بازدید 3125

العامری: اخراج آمریکا بهترین پاسخ به حمله بغداد است

رئیس ائتلاف "الفتح" عراق حمله اخیر آمریکا به فرودگاه بغداد را "جنایتی بزرگ" توصیف کرد و پاسخ مناسب به این حمله را اخراج نیروهای آمریکایی از عراق دانست.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 27 January 2020

رئیس ائتلاف "الفتح" عراق حمله اخیر آمریکا به فرودگاه بغداد را "جنایتی بزرگ" توصیف کرد و پاسخ مناسب به این حمله را اخراج نیروهای آمریکایی از عراق دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المسیره، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و فرمانده نیروهای بدر عراق اعلام کرد، آمریکا با هدف قرار دادن حاکمیت عراق در جنایت فرودگاه بغداد، به معنای واقعی کلمه مرتکب جنایت بزرگی شده و عراق و دولتش را کوچک شمرد و پاسخ مناسب به این اقدام آمریکا اخراج نیروهایش از بغداد است.

وی در مصاحبه تلویزیونی که شبکه ماهواره‌ای "الاتجاه" عراق آن را پخش کرد، گفت: آمریکا، عراق و دولتش را کوچک شمرده و پاسخ مناسب به این اقدام آمریکا اخراج نیروهایش از بغداد است. آمریکا با هدف قرار دادن حاکمیت عراق در جنایت فرودگاه بغداد، به مفهوم واقعی کلمه مرتکب جنایت بزرگی شده است.

العامری افزود، آمریکا به اسم کمک و حمایت از "انقلابی‌های عشایر" از گروه تروریستی داعش حمایت و پشتیبانی کرده است. هنگامی که واشنگتن متوجه شد عراقی‌ها در آستانه پیروزی بر این گروه و آزادسازی شهرها هستند، از حمایت از عراق در مقابله با داعش فاصله گرفت.

در حملهٔ پهپاد آمریکایی به فرودگاه بغداد در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی و برخی از فرماندهان گروه حشد شعبی به شهادت رسیدند.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین امروز در واکنش به حمله به سفارت آمریکا در بغداد، این حمله را مانع‌تراشی در مسیر رفتن نیروهای خارجی عنوان کرد.

العامری گفت: ما چنین تجاوزات به سفارتخانه‌ها و مقرهای دیپلماتیک خارجی در عراق را محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: چنین اقدامات خرابکارانه‌ای با هدف ایجاد آشوب و مانع‌تراشی در طرح اجرای حاکمیت و رفتن نیروهای بیگانه است که پارلمان اخیرا به آن رای داد.

العامری از دولت عراق خواست از هیئت‌های دیپلماتیک حفاظت کرده و عاملان این حملات را شناسایی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها