بازدید 15948

هشدار سخنگوی صدر درباره نقشه خطرناک آمریکا

سخنگوی رهبر جریان صدر هشدار داد که این احتمال وجود دارد که آمریکا برای وارد کردن باند‌های جدید با هدف ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق تلاش کند.
کد خبر: ۹۵۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷ 25 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شیخ صلاح العبیدی سخنگوی مقتدی صدر در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت گزینه نظامی با هدف اخراج نظامیان بیگانه، آخرین راه‌حل است، نه اولین راه حل.
نتیجه تصویری برای تظاهرات بین المللی بغداد + تابناک"

العبیدی خاطر نشان کرد: آقای صدر بر پایبندی گروه‌ها به توقف فعالیت نظامی در صورت جدول بندی عقب نشینی نظامیان بیگانه از عراق تاکید کرده است.

وی تاکید کرد واشنگتن ممکن است برای وارد کردن باند‌های جدید با هدف ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق تلاش کند.

العبیدی پیش از این در گفتگو با شبکه الاتجاه عراق گفته بود خروج نظامیان آمریکایی از عراق یک خواسته مردمی است پیش از آنکه یک مصوبه پارلمانی باشد و همه گزینه‌ها در صورتی که واشنگتن به مصوبه خارج کردن نظامیانش پایبند نباشند، روی میز خواهد بود.

وی با ممکن خواندن ادامه تظاهرات میلیونی برای خروج نظامیان آمریکایی اظهار داشت واشنگتن تلاش کرد برای باقی ماندن نظامی آمریکایی در عراق، حمایت مردمی برای خود کسب کند که در این راه شکست خورد.

سخنگوی مقتدی صدر در واکنش به تهدید‌های آشکار رئیس جمهور آمریکا به تحریم‌های سخت علیه عراق در صورت اصرار بر خروج نظامیان آمریکایی تصریح کرد سخن گفتن از تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه عراق، خیلی بزرگنمایی شده است.

العبیدی با تاکید بر سهیم بودن آمریکا در فسادی که عراق از آن رنج می‌برد، در ادامه گفت: حکمت مرجعیت دینی، عراق را از یک جنگ داخلی که آمریکا طی ماه‌های اخیر برای شعله‌ور کردن آتش آن برنامه ریزی کرده بود، نجات داد.

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات میلیونی روز جمعه

مقتدی صدر رهبر جریان صدر با تقدیر از حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی مخالفت با ادامه حضور نظامیان آمریکایی خطاب به آن‌ها گفت:‌ای عراقی‌ها، دل‌های ما را آرامش دادید، سبب سربلندی ما شدید و امید ما را محقق کردید و دشمن را به خشم آوردید، خداوند برای شما عمل صالح نوشت، خداوند به شما جزای خیر عنایت فرماید.

صدر در ادامه اظهارات خود در صفحه خود در توئیتر افزود، اما برای تظاهرات کنندگان (در میدان التحریر) و دیگر استان‌ها که من پشتیبان آن‌ها بودم، تاسف می‌خورم، گمان می‌کردم آن‌ها پشتیبان من و عراق هستید، همچنین برای صاحبان قلم‌های مزدور خارجی هم متاسف هستم از آن‌ها به خداوند شکایت می‌کنم.

وی همچنین از هر سیاستمداری که برای به تاخیر انداختن چرخ پیشرفت در تشکیل دولت قدرتمند تلاش کند، ابراز برائت کرد.

صدر این باره در توئیتی نوشت: خشم و برائت خود را از هر سیاستمداری ابراز می‌کنم که برای به تاخیر انداختن چرخ پیشرفت در تشکیل دولت قدرتمند مستقل دارای حاکمیت و ملی و سالم و شایسته‌ای تلاش می‌کند که اشغالگری و دخالت‌های خارجی را از ما دور کند، آن‌ها تشنگان قدرت و پول هستند، در حالی که من عاشق وطن و ملت آن هستم و به دنبال قدرت نیستم و خواهان پول نیستم و آن قدر که شهادت را دوست دارم، دنیا را دوست ندارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی