بازدید 2259

هوای مطلوب تهران در بیشتر ساعات امروز

کد خبر: ۹۵۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 26 January 2020

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران هم‌اکنون در شرایط قابل قبول است. هر چند که در طول امروز(۶ بهمن ماه) انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

به گزارش ایسنا بنا بر نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۶ بهمن ماه) با توجه به برقراری شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده سالم قرار گرفته است. با این حال در برخی مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا هستیم.

در طول امروز با کاهش سرعت باد و برقراری پایداری نسبی جو، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران نیز به‌تدریج بر غلظت ذرات معلق افزوده و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. اگرچه در ساعات پایانی یکشنبه افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها و در نتیجه بهبود کیفیت هوا را به‌همراه خواهد داشت.

تداوم پایداری جو تا صبح فردا (۷ بهمن ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها، سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوای شهرتهران در بیشتر مناطق را شاهد خواهیم بود. در طول روز نیز با عدم وزش باد مؤثر و آسمان صاف، انباشت آلاینده‌ها و به تبع آن شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

در شامگاه دوشنبه نیز با ازدیاد تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها، برقراری شرایط نامطلوب برای بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. شایان‌ذکر است با وزش نسبی باد در اواخر وقت دوشنبه تا حدی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ و هوا در شرایط قابل قبول بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۷ و هوا در شرایط قابل قبول است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار