بازدید 17374
۱

سوپ خفاش تنها عامل انتقال کرونا نیست

یک کارشناس ارشد بهداشت عمومی می گوید برای ویروس کرونا نه واکسن وجود دارد و نه راه درمان بنابراین بهترین راه در برابر این ویروس مبتلا نشدن به آن است.
کد خبر: ۹۵۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 25 January 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از جام جم آنلاین ، ویروس کرونا تا به حال ده ها قربانی در سراسر جهان قرار گرفته است. این بیماری از ووهان چین آغاز شده و بر اساس آخرین اخبار اکنون وارد اروپا و استرالیا هم شده است. نخستین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا هم ثبت شد. یک زن آمریکایی که به چین سفر کرده بود در بازگشت به آمریکا متوجه شده که گرفتار کرونا شده است.

کرونا وارد ایران هم شده است؟ در این رابطه دنیا حق شناس کارشناس ارشد بهداشت عمومی به جام جم آنلاین گفت: ویروس کرونا بر خلاف آنچه که تصور می شود چیز جدیدی نیست و شاید جالب باشد که بدانید شاید ما قبلا در شکلی بسیار خفیف به آن مبتلا شده ایم اما بدون اینکه خبر دار شده باشیم بهبود یافته ایم. یعنی آمدن و رفتن این ویروس به بدن انسان شاید اصلا هیچ علامتی نداشته باشد.

کارشناس ارشد بهداشت عمومی عنوان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده این ویروس ابتدا از غذا منتقل شده است. هنوز هم نمی توان با صراحت در رابطه با انتقال ویروس کرونا از سوپ خفاش به انسان صحبت کرد اما احتمالی که قطعی تر از دیگر احتمالات به نظر می رسد این است که از طریق غذا به انسان سرایت یافته است.

حق شناس افزود: ما باید در رابطه با گستره کرونا با جزئیات بیشتری صحبت کنیم. مسلما در ایران و کشورهای همسایه کسی سوپ خفاش و یا سایر گوشت های غیرعرف را نمی خورد که به آن مبتلا شود اما چیزی که باید به آن اهمیت بسیار زیادی داد این است که این ویروس کرونا به راحتی از حیوان به انسان منتقل می شود.

وی در ادامه گفت: در وهله بعدی با شرایط سرایت از انسان به انسان مبتلا هستیم. ویروس انسانی کرونا به راحتی از طریق عطسه و سرفه در محیط پخش می شود و به دیگر افراد می‎رسد.

این کارشناس ارشد بهداشت عمومی تاکید کرد: با دیگران دست ندهیم، روبوسی نکنیم، بهداشت فردی همانند شستن مداوم دست ها و صورت را رعایت کنیم، از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا دوری کنیم و حتی اشیایی که احتمال آلوده بودن آنها وجود دارد را از خود دور کنیم.

حق شناس با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق چشم و مدفوع هم انتقال می یابد گفت: در هر فصلی از سال احتمال انتشار ویروس کرونا وجود دارد اما کاملا واضح به نظر می رسد که زمستان موسم اصلی کرونا است.

وی در ادامه گفت: ویروس کرونا باعث گلودرد، تنگی نفس و تب و لرز در بدن افراد ظاهر می شود. در کل مشکل تنفسی به وجود می آورد و مراتب شدید آن مرگ افراد را رقم می‎زند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نه واکسن دارد و نه راه درمان تاکید کرد: کرونا ممکن است از طریق چشم هم وارد بدن انسان شود. بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خود به خود خوب می شوند اما به تمام کسانی که علائم این ویروس را در خود احساس می کنند توصیه اکید می شود که به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

حق شناس یادآور شد: برای تشخیص کرونا در بدن انسان آزمایش هایی انجام می شود. این ویروس در شرایط خاصی در کشت سلولی ایزوله می شود تا آزمایش های بیشتری بر روی آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال در ایران هیچ موردی به ابتلا به کرونا گزارش نشده است اما در همسایگی ایران یعنی افغانستان موارد ابتلا به کرونا گزارش شده است که این زنگ خطر بسیار بزرگی برای ماست و این یعنی اینکه کرونا لحظه به لحظه به ما نزدیک می شود بنابراین باید بسیار مراقب باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این بیماریهای عجیب و غریب همش مال جنوب شرق آسیاس که همه چی میخورن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان