بازدید 9133

ویروس کرونا به استرالیا رسید

شبکه تلویزیونی " اس بی اس" نیوز استرالیا، سازمان بهداشت ایالت ویکتوریا اعلام کرده اند که یک مرد ۵۰ ساله چینی مبتلا به نوع جدید کرونای جدید به عنوان مبتلا به این بیماری شناسایی شده و اکنون تحت مراقبت است.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ 25 January 2020

رسانه‌های استرالیایی بامداد شنبه اعلام کردند که نخستین مورد ابتلا به ویروس کشنده کرونای جدید در ایالات ویکتوریا در جنوب شرق این کشور تایید شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا،  شبکه تلویزیونی " اس بی اس" نیوز استرالیا، سازمان بهداشت ایالت ویکتوریا اعلام کرده اند که یک مرد ۵۰ ساله چینی مبتلا به نوع جدید کرونای جدید به عنوان مبتلا به این بیماری شناسایی شده و اکنون تحت مراقبت است.

"جنی میکاکوس" وزیر بهداشت ایالت ویکتوریا در این باره گفت: این بیمار چینی ۱۹ ژانویه پس از گذراندن دو هفته در ووهان مرکز شیوع این بیماری ناشناخته، وارد شهر ملبورن شده است.

میکاکوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأکید بر این نکته مهم است که هیچ زنگ خطری برای جامعه وجود ندارد. بیمار در قرنطینه است و تحت معالجه قرار دارد و ما در این مرحله موارد مشکوک دیگری نداریم.

از سوی دیگر شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به سرعت در حال افزایش است و تعداد جان باختگان از ۲۴ تن به ۴۱ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، همه افرادی که در استان هوبی جان خود را از دست داده‌اند ساکن شهر ووهان بودند که به عنوان مرکز ویروس همه گیر کرونا شناخته شده است.

همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۷۲۹ تن افزایش یافته و در مجموع در ۲۹ استان چین حدود یکهزار و ۲۸۷ مورد آلوده به این ویروس گزارش شده است.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی چین گزارش شد.

چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خروج هشت شهر در استان هوبی را بسته است.

این ویروس علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر از جمله آمریکا و فرانسه نیز مشاهده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر