میلیارد دلار و از این رقم نیز 110 هزار میلیارد تومان ان کسری بودجه است که رقم دلاری این کسری میشود 8 میلیون دلار در حقیقت بودجه سال اینده کشوری با پیشینه 7 هزار ساله و 82 میلیون جمعیت و ادعاهایی که تریلی 18 چرخ هم قادر به کشیدن ان نیست تنها 20 میلیارد دلار است در صورتی که هر کدام از صاحبان شرکت های معروف و صاحب برند دنیا مانند شرکت اپل در سال بیش از 100 میلیارد دلار درامد دارند.
اقای نوبخت شما به عنوان مسئول بودجه و حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور واقعا خجالت نکشیدید که این بودجه را بردید مجلس تا در سال اینده یک کشور 82 میلیون نفری را با آن اداره کنید؟
اقای نوبخت مطمئن باشید با این خروجی و عملکرد شرم اورتان در پیشگاه ملت و تاریخ رو سیاه خواهید ماند و دولت هر آنچه که به عنوان حقوق و مزایای و سایر امکانات دولتی از بیت المال مسلمین گرفته و استفاده میکنید بدون تردید حرام بوده و مردم راضی نمی باشند و تا قیامت بدهکار این مردم خواهید بود.
اداره میکنید ؟؟معنی اداره کردن چیه از نظر شما؟؟ کشور روز به روز عقب مونده تر شده بعد میگی اداره میکنیم؟؟کسی اصلا دوست نداره شما و امثالهم به زحمت بیفته لطفا بیخیال این اداره کردنتون بشید برین کنار بسه دیگه
تکلیف افرادی که قطع یارانه هایشان اعتراض دارند ،که از سال ۹۵ ببعد قطع نموده اند جه میشود ؟ چرا کسی پاسخگوی این افراد نمیباشند ؟،
یارانه 72 هزار تومان شد اما کمک معیشتی در آن ادغام و بعبارتی حذف شد. یعنی 45 بعلاوه 55 تبدیل شد به 45 بعلاوه 27 تومان!!
میگویند یارانه اضافه شد یک حرف پوپو لیستی است.
یارانه در سال آینده کمتر میشود و از صدهزار تومان به هفتاد هزارتومان کاهش می یابد.
شما معیشت خودتان را دارید اداره میکنید نه معیشت مردم را.
واقعا در عجبم از این مملکت. قیمت بنزین 3 برابر میشه و به جای افزایش قیمت بنزین میگن اصلاح قیمت!!!
یارانه هر نفر از مبلغ 90 هزار تومان (مجموع معیشتی و یارانه) به 72 هزار تومان کاهش پیدا میکنه بهش میگن افزایش یارانه نقدی.
تمام استراتژی آقایان برای اداره مملکت همینه: بازی با کلمات
یارانه ۷۲ هزار تومانی برای ۷۸ میلیون نفر!!! همونطور که کمک معیشتی رو گفتند برای شصت میلیون نفر ولی واسه اکثریت رو قطع کردند حالا مطمئناً سال دیگه یارانه افراد زیادی رو قطع خواهند کرد.کمک معیشتی خانواده ما قطع شده بعد اعتراض یه لیست بلند بالا از تراکنش مالی چند ماه گذشته برای من صادر شد یه وام 30 تومنی گرفتم کمک معیشتی رو قطع کردند .من موندم اینا که ریز تراکنش ها و احکام حقوقی و مدل خودروی مردم رو میدوند بعد مسخره نیست نمیتونند جلوی اختلاس و پولشویی رو بگیرند.
بیت المال برای همه ساکنین ایران هست که اینجا ساکن هستند کار و تحصیل و اقامت و خرید وزندگی میکنند.
مگر مهاجرین چکه آسیب پذیرترین افراد هستند چرا باید هدف تبعیض باشند .
درکجای دنیا مهاجر قانونی بعد از دهها سال اقامت از تمام خدمات یارانه ای نقدی و وام و..محروم است .این که معلومه اسمش چیه ؟
الان کشورهایی مثل چین و کره و ژاپن و ترکیه و ... که نفت ندارند و تازه مصرف کننده نفت هستند اگر جای ما بودند که تا الان باید نابود شده باشند ولی برعکس وضعیت اقتصاد آنها بهتر از ما است.
اين 78ميليون نفر كه مي گوييد يارانه مي گيرند منظورتان كياست والله ماكه چندين ساله كه يارانمان بدون اطلاع قطع شده به هركسي كه ميرسيم مي گويند مال ماهم قطع خوب بنظرشما كي يارانه مي گيرد.
سال سال دریغ از پارسال
توجه داشته باشید این ویروس کروتا دقیقا در بزرگترین منطقه صنعتی و تجاری چین شیوع پیدا کرده جایی که هر مشکلی به این شکل میتواند ضربه سنگینی به اقتصاد چین وارد کند اینکه عده ای خردمند احتمال قوی میدهند که این ویروس توسط کشور یا کشورهای غربی در این ناحیه فوق العاده صنعتی چین شیوع پیدا کرده دور از حقیقت نیست در واقع غرب از نظر صنعتی هم اکنون نیز از اقتصاد چین شکست سنگینی خورده است و هم اقتصاد جهان سرمایه داری غرب اکنون در شروع یک بحران اقتصادی بزرگتر از بحران سالهای اول قرن کنونی قرار گرفته است -- این مطالب خیال پردازی نیست بلکه مبتنی بر مدارک و شواهد زیادی است که تنها نیازمند مقداری صبر است تا روشن شوند
...وام دادید از بیت المال به چپاولگران خودرو ساز که پراید رو بکنن 60 میلیون؟...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان