بازدید 3277

بدترین هفته سال برای «نفت برنت» با ترس از شیوع ویروس کرونا

قیمت نفت در روز جمعه بیش از 2 درصد کاهش یافت و نفت برنت، بیشترین کاهش هفتگی در بیش از یک سال گذشته را به علت نگرانی در مورد شیوع بیشتر ویروس کرونا در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان ثبت کرد.
کد خبر: ۹۵۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 25 January 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه بیش از 2 درصد کاهش یافت و نفت برنت، بیشترین کاهش هفتگی در بیش از یک سال گذشته را به علت نگرانی در مورد شیوع بیشتر ویروس کرونا در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان ثبت کرد.

این اتفاق، تقاضا برای مسافرت و نفت را کاهش داد.

این ویروس که 26 نفر را به کام مرگ کشانده است، بیش از 800 نفر را آلوده کرده و حمل و نقل عمومی در 10 شهر چین را به تعطیلی کشانده است. درحالی‌که موارد ابتلا به این بیماری در چند کشور آسیایی و فرانسه و آمریکا دیده شده است.

هر بشکه نفت برنت با 1.35 دلار کاهش 60.69 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.0 دلار کاهش 54.19 دلار معامله شد.

نفت برنت طی هفته گذشته 6.4 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش هفتگی از 21 دسامبر 2018 به شمار می‌رود.

نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته 7.4 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان از 19 جولای به شمار می رود.

فیل فلاین، تحلیلگر پرایس فیوچرز گروپ در شیکاگو گفت: «دلیل این کاهش تماما ویروس کروناست. ما نشانه‌هایی مبنی بر اینکه چیزی بهتر شده نیافتیم.»

مقامات بهداشت بیم دارند که این عفونت به علت تعطیلات آخر هفته سال جدید میلادی و مسافرت‌های میلیون‌ها چینی به سرعت منتشر شود.

جان کمپ، تحلیلگر بازار رویترز معتقد است تجربه شیوع‌های قبلی ویروس‌های سارس در سال 2003 و مرس در سال 2012 نشان داده است که تاثیرات اقتصادی آنها به نسبت زیاد نیست.

با این حال، صندوق های سرمایه‌گذاری از حالتافزایشی به سمت کاهشی متمایل شده‌اند و بازار را به هرگونه خبر ناامیدکننده در مورد مصرف آسیب‌پذیر کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان