بازدید 67874
هزار و نهصد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کدام جمله مطهری در ردصلاحیتش تاثیرگذار بود؟ / واکنش کرباسچی به «کاخ نشین» خواندن هاشمی رفسنجانی / بالاخره عارف به تکاپو افتاد

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند مازنی: انسجام زیادی در اردوگاه اصلاح‌طلبان وجود دارد / سردار جلالی: ۷۰۰ کیلومتری همه مقر‌های آمریکایی در تیررس ما هستند / واکنش دفتر ناطق نوری به خبر جلسه انتخاباتی با روحانی و خاتمی و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 25 January 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توئیت شبانه «آشنا» در واکنش به یک شایعه
 
مشاور رئیس‌جمهوری نوشت: ‏آقایان در ذهنشان برای رئیس جمهور جلسه انتخاباتی طراحی می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییتی نوشت: ‏آقایان در ذهنشان برای رئیس جمهور جلسه انتخاباتی طراحی و ‏مکان را هم تعیین می‌کنند. ‏شرکت‌کنندگان را هم مشخص می‌کنند. ‏روز و ساعت را هم اعلام می‌کنند. ‏دستور جلسه را هم تهیه می‌کنند. ‏در پایان صورت مذاکرات را هم منتشر می‌کنند. ‏آفرین به این همه خلاقیت!

مازنی: انسجام زیادی در اردوگاه اصلاح‌طلبان وجود دارد

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با ابراز امیدواری از این که شورای نگهبان با شرح صدر بیشتری به پرونده‌های صلاحیت‌های کاندیدا‌ها رسیدگی کند، گفت: اگر انتخابات به معنای واقعی رقابتی باشد اصلاح طلبان به لیست و کاندیدای واحد می‌رسند. حجت الاسلام احمد مازنی در پیش‌بینی از اضلاع رقابت‌ها در فضای انتخابات ۹۸، با بیان این‌که «تا اعلام اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده نمی‌توان پیش بینی دقیقی درباره رقابت‌های انتخاباتی داشت» گفت: در حال حاضر در ۸ استان شامل ۱۵۷ حوزه انتخابیه، رقابت فقط بین اصولگرایان است. امیدواریم در ادامه راه با رایزنی‌های انجام شده، شورای نگهبان با شرح صدر بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کند و اعتراضات مورد پیگیری قرار گیرد. چون در غیر این صورت امکان انتخابات رقابتی در تمامی حوزه‌ها فراهم نیست.این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: اگر انتخابات به معنای واقعی رقابتی باشد جبهه اصلاح طلب به لیست و کاندیدای واحد می‌رسد، چون به برکت رد صلاحیت‌های گسترده، جریان اصلاحات آن قدر کاندیدا ندارد که لیست متعدد ارائه دهد. در مقابل به نظر می‌رسد جریان اصولگر ایی به لیست واحد نرسد.
 
سردار جلالی: ۷۰۰ کیلومتری همه مقر‌های آمریکایی در تیررس ما هستند

رئیس پدافند غیرعامل ضمن اشاره به حمله موشکی سپاه به عین الاسد گفت: در حوزه ۷۰۰ کیلومتری هیچ مقر آمریکایی اعم از شناور یا استقراری در تیر رس ما در امان نیست. سردار غلامرضا جلالی، جمعه شب در یادواره سرداران و ۵۰۴ شهید منطقه چهارمردان قم در مسجد چهارمردان گفت: آمریکایی‌ها به شکل بزدلانه‌ای سردار ما را به شهادت رساندند، زیرا این نوع ترور برای آن‌ها هیچ فخری نداشت، زیرا فرودگاه بغداد تحت تسلط شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی است، و تمام تردد‌ها و حتی کوچکترین تحرکات پروازی نیز در کنترل این فرودگاه است. اینکه یک مسافری را در یک هواپیمای غیر نظامی و عادی کنترل کنند، به آن برتری اطلاعاتی گفته نمی‌شود و آمریکایی‌ها نمی‌توانند به این مساله افتخاری کنند. وی یادآور شد: شهادت حاج قاسم تاثیر‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور و منطقه ایجاد کرد. ما شاهد یک نوع عملیات جدید مردم محور در داخل ایران، عراق و لبنان و سازمان دهی مردم علیه حکومت و دولت‌های این سه کشور بودیم. جلالی اظهارکرد: به تعبیری این عملیات بین عناصر اصلی سه کشور فوق شکاف ایجاد کرده بود، ولی حادثه شهادت حاج قاسم منجر به ایجاد وحدت در بین مردم شد. به لحاظ نوع شهادت حاج قاسم و همچنین شخصیت انسانی و انقلابی او و همچنین نوع احترام و اعتباری که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا با او داشت، یک انقلاب مردمی در کشور اتفاق افتاد. وی با اشاره به تشییع ۲۵ میلیونی پیکر حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: تشییع پیکر شهدای مقاومت در عراق با حضور هفت میلیون انجام شد؛ پیام این تشییع به دشمنان این است که آن‌ها از نظر خود یک تروریست را ترور نکردند، بلکه یک فرمانده محبوب قلب‌ها و یک سردار دل‌ها را که ۳۲ میلیون تن برای تشییع جنازه اش آمدند ترور کردند.
 
کدام جمله مطهری در ردصلاحیتش تاثیرگذار بود؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعه حضوری خود به شورای نگهبان برای بررسی پرونده رد صلاحیتش در انتخابات آینده، گفت: مواردی که در پرونده اینجانب آمده هیچ کدام مصداق عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی نیست و بعید می‌دانم کسی از اعضای آن شورا دلسوزتر از من برای نظام و انقلاب اسلامی و مقام رهبری باشد. علی مطهری در نامه‌ای به شورای نگهبان که نسخه‌ای از آن را در اختیار ایسنا قرار داد، نوشت:
«بسم الله الرحمن الرحیم
«دایه دلسوزتر از مادر نباشید»
شورای محترم نگهبان
سلام، به درخواست آن شورا روز جمعه چهارم بهمن به محل آن شورا آمدم و به حضور یکی از حقوقدان‌های آن شورا رسیدم. بعد از بحث کلی درباره روش بررسی صلاحیت‌ها، ایشان سه مورد را به عنوان نمونه برای عدم التزام عملی اینجانب به نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد که هیچ‌کدام وارد نبود. مثلاً گفت: شما در نطق خود گفته‌اید «نهم دی اگر بنا باشد موجب تفرقه شود، دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است». گفتم درست است، الآن هم همین را می‌گویم. گفت: شما باید همان جمله آقا را بگویید. گفتم من جمله خودم را گفته‌ام، جمله ایشان هم به جای خود؛ و البته از اینکه چنین نگاهی در یک عضو شورای نگهبان وجود دارد متأسف شدم.
به طور کلی مقام عمل را نباید با مقام نظر مخلوط کرد. ممکن است کسی در موضوعی نظری غیر از نظر رسمی کشور داشته باشد و بیان هم بکند، اما در عمل به خاطر مصلحت اسلام و انقلاب و نظام تابع نظر رسمی باشد. باب اظهارنظر و آزادی بیان نباید بسته شود. التزام عملی به نظام شامل اظهارنظر‌ها نمی‌شود. عدم التزام عملی زمانی است که کسی ضمن بیان نظر مخالف خود دست به اقدامات عملی بزند، مثلاً آشوب درست کند، دست به تخریب اموال عمومی بزند و یا اقدام مسلحانه انجام دهد. رهبر انقلاب نیز چند بار گفته‌اند ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد که حرفش را بزند.
به هرحال مواردی که در پرونده اینجانب آمده است هیچ کدام مصداق عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی نیست. نباید دایه دلسوزتر از مادر شد. بعید می‌دانم کسی از اعضای آن شورا دلسوزتر از من برای نظام و انقلاب اسلامی و مقام رهبری باشد.
 
واکنش کرباسچی به «کاخ نشین» خواندن هاشمی رفسنجانی

دبیرکل حزب کارگزاران با انتقاد از کاخ نشین خواندن هاشمی گفت: متأسفانه یکسری کینه‌های عقده شده در بعضی افراد وجود دارد که هنوز نتوانستند با عربده کشی‌ها و طرح شعار‌های دروغ نظیر «استخر فرح» و... در مردم اثر مثبتی بگذارند و اگر نگوییم که این فضا به نفع آقای هاشمی تمام می‌شود، مسلما به نفع این طیف نیز نخواهد بود.کرباسچی در پا سخ به سوالی در مورد این که هنوز هم بعد از گذشت سه سال از درگذشت آیت الله هاشمی، عده‌ای می‌گویند ایشان اشرافی‌گری را ترویج کرده است تاکید کرد زندگی آقای هاشمی مشخص بود و آنچه از خود برجای گذاشته نیز مشخص است. اینکه برخی با تبلیغات دروغ و جوسازی چنین القاء می‌کنند دلیل دیگری دارد. یک زمانی از من سوال می‌کردند چرا آقای هاشمی با این حجم از تبلیغات و دروغ مقابله نکرد؟ گفتم به نظرم ایشان هیچ‌گاه نمی‌خواست وقت خود را برای دفاع در برابر این گونه تخریب‌ها تلف کند و یا اینکه بخواهد جواب حرف باطلی را دهد. فکر می‌کرد این مسائل سرانجام در طول زمان و با عملکرد اشخاص روشن خواهد شد. امروز هم که دیگر آقای هاشمی در میان ما نیست، آنچه به عنوان میراث از ایشان باقی مانده، روشن است. آنقدر راجع به کاخ نشینی آقای هاشمی صحبت کردند، ولی امروز همان به زعم برخی‌ها کاخ، تبدیل به موزه شده و کافی است یک بار از آن بازدید کنید تا ببینید چه بُعدی از کاخ نشینی در آنجا وجود داشته است؟ اگر وضعیت زندگی آقای هاشمی با برخی افرادی که شعار کاخ نشینی ایشان را می‌دهند، مقایسه کنید معلوم خواهد شد که خود آن‌ها در چه شرایط و موقعیتی زندگی می‌کنند.
 
عارف به تکاپو افتاد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از رایزنی رئیس این شورا با شورای نگهبان، سران دو قوه مقننه و قضاییه و همچنین رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای موضوع صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب خبر داد.تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط ۲۷ روز دیگر زمان باقی مانده است و دو جناح اصلی کشور مشغول بستن لیست‌های انتخاباتی و رایزنی با مجموعه‌های مختلف هستند.اصلاح‌طلبان، اما می‌گویند که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس افراد شاخص خود را از دست داده اند و نمی‌توانند در سطح لایه نخست، کاندیدا معرفی کنند.احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی (هدا) و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در همین باره از رایزنی محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با علی لاریجانی رئیس مجلس فعلی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد.وی افزود: آقای عارف درباره رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به نمایندگی از شورای عالی اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید وارد رایزنی شده تا بتوان برای انتخابات دوم اسفند کاری صورت داد چرا که با این شرایط قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.
 
با تنها رقیب آیت‌الله یزدی در قم آشنا شوید

فرماندار قم از تایید صلاحیت تنها دو کاندیدای قم برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری خبر داد. فرماندار قم با بیان اینکه از میان ۵۷ ثبت نام شده، ۲۹ نفر انصراف دادند افزود: از میان ۲۸ نفر باقی مانده، آقایان محمد یزدی و رضا پور صدیق تائید صلاحیت شدند و ۲۶ نفر هم صلاحیتشان احراز نشد. او ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات، رد صلاحیت شدگان سه روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به استناد تبصره ۲ ماده ۲۶ آئین نامه انتخابات تقدیم شواری نگهبان کنند که پس از این سه روز، به مدت ده روز به تقاضای معترضان رسیدگی می‌شود. با عدم احراز صلاحیت ۲۶ نفر، در نهایت فقط یک رقیب برای آیت الله یزدی باقی مانده که طلبه‌ای به نام رضا پور صدیق است؛ این فرد سابقه خاصی ندارد و به نوعی ناشناخته محسوب می‌شود. در فضای مجازی تصاویری از این طلبه منتشر شده که برای «انتخاب» مستقلا قابل تایید نیست. لازم به ذکر است که آیت الله یزدی چهار سال پیش در حوزه انتخابیه تهران نتوانست جزء ۱۶ نفر اول باشد و از راهیابی به مجلس خبرگان بازماند.

واکنش دفتر ناطق نوری به خبر جلسه انتخاباتی با روحانی و خاتمی

دفتر حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، جلسات انتخاباتی رئیس جمهور با رئیس دولت اصلاحات را تکذیب کرد. بر اساس اعلام این دفتر، دفتر حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری داستان سرایی اخیر انتخاباتی برخی محافل دروغ پرداز و شایعه پراکن در خصوص محتوای جلسه‌ای با حضور برخی شخصیت‌ها را اقدامی ناشایست، غیر حرفه‌ای و قابل پیگرد قانونی دانست که هیچ سنخیتی با رفتار سیاسی منطبق بر اخلاق و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ندارد. در پایان این اطلاعیه از مردم شریف ایران درخواست شده اخبار و مسائل مربوط به حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری را صرفا با استناد به اطلاعیه‌های رسمی دفتر ایشان دنبال کنند.

رئیس دولت اصلاحات و رئیس‌جمهور برای صرف شام دیدار داشتند

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران درباره خبر‌های منتشر شده از جلسه رئیس دولت اصلاحات، رئیس‌جمهوری و حجت‌الاسلام ناطق نوری به ایرناپلاس می‌گوید: متن‌هایی که در فضای مجازی درباره این جلسه منتشر شده کذب محض است و مطلقا مطالبی که به آقای خاتمی نسبت دادند، حقیقت ندارد. امام در ادامه بیان می‌کند: آقای خاتمی با آقای روحانی دیدار داشتند، اما این دیدار ارتباطی با موضوعات اخیر نداشته‌است. درواقع این جلسه، دیداری برای صرف شام بوده که از قبل هم این دیدار‌ها اتفاق می‌افتاده‌است. مدیرعامل بنیاد باران درباره حضور ناطق نوری در این جلسه، توضیح می‌دهد: معمولا افرادی که نامبرده می‌شود، در جلسات حضور دارند، اما من دقیق مطلع نیستم که در جلسه آن شب، چه کسانی حضور داشته یا نداشته‌اند.

ظریف: عامل شلیک به هواپیمای اوکراینی در زندان است

مصاحبه کریستیانه هوفمان، خبرنگار هفته نامه اشپیگل با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز جمعه چهارم بهمن (۲۴ ژانویه) انتشار یافت. در بخشی از این مصاحبه اشپیگل پرسیده است که همدردی و همبستگی مردم در عزاداری قاسم سلیمانی کوتاه بوده و معترضان بلافاصله بعد از شلیک موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی به خیابان‌ها آمدند. وزیر خارجه ایران به این پرسش هم پاسخ داده است که مردم حق دارند اعتراض کنند، چون بسیاری از عزایزان خود را در سانحه سقوط هواپیما از دست دادند. بسیاری از دانشجویان دوستان و نزدیکان خود را از دست دادند. واکنش آن‌ها احساسی بود. اشپیگل در ادامه از ظریف پرسیده است که چرا دولت روحانی پس از سه روز به مردم حقیقت را گفته است؟ ظریف در پاسخ گفت که کشور در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته بود. ۳۲ سال پیش آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد و آن‌ها تابحال به طور رسمی از ما عذرخواهی نکرده‌اند. افسر آمریکایی که مسئول شلیک به هواپیمای ایران بوده حتی مدال افتخار هم گرفت. اما مامور ایرانی که به هواپیمای اوکراینی شلیک کرد در زندان به سر می‌برد.
 
مدیران خوزستان ممنوع الخروج شدند

ستاد مدیریت بحران خوزستان با آغاز فعالیت موج جدید بارشی در این استان، طی اطلاعیه‌ای تازه - کلیه مدیران را از محل خدمتی خود ممنوع‌الخروج کرد و دستور برقراری کشیک شبانه برای مواجه با این سامانه بارشی قدرتمند طی دو روز ابتدایی هفته را صادر کرد.

ویروس کرونا وال استریت را زمین زد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در حالی در آمریکا تایید شد که همزمان با تشدید شیوع این ویروس در چین، سهام وال استریت سقوط کرد و قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح دو هفته‌ای رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم در بدترین سقوط امسال خود ۰.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۳۲۹۵.۴۷ بسته شد. /مهر

ترور قهرمانان ما پایان حضور آمریکا در منطقه را کلید زد

عراقچی در تویتر خود نوشت: فشار حداکثری به وضوح یک شکست بزرگ است، اما تندرو‌های کاخ سفید چیزی درباره ایران نمی‌فهمند و بر رویه خود پافشاری می‌کنند. ترور قهرمانان ما توسط تروریسم دولتی آمریکا، پایان حضور آمریکا در منطقه را کلید زد. افراد کم‌تجربه در وزارت خارجه آمریکا آنقدر نابینا هستند که نمی‌توانند تظاهرات گسترده را ببینند و ژنرال دیگری را تهدید می‌کنند. /فارس

نرخ سود وام اجاره مسکن چقدر خواهد بود؟

محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصادر مورد طرح وام اجاره مسکن اظهار داشت: بانک مرکزی با طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی برای وام اجاره موافقت نکرده و در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است و به احتمال زیاد هم، نرخ سود ۱۸ درصدی را اعمال خواهد کرد. در حال حاضر نرخ تبدیل رهن به اجاره، بین ۳۰ تا ۳۶ درصد است؛ به این معنا که هر یک میلیون تومان، ۳۰ هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران ۳۶۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ پس اگر مستاجر وام ۱۸ درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ ۳۶ درصد است. /مهر

هشدار توئیتری آقای نماینده درباره حضور توریست‌های چینی در ایران

امیر خجسته نماینده مردم همدان، در توئیتی با هشتگ‌های ایران باشکوه، چینی، همدان نوشت: در روز‌های آینده و در رویدادی به نام «ایران باشکوه» توریست‌های چینی وارد شهر‌های کشور از جمله همدان می‌شوند! با توجه به شیوع بیماری ناشناخته در چین، مسئولین وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل باید چاره‌ای برای جلوگیری از انتقال این ویروس به کشور یا لغو این رویداد بیندیشید؟!

چهار طرح ضد آمریکایی این هفته در مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است این هفته چهار طرح ضد آمریکایی از جمله طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم‌های ضدآمریکایی، طرح تاسیس موزه جنایات آمریکا، طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا به کشور ایران و طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات دولت آمریکا متضرر شدند را بررسی کنند. / ایرنا

جنجالی که یک ترانه کودکانه به پا کرد

«گل پسرم رو قربون/ تاج سرم رو قربون/ می‌خواد بره مدرسه/ بخونه حساب و هندسه/ بزرگ بشه زن بگیره/ عروس برای من بگیره/ خودش کنارم می‌شینه/ زنش برام میز می‌چینه/ آب میاره/ نون میاره/ پلو و فسنجون میاره». پایین ترانه هم توصیه شده: «هنگام بازی و نوازشِ کودکانه این ترانه را بخوانید»! شاید باورتان نشود، ولی این سطر‌ها را شاعر مشهور کودک و نوجوان، مصطفی رحماندوست سروده است که در آن مادر یا پدری قربان صدقه گل‌پسرِ اول دبستانی‌اش می‌رود! شعری با محتوایی جنسیت‌زده و به شدت زن‌ستیز که در یکی دو روز گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شود و انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. /روزنامه خراسان

نظارت شورای نگهبان، استسلاقی است!

مسیح مهاجری درروزنامه جمهوری اسلامی نوشت:نظارت شورای نگهبان، آن گونه که عمل می‌شود، نه استطلاعی است و نه استصوابی، بلکه «نظارت استسلاقی» است، یعنی به سلیقه خود عمل می‌کند و حتی قانون را نیز طبق سلیقه خود معنا می‌کند. در میان ردصلاحیت شده‌ها افراد زیادی وجود دارند که به جرم هم‌سلیقه نبودن با شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند. برای جلوگیری از تکرار چنین عملکرد نادرستی، در مورد ترکیب شورای نگهبان تجدیدنظر اساسی صورت بگیرد بطوری که این نهاد مهم، در کمال بی‌طرفی و استقلال عمل کند.

زیباکلام: پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند

صادق زیباکلام درباره نحوه شکل‌گیری رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این انتخابات رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی‌گیرد، زیرا اصلاح‌طلبان حضوری در انتخابات ندارند و شاید تعداد کمی کرسی در مجلس بدست آورند. قالیبافی‌ها شاید در مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان وضعیت خوبی داشته باشند، اما پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها اکثریت مجلس را خواهند داشت. طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها رابطه بهتری دارند تا با قالیبافی‌ها. اگر عارف در انتخابات شرکت می‌کرد، بعید بود حتی صدهزار رای هم بدست می‌آورد. /ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۴۰
انتشار یافته: ۱۰۰
اقای مطهری شما یادت رفته اشوب درست می کردی و,,,,,,,,هنوز بعد از 8 سال بازهم به نحوی از فتنه گران داری حمایت میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایا بودن یا نبودن امثال مطهری در مجلس فرقی هم دارد برای کشور و چند تا کار خوب ایشان در مجلس را بگویید هر چند که ضررش بیشتر است چون با حرف های خلاف واقع و دروغ در
این مدت ذهن مردم را خراب می کرد و تشکیک ایجاد کرده
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
خجالت دارد که شخصی مانند مطهری رد صلاحیت شود
آخر کی صالح است!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
طرز رفتار ایشان اصلا درست نیست نماینده مردم باید ادب داشته باشد این چه طرز نامه سرگشاده است خطاب به شورای محترم نگهبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ان اشوب شما وهمکاران وهمفکران شمادرست می کردن خودروی مطهری را
خورد و خاک شیر کرند انوقت مطهری اشوب گر است
رو که نیست سنگ پا قزوین است
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آقای مطهری جدای از همه حرفهای نا درست شما از سه مورد رد صلاحیت خود فقط یکی را گفتید دو تای دیگر را هم بگویید
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
وای به فتنه گر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اونی که پرچم آلمان رو سرته دادا تو ایران باشی و رفتار اقای مطهری رو هم دنبال کنی (چند همسری و ...) متوجه می شی اصلا هم ایشون صلاحیت ندارند . ایشون تو یه باغه دیگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
زنده باد مطهری. . آقای یزدی دنبال قدرت از تهران نشد قم، تو قمم همه را رد صلاحیت کردن و رقیبش را یه جوان طلبه گذاشتن که کسی او را نمی شناسه خخخ به مردم قم میگن باید به یزدی رای بدین
چقدر ادم های بی انصافی اون مرحوم تو کپر زندگی می کرد
کاخ کجا بود اگه میگی نه از شهردار اسبق بپرس با هم همسایه بودن
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آقای رفسنجانی اوایل انقلاب در خطبه های نماز جمعه میفرمودند که چنان رفاهی برای ایرانیان فراهم کنیم که در تمامی ممالک نمونه باشه.
البته دروغ نگفته باشم فقط برای کسانی که رانت بازی کردند خوب رفاهی ایجاد شد!!!
به والله قسم قرار بود که طوری رفاه ایجاد بشه که کسی مشکل مسکن نداشته باشه. اما بعد از گذشت 40 سال دولت و مجلس وام ودیعه مسکن رو تهیه کرده!!!!
هموطن عزیز میدونی به کجا کشیده شدیم وام ودیعه مسکن!!!! اونم در کشوری که نفت و گاز و . . . صادر میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خیلی از مسئولین که کاخ نشین هستن فقط رفسنجانی مرحوم نبوده
چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند
در فاصله ۷۰۰ کیلومتری تمام مقرها و پایگاهای امریکا در تیر رس موشک ها هستند . آقا جان نکنید . این حرف ها نزنید . امریکا فرم و نحوه جنگ را بیان نمیکند و لو نمیدهد . امریکا نمیگوید که چند جا کشور را مورد نشانه و هدف گداری کرده است . ترامپ‌گفته من مراکز فرهنگی را هدف قرار میدهم . یعنی این یک رمز نظامی بوده . باید تحقیق شود ۵۲ مکز فرهنگی چه معنی دارد . بیشتر تحقیق کنید .
من تهران ساکنم اما موقع انتخابات میروم قم و به ان طلبه جوان رای میدهم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اصلاً چرا رای بدی؟وقتی بدینگونه فیلتر می کنند
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اون هم شاگرد یزدی است که بعدا انصراف می دهد،بخودت زحمت نده و خرج راه را پس انداز کن برای خرید پیاز.
اون جمله مطهری در مورد تیم ملی فرانسه !
با روحانی تا 1400
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
خیلی خوشبین هستی!
نظر و شورای نگهبان نه استصوابی هست نه استطایی بلکه استسلاقی هست ....... واقعا اداره کشور بدون قدرت حزبی و حاکمیت رای مردم به کدام سو میرود که حزب رقیب و پیروز چند سال اخیر برای ابراز وجود و فشار مردم برای به قدرت رساندن گفتمان مردم‌مجبور شده خواهش یا تمنا و کرنش کند که منو تایید صللاحیت کنید . وقتی حزب نداری طولی نمیکشد که مردم رشد فکری و سیاسی میکنند ولی شورای نگهبان با همان ابزار دهه چهل میخواهد مردم رای هم بدهند . بنابراین تنها کسانی به این طریق پای صندوق رای نیروند که چشم بسته هر چی گفتند را قبول کند . البته بخشی که چشم و گوش بسته رای میدهند بخش آسیب پذیر جامعه هستند ان بخشی که همیشه باج بگیر هستند رای میدهند قشر روشنفکر را قانع نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
نماینده هایی که دورقبل باتایید شورای نگهبان شدند نماینده خوب بود ،حالاچی شد که شورای نگهبان بد شد.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
برادر
دیگر هیچ قشری را قانع نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چه خوشت بیاید چه نیاید شورای نگهبان باید باشد تا جلو وطن فروشان را بگیرد در هر کشوری به عنوان غربالگر مانند شورای نگهبان دارد همان آمریکا قبله گاه شما آیا کسی میتواند خارج از چهار جوب دو حزب دمکرات وجمهوری خواه کاندید شود؟ نه . پس بی خودی ننه من غریبم در نیاورید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
در امریکا وقتی رییس جمهور شد این اختیار را دارد که به وعده های انتخاباتی که به مردم داده است عمل کند در امریکا رییس جمهورش دستش خالی نیست . اما از سو استفاده از قدرت خطوط قرمز دارد . در ایران آنبخشی که مردم انتخاب میکنند خطوط قرمز دارند ولی انبخش عیر پاسخگو به مردم و ارزش رای مردم پاسخگو نیستند . شورای نگهبان پاسدار رای مردم که نیست بلکه دنبال اشاعه ارمانهای خارج از تفکر و خاستگاه مردم هست
احمدی نژادی ها با نیروهای جوان ثبت نام کردند و آمدند
چرا اصلاح طلبان با نیروهای پیر و آلوده به مسایل اقتصادی و مخالفت با نظام جلو می آیند تا رد صلاحیت بشوند و مقبولیت مردمی هم نداشته باشند.

کاش آقای زیبا کلام می گفت با وجود دولت آقای روحانی در تخریب اصلاح طلبان کسی به اصلاح طلبان رأی خواهد داد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بزار بیایند و جواب خرابکاریهایشان را بگیرند!
در مورد سوال نظر سنجی امروز هم باید عرض کنم حرکت ما بسمت سلاح هسته ای یعنی امضا پای مجوز حمله به سایتهای هسته ای در فردو و نطنز و ....
آقای مطهری بهتر نیست اصل نامه و دلایل شورای نگهبان رو منتشر کنی؟!
خوب اگه دلایل همین چیزاست که گفتی چرا منتشر نمی کنی؟!!
لطفا با مردم صادق باشید
به راست راهنما میزنید اما به چپ می پیچید؟!
مردم از این فریبکاری ها متنفرند
تابناک تو هم بهتره به جای اینهمه پرداختن به رد صلاحیت افراد مساله دار داعیه دار رد صلاحیت افراد مساله دار در همه مسولیت های کشور بشی
مردم به مسولین اعتمادشون رو از دست دادن و این هم به خاطر مسوولین ناکارآمد هست
لطفا در تایید صلاحیت حداکثر دقت و بررسی صورت گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اخه تاثیری ندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مطهری کارنامش قابل دفاع نیست . داغونه اقا داغووووون
رحماندوست هم مثل بقیه پیر شده.نمیگم پیر نشین چونکه دست خود ادم نیست ولی وقتی پیر شدین بازنشسته بشین.همه جا همینطوره
زندگی در ایران بسیار زیباست فقط برای صاحبان قدرت و ثروت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این زیبایی از دماغ بیرون مزند!
ببماری جدید در چین از 24ساعت تا 12 روز خودشو میتونه نشون نده چه جوری هست که وزارت بهداشت اجازه ورود مسافران از چین رو میده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مردم که خیلی وقت در قرنطینه ایران قرار دارند ،چه فرقی بحالشان دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
پرچم آلمانی خسته نباشی از بالا تا پایین بی نصیب نذاشتی کسی رو. یکمم به ازادی بیان و اندیشه فکر کن و تحمل کن:))))))))))))))))
وقتی صدا و سیما این شعر را به شکل ترانه در برنامه کودک اجرا کرده باید از آن انتقاد کرد نه فقط شاعر
اتفاقا شعر بسیار زیبایی است بدسلیقه نباشید گل پسرم رو قربون/ تاج سرم رو قربون/ می‌خواد بره مدرسه/ بخونه حساب و هندسه/ بزرگ بشه زن بگیره/ عروس برای من بگیره/ خودش کنارم می‌شینه/ زنش برام میز می‌چینه/ آب میاره/ نون میاره/ کتلت و فسنجون میاره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مصطفی جونو قربون/بابا بزرگو قربون/میخواد بره خیابون /پنیر بخره با نون/خدا کنه گم نکنه/ادرس ما و این خونه/گوشت بخره ماست بگیره/برا عروسش پیتزای مخصوص بگیره
خوش به حال شیخ حسن. یا خوابه، یا در حال گردشه، یا تو مهمونیه داره شام و نهار میخوره
فردوسی فرمود:

الا ای برآورده چرخ بلند / چه داریی به پیری مرا مستمند

چو بودم جوان در برم داشتی / به پیری چرا خوار بگذاشتی

همی زرد گردد گل کامگار / همی پرنیان گردد از رنج خار

دو تا گشت آن سرو نازان به باغ / همان تیره گشت آن گرامی چراغ

پر از برف شد کوهسار سیاه / همی لشکر از شاه بیند گناه

به کردار مادر بدی تاکنون / همی ریخت باید ز رنج تو خون

وفا و خرد نیست نزدیک تو / پر از رنجم از رای تاریک تو

مرا کاچ هرگز نپروردییی / چو پرورده بودی نیازردییی

هرانگه که زین تیرگی بگذرم / بگویم جفای تو با داورم

بنالم ز تو پیش یزدان پاک / خروشان به سربر پراگنده خاک

چنین داد پاسخ سپهر بلند / که ای مرد گویندهٔ بی‌گزند

چرا بینی از من همی نیک و بد / چنین ناله از دانشی کی سزد

تو از من به هر باره‌ای برتری / روان را به دانش همی پروری

بدین هرچ گفتی مرا راه نیست / خور و ماه زین دانش آگاه نیست

خور و خواب و رای و نشست ترا / به نیک و به بد راه و دست ترا

ازان خواه راهت که راه آفرید / شب و روز و خورشید و ماه آفرید

یکی آنک هستیش را راز نیست / به کاریش فرجام و آغاز نیست

چو گوید بباش آنچ خواهد به دست / کسی کو جزین داند آن بیهده‌ست

من از داد چون تو یکی بنده‌ام / پرستندهٔ آفریننده‌ام

نگردم همی جز به فرمان اوی / نیارم گذشتن ز پیمان اوی

به یزدان گرای و به یزدان پناه / براندازه زو هرچ باید بخواه

جز او را مخوان کردگار سپهر / فروزندهٔ ماه و ناهید و مهر

وزو بر روان محمد درود / بیارانش بر هر یکی برفزود
بنزین رو که سه برابر کردید .کیفیتش رو چرا اینقدر پایین اوردید .حساب کردم دیدم با این مصرف سوخت ما الان درواقع لیتری حدود چهار هزار وپونصد تومن پول بنزین میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
کمی صبر کن که همه بطرف قبله باید بخوابند!
آقای مطهری لطفاً دم از انقلابی تر خود نزنید که این حرف سبب نشان خوبی نمی باشد شما با گفتن اینکه نگذاشتند من به جبهه بروم و با این حرف که بسیار مسخره بود خود را تبرئه نمودید لطفاً بگویید فرق خانواده شما با بعضی از خانواده شهدایی که هر کدامشان بیش از یک شهید داشته اند چیست. لطفاً بفرمایید از فضل پدر ترا چه حاصل یعنی چی.
پاسخ ها
ربیعی آذری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آیااین حرفهاوقضاوتهاخداپسندانه است یادگرپسندویاخدانکرده من پسندی؟
ظاهرن شیرهای پاکتی رو دارن در مدارس توزیع میکنن

مراقب فرزندان خود باشید و به اونها بگید تا از شیرها استفاده نکنن
تو قم آیت الله یزدی برای مجلس خبرگان یک رقیب داره وان هم گمنام باز خوبیش همینه که یک رقیب داره تو استان فارس فقط یکنفر تایید صلاحیت شده یعنی باید باخودش رقابت کنه
سوال آیا بنظرتون اون یک نفر رای میاره؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مگر مجبور هستند شرکت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اینجا ایران است مهد تمدن وفرهنگ و تدین
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مسلما حد اقل بخودش میتونه رای بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
پایه گذار این نوع انتخابات تک رقیبی رفسنجانی بود که الان طرفدارانش سعی دارند اورا به عنوان ماندلای ایران به نسل جوان قالبذکنند
برد پیت
ناطق نوری
«رهبر انقلاب نیز چند بار گفته‌اند ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد که حرفش را بزند.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بعضی ها متاسفانه به هر دلیلی جلوتر از آقا حرکت میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
نماینده مجلس و کسی که مقام رسمی دارد نباید اختلاف افکنی کند البته نظر متفاوت با اختلاف افکنی با هم فرق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
برخی کاسه داغتر از اشند
مردم محترم و عزیز قم
لطفا ، استثنائا برای مجلس خبرگان نگدارید تا آقای یزدی رای به آرزویش برسد
میدانم سخت است
ولی لطفا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شاید ترفندی است برای اینکه مردم را پای صندوق بکشند
محمد جواد ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
واقعا.
آنجلینا جولی
با سخنان امروز مطهری مشخص شد که ۹۹ درصد رد صلاحیت شدگان دلایل سیاسی و ابراز نظر سیاسی نسبت به افراد و نسبت به اقتصاد و سیاست و فرهنگ و بین االمللی و تحولات داخلی داشته است در حقیقت نمایندگان رد صلاحیت شده به یک شکلی نظرات مردم را ابراز کردند . دوم اینکه در طکل چند سال در همین سایت من میدیدم که سخنگویی شورای نگهبان میگفت ما به مقیسه موارد چهارگانه رد صلاحیت میکنیم اما با تشریحات مطهری مشخص شد که رد صلاحیت نه برمبنانی حقوقی بلکه تفسیر سیاسی و برداشت سیاسی هست . یعنی جرم انگاشتن افراد در بیان ابراز نظر سیاسی و اختلاف سیاسی هست . نتیجه اینکه اختلاف سیاسی و عقیده سیاسی نه اینکه شاخص ندارد بلکه قانون هم ندارد . بخاطر همین هست که در کشورهای که دمکراسی دارند جرم سیاسی ندارند بلکه حزب سیاسی دارند . اگر این اخلافات سیاسی وجود نداشته باشد کلا باید شورای نگهبان توضییح دهد برای چی انتخابات برگذار میکنند . ؟ چرا انتخابات . مگر قرار نیست در انتخابات مردم باید رای دهند . چرا از نظر مردم و رای مردم و شعور سیاسی مردم مانع تراشی میشود . اللن بحث این هست که شخص ملاک هست یا مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
قشنگ معلومه چقدر این مجلس به نفع مردم کار کرده !!
تصویب مالیات بر خانه های خالی که از بی خانمانها بیشتر است!! حمایت از تولید داخلی!! دادن یارانه بنزین به هر ایرانی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اگر هر کدوم رو صلاحیت شدن نصف نماینده مطقه ما مشکل داشتهاند حقشونه که رد بشن
سیب زمینی پخته یا سرخ شده از میگو خوشمزه تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اول باید داشته باشی!
امیدوارم که شورای نگهبان تسلیم فشار ها نشده و پای مفسدان را از مجلس کوتاه کند چه اصلاحطلب و چه اصولگرا. بدانید هر زمان که رسانه ها همزمان به یک فرد, سازمان و بخشی از نیروهای مسلح حمله کردند بدانید آن فرد یا گروه در راستای تامین منافع ملی حرکت می کنند. پس درود به شورای نگهبان.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شورای نگهبان کار را ساده کند و خرج روی دست مردم نگدارد و لیست نمایندکان را ارایه دهد!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شورای نگهبان انکسی که باید رد صلاحیت میکرده . نکرده داداش ؟
مجلس میخواد چیکار کنه تو این بل وشو چرا دارین مردوم ذا دست به سر میکنید واقعا دارین چیکار میکنین
طلاق رو هم سهمیه بندی کردین؟مگه نمیدونین در ایران هر چی سهمیه بندی میشه استقبال ازش زیادتر میشه؟کی دست از این حماقتها بر میدارین اخه؟
کاخ نبوده کپر بوده ، استخر فرح نبوده خزینه دهات بوده ، اشرافیگری نبوده به نون شب محتاج بوده و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
لوس مزه
بقیه دلایل رد شدنت را بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
سانسور چی کلمه جرات را چرا پاک کردی
این انتخابات فرمایشی را جمع کنید. یزدی در تهران رای نمی اورد می برند قم و تمام کاندیداها را جدف می کندد و می ماند تنها یزدی خدایا این دموکراسی را حفز بفرما
بخاطر یک جمله اظهار نظر رد صلاحیت میکنند و در عوض انکه پول و دلار در پستو مخفی کرده بوده و بابت دزدیده شدنش شکایت کرده یا انکه ۱۵ میلیون پول بابت کار چاق کنی از مردم مستاصل دریافت کرده یا انکه در یکسال بیش از دهها دروغ گفته یا دیگری که خانم شاکیش خودکشی کرده و....انها چه میشوند؟؟؟اقای مهاجری استسلاقی لغت خوبی بود
این روزها انسان هرجا که میره میشنفه که این دفعه دیگه رای بی رای.
ولی مثل اینکه آقایان چشم و گوششون رو بستن و باورشون نمیشه که ملت از اصولگرا و اصلاح طلب عبور کرده اند و هیچ تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دوست عزیز من،هر انتخابات همین رو میگیم و هر انتخابات حماسه آفرین میشیم.
جناب کرباسچی
از ناکارامدی ها فقط یک فقره اختراع دانشگاه آزاد که با عث هجو علم و دانش و بی ارزش شدن مدرک دانشگاهی و آواره و بیچاره و افسرده شدن جوانان برومند کشور شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اختراع؟؟خیلی ها هم که عرضه داشتند از همین دانشگاه ازاد به جایی رسیدند..جوانی که نمیتوانست به دانشگاه دولتی سهمیه ای و رانتی وارد بشود و دیپلمه میماند افسرده میشد یا انکه رفته دانشگاه و تا دکتری هم گرفته؟؟
اقای یزدی اصلا لازم میست نبلیغ کند همینطوری هم انتخاب شده است؟! مطهری عزیز دیگه بسه الان دیگه زمان استراحت شماست برید حالشو ببرید ول کنید مجلس را بزارید چند نفر جدید هم از این مزیت استفاده کنند.
درود بر احمدی نژاد...مرد عمل بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
عملش مملکت را به اینجا کشاند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
منم مرد عمل بودم .. ترک کردم!!! ر
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
درود درود برشما . اره اره باید زیاد بچه درست کنید . بچه درست کنید هم کار هست هم آزادی سیاسی زیاد هست . درست کنید بریزین تو خیابان . آره آره
(سردار جلالی: ۷۰۰ کیلومتری همه مقر‌های آمریکایی در تیررس ما هستند)
وما هم در تیر رس همه پایگاه های امریکایی ها هم هستیم !!
شهروندان ما و مراکز اقتصادی و ... ما هم در تیر رس پایگاه های آنها است
اما شهروندان و مراکز اقتصادی و خاک آنها در تیر رس ما نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فکر کردید این ما برای چه کسی مهم هست ؟ سالی 20 هزار نفرمون توی تصادفات فروغون سازامون می میریم کک آقایایون هم نمی گزه سالی 3 4 هزارنفر بر اثر آلودگی می میریم کک هیچ کس گزیده نمی شده ، سالی .....
دور قبل تنها به عارف و مطهری رای دادم و الان تنها از رای به مطهری راضیم.
آقای مطهری شما و دوستانتان بگویید در این 4-8 سال برای ملت چکار کردید که دوباره طمع مجلس کردید؟

خدا شاهده شما غیر از دردسر چیزی برای مردم و کشور عایدی نداشتید

شماها سایه بزرگترین تهدیدات و شرایط سخت را بر سر مملکت انداختید، یه کم بکشید کنار تا شاید بتوان شرایط را کمی درست کرد
متاسفانه کسانیکه در مجلس با موازینی عکس می انداختند و جایگاه خود را به عنوان نماینده درک نمی کردند لیاقت نمایندگی ندارند. هشت سال است مجلس، دولت و سه سال است شو ای شهر تهران دست اصلاح طلبان است، مردم جز بدبختی ، گرانی چیزی ندیدند. اختلاس توسط این جناح غ را می کنه. تازه از شورای نگهبان به علت اغماض در تایید برخی از این ها اعتراض داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فامیلیشو عوض کرده طرف، موگرینی نبود قبلاً
آقای مطهری شما که می گوید شورای نگهبان شما را بدون دلیل رد صلاحیت کردند، اگر راست می گی نامه شورای نگهبان در رابطه با علل رد صلاحیت خودتان را منتشر کنید.
آزاده تر از اقای مطهری در میان نمایندگان نیست و شورای نگهبان ظلم میروند در حق ایشان و کسانی که قرار است به ایشان رای بدهند. درود بر مطهری آزاد مردی از جنس ایرانی. ایشان حقایق کشور را به موقع بیان می کنند و اظهار نظر ایشان هیچ تضادی یا نظر رهبری ندارد.
صلاحیت یزدی!!باید گریست
سلام
من درستش کردم از طرف جامعه زن ذلیلان و مصطفی رحماندوست عذرخواهی می کنم فقط دوتا کلمش رو جابه جا کردم


گل پسرم رو قربون/ تاج سرم رو قربون/ می‌خواد بره مدرسه/ بخونه حساب و هندسه/ بزرگ بشه زن بگیره/ عروس برای من بگیره/ عروس کنارم می‌شینه/ خودش برام میز می‌چینه/ آب میاره/ نون میاره/ پلو و فسنجون میاره»
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
میرزایی جان نه زن ذلیل نه مرد ذلیل.بازی با کلمات ممنوع.زن و مرد با هم برابرند و هیچکدام به دیگری برتری ندارند.
بعد ازمشروطه بجز اوایل تاکنون تظاهر به مجلس بوده وهمه فرمایشی بوده اند اکنون بصورت قانونی منصوب میشوند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر